سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه چاپ مقاله

انتشار 22 دی 1397
مطالعه 12 دقیقه

یکی از بهترین راه های رساندن یافته های علمی محققان چاپ مقاله در نشریات داخلی و خارجی می باشد. به دلیل اهمیت چاپ مقاله مهمترین موردی که همواره در مورد چاپ مقاله سوال می شود هزینه دریافتی مجلات می باشد در این مطلب همراه ما باشید تا گوشه ای از دنیای چاپ مقاله و هزینه های دریافتی را برای شما عزیزان بازگو نماییم.

اهمیت چاپ مقاله

قطعاً آنچه که رزومه شما را بیش از پیش قوی‌تر و حرفه‌ای‌تر نشان می‌دهد، پذیرش و چاپ مقاله در نشریات و یا وب سایت‌های معتبر است. به عبارتی اگر قصد به دست آوردن رتبه‌های شغلی بالاتر را دارید، بایستی یافته‌های علمی خود را به ثبت برسانید. چاپ مقاله و نگارش در نشریات معتبر داخلی و یا حتی در نشریات بین‌المللی این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا بتوانید به موفقیت های والایی دست بیابید که این موفقیت ها برای هر یک از افراد دانشگاهی می تواند متفاوت باشد.

مزایای چاپ مقاله چیست؟

چاپ مقاله در مجلات مختلف دارای مزایای متفاوتی برای دانشجویان و اساتید می باشد که در ذیل به یکسری از مزایا اشاره شده است:

مزایای چاپ مقاله ISI برای اساتید

مزایای چاپ مقاله ISI برای اساتید

1

افزایش رتبه علمی

2

افزایش حقوق و مزایای شغلی

3

امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان

4

شناخته شدن به عنوان متخصص و صاحب نظر در موضوع

5

امکان گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمدهایی بسیار بالا

6

ایجاد شدن احساس افتخار و اعتماد به نفس در نویسندگان مقالات

7

نظریه پردازی و بیان دیدگاه های نویسندگان در زمینه های تخصصی

8

ثبت کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام نویسندگان و حفظ دائمی آنها

9

عرضه پژوهش و دستاوردهای علمی و تحقیقاتی به افراد زیادی در تمامی نقاط جهان

مزایای چاپ مقاله ISI برای دانشجویان

1

پذیرش راحت تر در مقطع دکتری

2

گرفتن بورس تحصیلی از دانشگاه های معتبر بین المللی در سراسر جهان

3

استخدام راحت تر در کلیه ادارات و سایر مراکز دولتی و خصوصی

4

پذیرفته شدن بسیار راحت تر به عنوان عضو هیات علمی در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی

5

امکان ادامه تحصیل در مقطع، رشته و دانشگاه دلخواه در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی بدون آزمون ورودی

6

امکان عضویت در بنیاد ملی نخبگان

7

شناخته شدن به عنوان متخصص و صاحب نظر در موضوع

8

امکان گرفتن پروژه های تحقیقاتی با درآمدهایی بسیار بالا

9

ایجاد شدن احساس افتخار و اعتماد به نفس در نویسندگان مقالات

10

نظریه پردازی و بیان دیدگاه های نویسندگان در زمینه های تخصصی

11

ثبت کردن تحقیقات و مطالعات انجام شده به نام نویسندگان و حفظ دائمی آنها

مزایای چاپ مقاله

پروسه اقدام برای چاپ مقاله داخلی و خارجی

سوالی که در ذهن اکثر دانشجویانی که می خواهند برای اولین بار مقاله ای را نگارش کرده و به چاپ برسانند مطرح می شود چگونگی انجام صفر تا صد چاپ مقاله می باشد که در ادامه به مراحل انجام آن اشاره شده است.

نوشتن مقاله

بعد از اینکه تصمیم گرفتید مقاله را به چاپ برسانید اولین کاری که باید انجام دهید نگارش مقاله و یا استخراج مقاله از پایان نامه می باشد. نگارش و یا استخراج مقاله مستلزم شناخت ساختار مقاله می باشد تا مورد پذیرش مجلات ارسالی واقع شوند. مجلات مقالاتی را که خارج از چارچوب مقاله نویسی می باشند را پذیرش نمی کنند. و حتما باید مقاله استخراجی قسمت چکیده، واژگان کلیدی، مقدمه، روش تحقیق، نتایج و منابع و ماخذ را دارا باشد.

نوشتن مقاله


ترجمه تخصصی مقاله

ترجمه تخصصی برای چاپ مقاله

بعد از استخراج مقاله برای پذیرش مقاله درصورتی‌که مجله انتخابی جزء مجلات خارجی باشد نیاز به ترجمه مقاله داریم. ترجمه تخصصی مقاله همواره با ترجمه عمومی و عادی تفاوت داشته و از حساسیت بالایی برخوردار است. این نوع ترجمه درزمینهٔ خاصی انجام می‌شود و در آن از کلمات تخصصی مربوط به موضوع مقاله استفاده می‌شود. ازآنجاکه مجلات معتبر بین‌المللی معمولاً حساسیت زیادی در پذیرش و چاپ مقاله دارند لازم است ترجمه مقاله با دقت بیشتری انجام شود؛ بنابراین بهتر است برای ترجمه تخصصی از مترجمان تخصصی که درزمینهٔ مورد ترجمه تحصیل‌کرده و آشنایی کامل به زبان مقصد و موضوع ترجمه دارند استفاده شود.


ویرایش ظاهری، دستوری و زبانی مقاله

ضرورت ویرایش و ارائه صحیح متون به‌قدری است که برخی اوقات، متون علمی و مقالات ممتاز، به دلیل ایرادات نگارشی ظاهری و دستوری، از سوی داوران علمی و ادبی نشریات و مجلات داخلی و خارجی مردود اعلام می‌شوند. این رخداد موجب اتلاف وقت و دوباره‌کاری برای نویسندگان می‌شود. بنابراین انجام ویرایش ظاهری و دستوری بعد از ترجمه مقالات امری ضروری به نظر می‌آید؛ که در ادامه مطلب به چیستی این دو نوع ویرایش پرداخته‌شده است.

ویرایش مقاله

ویرایش ظاهری نوعی از ویراستاری است که در آن به شکل و ظاهر نوشته‌ها دقت می‌شود؛ یعنی پاراگراف‌بندی‌ها، رعایت رسم‌الخط صحیح کلمات و هر آنچه انسجام ظاهری نوشته‌ها و مقالات را بهبود می‌بخشد در دسته ویرایش ظاهری قرار می‌گیرد.

ویرایش دستوری و زبانی همان‌طور که از نامش پیداست به مقوله رعایت دستور زبان و قواعد زبان در ویراستاری مقاله می‌پردازد. ویراستار باید تلاش کند تا تمام نکات دستوری مرتبط با فعل‌ها، اسم‌ها، صفت‌ها، قیدها و هر سرفصل دیگری از دستور زبان در متن به‌درستی استفاده‌شده باشد.


پارافریز و رفع هر گونه تشابه و یا سرقت ادبی موجود در مقاله

یکی از دلایل اصلی ریجکت مقالات سرقت ادبی موجود در آن‌ها می‌باشد. می توان گفت هرگونه بازنمایی افکار دیگران به‌عنوان افکار خود سرقت ادبی محسوب می‌شود. این عمل چنان در جوامع دانشگاهی تقبیح می‌شود که ممکن است نام نویسنده را برای همیشه در لیست سیاه قرار دهد؛ بدین منظور برای رفع این سرقت ادبی ضروری هست که از پارافریز‌ کردن که یکی از مهم‌ترین توانایی‌ها و مهارت‌ها در دنیای نویسندگی است استفاده نمایید. اصطلاح پارافریز کردن به معنای تغییر واژه‌ها و عبارات یک متن است. در نگاهی کلی‌تر، زمانی که می‌خواهید پارافریز و بازنویسی مقاله انجام دهید، باید ادراکمان از یک متن را به زبان خود، بدون تغییر در پیام و معنای واقعی به رشته تحریر درآورده و ایده‌ها و اطلاعات را به شیوه‌ای جدید ارائه دهیم. اگر شما هم جزء افرادی هستید که می خواهید مقاله ای با بالاترین کیفیت برای مجله ارسال نمایید پارافریز مقاله را در مراحل آماده سازی جهت پذیرش و چاپ مقاله در اولویت قرار دهید.

پارافریز و رفع هر گونه تشابه


آماده سازی

آماده سازی مقاله به فرم مورد نظر مجله

مجلات نیز می‌خواهند مقالاتی را که در مجله چاپ می‌کنند یکدست و یکپارچه به نظر برسد به همین دلیل یک چهارچوب و ساختار خاصی را مشخص می کنند که داوران هر مجله این فرمت و ساختار را بررسی کرده و مقالات خارج از این چهارچوب را ریجکت می کنند. از این رو مقالات قبل از سابمیت به مجله حتما باید فرمت بندی شوند تا داوران مجلات آن مقاله را مورد بررسی قرار دهند.


سابمیت مقاله

راه های مختلفی برای سابمیت مقاله در مجلات داخلی و بین المللی وجود دارد و این مورد بستگی به نوع مجله ای که شما انتخاب میکنید دارد. در بعضی از مجلات به روش آنلاین و از طریق سایت خود مجله میتوان اقدام به ارسال مقاله کرد اما در بعضی از مجلات امکان ارسال آنلاین وجود نداشته و از طریق ایمیل میتوان به سردبیر مجله ارسال کرد. انتخاب روش ارسال با چاپ و یا عدم چاپ مقاله منافاتی ندارد و کاملا بستگی به امکانات و شرایط مجله مربوطه دارد. بطور کلی دو روش برای ارسال مقالات به مجلات داخلی و یا خارجی وجود دارد:

سابمیت مقاله به مجله

  • ارسال از طریق ایمیل:

مجلاتی که هنوز بخش سابمیت آنلاین ندارند، از نویسندگان درخواست می نمایند که مقالات خود را از طریق آدرس ایمیلی که در سایتشان اعلام کرده اند برای مجله جهت داوری ارسال نمایند. در این روش Title page , Cover Letter نیز باید به همراه فایل اصلی مقاله برای سردبیر مجله ایمیل شود. در این روش ممکن است پروسه داوری و چاپ مقاله کمی با تاخیر انجام شود.

  • ارسال به روش سیستم آنلاین:

در حال حاضر اکثر مجلات بصورت آنلاین اقدام به دریافت مقالات می کنند. در این روش، فایل مقاله و سایر اطلاعات لازم را به فرمت word یا Pdf تهیه و برای مجله ارسال می نمایید.

انواع مجلات برای چاپ مقاله و هزینه آن ها

دو نوع مجله برای چاپ مقاله وجود دارد که نویسنده با توجه به اهداف خود می توانند یکی از آن گزینه ها برگزیند نوع اول مجلات داخلی و دیگری مجلات خارجی می باشد که در ادامه سعی کردیم به این دو مجلات و هزینه های آن ها بپردازیم.

مقالات داخلی

بر کسی پوشیده نیست که مقالات معتبرترین منبع انتقال اطلاعات در دنیا می‌باشند که این اطلاعات ممکن است به صورت کاملا ناب و حاصل تحقیقات خود دانشجو باشد و یا ممکن است در راستای مقالات پیشین باشد و تکمیل کننده آنها باشد به هرحال مقالات جز آثار ارزشمند می‌باشند که بسیار پرطرفدار هستند در این میان مقالات داخلی، مقالاتی هستند که در مجلات و یا نشریات داخل کشور به چاپ می‌رسند. درجه‌بندی نشریات علمی در ایران توسط معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام می‌شود. که نشریات داخلی خود به سه دسته (علمی- پژوهشی، علمی- ترویجی، علمی- تخصصی) تقسیم می شوند که بالاترین درجه نشریات دانشگاهی در ایران، علمی پژوهشی است و درجه مصوب دیگر، علمی ترویجی نسبت به آن در سطح پائین‌تری قرار دارد.

مجلات داخلی

هزینه چاپ مقاله در مجلات داخلی

پذیرش و چاپ مقاله در مجلات داخلی و معمولا مجلات علمی پژوهشی داخلی اولین گزینه انتخابی دانشجویان و اساتید می باشد زیرا این مجلات علاوه بر اینکه مورد تایید تمامی دانشگاه ها می باشد از هزینه کمتری نسبت به مجلات خارجی برخوردار می باشند حتی در برخی مجلات داخلی این هزینه ها بسار ناچیز بوده و یا رایگان می باشند.

مقالات خارجی

مقالات خارجی هم مقالاتی هستند که در سطح بین‌المللی ارائه می‌شوند و در سطح جهانی دارای اعتبار می‌باشند و بیشتر آنها به زبان انگلیسی هست. مجلات خارجی معمولاً به سه دسته مجلات آی اس آی، مجلات اسکوپوس و مجلات پابمد تقسیم می‌شود. البته مجلات ای اس سی نیز به نوعی با توجه به اینکه مقالات را به زبان انگلیسی به چاپ می رساند می توان جز مجلات خارجی دانست که البته این مجلات شامل مقالات چاپ شده در پایگاه جهان اسلام می باشند.

هزینه چاپ مقاله در انواع مجلات خارجی

هزینه چاپ مقاله در مجلات خارجی متفاوت می باشد. بنابراین باید ابتدا مجله مورد نظر را انتخاب نمایید که آیا جزء مجلات پولی و یا رایگان می باشند که در ادامه به دو نوع مجلات خارجی اشاره شده است که با انتخاب یکی از آن دو گزینه می توان هزینه چاپ مقاله را بررسی بفرمایید.

مجلات اپن اکسس

مجلات اپن اکسس (Open Access)

مجلات اپن اکسس جزء مجلاتی می باشند که از نویسندگان مقاله بابت چاپ مقاله هزینه دریافت می کنند ولی در عوض خوانندگان بدون واریز هر گونه هزینه به صورت انلاین می توانند به محتوا مقاله دسترسی داشته باشند و حتی مقاله مد نظر را دانلود نمایند که به اصطلاح به این مجلات، مجلات پولی گفته می شود.

مجلات کلوز اکسس

مجلات کلوز اکسس (Close Access)

مجلات کلوز اکسس جزء مجلاتی می باشند که از نویسندگان مقاله هزینه ای جهت پذیرش و چاپ دریافت نمی کنند. در نتیجه خوانندگان یا کتابخانه‌ها باید برای دسترسی داشتن به مقالات این مجلات باید مبلغی را که از قبل از سمت مجله مشخص می‌شود، پرداخت کنند تا بتوانند به فایل مقاله دسترسی داشته و دانلود نمایند که به این مجلات به اصطلاح مجلات رایگان گفته می شود چون نویسنده نیاز نیست بابت چاپ مقاله خود هزینه ای پرداخت نماید.

هزینه هایی که از محققان جهت چاپ مقالات دریافت می شود؟

همانطورکه بیان شد برخی از مجلات از نویسندگان هزینه ای دریافت می کنند که سوال خیلی از نویسندگان می تواند باشد که آیا این هزینه های دریافتی صرف چه امری می شود و برای چه خدماتی میباشد؟ در ادامه با ما همراه باشید تا پاسخ سوال خود را بیابید.

هزینه رسیدگی به مقالات یا Processing Fee یا Submission Fee تحت عنوان هزینه انتشار نامیده می شود. در واقع هزینه ای هست که برخی مجلات از نویسندگان دریافت می کند تا مقاله بر اساس دستورالعمل مجله قالب بندی شده تا در نهایت به فرم قابل چاپ در مجله درآید. دریافت این هزینه به معنای پذیرش مقاله در آن مجله نمی باشد.

هزینه دسترسی رایگان یا Open Access، با پرداخت این هزینه مقاله شما بصورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و مجله بابت دسترسی به این مقاله، از خوانندگان مقاله وجهی دریافت نخواهد کرد. این گزینه ضمن اجازه دسترسی ساده تر به مقاله شما، شانس ارجاعات (Citation) را افزایش می دهد.

هزینه داوری سریع، گاهی زمان رسیدگی به مقالات بصورت عادی بین 3 تا 6 ماه بطول می انجامد، در چنین مواردی مجلات با دریافت هزینه ای بابت داوری سریع در زمان کمتری به مقالات رسیدگی خواهند کرد. لطفا دقت فرمایید داوری سریع به معنی پذیرش مقاله شما در مجله نمی باشد!

هزینه انتشار، گاهی مجلات پس از تایید مقالات هزینه ای بابت چاپ مقاله نیز بصورت جداگانه دریافت می کنند.

هزینه های چاپ مقاله

کیفیت مجله

آیا هزینه مجله هر چقدر بالا باشد دلیل بر کیفیت مجله می باشد؟

مجلات هزینه‌های ثابتی و مشترکی ندارند و بسته به دیدگاه ادیتور مجله، چشم‌انداز او و هزینه‌هایی که برای مجله خود دارد هزینه‌ها متنوع دریافت می شود. هزینه چاپ مقاله نمی‌تواند برحسب کیفیت مجله بالا یا پایین باشد، اما واقعیت این است که کیفیت مجله در برخی مواقع بر هزینه دریافتی مجله بی‌تاثیر نیست. ولی می توان به این مورد اشاره کرد که مجلاتی هستند که هزینه بسار پایین و رایگان دارند و از نظر اعتبار در سطح بسیار عالی می باشند.پس به طور کلی می توان بیان کرد هزینه مجله نشان دهنده کیفیت آن نمی باشد.

چرا موسسه سینا ترجمه را برای چاپ مقاله انتخاب کنیم؟

سینا ترجمه نام برند معتبرترین و جامع‌ترین وب ‌سایتی است که خدمات منحصر به فردی را در زمینه پژوهشی به ویژه چاپ مقاله و ترجمه بصورت آنلاین برای تمامی آحاد جامعه در تمامی رشته‌ها و گرایش‌ها ارائه می‌دهد که از دلایل پیشی گرفتن این موسسه نسبت به سایر موسسات در سطح کشور می توان به موارد زیر اشاره کرد.

چاپ مقاله در موسسات برتر

ثبت سفارش چاپ مقاله در موسسات

فرآیند اقدام به مجلات و پذیرش و چاپ مقاله دارای مراحل پیچیده ای است که برای هر محقق پر مشغله ای وقت گیر است. اما نگران نباشید، مقاله خود را با تمام جزییات برای ما ارسال کنید، متخصصان سینا ترجمه به آسانی و با ملاحظه تمامی درخواست های مجله، مقاله شما را برای پذیرش و چاپ آماده سازی می کنند.

ثبت سفارش

ثبت سفارش چاپ و ارسال اطلاعات مربوطه

توسط پشتیبانی

بررسی فایل توسط پشتیبانی و اطلاع به شما

معرفی مجله

پیشنهاد مجله به شما و انتخاب مجله مرتبط

ارسال مقاله

ارسال مقاله به مجله و پیگیری وضعیت مقاله

LOGO

ثبت سفارش چاپ مقاله در سینا ترجمه

اقدام جهت پذیرش و چاپ مقاله در مجلات مناسب تاثیر مستقیم و زیادی در رزومه افراد دارد از این جهت متخصصان سینا ترجمه به آسانی و با ملاحظه تمامی درخواست های مجله، مقاله شما را برای پذیرش و چاپ آماده سازی کرده و الزامات فنی چاپ مقاله را بررسی می کنند و مقاله شما را طبق دستورالعمل مجله قرار می دهند. تمامی اقدامات لازم از جمله ترجمه و ویراستاری، انتخاب مجله مناسب، ساخت حساب کاربری، تهیه کاورلتر، پیگیری فرآیند پذیرش، مکاتبه با داوران و پرداخت هزینه های چاپ را مدیریت می کنند و در تمام این مسیر در کنار شما خواهند بود.

جهت اطلاعات بیشتر برای پذیرش و چاپ مقاله می توانید با کارشناسان ما از طریق تماس یا پست الکترونیکی موسسه و همچنین از طریق شبکه های مجازی ( واتساپ ، اینستاگرام و تلگرام ) در ارتباط باشید و یا از طریق لینک زیر سفارش خود را ثبت کنید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

خیر- برای مجلاتی که هزینه دریافت می‌کنند مبلغی به‌عنوان پیش‌پرداخت دریافت و مبلغ نهایی پس از داوری و اعلام پذیرش از طرف مجله دریافت می‌شود

بله . تمامی مقالات بعد از فرمت بندی خدمتتان ارسال می‌شوند تا بررسی و تائید فرمایید . همچنین در صورت پذیرش مقاله قبل از چاپ هم فایل نهایی تقدیم می‌شود تا تائید بفرمایید.

با توجه به کشور و مجله موردنظر هزینه انتشار مقاله متفاوت است.

شما می توانید با کارشناسان سینا ترجمه تماس بگیرید تا آن ها شما را راهنمایی کنند تا در نهایت بهترین مجله برای چاپ مقاله شما انتخاب شود.

زمان پذیرش و چاپ یک مقاله درمجلات معتبر کاملا بستگی به زمان داوری دارد. پروسه داوری هرچقدر طولانی تر باشد واضح است که مقاله مدت زمان بیشتری در انتظار خواهد بود. اما اگر نتیجه داوری سریعتر مشخص شود مقاله در سریعترین زمان ممکن پذیرفته خواهد شد پس نتیجه کاملا وابسته به زمان داوری می‌باشد.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام