سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

فرمت مقاله نویسی ISI

انتشار 3 اردیبهشت 1399
مطالعه 4 دقیقه

سالانه مقالات علمی بسیار زیادی در سراسر دنیا نوشته و در مجلات به چاپ میرسند. در کشور ما نیز به دلیل اهمیت مقالات علمی در دانشگاهها خصوصا در مقاطع ارشد و دکترا و نیز در بحث گزینش اعضای هیئت علمی، چاپ آنها در مجلات معتبری مانند ISI، به بحث داغی در بین دانشجویان و محققین تبدیل شده و گرایش روزافزونی نسبت به این مسئله در بین این قشر بوجود آمده است.

فرمت مقاله نویسی ISI

سالانه مقالات علمی بسیار زیادی در سراسر دنیا نوشته و در مجلات به چاپ میرسند. در کشور ما نیز به دلیل اهمیت مقالات علمی در دانشگاهها خصوصا در مقاطع ارشد و دکترا و نیز در بحث گزینش اعضای هیئت علمی، چاپ آنها در مجلات معتبری مانند ISI، به بحث داغی در بین دانشجویان و محققین تبدیل شده و گرایش روزافزونی نسبت به این مسئله در بین این قشر بوجود آمده است. چاپ مقاله در مجلات ISI به جهت انتشار و مطرح شدن در سطح بین المللی برای دسترسی سایر محققین و پژوهشگران حائز اهمیت است. بنابراین جهت ارائه مقاله نگارش شده در حد مقالات چاپ شده ISI،  باید با اصول و قواعد نگارش این مقالات کاملا آشنا بوده و قبل از ارسال مقاله، آن را به فرمت قابل قبول این مجلات درآورد.

Isi موسسه ای است که برای سنجش اعتبار مقالات علمی به صورت تخصصی فعالیت می کند و به صورت معیاری برای بررسی اعتبار و ارزش علمی مقالات درآمده است. مقاله های ISI با سایر مقالات و تحقیقات آموزشی و دانشجویی متفاوت است و اساسا باید اینگونه مقالات و پژوهش ها دارای ویژگی های خاصی باشند.

قبل از شروع به نگارش مقاله Isi و آشنایی با مراحل مقاله نویسی، ابتدا باید بدانید ارزش هر پژوهش علمی به داشتن ایده ای تازه و منحصر به فرد است و اگر مقاله ای که میخواهید در ژورنال های Isi چاپ کنید، در مورد موضوعی باشد که پیش از این نیز منتشر شده، قابلیت انتشار در مجلات Isi را نخواهد داشت حتی اگر ساختار و قواعد مقاله نویسی برای Isi را رعایت کرده باشید. پس هرگز کپی کاری نکنید و از عدم انتشار مقاله ای با موضوعیت مقاله خود اطمینان حاصل کنید.

یکی از مسائلی که همواره باید در نگارش مقالات مد نظر داشت، اینست که هرچه پژوهش و محتوای مقاله نگارش شده ساده تر و قابل فهم تر باشد جذابیت آن برای مخاطب بیشتر است اما این سادگی نباید به نحوی باشد که اصطلاحات و جملات عامیانه در آن راه  پیدا کند و از حالت گفتار علمی و تخصصی بودن نوشتار خارج شود. چرا که سبک نوشتار مقاله در جذب مخاطب بسیار مؤثر خواهد بود.

 مقاله های علمی معتبر از سه بخش ابتدا، بدنه و قسمت پایانی تشکیل شده است. همچنین رعایت چارچوب نوشتاری، نوع صفحه بندی و تایپ عبارات با اصول صحیح از نکات اولیه مقاله نویسی است. البته تحقیق، نگارش و رعایت ساختار مقاله نویسی یک مقاله تنها نیمی از مراحلی است که باید برای نگارش مقاله Isi طی شود و نیم دیگر آن پروسه پذیرش توسط مجلات معتبر علمی است.

از آنجایی که بیشتر نویسندگان با فرمت مجلات و نحوه قرار گیری بخش های مختلف مقاله آشنا نیستند به همین دلیل مقالاتی که بدون فرمت بندی به مجله ارسال میشوند، با ریجکت از سوی مجله مواجه میگردند. فرمت بندی مقاله در واقع مرتب سازی بخش ها و نحوه قرار گیری هر یک از بخش های مقاله میباشد. فرمت بندی به معنای رعایت فرمت خاصی است که به موارد ریزی مانند نوع فونت، سایز فونت، میزان فاصله از طرفین صفحه، نوع نوشتن منابع، میزان کلمات چکیده مقاله، نوع نگارش افیلیشن، نوع نگارش صفحات، نوع نگارش ضمائم و … باز می گردد. برخی مجلات تاکید ویژه ای روی فرمت مقالاتی که دریافت می کنند دارند و از نویسندگان مقاله درخواست می کنند تا مقاله خود را قبل از ارسال به فرمت مجله در بیاورند. در هر صورت باید به این نکته توجه داشت که فرمت بندی مقاله قبل از ارسال مقاله به مجله مورد نظر، ضمن اینکه یک امتیاز مثبت برای نویسنده محسوب می گردد در روند داوری آسان مقاله بسیار تاثیر گذار است.

فرمت بندی مقالات ISI در موسسه سینا

 از آنجایی که مجلات از سراسر دنیا مخاطبانی دارند، فرمت محتوای مقالاتی که در مجله چاپ میشود اصولا باید یک دست و هماهنگ و طبق یک استاندارد تعریف شده باشد. به همین دلیل باید تا حد ممکن قبل از ارسال مقاله فرمت و ساختار تعیین شده را در مقاله اعمال کنید تا روند پذیرش و چاپ مقاله شما سرعت بیشتری بگیرد. یکی از خدمات ارائه شده در موسسه سینا به فرمت بندی مقالات اختصاص دارد. کارشناسان ما در این حوزه آماده همکاری با نویسندگان و پژوهشگران عزیز میباشد. برای انجام فرمت بندی توسط موسسه سینا کافی است مقاله خام خود را به همراه فرمت مجله مورد نظر برای ما ارسال نمایید تا در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت مقاله شما در قالب و فرمت مجله مورد نظر تنظیم شود.

بیشتر بخوانید:

نمونه مقاله چاپ شده isi

فرمت چاپ مقاله در مجلات بین المللی

قیمت فرمت بندی مقاله

چاپ تضمینی مقاله ISI

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام