سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فرمت بندی پایان نامه به کتاب

انتشار 8 مرداد 1397
مطالعه 10 دقیقه

چاپ کتاب، در کنار افزایش سطح علمی کشور امتیاز ویژه‌ای در تقویت رزومه فردی و تحصیلی شما دارد و برگ برنده‌ای در آزمون مصاحبه‌ی دکتری می‌باشد. بسیاری از اساتید دانشگاهی باهدف ارتقاء رتبه علمی به چاپ کتاب می‌پردازند. ما در سینا ترجمه این امکان را برای شما فراهم می‌کنیم تا بتوانید با حداقل هزینه در کوتاه‌ترین زمان به چاپ کتاب بپردازید.

چاپ کتاب

آسان‌ترین راه چاپ کتاب چیست؟

نگارش یک کتاب می‌تو‌اند چالش‌برانگیز و زمان‌بر باشد اما اگر شما دنبال آسان‌ترین و سریع‌ترین راه برای چاپ کتاب به نام خود هستید، می‌توانید به دو روش اقدام به چاپ کتاب نمایید. پایان‌نامه خود را به کمک مؤسسات معتبر تبدیل به فرمت کتاب کرده و به چاپ برسانید و یا کتاب‌های جدیدالنشر را دانلود کرده و سفارش ترجمه آن به یک مؤسسه با‌سابقه و حرفه‌ای درزمینهٔ ترجمه کتاب بسپارید تا بعد از ترجمه به‌راحتی کتاب را به چاپ رسانده و صاحب یک اثر ارزشمند بنام خود شوید و از مزایای آن همچون تقویت رزومه تحصیلی و کاری بهره‌مند شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا یکی از آسان‌ترین روش‌های چاپ کتاب که تبدیل پایان‌نامه به کتاب است را برای شما بازگو نماییم.

اهمیت تبدیل پایان‌نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب در کنار انتشار مقاله‌های علمی استخراج‌شده از پایان‌نامه، برای بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی اهمیت زیادی داشته است. کتاب‌ها مزیت اجتماعی دارند و هر کتاب می‌تواند در جامعه شمار کثیری از افراد جامعه را تحت پوشش قرار دهد. کتاب‌ها برای جامعه بسیار مفید هستند و اهمیت زیادی دارند، البته علاوه بر جامعه، کتاب‌ها امتیازات بی‌شماری برای نویسنده نیز دارند که نویسنده از طریق این امتیازات می‌تواند در مصاحبه‌های دولتی و خصوصی شرکت کند. در ادامه مهم‌ترین مزایای تبدیل پایان‌نامه به کتاب را برشمرده‌ایم:

دسترسی آسان تر علم جویان و به دستاوردهای پژوهشی

پایان نامه های ارشد و دکتری به طور معمول فقط از طریق کتابخانه دانشگاه های مربوطه برای افراد علاقمند قابل دسترس است، با این وجود تبدیل پایان نامه به کتاب و انتشار از طریق موسسات انتشاراتی به دسترسی آسان تر عموم مردم به مطالب علمی کمک می کند. تا مردم به راحتی بتوانند از محتوای نگارش شده به راحتی استفاده نمایند.

آسانتر بودن چاپ کتاب نسبت به انتشار مقاله

استخراج مقاله از پایان نامه، ترجمه متن آن به زبان انگلیسی، انتظار برای پذیرفته شدن مقاله در مجلات علمی و در نهایت منتشر شدن آن می تواند ماه ها تا یک سال طول بکشد. در حالی که تبدیل پایان نامه به کتاب نیاز به صرف زمان و هزینه کمتری نسبت به انتشار مقاله در بعضی مجلات داخلی و بین المللی دارد.

دریافت امتیاز در مصاحبه دکتری

داوطلبان آزمون دکتری که سابقه تالیف و چاپ کتاب های علمی مرتبط با رشته تحصیلی خود را داشته باشند، می توانند تا 4 امتیاز را در جلسه مصاحبه دکتری کسب نمایند. علاوه بر آن سوابق علمی و پژوهشی دانشجویانی که پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کرده اند، به دلیل گذشتن از فیلترهای کسب مجوز چاپ و نشر کتاب از نظر داوران مصاحبه دکتری اعتبار زیادی دارد و موجب می شود تا دید داوران نسبت به آن ها بهتر شود.از این رو تبدیل پایان نامه به کتاب یکی از بهترین گزینه ها برای مصاحبه دکتری می باشد.

تقویت رزومه برای استخدام

افرادی که سابقه تالیف و چاپ کتاب را در رزومه خود دارند، شانس زیادی را در به دست آوردن موقعیت های شغلی بهتر خواهند داشت. تبدیل پایان نامه به کتاب فرصت مناسبی را برای تقویت رزومه افراد علاقمند به استخدام هیئت علمی و سایر ارگان ها ایجاد می کند. همچنین افرادی که مراحل تالیف یک کتاب علمی را از آغاز تا پایان پشت سر گذرانده اند، می توانند از تجربه های خود در موقعیت های شغلی گوناگونی مثل کار در پژوهشکده ها و انتشارات کتب علمی استفاده نمایند.

فرق کتاب و پایان‌نامه در چیست؟

پایان‌نامه‌ها بابیان مسئله و فرضیه‌ها شروع می‌شود و اهداف انجام پژوهش بیان می‌شود. روش کار توضیح داده می‌شود و با انجام آن روش‌ها، یافته‌ها به دست می‌آید؛ و در ادامه این یافته‌ها با یافته‌های تحقیقات مشابه مقایسه شده و آخرسر به نتیجه‌گیری نهایی می‌رسیم. درحالی‌که کتاب توضیحاتی قطعی، بدون فرضیه و فصل‌های ابتدایی پایان‌نامه است. در کتاب پژوهشگران با توجه به پژوهش خود و سایرین یکسری اصول و مبانی و توضیحات قطعی و نتیجه‌گیری شده را دریک کتاب شرح وسط می‌دهد.

تفاوت پایان نامه و کتاب

چگونه فرمت پایان‌نامه به فرمت کتاب تبدیل می‌شود؟

یکی از سؤالات که ذهن اکثر دانشجویان را به خود درگیر می‌کند این است که چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟ در پاسخ به این سؤال می‌توان بیان کرد که برای تبدیل فرمت پایان‌نامه به فرمت کتاب باید یکسری تغییراتی را بر روی فایل اعمال کرد تا برای کسی که کتاب را مطالعه می‌کند جذابیت لازم را داشته باشد که در زیر به برخی از این موارد اشاره‌شده است:

قبل از هر چیز لازم است تا عنوانی متناسب با موضوع کتاب انتخاب کنید و عیناً نام پایان‌نامه را برای کتاب به کار نبرید

حذف چکیده از پایان‌نامه و اضافه کردن پیش گفتار

گذاشتن صفحه‌ای مختص فیپا و شناسه

اصلاح و تغییرات لازم در فهرست مطالب در این مرحله باید تیترها، عناوین فصول و... که در پایان‌نامه به‌کاربرده‌اید را به‌طور کامل تغییر دهید و از عبارات مشابه استفاده کنید

حذف کلمات پایان‌نامه» و جایگذاری آن با کلمه کتاب

حذف صفحات غیرضروری که برای پایان‌نامه لازم است ازجمله صفحه تعهد دانشجو و ...

بخش‌هایی همچون اهداف، فرضیات، بیان مسئله و... مختص پایان‌نامه هستند و لزومی نیست که در کتاب خود از آن‌ها استفاده کنید؛ حذف نمایید و یا بخش‌های مهم ان را در بخش‌های دیگر کتاب استفاده نمایید.

اصلاح شماره‌های عناوین داخل متن و حذف فهرست جداول-نمودارها و شکل‌ها که نیازی به آوردن آن‌ها در فهرستی جداگانه نمی‌باشد.

برای تبدیل کتاب به سایز رقعی اندازه سایز را 14.5 در 21 و Margins را 2 بگذارید

برای تبدیل کتاب به سایز وزیری اندازه سایز را 17.5 در 25 و Margins را 2.2 بگذارید

مراحل چاپ کتاب از پایان‌نامه

بعدازاینکه فرمت پایان‌نامه به فرمت کتاب تبدیل شد فرایند چاپ کتاب شروع می شوکه در ادامه به مراحل چاپ کتاب اشاره‌شده است:

صفحه‌آرایی فایل

بعدازاینکه فایل پایان‌نامه به فرمت کتاب تبدیل شد صفحه‌آرایی روی فایل آماده‌شده باید انجام شود. صفحه‌آرایی به‌عنوان مرحله‌ی ‌مهم پیش از چاپ، قواعد و اصولی دارد که باید رعایت شود. اگر اصول صفحه‌آرایی کتاب و نشریات به‌درستی انجام شود هم باعث افزایش سطح کیفیت کار و درنتیجه جذب بیشتر مخاطب می‌شود و هم از بسیاری از خطاها و مشکلات در زمان چاپ و بعد از چاپ جلوگیری می‌کند، لذا طراح و صفحه‌آرایی باید با آگاهی کامل به اصول صفحه‌آرایی، انجام شود.‌ بنابراین علاوه بر آماده‌سازی پایان‌نامه در ورد، صفحه‌آرایی کتاب که به‌طورکلی انتخاب درست و متناسب فونت، اندازه کلمات، فاصله خط‌ها از همدیگر و از حاشیه‌ها، جاگذاری درست و اصولی اشکال، تصاویر و نمودارها را شامل می‌شود.

صفحه ارایی کتاب

دریافت شابک

دریافت شابک به اسم نویسنده

شماره استاندارد بین‌المللی کتاب که به‌اختصار شابک» گفته می‌شود، از سال 1372 در ایران به کار گرفته‌شده است که موسسه خانه کتاب نمایندگی این نظام را بر عهده گرفت. هم‌اکنون شابک یا (ISBN) یک کد 13 رقمی است که در قسمت شناسنامه و فیپای کتاب و پشت جلد کتاب به‌صورت بارکد نوشته می‌شود و کاربردهای متفاوتی دارد. مثلاً داشتن شابک برای شناسنامه‌دار شدن کتاب و اخذ فیپا ضروری است.

طراحی روی جلد کتاب

طراحی جلد برای دوستانی که جدا از گرفتن نمره یا امتیاز آزمون مصاحبه دکتری، علاقه‌مند به عرضه کتاب خود در بازار فروش فیزیکی کتاب می‌باشند، یکی از مهم‌ترین مراحل فرایند چاپ کتاب است که قطعاً در عرضه موفق اقتصادی کتاب، نقش کلیدی خواهد داشت. طراحی روی جلد علاوه بر زیبایی و افزایش جذابیت بصری کتاب سبب شناخته شدن کتاب در جامعه و فروش بیشتر آن در بازار و کسب سود برای شما خواهد شد.

طراحی روی جلد کتاب

دریافت مجوز فیپا

دریافت مجوز فیپا و مجوز ارشاد

فیپا مخفف «فهرست‌نویسی پیش از انتشار» است که اصطلاحاً به تهیه اطلاعات‌ کتاب‌شناختی‌ قبل از چاپ شامل جزئیات‌ مربوط‌ به‌ یک‌ اثر مثل‌ نویسنده‌، عنوان‌، ناشر، تعداد جلدها، پیوست‌ها، بها، تصویرپرداز و… که برای‌ شناسایی‌ و بازیابی‌ یک‌ کتاب‌ لازم است و بر مبنای‌ ضوابط‌ و استانداردهای‌ بین‌المللی می‌باشد گفته می‌شود‌. در مهر 1377 کتابخانه ملی”‌ با همکاری‌ وزارت‌ فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی‌ اجرای‌ این طرح‌ را به‌طور رسمی‌ در ایران آغازشده است و هم‌اکنون اداره کل پردازش و سازمان‌دهی سازمان اسناد و کتابخانه ملی مسئول مستقیم صدور فیپا به درخواست ناشران و صرفاً به‌صورت الکترونیک در کشور می‌باشد.

دریافت کارت کتاب یا مجوز کتاب

بعد از دریافت فیپا، نوبت به اخذ مجوز چاپ کتاب می‌رسد که موسسه چاپ کتاب انتخابی شما موظف است یک نسخه از کتاب، شناسنامه صادرشده (فیپا) موجود در آن به همراه جلد کتاب که در این مرحله آماده است را برای دریافت مجوز به سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال نماید. سازمان فرهنگ و ارشاد پس از بررسی‌های موردنیاز و تأیید کتاب، مجوز چاپ کتاب را صادر می‌نماید.

دریافت مجوز از وزارت ارشاد

چاپ و صحافی کتاب

چاپ و صحافی کتاب

بعد از آماده شدن فایل کتاب و دریافت مجوزان و طراحی جلد نوبت به چاپ و صحافی کتاب می‌رسد. بعد از اتمام مراحل فوق، کتاب برای چاپ به چاپخانه ارسال می‌شود. سرعت این مرحله بسته به نوع چاپ و همچنین چاپخانه متفاوت است. در این خصوص حتماً از مؤسسات معتبر کمک بگیرید تا کتاب‌ها در سریع‌ترین زمان چاپ و صحافی و سلفن کشی شده برای نویسنده ارسال شود.

چرا برای تبدیل پایان‌نامه به کتاب مؤسسات را انتخاب نماییم؟

مؤسساتی که درزمینهٔ تبدیل پایان نامه به کتاب خدمات دارند معمولاً به علت آشنایی با مراحل هر یک از خدمات تبدیل فرمت پایان‌نامه به کتاب و چاپ آن و همچنین به علت بهره‌مند شدند از متخصصان در این زمینه می‌توانند تبدیل پایان نامه به کتاب در کمتر از یک ماه را محقق سازنند و تمامی مجوزان را اخذ کرده و کتاب شمارا به تعداد جلدهای دلخواه به چاپ برسانند ازاین‌رو توصیه ما به شما عزیزان این است که کار را به کاردان بسپارید تا هم در زمان و هم در هزینه صرفه‌جویی شود.

سوال در مورد چاپ کتاب

مراحل ثبت سفارش تبدیل پایان‌نامه به کتاب و چاپ آن

شاید شما هم جزء داوطلبانی هستید که قصد دارید از طریق تبدیل پایان‌نامه خود به کتاب و چاپ آن رزومه خود را ارتقا دهید. به نگارش درآوردن یک کتاب می‌تواند امتیازات زیادی را برای رسیدن به موفقیت‌های بزرگ برای شما عزیزان به ارمغان بیاورد، یکی از رایج‌ترین نوع به چاپ رساندن کتاب، برگرفتن کتاب از پایان‌نامه ارشد و یا رساله دکتری شما می‌باشد. برای ثبت سفارش تبدیل پایان‌نامه خود به کتاب و چاپ آن لازم است تمامی مراحلی که در زیر به آن اشاره‌شده است را انجام دهید.

ثبت سفارش در سایت قسمت چاپ کتاب و یا ارسال درخواست از طریق ایمیل و یا سایر راه های ارتباطی

ارسال فایل پایان نامه از قسمت مربوطه و ذکر تبدیل پایان نامه به کتاب در قسمت توضیحات

مشخص کردن موارد مربوطه، شامل تعداد جلد، دریافت مجوز،رنگ چاپ، طراحی جلد، صفحه آرایی و ...

اعلام هزینه از طریق ایمیل، تماس و یا سایر راه های ارتباطی به شما

تاییده از جانب شما و شروع به انجام کاربا بالاترین کیفیت و ارسال فایل نهایی به شما

تاییده نهایی فایل کامل کتاب و صحافی و چاپ کتاب و تحویل با پست در درب منزل

ثبت سفارش تبدیل پایان نامه به کتاب در سینا ترجمه

از آنجا که آسان ترین راه برای دریافت امتیاز چاپ کتاب، تبدیل پایان نامه به کتاب است که با توجه به ارزش بالا، در مقابل زمان و هزینه پایین تری از نوشتن و چاپ یک مقاله isi نیاز دارد. در واقع شما با داشتن کتابی از پایان نامه، به ارزش تحقیق و پژوهش خود می افزایید و از رزومه کامل و خوبی برخوردار خواهید شد. همچنین از دیدگاه داوران در جایگاه علمی قوی و پرباری قرار میگیرید و شما یک پله جلوتر از سایر رقیبانتان قرار می گیرید. از این رو سینا ترجمه با بهره گیری از متخصصان و ناشران برتر در این زمینه می تواند پایان نامه شما را به فرمت کتاب تبدیل کرده و برای صفر تا صد چاپ کتاب در کنار شما عزیزان باشد تا در کمتر از 1 ماه کتاب خود را با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه کتاب خود را به چاپ برسانید و در دست عموم قرار دهید.

جهت اطلاعات بیشتر برای تبدیل پایان نامه به کتاب می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک های زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بله، پایان نامه شما توسط کارشناسان حرفه‌ای و متبحر ما در سینا ترجمه با رعایت اصول صحیح به صورت تخصصی با بالاترین کیفیت به فرمت کتاب تبدیل می‌شود. همچنین کارشناسان ارزیابی ما کیفیت پروژه را بررسی و کنترل می‌کنند تا تمام موارد مطابق نظر مشتری باشد و پس از تایید کیفیت مطلوب فایل نهایی به مشتری ارسال می‌شود.

عوامل بسیاری مانند تعداد کلمات، زبان، تخصص متن، سفارش صفحه آرایی و طراحی جلد، تعداد منابع و ... بر هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب تاثیر گذارند. پس از ثبت سفارش خود در سایت سینا ترجمه، محاسبه قیمت برای فایل ارسالی شما به صورت آنلاین انجام شده و هزینه پروژه در فرم پیش فاکتور ارائه می‌گردد.

تبدیل پایان نامه به کتاب در سینا ترجمه توسط افراد متخصص که تجربه بالایی در این زمینه دارند انجام می‌شود.

معمولاً صدور فیپا 5 تا 10 روز پس از ارائه درخواست توسط متقاضی انجام می‌گردد، اما در برخی مواقع که تعداد درخواست‌ها زیاد است تا 20 روز نیز ممکن است به‌طول بینجامد.

تقریباً تمام ناشران همیشه تعدادی شابک در اختیار دارند که آن را به کتاب‌های جدید اختصاص می‌دهند و دریافت شابک بلافاصله انجام خواهد شد، اما اگر ناشر شما فاقد شابک باشد یا شخصاً برای دریافت آن اقدام کنید، تقریباً پس از یک روز کاری شابک برای شما صادر می‌شود.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
میخوام پایان نامه به کتاب تبدیل بشه شما انجام میدهید؟ با تشکر
سلام و عرض ادب احتراما برای تبدیل پایان نامه به کتاب در خدمت هستیم. فایل را از طریق تلگرام،واتساپ و ایمیل و ایتا ارسال بفرمایید تا براورد هزینه و اقدام شود. با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
میخوام پایان نامه به کتاب تبدیل بشه شما انجام میدهید؟ با تشکر
5 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
salam baraye azmon TF france mikham sabte nam konam
سلام و عرض ادب با عرض پوزش در این زمینه خدمات نداریم. برای خدمات پذیرش و چاپ مقاله و ترجمه و چاپ کتاب و ... در خدمتتون هستیم . با تشکر
1 سال پیش
بازدیدکننده

moez
salam baraye azmon TF france mikham sabte nam konam
1 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام