سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه پارافریز

انتشار 7 اردیبهشت 1398
مطالعه 11 دقیقه

بسیار برای شما پیش آمده است که بخواهید برای تکمیل یک مقاله یا پروژه از آثار علمی دیگران استفاده کنید.شما به سه صورت میتوانید از نوشته های نویسنده دیگر استفاده کنید.خلاصه‌نویسی ,بازنویسی ,نقل قول مستقیم در غیر اینصورت استفاده شما از منابع دیگر یک کار غیر اخلاقی به حساب خواهد آمد.

هزینه پارافریز

پاراف ریز یا بازنویسی یک تخصص ویژه است که معمولاً برای کاهش سرقت ادبی (plagiarism) مورداستفاده قرار می‌گیرد. سینا ترجمه با گروهی از مترجمان و ویراستاران متخصص، به شما کمک می‌کند تا متون و مقالات خود را در تمامی زبان‌ها و تخصص‌ها پاراف ریز و بازنویسی کنید.

پاراف ریز (Paraphrase) چیست؟

پاراف ریز در حقیقت به معنی بازنویسی یک متن است که در این نوع بازنویسی، عبارات و کلمات طوری تغییر داده می‌شوند که معنا و مفهوم جملات دچار آسیبی نشوند. به‌طورکلی، زمانی که می‌خواهید پارافریز یا بازنویسی انجام دهید، باید دانسته‌هایتان از یک متن و مطلب را به زبان خود دربیاورید و بدون تغییر در پیام و معنای واقعی محتوا، شروع به نگارش آن کنید. انتقال معنا و پیام محتوا در یک متن بازنویسی شده بسیار حائز اهمیت و از مهم‌ترین توانایی‌ها و مهارت‌ها در دنیای نویسندگی است، پس باید بدانید که پاراف ریز کردن چیزی فراتر از تغییر کلمات و عبارات با مترادف‌هاست. درروند این کار، شما نوشته دیگران را می‌خوانید، درک می‌کنید و با زبان خود به رشته تحریر درمی‌آورید. به‌عبارت‌دیگر، ایده‌ها و اطلاعات در این فرایند به شیوه‌ای جدید از سوی شما عرضه می‌شوند که از مهم‌ترین موارد کاربرد آن، بیان نظرات نویسنده به‌صورت شفاف‌تر و روشن‌تر، کاهش سرقت ادبی، تولید محتوای مناسب برای وب‌سایت‌ها و ... است.

پاراف ریز

مزایای پاراف ریز

پاراف ریز مقالات اهمیت بسیار زیادی دارد و کمک بسیاری به نویسندگان می‌کند. اگر مقاله ناب و جدید باشد سریع‌تر پذیرفته خواهد شد؛ و در مرحله داوری مشکلی به وجود نخواهد آمد

مزایای پاراف ریز

طرح‌ها و داده‌های خام را ارتقا می‌دهد: برخی از ایده‌ها برای موضوع یک مقاله بی‌نظیرند اما متأسفانه مهارت کافی در نوشتن آن‌ها وجود ندارد. پس با سپردن ایده و طرح‌هایتان به یک گروه حرفه‌ای بازنویسی مقاله می‌توانید یک مقاله کارشناسی شده تحویل بگیرید.

بروز رسانی محتوای قدیمی مقاله: برای نوشتن و تحقیق درباره یک موضوع و تبدیل آن به یک مقاله خوب باید زمان زیادی را صرف کنید. اگر مقاله‌ی شما درباره‌ی یک موضوعی باشد که امکان پیشرفت آن در آینده‌ی نزدیک وجود دارد پس مجبور به بروز رسانی اطلاعاتتان می‌شوید. در بازنویسی و پاراف ریز مقاله این بروز رسانی به شکل تخصصی انجام می‌گیرد.

مقاله بازنویسی شده اهداف موتورهای جستجوی معروف: مقالات بازنویسی شده طبق استاندارد پیش می‌روند و با کلمات کلیدی و پرکاربرد غنی می‌شوند؛ بنابراین درصورتی‌که بخواهید مقاله‌تان را به کاربران اینترنت معرفی کنید نیاز دارید تا آن را بازنویسی و سپس منتشر نمایید. این‌گونه نه‌تنها مقاله‌ای جامع آماده کرده‌اید بلکه بسیاری از کاربران اینترنتی نیز می‌توانند از مقاله شما به‌عنوان منبع استفاده کنند.

کاهش سرقت ادبی متن: بعضاً نویسندگان در نوشتن مقالات یا متون علمی و تخصصی خود از منابع دیگر و آثار دیگران استفاده می‌کنند اما این استفاده هرچند اگر منابع به‌درستی واردشده باشند توسط مجلات و دانشگاه‌ها تخلف محسوب شده و جرائمی در بردارد. بسیاری از نویسندگان پس از بررسی سرقت ادبی مقاله خود، از پاراف ریز کردن برای برطرف کردن تشابه متنی یا سرقت ادبی مقاله خود استفاده می‌کنند. با بازنویسی صحیح، ضمن حفظ مفهوم و بدنه اصلی متن، میزان تشابه کاهش می‌یابد.

انواع پاراف ریز و بازنویسی متون

پاراف ریز و بازنویسی انواعی دارد و به روش‌های خاصی انجام می‌شود که باید با آنها آشنا باشید. در ادامه به شرح گونه‌های مختلف آن پرداخته‌شده است که عبارت‌اند از:

تغییر اقسام کلمه:اقسام کلمه ازجمله افعال، اسم‌ها و صفات و … در این نوع بازنویسی تغییر می­‌کنند. مثلاً شما می‌توانید در یک متن قید را به صفت تبدیل کنید.

تغییر ساختار:این نوع پاراف ریز شامل تغییر ساختار جمله می­شود، مثلاً تغییر جمله معلوم به جمله مجهول یا برعکس. همین کار سبب می‌شود متن تان به‌اندازه کافی تغییر پیدا کند و نوشته‌تان سرقت علمی محسوب نشود.

کاهش بندها و جزئیات:کاهش بندها در بازنویسی به معنای حذف یا کم‌کردن بخش‌هایی ازجمله است که حالتی پیچیده دارند، پس این بخش از عبارت در جمله‌ای دیگر و به شکلی متفاوت بازگو می‌شود.

جایگزینی هم‌معنی:پاراف ریز از طریق جایگزینی هم­‌معنی یکی از ساده‌­ترین راه‌های بازنویسی است. در این نوع تفسیر فقط کافی‌ است کلمات هم‌معنی جایگزین هم شوند.

 انواع پاراف ریز و بازنویسی متون

مراحل انجام پاراف ریز

اکنون قصد داریم مراحل انجام پارافریز را برایتان شرح دهیم. برای انجام پارافریز باید مراحل زیر طی شود:

مراحل  انجام پاراف ریز

باید چندین بار متن را بخوانید و به محتوای آن اشراف کامل پیدا کنید و درک درستی از متن داشته باشید.

برای حصول نتیجه بهتر پیشنهاد می‌شود متن اصلی را به بخش‌های کوچکی تقسیم کنید و به پارافریز متن به صورت بخش‌بخش بپردازید.

زمانی که چندین بار متن را مطالعه کرده‌اید و می‌خواهید آن را پارافریز کنید دیگر نباید به متن اصلی مجدد رجوع کنید. چرا که این کار باعث ایجاد تشابه بین دو متن می‌شود. در بازنویسی فقط از درک خودتان از متن و حافظه‌تان کمک بگیرید.

درزمان پارافریز متن دقت کنید که مترادف‌هایی که برای کلمات انتخاب می‌کنید با متن هم‌خوانی داشته باشند.

توجه نمایید که شباهت میان متن اصلی و متن بازنویسی شده توسط شما باید اندک باشد. در غیر این‌صورت متن شما دارای سرقت ادبی خواهد شد.

بعد از اتمام بازنویسی ، متن خود را با متن اصلی تطابقت دهید تا اگر جایی از متن دارای تشابه می‌باشد آن را تغییر دهید.

بعد از آماده‌سازی متن نهایی‌تان آن را فرمت بندی کنید. برای مثال اگر مقاله‌ای را پارافریز کرده‌اید باید آن را به فرمت و ساختار مجله درآورید.

حتما باید منبع متن اصلی خود که از روی آن بازنویسی انجام داده‌اید اشاره کنید.

تکنیک های پاراف ریز

برای انجام پارافریز باید با تکنیک انها آشنا باشید. در ادامه به شرح تکنیک پارافریز می‌پردازیم:

شروع جمله شما نباید شبیه به شروع جمله اصلی باشد با توجه به مفهوم، جمله خود را از وسط یا انتهای جمله اصلی شروع کنید

از کلمات و عبارات هم‌معنی و مترادف استفاده کنید

ساختار گرامری جمله را تغییر دهید به‌طور مثال جمله معلوم را به مجهول تغییر دهید

جملات بلند را به دو یا چند جمله کوتاه‌تر تبدیل کنید

تکنیک های  پاراف ریز

تفاوت پاراف ریز، خلاصه‌نویسی و نقل مستقیم

تفاوت پاراف ریز، خلاصه‌نویسی و نقل مستقیم چیست؟

همانند پاراف ریز، خلاصه‌نویسی هم بازنویسی یک متن دیگر به شمار می‌رود. با این تفاوت که پاراف ریز دقیق و با جزییات است اما خلاصه‌نویسی همان‌طور که از مفهومش پیداست، خلاصه و گزینشی است. در خلاصه‌نویسی نکات اصلی در نسخه‌ای کوتاه‌تر از مطلب اصلی بیان می گردد، درحالی‌که در پاراف ریز همان نوشته اصلی به شکلی جدید بازگو می‌شود. خلاصه‌نویسی در حقیقت، کوتاه کردن منبع اصلی به شمار می‌رود درحالی‌که نکات اصلی آن پوشش داده‌شده‌اند.نقل‌قول کردن یعنی آوردن جمله و عبارت فرد و مقاله‌ای دیگر در متن خود. این کار بدون هیچ دست‌کاری و تغییری در محتوای منبع انجام می‌شود. گاهی می‌توان به‌سادگی از نقل‌قول استفاده کرد و به نوشتن مابقی متن ادامه داد. اگر متن موردنظر از 40 کلمه کمتر است و آن‌قدر واضح بیان‌شده که جایی برای بازنویسی و پاراف ریز باقی نمی‌گذارد، عین متن را وارد مقاله‌تان کنید و با استفاده از علامت نقل‌قول و نوشتن مرجع کار را خاتمه دهید.

بازنویسی و پاراف ریز متون و مقالات به سه روش مختلف انجام می‌شود:

گاهی وقت‌ها با اینکه تمام نکات گفته شده برای پارافریز را انجام می‌دهید ولی باز هم ممکن است متن شما دارای سرقت ادبی باشد. برای این‌که خیالتان راحت باشد راه دیگری نیز وجود دارد: استفاده از سامانه مشابه یاب سمیم نور برای متون فارسی و یا استفاده از نرم‌افزارهای iThenticate یا plagiarism checker برای متون به زبانهای دیگر.

کاهش شباهت متن بر اساس گزارش iThenticate

iThenticateسرویس تشخیص سرقت ادبی است که برای ناشران مجلات علمی و دانشگاهی خدمات ارائه می‌کند. این سامانه به دلیل همکاری با پایگاه‌های علمی معتبر به داده‌های زیادی باکیفیت بالا دسترسی دارد.مبنای کار این سامانه مقایسه متن حاضر با حجم وسیعی از داده‌های علمی معتبر و اعلام درصد تشابه آن هست. شایان‌ذکر است به دلیل اینکه این سرویس تشخیص سرقت ادبی (iThenticate) به‌عنوان سرویس برتر شناخته‌شده است شانس پذیرش متون و مقالات علمی را بیشتر می‌کند.

 کاهش شباهت متن بر اساس گزارش iThenticate

 کاهش شباهت متن با سمیم نور

کاهش شباهت متن با سمیم نور

سمیم نور سامانه مشابهت یابی با دسترسی به حجم انبوهی از مقالات علمی به زبان فارسی است که توانایی مقایسه متن حاضر با مقالات منتشرشده در مجلات معتبر و اعلام درصد تشابه آن با مقالات دیگر را دارد.مبنای کار این سامانه رونوشت برداری از منابع، اعلام درصد تشابه همراه با محل دقیق مشابهت و نهایتاً کنترل بازنویسی انجام‌شده از متن است.

کاهش شباهت متن با Plagiarism Checker X

Plagiarism Checker X هم یک نرم‌افزار تشخیص تشابه متن است که در حالت آفلاین درصد تشابه دو متن را می‌توان باهم اندازه‌گیری کرد. در شبکه سینا ترجمه از این نرم‌افزار در حالت آفلاین استفاده خواهد شد.مبنای پاراف ریز درصورتی‌که استفاده از این سرویس، بر اساس مقایسه متن اصلی و متن پاراف ریز شده توسط شبکه مترجمین اشراق خواهد بود و سایر مقالات و متونی که ممکن است در مجلات آنلاین موجود باشند، لحاظ نخواهند شد.

کاهش شباهت متن با Plagiarism Checker X

عوامل تاثیر گذار در هزینه پارافریز مقاله

مهم‌ترین عامل هزینه پاراف ریز وجود یا عدم وجود گزارش همانند جویی یا همان گزارش مجله یا دانشگاه است. در صورت وجود گزارش همانند جویی، پاراف ریز بر مبنای گزارش همانند جویی مجله شما انجام می‌شود درواقع فقط همان جملات و عباراتی که گزارش همانند جویی به آن‌ها ایراد گرفته اصلاح می‌شود. حال‌آنکه اگر گزارش همانند جویی وجود نداشته باشد، کل متن باید پاراف ریز و بازنویسی شود و طبیعتاً هزینه پاراف ریز بالاتر خواهد بود.

تأثیر زمینه تخصصی متن درگزینش هزینه پاراف ریز مقاله

تأثیر زمینه تخصصی متن درگزینش هزینه پاراف ریز مقاله

هزینه پاراف ریز مقاله تخصصی یا هزینه پاراف ریز یک متن عمومی کاملاً متفاوت است. اساساً کارشناسی که کار را انجام می‌دهد نیز تفاوت دارد. هر چه که زمینه تخصصی یک متن دشوارتر یا کارشناس آن رشته از فراوانی کمتری برخوردار باشد، بنابراین هزینه پاراف ریز به سبب زمینه تخصصی بالاتر خواهد بود. برای مثال یک متن با زمینه تخصصی پزشکی، هزینه پاراف ریز بیشتری نسبت به یک متن با در علم مدیریت دارد. دلیل این امر نخست، فراوانی کمتر مترجمین و متخصصین علم پزشکی است که کار پاراف ریز را می‌پذیرند و دیگر اینکه لغات تخصصی متون پزشکی از سطح دشواری و پیچیدگی بیشتری نسبت به دانش مدیریت برخوردارند.

تأثیر وجود یا عدم وجود گزارش Plagiarismدر گزینش قیمت پارافریز

گزارش همانند جویی در کاهش هزینه پاراف ریز مؤثر است. درصورتی‌که گزارش سرقت ادبی را قبلاً از مجله یا دانشگاه دریافت کردید، حتماً آن را ارسال نمایید. به‌طورکلی در تخمین هزینه پاراف ریز مقاله، با دو حالت روبرو هستیم:اگر دانشگاه، استاد، مجله (ژورنال) و یا کنفرانس (همایش) به شما فایل گزارش همانند جویی یا همان Plagiarism Report را داده‌اند، هزینه پاراف ریز مقاله شما حداقل خواهد بود. چراکه در گزارش، کلمات و جملات نیازمند تغییر مشخص‌شده و کارشناس پاراف ریز تنها کافی است همان جملات، کلمات و اندکی پس‌وپیش آن‌ها را اصلاح کند. پس کل متن نیاز به بازبینی ندارد.اما اگر گزارش سرقت ادبی به همراه ندارید، بنابراین باید کل متن شما پاراف ریز شده که طبیعتاً هزینه پاراف ریز کل متن از شما دریافت می‌شود.

تأثیر وجود یا عدم وجود گزارش پلاجریزم در گزینش قیمت پارافریز

تأثیر زبان متن (انگلیسی یا فارسی) در گزینش قیمت پاراف ریز مقاله

تأثیر زبان متن (انگلیسی یا فارسی) در گزینش قیمت پاراف ریز مقاله

هزینه پاراف ریز مقاله انگلیسی از هزینه پاراف ریز مقاله فارسی طبیعتاً بیشتر است. کارشناس بازنویسی متن، از دانش زبانی و مهارت بیشتری نسبت به فردی که تنها بازنویسی متن فارسی را بر عهده می‌گیرد، برخوردار است. پیوست بر اینکه صرف دانستن یک‌زبان، نمی‌تواند دلیل تسلط بر ترجمه تخصصی و پارافریز مقاله انگلیسی هم باشد. چراکه این دو، تخصص و مهارت هستند و اشراف بر زبان انگلیسی نیز پیش‌زمینه این مهارت‌هاست.

تأثیر تعداد کلمات متن در ارزیابی هزینه پاراف ریز مقاله

هرچه که یک متن، ظرفیت کمتر و زمان بیشتری داشته باشد، هزینه پاراف ریز کمتری هم دارد. بایستی بدانید که محاسبه تعداد کلمات یک متن در نرم‌افزار Word صورت می‌پذیرد.

تاثیر تعداد کلمات متن در ارزیابی هزینه پارافریز

تأثیر حداکثر زمان تحویل در استعلام هزینه پاراف ریز مقاله

تأثیر حداکثر زمان تحویل در استعلام هزینه پاراف ریز مقاله

زمان تحویل یک سفارش پاراف ریز مقاله بر اساس ظرفیت آن تعیین می‌گردد. اگر ظرفیت یک سفارش بازمان تحویل آن متناسب باشد، بنابراین حداقل تعرفه پاراف ریز محاسبه می‌گردد.

مراحل سفارش‌ پاراف ریز در سینا ترجمه

مراحل کلی انجام سفارش‌ پاراف ریز در سینا ترجمه به‌صورت زیر است:

ثبت سفارش پارافریز:ابتدا سفارش خود را ثبت کرده و فایل مقاله و سایر اطلاعات موردنیاز را ارسال می‌کنید.

انتخاب نوع پارافریز مدنظر:شما می‌توانید متن خود را بر اساس گزارش آنلاین و یا بر مبنای متن اصلی، پاراف ریز کنید

انجام پارافریز مقاله یا متن:پس از انتخاب مناسب‌ترین فرد متخصص، فرآیند پاراف ریز مقاله شما آغاز می‌شود.

تحویل مقاله پارافریز شده:مقاله پاراف ریز شده پس از طی مراحل کنترل و بازرسی، به شما تحویل داده می‌شود

مراحل سفارش‌ پاراف ریز در سینا ترجمه

سینا ترجمه

خدمات ثبت سفارش پارافریز در سینا ترجمه

برای انجام تخصصی پاراف ریز مقالات می‌توانید از طریق کارشناسان و مشاورین سینا ترجمه اقدام نمایید سینا ترجمه یکی از مؤسسات بسیار معتبری هست که درزمینهٔ پاراف ریز تخصصی مقالات فعالیت دارد مشاورین و کارشناسان این موسسه خدمات پاراف ریز را با دقت و توجه بالا انجام می‌دهند و در مقابل هزینه بسیار پایینی از شما دریافت می‌کنند. درصورتی‌که در انجام پاراف ریز مقالات زمان و هزینه از معیارهای قابل‌توجه شما می‌باشند می‌توانید از طریق سینا ترجمه اقدام فرمایید

جهت ثبت سفارش پارافریز می‌توانید از طریق لینک‌ مربوطه که در زیر همین مطلب آورده شده است اقدام نمایید و یا از طریق تماس و یا ایمیل و همچنین از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام، تلگرام) با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

سینا ترجمه در ابتدا متون شمارا با نرم‌افزار iThenticate بررسی و سپس بازنویسی می‌کند. در پایان نیز گزارش نهایی و اولیه با ارائه فایل (Track Changes) برای مشتری ارسال می‌گردد. در این پروسه چندین ‌بار عملیات بازنویسی توسط ویراستار متخصص انجام می‌شود تا مشابهت به پایین‌ترین حد امکان برسد.

هزینه بازنویسی و پاراف ریز متون در سینا ترجمه بر اساس تعداد کلمات متن و زمینه مشخص می‌شود. شما به‌سادگی می‌توانید با بارگذاری فایل خود در محاسبه گر آنلاین هزینه پارافریز مقاله و متن از هزینه خدمات پاراف ریز آگاه شوید.

ویراستاران متخصص و ارزیابی‌شده ما در شبکه سینا ترجمه زمینه‌های مختلف متون شمارا کاملاً تخصصی و روان بازنویسی می‌کنند. در ارائه این خدمات به‌هیچ‌وجه از نرم‌افزار بازنویسی استفاده نمی‌شود و تمامی متون توسط ویراستار هم رشته و متخصص درهمان حوزه انجام می‌شود

خدمات پاراف ریز در سایت سینا ترجمه به چهار زبان پرکاربرد انگلیسی، فارسی، عربی و فرانسوی انجام می‌شود.

پاراف ریز یا بازنویسی درواقع برطرف کردن سرقت ادبی یا کپی‌برداری از متون هست، به صورتی که معنای آن ثابت بماند. از مهم‌ترین موارد کاربرد آن، کاهش سرقت ادبی، کاهش تشابه در متون و تولید محتوای مناسب است.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام