سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فهرست نشریات معتبر Scopus اسکوپوس

انتشار 24 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

یکی از مسائل پر اهمیت در چاپ یک مقاله علمی، انتخاب مجله برای ارسال مقاله است. جایگاه و اعتبار علمی مجله ای که مقاله را چاپ میکند، در واقع بیانگر ارزش و اعتبار مقاله نیز هست.

فهرست نشریات معتبر Scopus اسکوپوس

یکی از مسائل پر اهمیت در چاپ یک مقاله علمی، انتخاب مجله برای ارسال مقاله است. جایگاه و اعتبار علمی مجله ای که مقاله را چاپ میکند، در واقع بیانگر ارزش و اعتبار مقاله نیز هست. جدای از بحث ارزش و اعتبار مقاله، در مواردی دانشجو یا محقق از سوی دانشگاه یا محل فعالیت خود، ملزم به چاپ مقاله در گروه خاصی از مجلات برای دریافت امتیاز پژوهشی یا شغلی میباشد. برای شناخت مجلات معتبر علمی و ارزیابی کیفیت آن‌ها راه‌های مختلفی وجود دارد. از جمله راه‌های موجود برای ارزیابی مجلات علمی، نمایه شدن آن‌ها توسط پایگاه‌های نمایه سازی معتبری هم‌چون اسکوپوس، ISI و .. است. حتما این نکته را نیز میدانید که مقالات علمی چاپ شده در چنین مجلاتی تعداد مخاطب و استناد بیشتری نیز به خود جذب میکند. در ادامه میخواهیم به مجلات نمایه شده توسط پایگاه علمی اسکوپوس و لیست مجلات آن در سال 2018 اشاره کنیم. 

 موسسه اسکوپوس پایگاهی است وابسته به نشر الزویر که نزدیک به صد سال است که در زمینه نشر و چاپ مجلات و کتاب های علمی فعالیت دارد. این شرکت در هلند واقع می باشد اما شعبات آن در کشورهای مختلف دنیا مشغول به فعالیت هستند. اسکوپوس تمامی مجلات علمی که در دنیا به چاپ می رسد را رصد می کند و آن ها را بر اساس معیارها و استانداردهای علمی بالایی که دارد مورد ارزیابی قرار می دهد و در صورتی که مجله ای ارزشمند شناخته شد و مورد تایید قرار گرفت در لیست این پایگاه نمایه یا ایندکس می شود. گستردگی پایگاه استنادی SCOPUS به اندازه ایست که از طریق محصولات آن بصورت کلی میتوان به خروجی تحقیقات دانشمندان، اساتید و پژوهشگران در حیطه های مختلف علوم، تکنولوژی، بهداشت، علوم اجتماعی، انسانی و هنر و غیره دسترسی پیدا کرد.

تفاوت بین مجلات ISI و مجلات Scopus

– محتوا: اسکوپوس دارای 28 میلیون سند است، این در حالی است که isi 37 میلیون سند در اختیار دارد.

– جزئیات استناد: تفاوت چندانی در استناد بین اسکوپوس و isi نیست و بسیاری از مقالات بین این دو نمایه مشترک هستند ولی به طور کلی دقت آی اس آی در زمینه ارجاعات به مقاله از اسکوپوس بیشتر است.

– تعداد ژورنال: اسکوپوس شامل 1500 عنوان ژورنال است این در حالی است که isi شامل تقریباً 9000 ژورنال هستند.

– سرعت: یکی از مزایای اسکوپوس نسبت به آی اس آی سرعت آن است و محققان می‌توانند با سرعت و راحتی بیشتری اقدام به جستجوی مقالات خود کنند. البته سرعت وب‌سایت گوگل اسکولار از هر دو این نمایه‌ها بیشتر است.

 

مقالاتی که در مجلات اسکوپوس مورد تایید قرار گرفته و به مرحله چاپ میرسند، در مجامع علمی ایران و دنیا از اعتبار علمی بالایی برخوردار هستند. به این جهت اینگونه مجلات می توانند گزینه مناسبی برای چاپ مقاله محققین و دانشجویان باشند. اما برای این کار لازم است اولا به لیست مجلات اسکوپوس دسترسی داشته باشید و ثانیا با نحوه رتبه بندی این مجلات آشنایی کافی داشته باشید تا در انتخاب مجله موفق تر عمل کنید. پایگاه SCOPUS هر ساله لیستی را منتشر می کند که در آن مجلاتی که مورد تایید این پایگاه بوده و ایندکس شده اند را معرفی می کند. مراجعه به این لیست و مطالعه آن می تواند به شما در انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله مورد نظر کمک بزرگی بکند. در ادامه لینک مربوط به نشریات نمایه شده در اسکوپوس 2018 قرار داده شده است.

فهرست نشریات معتبر Scopus اسکوپوس

پذیرش و چاپ مقاله scopus با موسسه سینا

شما دانشجویان و محققین گرامی میتوانید با ثبت سفارش یا تماس با موسسه سینا از خدمات ما در زمینه پذیرش و چاپ مقالات اسکوپوس استفاده کنید. چنانچه قصد ارسال مقاله به یکی از مجلات نمایه شده در اسکوپوس را داشته باشید، کارشناسان ما در اسرع وقت، بررسی های لازم را انجام داده و مناسب ترین مجلات که هم مرتبط با اسکوپ مقاله شما بوده و هم مورد تایید وزارت علوم باشد به شما معرفی خواهند کرد. پس از انتخاب مجله توسط شما، سایر امور مربوط به ارسال مقاله اعم از فرمت بندی، ترجمه تخصصی، پارافریز و ... نیز به صورت کامل توسط موسسه سینا قابل انجام است. همچنین فرایند انجام کار بسیار شفاف بوده و پژوهشگران می‌توانند به صورت کامل در جریان امور ارسال و پذیرش مقاله خود قرار گیرند. 

بیشتر بخوانید:

لیست مجلات SCOPUS ایرانی

نحوه شناسایی مجلات اسکوپوس Scopus

اکسپت تضمینی مقالات SCOPUS

تفاوت مجلات ISI و SCOPUS

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام