سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه مقالات ISI

انتشار 14 بهمن 1397
مطالعه 6 دقیقه

هزینه چاپ مقالات در مجلات ISI  به چه صورتی است ؟ چگونه میتوان هزینه های مربوط به چاپ مقالات در ISI را ارسال کرد ؟ آیا چاپ سریع هزینه بیشتری دارد؟

هزینه مقالات ISI

چند سالی است شاهد هستیم که ارائه مقالات در مجلات ISI بسیار مورد توجه اساتید و فرهیختگان ایرانی قرار گرفته است .همچنین سیاستگذاری های مراکز علم و فناوری کشور نیز در همین راستا بوده است به گونه ای که کشور ما در طی بیست سال اخیر رتبه یک علمی در زمینه ارائه مقالات را کسب کرده است.بنابراین چاپ مقالات در مجلات معتبر  یکی از عوامل تقویت رزومه می باشد؛ همچنین چاپ آن امتیازات زیادی برای پژوهشگران دارد.

مجلات ISI یکی از مجلات معتبر با ضریب تاثیر بالا ( تمامی مجلات isi ضریب تاثیر بالا ندارند . jcr ها ضریب تاثیر دارند . ) جهت چاپ مقالات شما می باشد که چاپ مقالات در این مجلات مستلزم پرداخت هزینه هایی می باشد. معمولا سوالات بسیاری درمورد هزینه چاپ مقالات در مجلات ISI  برای پژوهشگران مطرح می شود و ممکن است در این زمینه ابهاماتی برای آنها وجود داشته باشد.هدف موسسه سینا از ارائه مطالب تخصصی آشنایی هرچه بیشتر شما در این زمینه و موارد دیگر می باشد.

 موسسه سینا پیشرو در زمینه ارائه اطلاعات تخصصی و خدمات با بیش از 5 سال سابقه جهت چاپ مقالات شما در نشریات معتبر داخلی و خارجی ( ,scopus , punmed,isc,…. isi )وانجام خدماتی همانند ارسال مقاله ، رایزنی با ادیتور ،پرداخت هزینه مقاله و پیگیری های مربوطه درمورد اکسپت وچاپ مقاله  در خدمت شما اساتید و دانشجویان گرامی می باشد.  این مطلب جهت آشنایی شما با مجلات isi و هزینه های چاپ مقاله خود درآن ارائه می شود .

 
تصویر
 

مجلات ISI چیست ؟

ISI  کوتاه شده عبارت انگلیسی (Institute for Scientific Information) می باشد. یک موسسه و انتشارات علمی است که در سال 1960 توسط یوجین گارفیلد تاسیس شد . در سال 1992 توسط موسسه علمی تامسون خریداری شد و از آن موقع با عنوان Thomson Retursشناخته شد .یکی از زیرمجموعه های این شرکت WOS است که مجلات را پس از بررسی بر اساس معیارهای تعریف شده برای مجلات ISI، نمایه می کند.در واقع يك مرجع تعيين استاندارد و معتبر بودن نشريان علمي در سراسر جهان است بدين معنا كه صلاحيت نشريات مختلف در زمينه هاي مختلف بررسي شده و در صورت داشتن اعتبار علمي و رعايت اصول فني چاپ نشريه، در ليست نشريات اين موسسه قرار مي گيرد. اين موسسه ادعا مي كند كه با رعايت اصول اعتماد و حفظ استقلال، در نمايه كردن نشريات به صورت بي طرفانه عمل مي كند. و هر نشريه اي كه صلاحيت لازم را كسب كند در ليست موسسه قرار مي گيرد.

موسسه ISI  سالانه مقالات ارسالی رامورد ارزیابی قرار می دهد و لیستی از نشریه های معتبر با عنوان گزارش استنادی مجلات علمی یا همان جِی‌سی‌آر معادل واژه(انگلیسی: Journal Citation Reports) معروف است ارائه می کند که نشریات را بر اساس ضریب تاثیر گذاری رتبه بندی می کند. در واقع ضریب تاثیر گذاری یکی از مهمترین عوامل اعتبار نشریات می باشد.در ادامه به توضیح آن جهت آشنایی بیشتر شما خواهیم پرداخت.

ضریب تاثیر یا impact factor

ضریب تأثیر معادل ( انگلیسی واژه  Impact Factor)،شاخصی کمی برای رتبه بندی مقایسه و ارزیابی مقالات در زمینه های مختلف در سطح ملی می باشد یا برای مقایسه مجلات در سطح بین المللی بکار گرفته می شود. ضریب تاثیر(Impact Factor) در موسسه اطلاعات علمی ISI  ارائه شده تا در انتخاب مجله های علمی برای نمایه استنادی علوم به کار گرفته شود.این عامل همه ساله توسط مؤسسه اطلاعات علمی (ISI) بر مبنای ارجاعات به هر یک از مجلات علمی آن محاسبه و نتیجه در گزارش‌های ارجاع مجله یا Journal Citation Reports منتشر می‌شود. این ضریب، نه برای مقاله یا نویسنده، بلکه برای مجله محاسبه می‌شود.

انواع مقالات در ISI

در پایگاه isi دو نوع مجله وجود دارد . دو نوع مجله وجود دارد: یک گروه از مجلات دارای ضریب تأثیر یا ایمپکت فکتور بوده و تحت عنوان مجلات بدون ضریب تاثیر هستند که ISI Listed خوانده می شوند. مجلات JCR به دلیل داشتن شاخص ایمپکت فکتور در مقایسه با مجلات ISI Listed معتبرتر هستند. البته نمایه شده یک مجله در پایگاه تامسون رویترز می تواند مقطعی باشد و اگر مجله ای معیارهای لازم را نداشته باشد و یا به دلیل کاهش بار علمی و ضعف در داوری مقالات، از لیست مقالات ISI کنار گذاشته می شود. برای اطمینان از نمایه بودن یک مجله در در پایگاه isi می توانید به آدرس اینترنتی زیر مراجعه کنید:

http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/#journal_lists

هزینه چاپ مقاله ISI

همواره یکی از مواردی که درمورد چاپ مقاله در ISI مطرح می شود هزینه چاپ مقالات ISI می باشند که ممکن است سوال بسیاری از شما دوستان عزیز باشد. هزینه چاپ مقاله به اینکه آیا مجله open accses یا close acsses  است؛ بستگی دارد. مجلات اوپن اکسس معمولا برای چاپ و انتشار مقالات در سایت خود هزینه ای از مولف دریافت می کنند.ولی مجلات کلوز اکسس رایگان چاپ می کنند و هزینه را از خواننده دریافت می کنند .البته برخی از مجلات کلوز اکسس هم هزینه دریافت می کنند.

هزینه‌های چاپ مقاله ISI به صورت دلار و یورو به پژوهشگران ارسال می‌شود. توجه داشته باشید که مجلات ISI هزینه‌های ثابتی ندارند و ممکن است که بسته به نظر ادیتور مجله،  دور نمای آن و هزینه‌هایی که برای مجله دارند هزینه متفاوت می شوند.

مبنای هزینه چاپ مقاله کیفیت مجله نیست؛ اما در واقع می توان گفت که کیفیت مجله در قیمت و هزینه چاپ مقاله درآن مجله بی تاثیر نیست .. برخی مجلات نیز وجود دارند که هرچند کیفیت بسیار بالایی دارند اما قیمت چاپ مقاله  در آنها خیلی پایین است.

معمولاً هزینه چاپ مقاله ISI بین بازه  ۱۰۰ دلار تا ۱۲۰۰ دلار یا یورو متغیر است.اغلب تمایل دارید که مقاله تان در مدت زمان کوتاهی داوری شده و نتایج آن اعلام شود.برای پذیرش سریع و داوری کوتاه معمولا ادیتور مجلات علاوه بر هزینه ثابت چاپ مقاله ، هزینه داوری سریع را نیز به فاکتور هزینه  چاپ مقاله  برای آن پژوهشگر اضافه می‌کند. در مواقعی ممکن است هزینه اعلام شده نهایی بیشتر از هزینه اعلام شده اولیه برای چاپ مقاله باشد و این مورد ابهاماتی را به وجود آورد پاسخ این سوال در بالا مطرح شد که بنا به خواسته شما برای چاپ سریعتر، هزینه چاپ مقاله به دلیل انتخاب داور اختصاصی ، سریعتر  و بدون نوبت داوری شده وافزایش پیدا کرده است.

در آخر باید دید ارسال هزینه به چه صورتی خواهد بود. مطلب زیر را حتما جهت آشنایی بیشتر در این زمینه مطالعه بفرمایید.

 
تصویر
 

دریافت و ارسال هزینه چاپ مقاله ISIچگونه انجام می گیرد؟

دریافت هزینه چاپ مقالات پس از دریافت نامه پذیرش از سوی مجله ( دریافت نامه به منزله چاپ صد در صدی آن در مجله است ) برای پژوهشگر درخواستی مبنی بر تسویه حساب هزینه چاپ مقاله ارسال می شود. در این مقطع، پژوهشگر باید تمام مبالغ چاپ مقاله ISI  را تسویه نماید. در صورتی که مقاله مشتمل بر داوری سریع بوده باشد، هزینه داوری سریع به روی فاکتور هزینه های چاپ افزوده خواهد شد. پرداخت هزینه از طریق صرافی مطمئن نیست و صرافی ها تخصص کافی برای انجام این کار را ندارند و بهتر است از یک متخصص در این زمینه کمک بگیریدکه موسسه سینا در این زمینه بهترین کمک ویاری رسان شما میباشد. به دلیل آشنا نبودن بسیاری از پژوهشگران با نحوه ارسال و پرداخت هزینه چاپ مقالات ، موسسه سینا خدماتی در زمینه ارسال و پرداخت هزینه و چاپ مقالات در نشریات معتبر مانند isi با سرعت عمل بیشتر و مشاوره های تخصصی و چاپ کتاب ،ترجمه متون تخصصی ، ویرایش ،فرمت بندی ، استخراج مقاله از پایان نامه آماده پاسخگویی برای سوالات و سفارشات شما می باشد. جهت کسب اطلاعات و خدمات موسسه می توانید به سایت pub-sina.ir  مراجعه یا جهت ارتباط با کارشناسان ما  و ثبت سفارشات خود از طریق آدرس ایمیل sina.pub@gmail.com  اقدام فرمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام