سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

گرفتن پذیرش برای مقاله

انتشار 18 فروردین 1399
مطالعه 10 دقیقه

همانطور که می دانید پذیرش و چاپ مقاله برای دانشجویان ارشد و دکتری اغلب دانشگاه ها جزء الزامات پژوهشی است. همچنین در برخی مشاغل مانند هیئت علمی دانشگاه ها، ارتقاء درجه و رتبه مستلزم چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر داخلی و خارجی است. به همین دلیل هر ساله مقالات علمی زیادی توسط پژوهشگران و محققین در سراسر دنیا تدوین و نگارش شده و برای چاپ به ژورنال های معتبر ارسال میشوند. ژورنال های داخلی و خارجی از لحاظ نحوه چاپ مقالات با هم تفاوت دارند و هر دانشجو یا محقق بسته به هدف و نیاز خود باید یکی از مجلات داخلی و یا خارجی را برای چاپ مقاله برگزیند. مجلات داخلی و خارجی هر کدام ژورنال های مختلفی دارند که این ژورنال ها از لحاظ سطح اعتبار علمی درجه و رتبه متفاوتی دارند. از جمله معروف ترین ژورنال ها در سطح دنیا می توان به isi , isc, pubmed, scopus و همچنین مجلات علمی پژوهشی داخلی اشاره کرد.

منظور از پذیرش مقاله چیست؟

نویسندگان مقالات پس از این که موفق شدند مقاله خود را طبق اصول و استانداردهای نگارش مقاله تهیه کنند، سعی خواهند کرد مقاله خود را در یکی از مجلات معتبر به چاپ برسانند.سابمیت و اکسپت مقالات علمی پس از نگارش، دو اصطلاح رایج و از جمله اصلی‌ترین مراحل در فرآیند چاپ مقالات در مجلات معتبر داخلی و خارجی هستند. در واقع پس از آماده سازی مقاله را به مجله ارسال یا به اصطلاح سابمیت می نماییم. پس از این که مقاله به دست داوران و ویراستاران یک مجله رسید، مورد داوری قرار می گیرد که در صورتی که نوشته مورد قبول داوران قرار بگیرد مقاله پذیرش می شود. به فرآیند پذیرفته شدن مقاله توسط داوران و یا ویراستاران مجله، اکسپت مقاله گویند. اکسپت مقاله در اغلب موارد پس از ارسال برخی اصلاحات و اعمال آنها توسط نویسنده انجام می‌گیرد ولی در موارد نادری ممکن است در ارسال نسخه اولیه، اکسپت مقاله توسط ویراستاران انجام گیرد.

پذیرش مقاله

مزایای پذیرش مقاله

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات مختلف داخلی و یا خارجی دارای مزایای زیادی برای محققان و نویسندگان می باشد که از جمله این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مزایای پذیرش مقاله

پذیرش مقاله برای گرفتن پذیرش از دانشگاه های معتبر خارجی و اپلای.

پذیرش مقاله برای ارتقای شغلی و افزایش حقوق و مزایا

پذیرش مقاله برای قبولی در مصاحبه مقطع دکتری

پذیرش مقاله برای عضویت در هیئت علمی برای اساتید بسیار کاربردی می‌باشد

پذیرش مقاله برای شناخته شدن به عنوان یک نخبه علمی

پذیرش مقاله برای کسب امتیاز در مصاحبه های شغلی و استخدامی

مراحله آماده سازی مقاله جهت پذیرش

گرفتن پذیرش از ژورنال های معتبر پروسه ای زمانبر و دشوار است و نیاز به دقت و تمرکز بالایی دارد. بنابراین دانشجویان خصوصا دسته ای که برای بار اول اقدام به نگارش مقاله می کنند به تجربه و تخصص افراد کاربلد نیاز خواهند داشت تا بتوانند پروسه پذیرش و چاپ مقاله خود را در بازه زمانی کوتاه تر و با موفقیت به انجام برسانند.از این رو بهتر است قبل از اینکه مقاله را برای مجله ارسال بفرمایید طبق مراحل زیر توسط افراد متخصص آماده سازی نمایید

ترجمه مقاله

ترجمه مقاله

ترجمه به عنوان اولین مرحله آماده سازی مقاله برای سابمیت شناخته می‌شود. ترجمه مقاله باید کیفیت بسیار بالایی داشته باشد و به صورت تضمینی ترجمه شده باشد. کیفیت ترجمه باید بیانگر کیفیت محتوای مقاله باشد و چنانچه محتوای مقاله با کیفیت باشد اما ترجمه مقاله کیفیت پایینتری داشته باشد روشن است که از دید داوران قابل پذیرش نخواهد بود. نویسنده باید برای حفظ اعتبار مقاله خود از نویسندگان و مترجمینی کمک بگیرد که می‌توانند متون تخصصی را به صورت تضمینی و با کیفیت بسیار بالا انجام دهند.


ویرایش مقاله

مقاله باید به صورت تضمینی و با بهترین سطح کیفی ویراستاری شود که ایرادات دستور زبانی و نگارشی و محتوایی مقاله برطرف شوند. اگر ایرادات دستور زبانی و محتوایی مقاله اصلاح نشوند روشن است که در بخش داوری قابل پذیرش نخواهد بود.

ویرایش مقاله


انتخاب ژورنال مناسب

برای انتخاب ژورنال مناسب دو مورد باید رعایت شود. انتخاب ژورنال مهم است و اگر ژورنال متناسب با مقاله انتخاب نشود روشن است که از طرف سردبیر ریجکت خواهد شد و به بخش داوری نخواهد رسید.

ارتباط موضوعی مجله و مقاله

  • ارتباط موضوعی مجله و مقاله

نویسنده مقاله برای اینکه شانس پذیرش مقاله خود از طرف ویراستاران مجله را بالا ببرد، بایستی مجله‌ای را برای سابمیت مقاله انتخاب کند که حوزه تخصصی آن با حوزه تخصصی مقاله کار شده مشابه باشد. در واقع نویسنده باید توجه کند که آیا پیش از این مقاله‌ای مشابه مقاله وی در مجله مد نظر به چاپ رسیده است یا خیر. زیرا در صورتی که مجله از نظر حوزه تخصصی با مقاله نگارش شده همخوانی نداشته باشد، ویراستاران در نگاه اول مقاله را رد و یا به اصطلاح ریجکت خواهند کرد.

میزان اعتبار مجله

  • میزان اعتبار مجله مد نظر

مجلات علمی سالانه به واسطه سایت‌ها و پایگاه‌های معتبر داده مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند و از نظر اعتبار به رده‌های مختلفی تقسیم می‌شوند. این سایت‌ها برای رده بندی مجلات از شاخص‌های مختلفی بهره می‌برند که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به ایمپکت فاکتور اشاره کرد. بدیهی است به هر میزان که مجله منتشر کننده مقاله دارای اعتبار بالایی باشد، مقاله و نویسنده آن از امتیاز بیشتری بهره مند می‌شوند. با این وجود نویسنده باید تا حدودی از اعتبار نوشته خود آگاه باشد و با سابمیت مقاله به مجله مناسب، شانس گرفتن پذیرش مقاله خود را بالا برد.


فرمت‌بندی مقاله

مقاله باید به ساختار و فرمتی که از طرف مجله مشخص شده است تبدیل شود تبدیل فرمت مقاله به فرمت مورد تایید مجله ضروری می‌باشد و باید حتما به سایت مجله مراجعه فرمایید و مقاله خود را به فرمتی که از طرف مجله مشخص شده است تبدیل کنید.

فرمت بندی مقاله


سابمیت مقاله

سابمیت مقاله

سابمیت مرحله نهایی ارسال مقاله به مجله می‌باشد که در این صورت شما اثبات می‌کنید که از کیفیت مقاله خود نهایت اطمینان را دارید و می‌خواهید آنرا به مرحله داروی ارسال فرماید تا مورد داوری و رسیدگی قرار گیرد. برای سابمیت مقاله به مجله راه های متفاوتی وجود دارد برخی از ژورنال ها به صورت مکانیزه و از طریق وب سایت مقاله شما را پذیرش می‌کنند برخی دیگر از طریق ایمیل مقاله را پذیرش می‌کنند و می‌توانید فایل مقاله خود را از طریق آدرس ایمیل به ژورنال ارسال فرمایید.

مقاله چه مراحلی را طی می کند تا پذیرش شود؟

پس از ارسال و یا سابمیت مقاله به مجله مورد نظر مقاله مورد داوری قرار می گیرد که در ادامه به روند داوری مقالات پس از سابمیت اشاره شده است:

مراحل پذیرش

پس از انجام سابمیت، مقاله برای چند هفته در اختیار سردبیر مجله قرار می‌گیرد و تیم او مقاله را از جنبه‌های مختلف مانند ارتباط موضوع مطالعه با حوزه کاری و اهداف و اسکوپ مجله و رعایت استاندارد‌های لازم مورد بررسی قرار می‌دهد و در صورت نا‌همخوانی مقاله با اهداف مجله، بدون داوری، ریجکت می‌شود.

در صورت تأیید مقاله توسط سردبیر، فایل آن برای داوری ارسال می‌شود. معمولاً مقاله توسط دو یا چند داور بررسی می‌شود و سه حالت پیش می‌آید.

مقاله استاندارد است و بدون اصلاحیه پذیرش می‌شود.

مقاله ایرادات جزئی دارد که پس از برطرف شدن آن‌ها توسط نویسنده مقاله پذیرش می شود.

مقاله ایرادات کلی دارد و ریجکت می‌شود.

نکته: در صورت نیاز به اصلاحات، باید فایل اصلاح شده را همراه با نامه‌ای که انجام اصلاحات را در آن ذکر کرده‌اید، به ایمیل مجله ارسال کنید. و پس از تأیید مقاله توسط داوران، نامه پذیرشی از طرف مجله به ایمیل نویسنده مسئول ارسال می‌گردد که حاوی عنوان نهایی مقاله، نام نویسندگان، ISSN مجله، تاریخ چاپ مقاله و امضای سردبیر مجله است.

مقاله بعد از اصلاحات چه مراحلی را جهت پذیرش طی می کند

پذیرش مقاله بعد از اصلاحات در مجلات مختلف داخلی و خارجی دارای مراحل متفاوتی است و هر کدام از مجلات مراحل تصویب شده‌ مشخصی برای این کار دارند. در ادامه به یکی از انواع مراحل اکسپت مقاله که اکثر مجلات از آن پیروی می کند اشاره کنیم.

ارسال نسخه اولیه

پس از آماده سازی مقاله طی مراحلی که در قسمت قبل اشاره شد نسخه اولیه‌ای از مقاله نوشته شده برای مجله مد نظر ارسال و یا سابمیت می‌شود.

کنترل ایرادات

در این مرحله مقاله از نظر نگارشی، قالب کلی و ایرادات لغوی احتمالی مورد بررسی قرار می‌گیرد و

از نویسنده درخواست انجام اصلاحات می کند

ارسال مقاله تصحیح شده برای نویسنده مقاله

نویسنده بایستی نهایت تلاش خود را انجام دهد تا تمام جزئیات ذکر شده را رعایت کند؛ مگر اینکه برای اعمال نکردن برخی از اصلاحات دلیل موجهی داشته باشد که در این صورت بایستی دلایل خود را به پیوست برای ویراستار مجله شرح دهد. پس از این که مقاله مورد ویرایش قرار گرفت، مجددا برای مجله سابمیت می شود

بررسی دوباره مقاله توسط ویراستاران مجله

پس از اینکه نویسنده تغییرات مذکور را روی مقاله اعمال کرد، ویراستاران و یا داوران بار دیگر مقاله را بررسی می‌کنند تا به تایید نهایی برسانند.

چاپ نسخه اولیه مقاله به صورت آنلاین

در این مرحله در صورتی که مقاله شما مورد قبول ویراستاران مجله قرار گیرد، نسخه آنلاینی از مقاله شما در سایت مجله منتشر می‌شود که برای نویسنده مقاله قابل مشاهده است. پس از این که نسخه اولیه مقاله در سایت مجله قرار داده شد، هیچ ویرایش مجددی برای مقاله مورد قبول نخواهد بود.

انتشار نسخه نهایی

در این مرحله نسخه نهایی مقاله با تایید نویسنده در سایت مجله قرار میگیرد تا در دسترس افراد علاقه مند و محققان قرار گیرد.

پذیرش مقاله تضمینی می باشد؟

آیا پذیرش مقاله تضمینی می باشد؟

نحوه پذیرش مقاله در هر ژورنال بسته به کیفیت آن کاملا متفاوت می‌باشد. در برخی از ژورنال ها داوری بسیار سختگیرانه بوده و باید در آماده سازی و سابمیت مقاله دقت بیشتری اعمال شود. اما در برخی دیگر از ژورنال ها شرایط داوری و پذیرش مقاله نسبتا راحت است و احتمال پذیرش مقاله نیز بالطبع بالاتر خواهد بود. همچنین چاپ مقاله در برخی از ژورنال ها به صورت تضمینی است ولی در برخی غیر تضمینی. مجلات علمی پژوهشی داخلی طبق قانون وزارت علوم حق همکاری و قرارداد با هیچ موسساتی را ندارند، بنابراین چاپ مقالات در مجلات داخلی تضمینی نبوده بستگی به بار علمی و محتوای مقاله دارد و به موسسات تنها 30 درصد اجازه رایزنی داده می‌شود. اما چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI ,ISC ,SCOPUS (بدون ایمپکت) تضمینی بوده و مجلات تا 70-80 درصد اجازه رایزنی را دارند که در این صورت سینا ترجمه به دلیل سابقه و ارتباط موثر خود با مجلات معتبر داخلی و خارجی، بصورت تضمینی شرایط پذیرش مقاله شما را مهیا می کند. برای مجلات JCR نیز در صورتی که مقاله نوشته شده از لحاظ محتوایی و ساختاری مشکلی نداشته باشد می‌توان پذیرش گرفت.

مراحل ثبت سفارش پذیرش و چاپ مقاله

فرآیند پذیرش و چاپ مقاله پیچیده است و نیازمند دانش و تجربه می‌باشد. سینا ترجمه خدمات صفر تا صد چاپ مقاله را با بالاترین کیفیت انجام داده و شانس پذیرش مقالات شما را افزایش می دهد. با ما همراه باشید تا سفارش چاپ مقاله خود را طی مراحل زیر ثبت نمایید.

ثبت سفارش چاپ

پس از ارسال درخواست چاپ مقاله از واتساپ و یا ایمیل و یا سایت درخواست شما توسط پشتیبانی بررسی می شود.

معرفی مجلات مرتبط

مجلات مرتبط با موضوع مقاله شما بررسی می شود تا بهترین مجله را انتخاب کنید پس از تایید مجله سفارش شما ثبت می شود.

فرمت بندی و ارسال مقاله به مجله

مقاله شما طبق فرمت درخواستی مجله فرمت بندی و به مجله مورد نظر ارسال می شود تا مقاله شما وارد پروسه داوری شود.

پیگیری وضعیت مقاله

پیگیری وضعیت مقاله و دریافت پاسخ نهایی از سوی مجله (در صورت پذیرش، ارسال نامه اکسپت به ایمیل نویسندگان مقاله).

پذیرش مقاله

خدمات گرفتن پذیرش مقاله در سینا ترجمه

در صورتی که نیاز به پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی دارید از خدمات ویژه سینا ترجمه در این زمینه بهره مند شوید این موسسه با سابقه فعالیت بسیار زیادی که در زمینه پذیرش و چاپ مقالات دارد می تواند بهترین مجلات را برای شما به صورت رایگان معرفی کرده و اقدام لازم را در کوتاه ترین زمان جهت چاپ انجام دهد. شما عزیزان به صورت آنلاین می توانید فایل مقاله خود را تحویل کارشناس ما دهید تا مراحل جهت چاپ مقاله در مجلات معتبر را در کوتاه ترین زمان شروع نمایند. تمامی هزینه هایی که در این موسسه از شما عزیزان اخذ می شود هزینه تعیین شده از طرف مجله می باشد.

جهت اطلاعات بیشتر برای پذیرش و چاپ مقاله در مجلات داخلی و خارجی می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

بستگی به نوع مجله انتخابی دارد برخی مجلات درصد پذیرش بالاتری نسبت به بقیه مجلات دارد.

برای اینکار کافی است با کارشناسان سینا ترجمه از طریق واتساپ ، ایمیل و یا تماس در ارتباط باشید تا مجلات مرتبط با رشته تحصیلی شما را همراه با شرایط هر کدام را تقدیمتان کنند.

بسته به نوع مجله، زمان پذیرش از 2 هفته تا یک سال می تواند متغیر باشد.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام