سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه چاپ مقاله isi

انتشار 2 دی 1397
مطالعه 3 دقیقه

برخی از مجلات و نشریات بابت قالب بندی و چاپ مقاله، داوری تخصصی سریع و دسترسی آزاد مقاله برای خوانندگان، از نویسندگان مقاله هزینه دریافت می کند.

هزینه چاپ مقاله isi

مجله isi چیست؟

مجلات isi معتبر ترین مجلاتی میباشند که مقالات علمی پذیرش میکنند.این مجلات متعلق به موسسه تامسون رویترز میباشند که موسسه‌ای با تمرکز بر علم‌سنجی و انتشارات علمی است که در سال ۱۹۶۰ توسط یوجین گارفیلد تأسیس شد. این مؤسسه توسط مؤسسهٔ علمی تامسون در سال ۱۹۹۲ خریداری و به‌عنوان Thomson ISI شناخته شد و اکنون نیز با نام Thomson Scientific شناخته شده است. این موسسه بخشی از شرکت Thomson Reuters است.این موسسه هر ساله لیستی از مجلات معتبر را منتشر میکنند که به مجلات isi معروف میباشند.داوری این مجلات به علت اعتبار زیادی که دارند بسیار سختگیرانه میباشند.بنابر این چاپ مقاله در این مجلات کمی طولانی است و نیاز به زمان و هزینه بیشتری دارد.

تصویر

 

اما مجلات این موسسه از لحاظ درجه اعتبار به سه قسمت تقسیم میشوند:

  • ضریب تاثیر (Impact factor):شاخص ایمپکت فاکتور شاخصی است که برای همه مجلاتی که در لیست تامسون رویترز ارائه شده اند محاسبه میگردد  این شاخص معیار مهم و با اعتبار و ارزش یک مجله در پژوهشی خاص در مقایسه با دیگر مجلات  در همان زمینه ی پژوهشی می باشد.
  • شاخص فوری (Immediacy index):شاخص آنی بر اساس مقالات منتشر شده در یک مجله در یک سال تقویمی واحد محاسبه می‌شود.
  • نیمه عمر ارجاعات به مجله یا نیمه عمر استناد (Cited Half-Life):نيمه عمر ارجاعات يا نيمه عمر استناد، تعداد سال هايي است که از سال ارزيابي بايد به عقب برگشت تا شاهد پنجاه درصد کل ارجاعات به مجله در سال مورد ارزيابي باشيم.

هزینه چاپ مقاله در مجلات isi بسته به هر یک از این شاخص ها متغیر میباشد.

تصویر

 

هزینه چاپ مقاله در مجلات isi

هزینه و مدت زمان پایه (پیش فرض) اخذ پذیرش از ژورنال های معتبر ISI در موسسه سینا

ضریب تاثیر (if)

هزینه پایه (تومان)

مدت زمان مورد نیاز جهت اخذ پذیرش

مجلات ISI بدون ایمپکت

بالای 1.000.000 تومان

حدود یک ماه

مجلات ISI ایمپکت دار

400 هزار تومان

یک الی سه ماه

 

تصویر

 

هزینه هایی که جهت چاپ مقاله در یک مجله از نویسنده دریافت میشود

هزینه رسیدگی به مقالات یا Processing Fee یا Submission Fee تحت عنوان هزینه انتشار نامیده می شود. در واقع هزینه ای هست که برخی مجلات (از جمله مجلات علمی پژوهشی داخلی) از نویسندگان دریافت می کند تا مقاله بر اساس دستورالعمل مجله قالب بندی شده تا در نهایت به فرم قابل چاپ در مجله درآید. دریافت این هزینه به معنای پذیرش مقاله در آن مجله نمی باشد.

هزینه دسترسی رایگان یا Open Access، با پرداخت این هزینه مقاله شما بصورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و مجله بابت دسترسی به این مقاله، از خوانندگان مقاله وجهی دریافت نخواهد کرد. این گزینه ضمن اجازه دسترسی ساده تر به مقاله شما، شانس ارجاعات (Citation) را افزایش می دهد.

هزینه داوری سریع، گاهی زمان رسیدگی به مقالات بصورت عادی بین 3 تا 6 ماه بطول می انجامد، در چنین مواردی مجلات با دریافت هزینه ای بابت داوری سریع در زمان کمتری به مقالات رسیدگی خواهند کرد. لطفا دقت فرمایید داوری سریع به معنی پذیرش مقاله شما در مجله نمی باشد!

هزینه انتشار، گاهی مجلات پس از تایید مقالات هزینه ای بابت چاپ مقاله نیز بصورت جداگانه دریافت می کنند.

نکته) پرداخت هزینه پذیرش مقاله از طریق  یکی از روش های پرداخت با پی پال (PayPal)  و یا ویزا کارت یا مستر کارت (Visa Card/Master Card) امکان پذیر است.

چاپ مقاله isi در موسسه سینا

از آنجایی که ارسال و سابمیت مقاله هزینه زیادی دارد و اگر مقاله پذیرفته نشود زمان و هزینه شما هدر خواهد شد موسسه سینا به صورت تضمینی مقاله شما را پذیرش میکند.به این صورت که فایلی که به موسسه ارسال میکنید توسط کارشناس مرتبط با همان رشته بررسی میشود و ایرادات احتمالی که ممکن است در محتوای مقاله و یا در قالب و ساختار مقاله باشد را بررسی میکند و از بین میبرد و سپس مقاله را به داوری ارسال میکند تا قطعا پذیرفته شود.

هزینه چاپ مقاله

هزینه‌های چاپ مقاله ISI معمولاً به دلار و یورو به پژوهشگران ارسال می‌شود. مجلات ISI هزینه‌های ثابتی و مشترکی ندارند و بسته به دیدگاه ادیتور مجله، چشم‌انداز او و هزینه‌هایی که برای مجله خود دارد هزینه‌ها متنوع می‌گردند.هزینه چاپ مقاله ISI نمی‌تواند برحسب کیفیت مجله بالا یا پایین باشد، اما واقعیت این است که کیفیت مجله در قیمت مجله بی‌تاثیر نیست. برخی مجلات نیز وجود دارند که هرچند کیفیت بسیار بالایی دارند اما قیمت چاپ مقاله در آنها خیلی پایین است.معمولاً هزینه چاپ مقاله ISI بین ۱۰۰ دلار تا ۱۲۰۰ دلار یا یورو متغیر است. بسیاری از پژوهشگران تمایل دارند و این تقاضا را انجام می‌دهند که مقاله آنها در مدت زمان کوتاهی داوری شده و نتایج آن اعلام شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام