سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه چاپ کتاب چقدر است؟

انتشار 12 خرداد 1398
مطالعه 10 دقیقه

چاپ کتاب یکی از نیاز های ضروری دانشجویانی است که قصد شرکت در مصاحبه دولتی و خصوصی دارند و یا میخواهند که در مصاحبه دکتری امتیاز کسب نمایند باید هر چه سریعتر اقدام به چاپ کتاب کنند واگر هزینه چاپ کتاب برایتان مهم است میتوانید برای صرفه جویی در هزینه های چاپ کتاب باسینا ترجمه همراه باشید.

هزینه چاپ کتاب چقدر است؟

اگر در دانشگاه در حال تحصیل هستید و می خواهید این راه کسب علم و دانش را ادامه دهید، چاپ کتاب می تواند به عنوان رزومه تحقیقاتی شما و نمره مثبت به شمار آید به خصوص در آزمون مصاحبه دکتری. برای اینکه بتوانید چاپ کتاب خود را در سریعترین زمان ممکن انجام دهید، دانستن مراحل چاپ کتاب و هزینه چاپ کتاب به شما کمک بسیاری خواهدکرداین روزها با توجه به افزایش قیمت کاغذ قیمت چاپ نیز افزایش یافته است که یکی از مشکلات دانشجویان می باشد.ما در سینا ترجمه همه تلاش خود را خواهیم کرد تا با به کار گیری شیوه ها و متدهای خاصی همه این هزینه ها را به حداقل ممکن کاهش دهیم و شما بدون در نظر داشتن دغدغه مالی کتاب را چاپ کنید.توصیه ما به نویسندگان جوان و تازه کاری که برای اولین بار میخواهند کتاب چاپ کنند این است که ابتدا از چاپ کتاب با تیراژ بسیار پایین شروع کنند و در صورتی که کتاب فروش خوبی داشته باشد سپس به چاپ بقیه کتاب بپردازند در این صورت اگر کتاب فروش خوبی داشته باشد هزینه زیادی از دست نخواهید داد.

چاپ کتاب

چاپ کتاب

شایدهدف شما از چاپ کتاب جمع آوری یا ترجمه کتاب باشدپس از اینکه هدف خود را از چاپ کتاب تعیین کردید، خوب است که مراحل چاپ کتاب و هزینه چاپ را نیز تا حدودی برای خودتان مشخص کنید و سپس نوشتن را شروع کنید.اما فراموش نکنید هیچ موضوعی پس از نوشته شدن به طور مستقیم برای چاپ نخواهد رفت.

امتیازات پژوهشی چاپ کتاب

امتیازات پژوهشی چاپ کتاب از اصلی ترین و عمده ترین دلایل گرایش نویسندگان عزیز به چاپ کتاب میباشد.چاپ کتاب امتیازات بسیار زیادی دارد از جمله امتیازات اولیه چاپ کتاب میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

انتقال افکار

بالا رفتن جایگاه اجتماعی

ثبت آثارو دست نوشته ها و جلوگیری از سرقت ادبی

اعتماد به نفس

کسب اعتبار

توجیه اقتصادی و کسب درامد

امتیازات پژوهشی چاپ کتاب

مراحل چاپ کتاب

بسیاری از افراد علاقه دارند نامی از خود بر روی یک کتاب داشته باشند. گاهی اوقات این کتاب می‌تواند محتوای بسیار ارزشمندی داشته باشد و توسط مردم یا اگر کتابی علمی باشد توسط اهالی علم و دانشگاهیان مورد استقبال قرار گیرد. گاهی اوقات نیز هدف نویسنده یا مترجم از چاپ کتاب عرضه آن به تعداد محدود و برای یک جامعه هدف خاص است. در هر دو صورت، چاپ کتاب مراحلی دارد.

تهیه محتوای کتاب:همانطور که نام این مرحله نشان می دهد هدف تهیه محتوایی است که باید نوشته یا ترجمه شود. نویسنده محتوای خود از قبیل شعر، داستان، تالیف شخصی و یا علمی را باید به صورت دست نوشته یا تایپ شده تحویل ناشر دهد.

صفحه آرایی و آماده سازی اولیه کتاب:نویسنده در این مرحله به کمک یک ویراستار اشتباهات تایپی و املایی، نگارشی، صفحه آرایی و غیره را انجام می دهد تا فایل کتاب را آماده کند. فایل نهایی باید تا جای ممکن بدون اشتباهات علمی و نگارشی باشد.

به دست آوردن شابک (ISBN)

به دست آوردن شابک (ISBN):شابک به عبارتی کداستاندارد جهانی کتاب می باشد، که از 10 تا 13 عدد ایجاد شده است. به هر کتاب یک شابک می دهند، که اگر مجدد کتاب به چاپ رسید، تغییر داده نمی شود.

دریافت فیپا:فیپا همان تهیه فهرست قبل از چاپ و آماده سازی اطلاعات موردنیاز برای تشخیص کتاب می باشد، که بر اساس استانداردهای جهانی پیش از چاپ کتاب صورت می گیرد. فیپا به امر منسجم شدن اطلاعات و کم شدن هزینه ها در آماده کردن فهرست کتابخانه ها و مراکز پژوهشی کمک شایانی می کند. فیپا حاوی مواردی مثل سرشناسه، نام، اطلاعات و غیره است.

دریافت مجور چاپ کتاب:بعد از دریافت فیپا، باید مجوز چاپ کتاب گرفته شود، که موسسه چاپ کتاب انتخابی شما موظف است یک نسخه از کتاب را برای دریافت مجوز به سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی بفرستد. تا سازمان فرهنگ و ارشاد پس از بررسی های موردنیاز مجوز کتاب را صادر نماید.

دریافت مجور چاپ کتاب

طراحی جلد کتاب:بعد از اخذ مجوز چاپ باید طراحی جلد انجام شود، اصلی ترین موضوع در طراحی جلد داشتن ایده نو می باشد، که بدین جهت از پیشنهادات نویسنده در مورد موضوعات کتاب به کار گرفته می شود و طرح پس از تایید نهایی نویسنده قطعی خواهد شد.

چاپ وصحافی:هیچ چیز نویسنده را از رسیدن کتابش به مرحله چاپ بیشتر خوشحال نمی کند. پس از طی مراحل چاپ کتاب، کتاب برای چاپ به چاپخانه فرستاده می شود. معمولا چاپ افست برای کتاب هایی است که تیراژی بیشتر از 1000 جلد دارند و دیگر کتاب ها به صورت دیجیتالی چاپ می شوند. و صحافی کتاب گام آخر از مراحل چاپ کتاب برای آماده سازی کتاب می باشد که در آن پس از ترتیب فرم های به چاپ رسیده، کتاب را توسط چسب سرد یا گرم به جلد وصل می کنند.

معیار های تاثیرگذار در هزینه چاپ کتاب

معیار های مختلفی وجود دارند که در هزینه های چاپ کتاب تاثیر گذار بوده و تغییر ایجاد می کنند.بدون تردید هر کدام از این معیارها می توانند در میزان هزینه های چاپ کتاب تاثیر بسزایی داشته باشند.

تعداد صفحات :دقت داشته باشید که بعد از ویراستاری و صفحه‌آراییِ آخر، تعداد صفحات کتاب شما ممکن است کم یا زیاد شود، اما این تغییر، در اصل قرارداد و هزینه چاپ کتاب مقرر در قرارداد تغییر ایجاد نمی کند.

جنس صفحات

جنس صفحات: جنس صفحات کتاب که بسته به وزن و ضخامت متفاوت است. کاغذ های نخودی ،کاهی یا بازیافتی (رنگ انها درمحدوده ی قهوه ای روشن تا کرم هستند. برخی از آن ها از کاغذ های بازیافتی بدست می آیند که احتمالا ضخیم هستند ، کاغذ های دیگری در این رده هستند که بسیار نازک بوده و 60 گرم هستند (وزن یک متر مکعب). این کاغذ ها مرحله ی سفید کردن را پشت سر نگذاشتند و در نگاه اول مشتری کمتری را به خود جلب می کنند اما توجه داشته باشید که این ها از بازیافت دیگر کاغذ ها یا از الیاف گیاهانی مثل نیشکر و پنبه بدست امده اند و در تولید ان ها درختی قطع نشده است و به دلیل بازتاب پایین نور خورشید از این کاغذ ها کمترین اسیب را به چشم میرسانند).

  1. کاغذ های سپید تحریر (همان کاغذ های معمول موجود در بازار هستند و بیشتر کتابها از همین جنس به چاپ میرسند و تفاوت آن ها در گرماژ مرسوم در بازار است . بیشتر این کاغذ ها از قطع درختان بدست می ایند).

  2. کاغذهای گلاسه (این نام به خاطر بازتاب بسیار زیاد نور خورشید که به خاطر جنس این کاغذ ها ست نامیده شده است و برای کارهای تبلیغاتی نظیر پوستر، کاتالوگ، تراکت ، جلد کتاب و تمام کارهایی که می خواهیم جلب توجه کند بکار می بریم. )

سایز کتاب یا همان قطع کتاب:اگر متن یا پایان‌نامۀ شما عکس، نمودار، جداول و نگره‌های زیادی دارد، حتما باید کتاب شما در قطع وزیری که دانشگاهی و بزرگتر است چاپ شود تا بتوان متن و جداول و نمودارها را در آن تنظیم کرد، به درستی متوالی بیاید تا برای خوانندۀ کتاب دشوار نباشد. اگر متن کتاب شما جدول و تصویر و نمودار زیادی ندارد چاپ در قطع رقعی پیشنهاد می شود.

سایز کتاب یا همان قطع کتاب

تیراژ کتاب

تیراژ کتاب :تیراژ کتاب نیز در هزینه چاپ کتاب موثر است که در حد 20 جلد باشد یا بیشتر یا فقط یک جلد. بخاطر آرشیو خودتان پیشنهاد ما این است که دست کم بیست یا سی جلد چاپ کنید تا بتوانید موقع مصاحبه‌های آزمون دکتری، و رزومه‌های دانشیاری و یا مصاحبه‌های کاری، ارائه دهید و یا حتی به عزیزان خود پیشنهاد دهید.

انواع قرارداد یک موسسه چاپ کتاب

چاپ یک کتاب دارای چندین نوع قرارداد است و نویسندگان بسته به نوع نوشته ی خود با اطلاع کامل به انتخاب آنها میپردازند.

قرارداد حق تالیف کتاب : در این نوع قراداد ، سرمایه گذار با مولف یا مترجم اثر به توافق می رسد که در ازای دریافت مبلغی ( درصدی از قیمت پشت جلد ضربدر تیراژ ) بعنوان حق تالیف به نویسنده پرداخت شود. معمولا ناشران ، این نوع قرارداد را زمانی با یک نویسنده می بندد که از فروش و استقبال اثر او اطمینان داشته باشند. این قرار داد برای نویسندگانی که نمی توانند اثر خود را بدلایل مالی به چاپ برسانند بسیار مناسب است زیرا نه در هزینه های چاپ مشارکت دارند و نه در فروش آن نقشی ایفا می کنند اما اگر خود نویسنده مشکل مالی ندارد و از فروش اثر خود اطمینان دارد این قرارداد اصلا به نفعشان نیست و از سود سرشار آن اثر در آینده بی بهره خواهند ماند.

انواع قرارداد یک موسسه چاپ کتاب

قرارداد مشارکت در چاپ

قرارداد مشارکت در چاپ: در این نوع قرار داد بین سرمایه گذار (ناشر) و نویسنده ی اثر ،توافق نامه ای امضا می شود که در آن از هزینه ی چاپ اثر ، انتشار کتاب تا سود ناشی از فروش ، همه چیز به طور مساوی تقسیم می شود. در این نوع قرار داد باید هزینه ی چاپی که از طرف ناشر برآورد می شود ، واقعی باشد و سرمایه گذار در این مرحله سودی را برای خود در نظر نگیرد.

قرارداد واگذاری اثر: در این نوع قرارداد نویسنده با دریافت مبلغ توافقی از طرف سرمایه گذار ، تمام حقوق مادی و معنوی اثر را به او واگذار می کند و به تعریف دیگر، نویسنده در ازای دریافت مبلغی ، اثری را برای ناشر خلق می کند.

سرمایه گذاری خود مولف: در این قرار نوع قرارداد کلیه ی هزینه ها از شروع چاپ تا انتشار اثر را خود نویسنده و صاحب اثر بر عهده می گیرد. انتشارات در شروع کار با شما قراردادی می بندد و در آن نام نویسنده ، مشخصات کتاب و تیراژ مورد نظر با مبلغ قرارداد، قید شده و حق چاپ کتاب برای همیشه در اختیار صاحب اثر باقی می ماند.در این میان ناشر درصد بسیار کمی از فروش کتاب را مال خود می کند (حدود 10 درصد) و چنانچه در آینده صاحب اثر مایل باشد کتاب خود را دوباره به چاپ برساند می تواند با هر انتشارات دیگری که تمایل داشته باشد قرار داد ببندد.این قرارداد برای کتاب هایی که برای تقویت رزومه ، چاپ کتاب با تیراژ پایین ، چاپ کتاب برای اهدای به اطرافیان و همچنین مولفینی که از بازار کتاب خود اطمینان دارند بسیار حائز اهمیت است. در این نوع قرارداد حتما باید در بند تعیین کننده ی صاحب حقوق مادی و معنوی ، نام نویسنده ی اثر ذکر شده باشد.این نوع قرارداد دارای مزایای بسیاری مانند جواز شرکت در نمایشگاههای بین المللی و استانی، نظارت کامل به چاپ و پخش کتاب ، برخورداری کامل از مزایای چاپ و فروش اثر به سازمان ها و ارگان ها و دریافت تمامی فایل های مربوط به کتاب مانند زینک و صفحه آرایی و ویراستاری و طرح جلد میباشند.

مراحل ثبت سفارش چاپ کتاب با بالاترین کیفیت و کمترین هزینه در سینا ترجمه

ارائه خدمات چاپ کتاب در سینا ترجمه به صورت آنلاین میباشد و متقاضیان عزیز میتوانند به سادگی سفارش خود را ثبت نمایند تا هر چه سریع تر مراحل پیگیری و رسیدگی آغاز شود.همه هزینه ها برای تمامی خدمات در سینا ترجمه، تا حداقل ممکن کاهش داده شده است. برای اطلاع دقیق از قیمت ها و نحوه همکاری در مورد چاپ کتاب در انواع قطع ها میتوانید با کارشناسان سینا ترجمه در ارتباط باشید و سوالات و مشاوره های مورد نیازتان را اخذ نمایید.

فایل کتاب و سایر اطلاعات مورد نیاز را ارسال کنید تا سفارش شما ثبت و هزینه نهایی اعلام و توسط مشتری پرداخت شود.

کتاب شما طبق درخواست هایی که در زمان ثبت سفارش اعلام کرده اید آماده شده و به تعداد تیراژ درخواست شده چاپ میشود.

مجوز های مورد نیاز برای نشر و فروش یک کتاب و همچنین مجوز های درخواستی شما اخذ می شوند.

کتاب های چاپ و بسته بندی شده به همراه مجوز های اخذ شده در نهایت به مشتری تحویل داده می شوند.

مراحل ثبت سفارش چاپ کتاب در سینا ترجمه

سینا ترجمه

خدمات ثبت سفارش چاپ کتاب در سینا ترجمه

نوع کاغذ و نوع چاپ نیز از عوامل بسیار موثر در قیمت چاپ هستند ما در سینا ترجمه با در نظر گرفتن صرفه جویی در هزینه ها و عدم افت کیفیت متد های خاصی را به کار خواهیم گرفت تا کتاب شما فرهیختگان عزیز را با بهترین کیفیت به مرحله چاپ برسانیم.

جهت ثبت سفارش چاپ کتاب می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه های مجازی ( واتساپ،تلگرام و اینستاگرام) در ارتباط باشید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

هیچ قانونی یا عرفی وجود ندارد. تمام انتشاراتمعتبر که دانشگاهی کار میکنند کتاب هایشان را به صورت دیجیتالی در تیراژ پایین چاپ میکنند و البته تفاوت کیفیت این دو نوع چاپ نیز بسیار اندک هست.

انتشارات ارشدان از تحریر 70 گرمی استفاد مینماید و اصلا 60 گرمی توصیه نمکیند چون ظاهر و باطن کتاب را خراب میکند.

بله این حق شماست. شما میتوانید به راحتی با تغییر مطالب پایان نامه، آن را به کتاب تبدیل نمایید. کافی است نحوه رفرنس نویسی و فهرست نویسی عوض شود و برخی ادیت ها روی پایان نامه انجام شود (مانند ما در این تحقیق) و عنوان خوبی برایش انتخاب شود.

اگر در حال تدریس در دانشگاه هستید و هنوز در کلاس جزوه می گویید یا دانشجویان از انتشاراتی جزوه شما را کپی میزنند، بهترین راهکار این است که جزوه خودتان را تبدیل به کتاب کنید و به انتشاراتی دانشگاه بسپارید.

مراحل قانونی و اداری چاپ کتاب فقط و فقط از نظر زمانی به موضوع کتاب بستگی دارد و اینکه برخی ناشرین ادعایی مبنی بر سرعت بیشتر آنها در اخذ مجوز دارند ادعایی بیش نیست به طور مثال اخذ فیپا و مجوز چاپ کتاب رمان ویا شعر از نظر زمانی با اخذ فیپا و مجوز چاپ کتاب مهندسی یا پزشکی متفاوت است



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام