سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فرمت استخراج مقاله از پایان نامه

انتشار 8 اردیبهشت 1398
مطالعه 5 دقیقه

دانشجویان برای کسب امتیاز پژوهشی در رزومه علمی می توانند از پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری مقاله استخراج کرده و در مجلات معتبر به چاپ برسانند.

فرمت استخراج مقاله از پایان نامه

موسسه سینا از پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری شما را در کمترین زمان ممکن و با کیفیت مطلوب مقاله استخراج کرده و در مجلات معتبر علمی به چاپ می رساند تا بتوانید از امتیازات آن استفاده نمایید. فقط کافی است که شما پایان نامه دوره کارشناسی ارشد یا دکتری خود را در اختیار کارشناسان موسسه سینا قرار دهید تا همه ویرایشات لازم را انجام دهند و برحسب محتوای پایان نامه تعداد 2 یا چند مقاله از پایان نامه با محتواهای مختلف استخراج کنند استخراج مقاله از پایان نامه در این موسسه با عناوین متفاوت و در بهترین کیفیت استخراج می شود.

فرمت استخراج مقاله از پایان نامه

اگر قصد استخراج مقاله از پایان نامه و چاپ آن در مجلات معتبر دارید باید تمامی مراحل نگارش مقاله را به درستی و طبق اصول نگارشی انجام دهید تا در نهایت مقاله از سوی مجله ریجکت نشود. هر چه نتیجه گیری های مقاله محکم تر و دقیق تر باشد مقاله استخراجی شانس بیشتری برای چاپ شدن خواهد داشت. در ادامه مراحل و نحوه استخراج مقاله از پایان نامه شرح داده شده است:

  • انتخاب عنوان مقاله

انتخاب عنوان جذاب برای مقاله یکی از مراحل مهم در مقاله نویسی محسوب می شود. گاهی تصور می شود که عنوان مقاله باید همان عنوان پایان نامه باشد در صورتی که این تصور اشتباه است و دل یل آن این است که عنوان پایان نامه ها اغ لب طولانی هستند و انتخاب عنوان طولانی برای مقاله نه تنها جالب نیست بلکه ایراد محسوب می شود.  نکته دیگر در انتخاب عنوان مقاله استفاده از کلمات کلیدی در عنوان است تا در جستجوی مقاله شما تاثیرگزار باشد.

  • نحوه نوشتن چکیده مقاله

چکیده مقاله از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و در نگارش آن باید دقت کافی اعمال شود. چکیده مقاله لزوما همان چکیده پایان نامه نیست. اولین بخش مقاله که مورد توجه ادیتور مجلات قرار می گیرد، چکیده است و چنانچه موضوع آن جذاب و در حیطه فعالیت های مجله باشد آنگاه به سراغ بخش های بعدی مقاله می روند. در نتیجه دقت در نوشتن چکیده تاثیر بسزایی در پذیرش یا رد مقاله شما دارد. زیرا معرف مقاله شما به خواننده، داور و ادیتور مجله، چکیده شماست. نکات دیگری که باید در نوشتن چکیده به آن توجه کرد توجه به حجم و ساختار چکیده است.

  • نوشتن مقدمه مقاله

مقدمه با شرح کلی موضوع آغاز شده و سپس پیشینه تحقیق مطرح می شود. در ادامه اهمیت و ضرورت موضوع را مطرح کرده و در نهایت سوال اصلی پژوهش و فرضیه ها مطرح می شود. هدف مقدمه بیان مسئله اصلی و عوامل ایجاد کننده آن است، به طوری که خواننده به طور کامل سوال اصلی را درک کند.  مهم ترین بخش مقدمه مقاله پیشینه تحقیق است که در این قسمت باید به تحقیقات قبلی در مورد موضوع خود اشاره شود و هرچه پیشینه تحقیق قوی تر باشد، اعتبار مقاله را افزایش می دهد.

  • نوشتن روش و فرآیند تحقیق

هر پژوهش بر اساس روش های مشخصی پیش می رود تا به نتایج مطلوب برسد. پژوهش های مختلف روش های مختلفی دارند. یکی از حساس ترین بخش های مقاله همین بخش است و هر خطا و اشتباهی در این بخش غیرقابل جبران است زیرا یک مقاله بعد از انتشار در اختیار هزاران محقق دیگر قرار میگیرد و شما هرگز نخواهید توانست این اشتباه را تصحیح نمایید.

  • نوشتن نتایج تحقیق در مقاله

نتایج مقاله، بخش پرطرفدار و مهم مقاله برای محققین دیگر است. در واقع هدف اصلی از انجام یک کار پژوهشی، دست یافتن به نتایج مطلوب و ارائه آن به دیگران است. در نتیجه در نوشتن نتایج مقاله باید دقت زیادی صرف شود. بخصوص که بیشترین میزان خطاها در مقالات ریجکت شده، در این بخش دیده شده است. نکته قابل ذکر در اینجا این است که اگر نتایج کار پژوهشی شما خیلی زیاد است می توانید بیش از یک مقاله از پایان نامه خود استخراج نمایید.

  • بحث و نتیجه گیری مقاله

این بخش از مقاله به تجزیه و تحلیل نتایج می پردازید. در این بخش نتایج خود را با نتایج قبلی مقایسه کرده و میزان تشابه و تفاوت بین نتایج را بیان کنید. نوشتن بخش بحث مقاله نیاز به قدرت تحلیلی خوبی دارد. نویسنده باید مهارت خوبی در تحلیل و مقایسه نتایج با یکدیگر داشته باشید. برخی از مجلات از نویسندگان می خواهند تا در انتهای بحث خود یک نتیجه گیری کلی را بیان کنند و در برخی دیگر خواسته می شود که بخش نتیجه گیری را جداگانه بنویسیند. پس لازم است که به دستورالعمل مجله انتخاب مراجعه نمایید.

  • محدودیت های پژوهش

 اگر در طی اجرای پژوهش با محدودیت مواجه شدید که بر نتایج شما تاثیر گذاشت، حتما آن را ذکر نمایید البته منظور از محدودیت ها فقط محدودیت های ذاتی پژوهش می باشد.

  • منابع یا رفرنس مقاله

می دانیم که هر نوشته علمی با ذکر منبع اصلی آن  اعتبار پیدا می کند. بنابراین در هنگام نگارش مقاله برای هر مطلب رفرنس آن نیز ذکر شود و در انتها در بخش منابع مقاله فهرست شود. در نوشتن منابع یا رفرنس به سبک های رفرنس نویسی در مجله ای که قصد دارید مقاله خود را در آن چاپ کنید، توجه نمایید. زیرا نحوه ارجاع منابع و رفرنس دهی در مقالات متفاوت است.

مراحل چاپ مقاله در موسسه سینا

  • ثبت سفارش از طریق ایمیل موسسه pub.sina@gmail.com
  • ارسال فایل مقاله/ استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد در صورتی که مقاله آماده ندارید
  • معرفی مجلات مرتبط با رشته و موضوع مقاله توسط کارشناسان موسسه 
  • انتخاب و تایید مجله از سوی شما
  • ترجمه تخصصی مقاله در صورت لزوم، توسط مترجمین متخصص در زمینه ی مقاله
  • ویرایش و فرمت بندی بر اساس دستورالعمل مجله انتخابی
  • ارسال مقاله به مجله
  • پیگیری مراحل داوری
  • اخذ پذیرش و چاپ مقاله
لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام