سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فرمت چاپ مقاله در مجلات بین المللی

انتشار 11 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

همانطور که میدانید نگارش مقاله علمی قواعد و اصول خاص خود را دارد که اهمیت رعایت این اصول، خصوصا در مواردی که تصمیم دارید مقاله خود را در مجلات معتبر بین المللی به چاپ برسانید، دوچندان میشود. زیرا این مجلات و مقالات چاپ شده در آنها در مجامع علمی بین المللی مورد مطالعه و استناد پژوهشگران و دانشمندان بلند پایه و صاحب نظر قرار میگیرند.

فرمت چاپ مقاله در مجلات بین المللی

همانطور که میدانید نگارش مقاله علمی قواعد و اصول خاص خود را دارد که اهمیت رعایت این اصول، خصوصا در مواردی که تصمیم دارید مقاله خود را در مجلات معتبر بین المللی به چاپ برسانید، دوچندان میشود. زیرا این مجلات و مقالات چاپ شده در آنها در مجامع علمی بین المللی مورد مطالعه و استناد پژوهشگران و دانشمندان بلند پایه و صاحب نظر قرار میگیرند. از این رو چنین مجلاتی، ارزیابی سختگیرانه ای در مورد مقالات ارسالی انجام میدهند تا خدشه ای به اعتبارشان وارد نشود. زیرا افت کیفیت مقالات چاپ شده منجر به خروج مجله از لیست پایگاههای علمی معتبر خواهد شد. بنابراین یکی از مباحث مهم در نگارش مقاله علمی، در نظر گرفتن اصول و قواعد مقاله نویسی و نیز استانداردهای مجلات خارجی میباشد که این موضوع، مستلزم داشتن دانش، اطلاعات و تجربه کافی در زمینه نگارش مقاله است.

البته پروسه ارسال مقاله به مجله و دریافت اکسپت نیز از این موضوع استثنا نبوده و اصول و روال خاص خود را دارد که بایستی در این زمینه از افراد خبره و باتجربه کمک گرفت. با این حال، برخی از پژوهشگران به دلایلی این امکان را ندارند که مقاله خود را شخصا به مجلات خارجی ارسال نمایند و پیگیری‌های لازم را انجام دهند. موسسه تحقیقاتی سینا برحسب این نیاز دانشجویان و با همکاری جمعی از اساتید و کارشناسان زبده و باتجربه در رشته‌های مختلف این افتخار را دارد که تمامی خدمات مرتبط با اکسپت و چاپ مقاله را در اسرع وقت به این عزیزان ارائه کند که به واسطه این خدمات، تاکنون مقالات متعددی از پژوهشگران ایرانی در معتبرترین مجلات علمی دنیا به چاپ رسانده است.

مجلات خارجی مختلف دارای ساختار و فرمت بندی خاص خود هستند و برای اینکه مقاله ای آماده ارسال به این مجلات شود، باید به فرمت آن ژورنال درآید. اطلاعات مربوط به استاندارهای مجله معمولا بر روی سایت آن قرار دارد تا مورد استفاده نویسندگان مقالات قرار گیرد. علاوه بر آن، برخی اصول نگارشی مقاله نیز باید رعایت گردد تا مقاله برای چاپ در مجله، مهیا گردد.

بسیاری از مجلات، فارغ از رتبه علمی آنها از نظر وزارت علوم، دانشگاه آزاد و وزارت بهداشت مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و فهرستی از مجلات مورد تایید در کنار  بلک لیست مجلات فیک و نامعتبر ارائه می‌شوند تا نویسندگان مقالات قبل از ارسال مقاله، اعتبار مجله مورد نظر خود را از این طریق مورد بررسی قرار دهند. از آنجایی که این بررسی نیز نیاز به دانستن نحوه اعتبار سنجی مجلات و آشنایی نسبی با مجلات دارد، معمولا کارشناسان موسسه این بخش از کار را نیز برعهده میگیرند و پس از مطالعه و بررسی موضوع و محتوای مقاله شما، مناسبترین مجلات برای مقاله شما را پس از اعتبارسنجی معرفی میکنند. مجلاتی که از سوی موسسه معرفی میشوند دارای نمایه‌های خوبی بوده و در حیطه رشته تحصیلی و تخصص نویسنده مقاله خواهند بود. بعد از معرفی مجله، شما میتوانید یکبار دیگر مجله را مورد بررسی قرار داده و اعتبار آن را از دانشگاه محل تحصیل خود استعلام کنید و پس از تایید، اقدامات بعدی برای فرآیند چاپ و پذیرش آغاز می‌شود.

دلایل ریجکت مقاله

رعایت برخی نکات مهم در نگارش و تنظیم مقاله، علاوه بر کوتاهتر کردن پروسه پذیرش و چاپ مقاله، نقش بسزایی در جلوگیری از ریجکت مقاله علمی از سوی مجلات خارجی خواهد داشت. در ادامه به برخی از دلایل ریجکت مقاله اشاره میکنیم: 

- موضوع پژوهش و تحقیق شما با اسکوپ مجله تناسب نداشته و سردبیر مقاله شما را مناسب برای چاپ در مجله نمیداند.

- مقاله شما به لحاظ فرمت و ساختار خارج از اصول و استاندارهای مقاله نویسی است. 

- مقاله دارای سرقت ادبی است، یعنی محتوای درون آن قبلا در مقالات علمی دیگر مطرح شده است. لازم به ذکر است بررسی سرقت ادبی مقالات و رفع آنها تحت عنوان پارافریز توسط کارشناسان موسسه سینا در یک بازه زمانی بسیار کوتاه انجام میشود.

- مقاله شما در ارائه محتوای مرتبط با عنوان ضعیف عمل کرده و یا ناقص میباشد. 

- منابع استفاده شده در مقاله ضریب تاثیر یا Impact Factor لازم را ندارند و یا خیلی قدیمی هستند.

- مقاله همزمان برای چندین مجله دیگر نیز  ارسال شده است.

- مقاله به قدر کافی تاثیرگذار  نبوده و از نظر سردبیر برای مجله تاثیر مثبتی ندارد.

- مباحث و اطلاعات ارائه شده در مقاله برای رساندن ایده و نظریه اصلی کامل نیستند.

نگارش یک مقاله برای چاپ در ژورنال خارجی چارچوبهای خاص خود را دارد اما چنانچه زمان کافی برای نگارش ندارید، میتوانید از پایان نامه خود مقاله استخراج کرده و برای چاپ به مجله مورد نظر خود ارسال کنید. فرایند استخراج نیز در موسسه سینا توسط کادر متخصص مجموعه انجام میگیرد. برای استفاده از این خدمات با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

مراحل چاپ مقاله در مجلات بین المللی

نحوه فرمت بندی مقاله ISI

هزینه چاپ مقاله در مجلات و ژورنال های معتبر علمی خارجی

مجلات معتبر ISI

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام