سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فرمت بندی مقاله در کمترین زمان

انتشار 15 اسفند 1398
مطالعه 4 دقیقه

یکی از دغدغه های محققین و دانشجویان در چاپ و انتشار مقالات و کارهای پژوهشی آنها مدت زمانی طولانی لازم برای گرفتن پذیرش و چاپ مقاله است. تمامی افرادی که قبلاً حداقل یک بار شخصا اقدام به ارسال یک مقاله به مجله برای پذیرش و چاپ نموده اند، این نکته را تایید میکنند که فرآیند چاپ و پذیرش مقاله یک فعالیت کاملاً فرآیندی، علمی و دقیق است.

فرمت بندی مقاله در کمترین زمان

یکی از دغدغه های محققین و دانشجویان در چاپ و انتشار مقالات و کارهای پژوهشی آنها مدت زمانی طولانی لازم برای گرفتن پذیرش و چاپ مقاله است. تمامی افرادی که قبلاً حداقل یک بار شخصا اقدام به ارسال یک مقاله به مجله برای پذیرش و چاپ نموده اند، این نکته را تایید میکنند که فرآیند چاپ و پذیرش مقاله یک فعالیت کاملاً فرآیندی، علمی و دقیق است. تمامی فاکتورهای لازم برای پذیرش و چاپ مقاله هیچگونه ارتباطی به مهارتهای پژوهشگری یک محقق ندارد و کاملاً یک فیلد مجزا و تخصصی است. منظور از فرمت بندی و چاپ مقاله در کمترین زمان ممکن آن نیست که مقاله در هر کیفیتی که باشد میتوان آن را به سرعت به مرحله پذیرش و چاپ رساند، بلکه منظور آن است که با دقت و رعایت تمامی نکات مهم و اصولی کار سابمیت مقاله به مجله، شرایطی مهیا می‌گردد که در آن شرایط کار پذیرش و چاپ مقاله در صورت نبودن مشکلات فنی و تخصصی در محتوای اصلی، در مقایسه با سایر مقالات با سرعت بیشتری انجام شود. از این رو بنظر می آید که مسئله فرمت بندی مقالات علمی از دید تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

فرمت بندی

فرمت بندی به معنای رعایت فرمت خاصی است که به موارد ریزی مانند نوع فونت، سایز فونت، میزان فاصله از طرفین صفحه، نوع نوشتن منابع، تعداد کلمات چکیده مقاله، نوع نگارش افیلیشن، نوع نگارش صفحات، نوع نگارش ضمائم و … برمی گردد.

معمولا هر مجله ای برای خود قالب بندی یا فرمت خاصی دارد که می بایست تمامی مقالات در قالب مدنظر قرار گرفته و برای مجله ارسال گردد.

نکته اینجاست که فرمت بندی جزو اصلاحات و موارد حساسیت برانگیز قبل از ارسال مقاله به مجله محسوب نمی گردد البته برخی مجلات تاکید ویژه ای روی فرمت مقالاتی که دریافت می کنند دارند و از نویسندگان مقاله درخواست می نمایند تا مقاله خود را قبل از ارسال به فرمت مجله در بیاورند. در هر صورت باید به این نکته توجه داشت که فرمت بندی مقاله قبل از ارسال مقاله به مجله مورد نظر ضمن اینکه یک امتیاز مثبت برای نویسنده محسوب میشود، در روند داوری آسان مقاله نیز بسیار تاثیر گذار است.

ضرورت فرمت بندی

مجلات و کنفرانس ها بدلیل یکپارچه سازی مقالات از فرمت بندی خاصی استفاده می کنند. به دلیل اینکه شکل ظاهری تمامی مقالاتی که یک مجله منتشر می کند در یک استاندارد خاص تعریف بشود و تجربه بهتری را برای خوانندگان مقالات مجله مورد نظر فراهم کند، فرمت بندی تخصصی مقاله ضروری به نظر می رسد .

انواع فرمت بندی

معمولا دو نوع فرمت بندی مقاله تعریف می شود:

فرمت بندی محتوایی: در فرمت بندی محتوایی، فرمت بندی توسط نویسنده اصلی مقاله انجام می شود در این بخش هر مجله قواعد مختص خود را دارا است و نویسنده باید مطابق با راهنمای نویسندگان مجله، مجله خود را فرمت دهی کند. در این نوع فرمت دهی تعداد کلمات عنوان مقاله، تعداد کلمات چکیده مقاله، تعداد صفحات مقاله، سایز صفحات مقاله در فرمت نویسی، تقدیر و تشکر، نحوه نوشتن رفرنس ها، فونت ها در فرمت بندی، سایز فونت ها در فرمت بندی، و غیره تهیه می گردد.

فرمت بندی ساختاری: در این نوع فرمت بندی تمامی موارد بالا به علاوه ساختار مقاله که باید به صورت جزء به جزء در مقاله رعایت شود مانند عنوان مقاله، چکیده مقاله، کلمات کلیدی، مقدمه، مرور ادبیات، مواد و روش ها (روش شناسی پژوهش)، نتایج و یافته های پژوهش، بحث و نتیجه گیری، تشکر و قدردانی، ضمایم، رفرنس ها و مراجع. در موسسه سینا بر اساس مجله ای که متقاضی انتخاب کرده است فرمت بندی توسط کارشناسان متخصص و حرفه ای نرم افزار Word و ژورنال های ISI انجام می شود که شامل تنظیمات مربوط به فونت، سایز فونت ها، ساختار قالب مقاله و رفرنس نویسی و مرجع دهی برای مقاله می باشد.

چرا فرمت بندی مقاله یک کار تخصصی است؟

در بعضی موارد آنقدر حساسیت روی فرمت بندی یک مقاله توسط یک مجله بالاست که بارها مقاله را به دلیل نقص در فرمت بندی به نویسنده بازگردانده شده و گاها هر دفعه نیز بابت داوری مجدد هزینه ای را از نویسنده دریافت می کند. فرمت بندی صحیح و اصولی بر اساس قواعد نگارشی مجله اعم از تعداد کلمات چکیده، ترتیب قرارگیری بخش های مختلف شامل مقدمه، بحث، نتیجه گیری و … یا نوع رفرنس دهی یک کار تخصصی است که می بایست توسط افرادی که تجربه لازم در این زمینه را دارا می باشند انجام گیرد.

رعایت نکاتی جزیی مانند فرمت بندی می تواند روند رسیدگی به داوری مقاله شما را تسریع کرده و در زمان و هزینه شما صرفه جویی کند. برای انجام فرمت بندی توسط کارشناسان موسسه سینا کافی است مقاله خام خود را به همراه فرمت مجله مورد نظر برای ما ارسال نمایید تا در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت مقاله شما را در قالب و فرمت مجله مورد نظر تنظیم کنیم.

بیشتر بخوانید:

ویرایش مقالات انگلیسی ISI

ویرایش گرامری مقاله

نحوه فرمت بندی مقاله ISI

فرمت استخراج مقاله از پایان نامه

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام فرمت بندی مقاله میخواستم دو روزه انجام می شود؟
سلام و عرض ادب بله برای فرمت بندی طبق فرمت مجله در خدمت هستیم.بله حتما فایل را ارسال بفرمایید تا دو روزه انجام شود. با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام فرمت بندی مقاله میخواستم دو روزه انجام می شود؟
5 ماه پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام