سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

قیمت چاپ مقاله در مجلات JCR

انتشار 22 اسفند 1398
مطالعه 3 دقیقه

نویسندگان مقالات معمولا برای چاپ مقالات علمی خود مجلات معتبر و مورد تایید مراکز دانشگاهی و مجامع علمی را ترجیح میدهند. علت آن اعتبار بخشی به مقاله و بالا بردن استناد به مقالات است. اما برای عده ای نیز هزینه های چاپ مقالات در مجلات یک فاکتور مهم و حائز اهمیت است.

قیمت چاپ مقاله در مجلات JCR

نویسندگان مقالات معمولا برای چاپ مقالات علمی خود، مجلات معتبر و مورد تایید مراکز دانشگاهی و مجامع علمی را ترجیح میدهند. علت آن اعتبار بخشی به مقاله و  بالا بردن استناد به مقالات است. اما برای عده ای نیز هزینه های چاپ مقالات در مجلات یک فاکتور مهم و حائز اهمیت است. زیرا هزینه چاپ مقاله در برخی از مجلات معتبر بسیار بالا بوده و پرداخت آن هم از توان این عده خارج بوده و هم بدلیل محدودیتها و تحریمهای مالی کشور، پرداخت هزینه های دلاری اغلب با مشکل مواجه میگردد. قشری که معمولا از این گروه مجلات استقبال میکنند دانشجویان هستند. البته باید در نظر داشت که چنین مجلاتی به دلیل رایگان بودن، متقاضیان زیادی برای چاپ مقاله و از سوی دیگر نرخ پذیرش پایینی دارند.

مجلات فیک زیادی وجود دارند که از تمایل این افراد سو استفاده کرده و ادعای چاپ رایگان مقالات را دارند و برخی نیز از روی ناآگاهی و یا عجله و نداشتن فرصت کافی برای سرچ و انتخاب مجله مناسب، چاپ مقاله خود را به این مجلات میسپارند. به همین دلیل ارائه اطلاعات در خصوص راههای شناخت مجلات معتبر و روشهای بررسی شاخص های مختلفی که مختص این مجلات است، امری ضروری بنظر میرسد. این اطلاعات به خصوص برای اساتید دانشگاه و دانشجویان تحصیلات تکمیلی و نیز بخش های معاونت پژوهشی در دانشگاه به منظور رتبه بندی مقالات افراد بسیار کمک کننده خواهد بود.

یکی از معتبر ترین نمایه های علمی دنیا که اوپن اکسس بوده و چاپ مقاله در آنها رایگان است، مجلات JCR هستند. این مجلات دارای ایمپکت فاکتور (ضریب تاثیر) بوده و داوری در آنها چندمرحله ای، زمان بر و بسیار سخت گیرانه است و فقط مقالاتی مورد پذیرش قرار می گیرند که استاندارد های لازم را برای چاپ مقاله داشته باشند. این دست از مجلات با هیچ موسسه ای برای چاپ تضمینی مقاله همکاری ندارند. با این وجود، نخبگان و کارشناسان موسسه سینا با اعمال اصلاحات لازم بر روی مقالات علمی شما و تنظیم آنها در فرمت درخواستی مجلات jcr، این اطمینان را به شما میدهند که به پشتوانه سابقه چندین ساله خود در حوزه دریافت اکسپت از مجلات معتبر و مطرح دنیا، از پس این مهم برخواهند آمد. اما برای آشنایی بیشتر با مجلات jcr، در ادامه میخواهیم به بررسی این مجلات بپردازیم.

مجلات JCR 

معتبرترین مجلات علمی، مجلاتی هستند که در JCR نمایه می شوند. ورود مجلات به JCR بسیار سخت است و این مجلات ملزم به رعایت قوانین و استانداردهای تعیین شده از سوی موسسه ISI هستند. مجلات پس از ورود به JCR نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورتی که قوانین و استانداردهای موسسه ISI توسط آنها رعایت نشده باشد، نام آنها از JCR حذف می شود. جی سی ار برای اینکه در راستای تحقیقات به شما کمک کند و این امکان را برای شما فراهم سازد که بتوانید مهم‌ترین مجلات مد نظر خود را با یکدیگر مقایسه کنید، اطلاعات زیر را در اختیارتان قرار می‌دهد:

• مجله‌هایی که بیش‌ترین تعداد استنادات در یک زمینه تخصصی خاص را شامل می‌شوند؛

• به روزترین مجلات در یک زمینه تخصصی

• مجلات با بالاترین ایمپکت فاکتور در یک زمینه تخصصی

• مقالات با بالاترین تعداد چاپ در یک زمینه تخصصی

• اطلاعات دسته‌بندی موضوع به عنوان معیار سنجش

همانطور که قبلا اشاره شد، چاپ مقاله در این مجلات به آسانی چاپ مقالات در مجلات دیگر نبوده و حتما باید مقاله شما باید در اسکوپ مجله باشد چون هر کدام از این مجلات به یک تخصص و حوزه موضوعی خاصی پرداخته و فقط مقالات به روز، کاربردی و پرمحتوا را صرفا در همان حوزه پذیرش و چاپ میکنند. به همین دلیل باید در انتخاب مجله از بین مجلات jcr، این فاکتورها را در نظر بگیرید تا از هدررفت زحمات و زمان خود و ریجکت مقاله تان پیشگیری کنید. 

اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید و یا با محدودیت زمانی برای بررسی مجلات روبرو هستید، این کار را به متخصصین مجموعه سینا بسپارید. کارشناسان ما پس از انجام بررسی های لازم و گزینش مجلات jcr مناسب برای مقاله شما، لیست این مجلات را در اختیار شما قرار داده و پس از انتخاب مجله توسط شما، ترجمه تخصصی، فرمت بندی، ویراستاری، اعمال روش رفرنس دهی تعیین شده از سوی مجله، رفع موارد سرقت ادبی و پارافریز آنها را بر روی مقالات شما انجام میدهند و شما را به اکسپت و چاپ مقاله در ژورنال انتخابی خود قدم به قدم نزدیکتر میکنند. 

بیشتر بخوانید:

راهنمای انتخاب مجله از JCR

چاپ مقاله ایمپکت دار

تفاوت چاپ مقاله در مجلات JCR و ISI

مراحل چاپ مقاله JCR

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام