سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه ﭼﺎپ هر جلد ﮐﺗﺎب

انتشار 16 اسفند 1397
مطالعه 3 دقیقه

چاپ کتاب یک فعالیت فرهنگی و هنری میباشد و امتیازات چاپ کتاب برای نویسنده بسیار زیاد است با وجود امتیازات بسیار زیادی که چاپ کتاب دارد بسیاری از محققین و نویسندگان از چاپ آثار خود سرباز میزنند چون هم هزینه بسیار زیادی دارد و هم روند چاپ کتاب کمی طولانی میباشد.

هزینه ﭼﺎپ هر جلد ﮐﺗﺎب

همه محققین دانشمندان و نویسندگان نتایج تحقیقات و یافته های خود را در قالب کتاب هایی منتشر میکنند تا در دسترس همه مردم قرار بگیرد و همه بتوانند از آن استفاده کنند هر جلد کتابی که منتشر میشود و شما به آسانی آنرا خریداری و مطالعه میکنید طی مراحل بسیار طولانی آماده شده است و در اختیار شما قرار گرفته است.

مراحل چاپ یک کتاب به ترتیب زیر میباشد

هر کتاب در ابتدایی ترین مرحله باید جمع آوری محتوا انجام شود و محتوای کتاب جمع آوری و در واقع همه مراحل بر عهده نویسنده میباشد بعد از اینکه نتایج تحقیقات و یا حتی دوره نویسندگی تمام شد باید همه اطلاعات را جمع بندی کند و بنویسید.در قالب فایل ورد سعی کنید کتاب را آماده کنید.

مرحله بعد این است که فایل ورد آماده شده را به مسئولین موسسه ای که میخواهید مقاله را در آن چاپ کنید تحویل دهید وی مجبور است که فایل دریافت شده از شما را صفحه آرایی و مرتب کند. در واقع فایل آماده کتاب در این مرحله به اتمام میرسد.

بعد از اینکه صفحه آرایی تمام شد و به پایان رسید باید اقدام به دریافت شابک نمایید.شابک مخفف عبارت شماره استاندارد بین المللی کتاب یا به انگلیسی International Standard Book Number است. شابک یک کد ۱۰ الی ۱۳ رقمی است که به هرکتاب منسوب می‌شود. باید توجه نمود که با تجدید چاپ یک کتاب شابک آن تغییر نمی‌کند. همچنین از سال ۲۰۰۷ به بعد شابک از ۱۰ رقم به ۱۳ رقم افزایش یافت تا بتوان کتاب‌های بیشتری را چاپ کرد. در ایران دریافت شابک از خانه کتاب انجام می‌گیرد. به این صورت که ناشر شابک‌هایی که از خانه کتاب دریافت کرده است را به یک کتاب نسبت می‌دهد و سپس فرم مربوطه را پر کرده و به خانه کتاب ارسال می‌کند.

بعد از شابت نوبت به در یافت فیپا میرد.فیپا که مخفف فهرست نويسي پيش از انتشار است شامل اطلاعاتی است که در پشت صفحه عنوان کتاب چاپ می‌شود. اداره كل پردازش و سازماندهي سازمان اسناد و كتابخانه ملي مسئول مستقيم صدور فيپا در ایران است و برای اخذ فیپا باید از طریق این سازمان اقدام کرد. برای دریافت فیپا، کتاب به کتابخانه ملی ارسال می‌شود که شامل شابک، پرینت کتاب و فایل آن در سی دی و در نهایت فرم تکمیل شده درخواست فهرست نویسی است. تحویل فیپا یک هفته الی ۱۰ روز زمان می‌برد.

بعد از اینکه فیپا و شابک اخذ شد احتیاج به یک مجوز دیگر داریم که باید آنرا از اداره ارشاد اخذ نماییم دریافت این مجوز از طریق اداره ارشاد به طور معمول مجوز وزارت ارشاد یک هفته الی ۴ ماه بعد از تحویل کتاب صادر می‌شود که بستگی به موضوع کتاب دارد. کتاب‌های علمی و دانشگاهی معمولاً در کمترین زمان بررسی می‌شوند اما کتاب‌های شعر یا با موضوعات حساس ممکن است چند ماه پس از ارسال مجوز را دریافت نمایند. همچنین گاهی اوقات ممکن است برای دریافت مجوز نیاز به تغییرات و اصلاحاتی در محتوای کتاب باشد.

بعد از اخذ همه مجوز ها کتاب باید به چاپ و صحافی ارسال گردد این بخش کمی هزینه بر و زمانبر خواهد بود اما تقریبا آخرین بخش است و بعد از اینکه کتاب مرحله صحافی و چاپ را نیز پشت سر گذاشت ناشر باید ۱۰ نسخه از آن به وزارت ارشاد ارسال کند و با دریافت اعلام وصول، عملاً فرایند چاپ کتاب به اتمام رسیده است.

همه این مراحل در موسسه سینا در کمترین زمان و با بهترین کیفیت و به صورت صد در صد تضمینی انجام میپذیرد.در موسسه سینا نگران زمان و هزینه خود نباشید چون همه خدمات دانشگاهی در این موسسه در پایین ترین سقف انجام میشود و همچنین نگران کیفیت کار نیز نباشید.

جهت اطلاع از هزینه دقیق چاپ کتاب در موسسه سینا میتوانید با کارشناس موسسه تماس بگیرید و سوالات و مشاوره های مورد نیاز خود را اخذ نمایید.راههای ارتباطی با مشاورین موسسه سینا :

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

ایمیل: pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام