سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فرایند داوری مقالات ISI

انتشار 8 اردیبهشت 1397
مطالعه 2 دقیقه

مجله بعد از دریافت کردن مقاله، آن را از لحاظ رعایت  اصول نگارشی مورد نظر و موضوع مجله بررسی می نماید و در صورت تطابق، مقاله را برای دو یا سه داور متخصص در موضوع مقاله ارسال می نماید.

فرایند داوری مقالات ISI

 بعد از آن در قسمتی از وب سایت مجله که برای نمایش فرآیند داوری مقاله به هر کاربر اختصاص داده می شود، مقاله با گزینه تحت داوری یا اصطلاحاً Under Review منظور و نمایش داده می شود. انتظار برای داوری مقاله از یک ماه تا یک سال ممکن است طول بکشد.

در زمان فرآیند داوری نویسنده نباید خیلی زود اقدام به پرسیدن وضعیت مقاله از مجله کند و باید صبر کند تا فرآیند داوری طبق روال عادی انجام شود. بهتر است پس از گذشت دو ماه از ارسال مقاله یک ایمیل با لحنی مودبانه تحت عنوان وضعیت مقاله  به سردبیر ارسال شود تا نویسنده از وضعیت مقاله اطلاع کسب کند.

نحوه اعلام داوری از طرف مجلات

بعد از اتمام داوری یا به اصطلاح Review از طرف مجله، به سه شکل زیر داوری مقاله به اطلاع نویسنده خواهد رسید:

۱) Accept With No Modification : این جمله به این معنی است که مقاله بدون هیچ گونه ایراد و اصلاحی پذیرش شده است. هرچند این نوع پذیرش به ندرت پیش می آید و مجله های معتبر به طور قطعی تغییراتی هر چند کوتاه و جزئی را خواستارند.

۲) Accept With Minor Modification : این جمله به معنی پذیرفته شدن مقاله با تغییرات و اصلاحات جزئی می باشد.

۳) Accept With Major Modification : این جمله به معنی پذیرفته شدن مقاله با تغییرات زیاد می باشد.

۴) Substantial Revision or Reject : این جمله یعنی مقاله دارای تغییرات اساسی است و یا پذیرفته نشده است.

اگر به سه حالت اول از طرف مجله پاسخ داده شود، پس از اعمال تغییرات مطابق با نظر داوران و اعمال آن در متن مقاله و نشان دادن تغییرات اعمال شده در یک فایل به شکل جداگانه همراه با شماره تغییرات اعمال شده برای داوران می توان مجدد مقاله را برای داوری و ارزیابی تغییرات به مجله ارسال کرد، که امکان دارد مقاله با نظرات و پیشنهادات جدید داوران دوباره برای اصلاح بازگردانده شود و یا پس از اولین تغییرات مورد تایید واقع شود.

در صورت عدم پذیرش مقاله باید در صورت ارائه اصلاحات داوران از طرف مجله، پیشنهادات و نظرات داوران در مقاله اعمال شود و آن را با تغییر نوع نگارش برای مجله دیگر آماده کرد. این نکته بسیار مهم است که اشکالات مقاله قبل از ارسال به مجله ای دیگر می بایست رفع گردد.

بعد از پذیرفته شدن مقاله از طرف مجله یک ابلاغیه از سمت مجله به نویسنده ارسال می شود که نشان دهنده پذیرش مقاله توسط مجله می باشد. از این مرحله به بعد مجله مراحل بعدی را به ناشر مقاله واگذار می کند و در بیشتر مواقع انتشارات مربوطه مقاله را در ساختار مربوط به مقاله چاپی قرار خواهد داد و برای تایید نهایی از لحاظ املایی، قواعد و دستور زبان، شماره فرمول ها و کلیات ظاهری برای نویسنده ارسال می نماید که به اصطلاح به آن Proof Editing یا بازخوانی نهایی مقاله گفته می شود و در مدت زمان کوتاهی حدود یک هفته از نویسنده می خواهند که تغییرات را اعمال کند. در پایان آخرین مرحله چاپ مقاله انجام می گیرد. در این قسمت نویسنده مشخصه مقاله را از مجله دریافت می نماید. تمام مراحل ارسال تا چاپ مقاله می تواند بین دو یا سه یا حتی حتی پنج سال طول بکشد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام