سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

ﻗﯾﻣت تبدیل پایان نامه به کتاب

انتشار 10 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

امروزه یکی از لازمه های موفقیت و پیشرفت در زمینه های تحصیلی و شغلی، تقویت و ارتقای رزومه شغلی و تحصیلی برای افراد است تا در تصاحب فرصتهای تحصیلی و شغلی بهتر و بالاتر از رقبای خود پیشی بگیرند.

ﻗﯾﻣت تبدیل پایان نامه به کتاب

امروزه یکی از لازمه های موفقیت و پیشرفت در زمینه های تحصیلی و شغلی، تقویت و ارتقای رزومه شغلی و تحصیلی برای افراد است تا در تصاحب فرصتهای تحصیلی و شغلی بهتر و بالاتر از رقبای خود پیشی بگیرند. بدون شک یکی از بهترین روشهای تقویت رزومه، چاپ کتاب است ولی از نظر اغلب افرادی که تمایل به انجام این کار دارند، فرایند چاپ کتاب سخت و گنگ به نظر می رسد خصوصا برای افرادی که برای اولین بار اقدام به چاپ کتاب می کنند.

در خصوص دانشجویان مقاطع بالاتر تحصیلی، معمولا معتبرترین کار پژوهشی دوره تحصیل هر دانشجو نگارش، تدوین و ارائه پایان نامه است که دفاع از آن، مهر تاییدی بر تخصص دانش آموخته در رشته ایست که سال ها در آن تحصیل کرده است. به همین دلیل بسیاری از دانشجویانی که قصد ادامه فعالیت در حیطه رشته تحصیلی خود را دارند برای پربار کردن محتوای پایان نامه خود، وقت، انرژی و حتی در برخی از موارد هزینه بسیار قابل توجهی را در طول مدت انجام مطالعات و نگارش پایان نامه صرف می کنند. اما از آنجایی که این پایان نامه ها فقط در دسترس طیف محدودی از اساتید و دانشجویان خواهد بود، لذا بهترین روش برای نشر نتایج مطالعاتی که در قالب پایان نامه گردآوری شده در سطح بیشتر و جامعه هدف بزرگتر، تبدیل پایان نامه به کتاب است. 

شما با اینکار می توانید تخصص خود را در زمینه های تحصیلی و کاری عرضه کنید و بستر مناسبی را برای پیشرفت شغلی و تحصیلی خود فراهم آورید. اما لازم است بدانید که قبل از اقدام به چاپ کتاب از پایان نامه ارشد و دکترا بایستی مرحله دفاع را با موفقیت پشت سر بگذارید تا تایید اساتید و داوران خود را دریافت کنید. برخی از دانشجویان قبل از گذراندن جلسه دفاع برای چاپ کتاب از پایان نامه ارشد و دکترا اقدام می‌کنند که رویه اشتباهی است. زیرا احتمال دارد برخی از قسمت‌های پایان نامه مورد تایید اساتید داور قرار نگرفته یا کلیت پایان نامه زیر سوال برود که در این شرایط، چاپ کتاب نیز با مشکل مواجه خواهد شد. بنابراین، اولین شرط چاپ کتاب از پایان نامه تاییدیه و اخذ نمره قبولی در جلسه دفاع می‌باشد.

هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب

تبدیل پایان نامه به کتاب با هزینه ای بسیار کم امکانپذیر است. افرادی که برای اهداف مختلف از جمله دریافت امتیاز برای مصاحبه های شغلی و تحصیلی قصد چنین کاری را دارند، نیاز به چاپ کتاب با تیراژ بالا ندارند. بلکه می توانند کتاب خود را در تیراژهای کم مثلاً ۳۰ یا ۶۰ جلد چاپ کنند و اینکار چیزی از اعتبار کتاب نمی کاهد. همچنین کتاب با اخذ مجوز چاپ از وزارت ارشاد و اخذ شابک ISBN از اداره شابک و نیز اخذ فیپا از کتابخانه ملی، در وزارت ارشاد و کتابخانه ملی ثبت و اعلام وصول می شود و دارای همه ی امتیازات لازم جهات ارائه در رزومه های تحصیلات تکمیلی و یا رزومه های اخذ دانشیاری، شغلی و ارتقای تحصیلی معلمان و مربیان خواهد بود . 

نکات ضروری در تبدیل پایان نامه به کتاب

عنوان کتاب نباید کاملا شبیه با عنوان پایان نامه باشد.

همه کلمات موسوم به “رساله” یا “پایان نامه” باید به کلمه “کتاب” تغییر یابند.

همه سر فصل های اصلی و حتی فرعی باید به شکلی تغییر یابند که با قالب پایان نامه متفاوت باشد.

بهتر آنست که در ابتدا و در بخش پیش گفتار اشاره شود این کتاب بر گرفته از پایان نامه است.

در فهرست منابع آخر کتاب، پایان نامه خود را هم اضافه کرده و در برخی از صفحات کتاب به آن استناد کنید.

با افزودن برخی از  اطلاعات و دستاوردهای مربوط به موضوع پایان نامه به محتوای کتاب، هم کتاب را بروز کرده اید و هم از مشابهت کامل کتاب با پایان نامه جلوگیری کرده اید.

خدمات موسسه سینا برای تبدیل کتاب به پایان نامه

بدیهیست که برای تبدیل پایان نامه خود به کتاب در مراحل مختلف نیاز به تخصص کارشناسان خبره در این امر خواهید داشت. از جمله موسساتی که میتوانند در این مسیر همراه و یاریگر شما باشند، موسسه سیناست که با تجربه چند ساله و در اختیار داشتن کارشناسان و ویراستاران مجرب در این حوزه کار سخت چاپ کتاب و گرفتن مجوزهای لازم برای اینکار را برای شما آسان خواهد کرد. از جمله خدماتی که موسسه در این راستا به محققین و دانشجویان ارائه میکند میتوان به ویرایش فنی و ادبی فایل کتاب در صورت نیاز، صفحه آرایی کتاب، اخذ شابک و فیپا از کتابخانه ملی، اخذ مجوز چاپ کتاب از وزارت فرهنگ و ارشاد، ارسال کتاب برای چاپ و صحافی و معرفی کتاب جهت فروش در وب سایت‌های مختلف علمی آموزشی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

مزایای چاپ کتاب از پایان نامه

چاپ کتاب از پایان نامه برای تقویت رزومه دکتری

شرایط چاپ کتاب از پایان نامه

چگونه و کجا پایان نامه خود را به کتاب تبدیل کنیم؟

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام