سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور آمریکا

انتشار 11 مهر 1397
مطالعه 3 دقیقه

در این مقاله هزینه های تحصیل و زندگی در کشور آمریکا را مورد بررسی قرار می دهیم.

هزینه های تحصیل و زندگی در کشور آمریکا

هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا نسبت به ایالت و شهر انتخابی همچنین رشته مورد نظر شخص و مقطع تحصیلی وی کاملا متفاوت می باشد. آمریکا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد رشته های مختلفی ارائه می دهد و به طور کلی هزینه تحصیل و زندگی در آمریکا بالا است اگر دانشجو در خارج از آمریکا تحصیل و زندگی می کند نیاز به یک طرح و برنامه ریزی کامل در مورد چگونگی پوشش هزینه های موجود در آمریکا دارد. برآورد کلیدی در مورد زندگی دانشجویی و هزینه های مسکن، فرصت های مالی و راهنمایی صرفه جویی در پول شما، نقش بسیار اساسی در دریافت آموزش و زندگی با کیفیت بالاتر در آمریکا خواهد داشت. به طور کلی هزینه زندگی در آمریکا در مناطق شهری و یا نزدیک یک شهرستان بزرگ گران تر از زندگی در شهرهای کوچک و یا مناطق حومه است هزینه هایی که اعلام می شود  هزینه یک سال برای اقامت کامل در ایالات متحده (سال تحصیلی + تعطیلات) خواهد بود، دانشجویان و متقاضیان این را باید این نکته را در نظر داشته باشند که به عنوان یک قاعده کلی، در منطقه غرب میانه آمریکا هزینه زندگی پایین تر، در حالی که کسانی در شرق و شمال شرق بالاترین قیمت ها شامل حال آنها خواهد شد. به طور کل هزینه های زندگی به چهار عامل اصلی تقسیم می شود که به طور قابل توجهی نسبت به ایالت و مکان دانشجو متفاوت است:

هزینه تحصیل در آمریکا

تصویر
به غیر از شهریه دانشگاه، سایر هزینه های زندگی در آمریکا می تواند بستگی به نوع دانشگاه، کالج و یا ایالت محل تحصیل شما داشته باشد، چرا که برخی از دانشگاه ها امکاناتی نظیر خوابگاه، تخفیف برای خرید کتاب و حتی غذا را در اختیار دانشجویان می گذارند.

به طور کلی سالیانه شهریه دانشگاه ها حدود ۴۰-۵۰ هزار دلار می باشد و ماهانه حدود ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار نیز صرف دیگر مخارج دانشجو می شود. دانشگاه‌های آمریکا به مراکز دولتی (با پشتیبانی دولت) و خصوصی (مستقل) تقسیم می‌شوند. در دانشگاه‌های دولتی، پشتیبانی دانشگاه با دولت می‌باشد ولی این بدان معنا نیست که لزوما تحصیل در این دانشگاه‌ها رایگان است، مگر در مواردی که شما از بورسیه‌ استفاده نمائید. در مورد دانشگاه‌های خصوصی نیز به طور میانگین هزینه شهریه از ۵۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار در سال متغیر است. عموما دانشجویان تمایل بیشتری به دانشگاه های دولتی دارند، زیرا چنانچه فاند نداشته باشند و یا بورسیه نباشند، در کنار هزینه تحصیل در کشور آمریکا، تامین سایر هزینه های زندگی در این کشور را هم باید در نظر بگیرند.

هزینه زندگی در آمریکا

تصویر
مانند هر کجای دیگر دنیا، برای زندگی در آمریکا نیز علاوه بر هزینه و مخارج دانشگاه، مخارج دیگری از قبیل اجاره خانه، هزینه های درمانی، مواد خوراکی و غیره را خواهید داشت. هزینه مواد خوراکی در آمریکا بسیار پایین است اما هزینه های درمان بسیار بالاست و کسانی که بیمه نباشند با مخارج درمانی سنگینی مواجه می شوند. برخی هزینه ها به شرح زیر است:

 

هزینه های خورد و خوراک در امریکا

یک شانه تخم مرغ ۲ دلار

یک بطری شیر ½ دلار

یک قرص نان ۵۰۰ گرمی ۲٫۳ دلار

یک کیلو برنج حدودا ۵٫۹۰ دلار

یک کیلو مرغ ۹ دلار

یک کیلو گوشت گاو حدود ۱۵ دلار

میوه و سبزیجات در امریکا

یک کیلو سیب ۳٫۱ دلار

یک کیلو پرتقال ۳٫۲ دلار

کیلو گوجه فرنگی حدود ۴ دلار

یک کیلو سیب زمینی ۲ دلار

هزینه های حمل و نقل عمومی در امریکا

هزینه ی جابه جایی با تاکسی ۲٫۷ دلار

هزینه ی یک کیلومتر جابه جایی با تاکسی ۱٫۴ دلار

هزینه ی بلیط مترو ۱٫۹ دلار

هزینه های پوشاک در آمریکا

 یک عدد کتانی 72.5 دلار
یک عدد شلوار 39.9 دلار
یک پیراهن تابستانی 38.7 دلار
یک عدد کفش چرم 81.7 دلار

هزینه مسکن در آمریکا 

اجاره آپارتمان یک خوابه 896 دلار
اجاره آپارتمان سه خوابه 1550 دلار

خرید خانه یک متر در مرکز شهر 1900 دلار
خرید خانه یک متر خارج از شهر 1200 دلار

تمام هزینه هایی که در بالا ارائه شد در همه جای امریکا یکسان نبوده و در هر ایالت ممکن است قیمتی متفاوت داشته باشد برای مثال هزینه ی اینترنت مثلا: در شهر واشنگتن به صورت ماهانه حدود ۵۸ دلار است حال آنکه در شهر لس انجلس حدود ۴۸ دلار می باشد و یا در شهر نیویورک حدود ۵۲ دلار است. بنابراین این تخمین و میانگین را برای همه هزینه های دیگر در نظر داشته باشید. به طور کلی بیشتر هزینه ها در شهر نیویورک گرانتر بوده و شهر های دیگر مثل تگزاس و ایالت لس آنجلس به نسبت ارزانتر از نیویورک می باشند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام