سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه اکسپت مقاله در مجلات اسکوپوس

انتشار 15 آبان 1397
مطالعه 3 دقیقه

اسکوپوس یکی از محصولات ناشر پرطرفدار هلندی یعنی الزویر است و می توان گفت پس از آی اس آی بزرگترین و محبوب ترین پایگاه نمایه کننده نشریات می باشد.

هزینه اکسپت مقاله در مجلات اسکوپوس

پایگاه استنادی اسکوپوس یکی از پایگاه های معتبر چاپ مقاله در دنیا به حساب می آید و متعلق به کشور هلند میباشد.در این پایگاه  تاکنون 20 میلیون مدرک علمی (مقاله.کتاب.و...) معتبر به ثبت رسانده است.در این پایگاه حدود 5000نشریه علمی از سراسر جهان جمع آوری شده است که در کل 16.500مقاله علمی را شامل میشود. Scopus یکی از محصولات Elsevier است که استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه می باشد.
درحالت کلی برای تعریف پایگاه علمی اسکوپوس میتوان گفت سایت جامعی است که اطلاعات و اسنادی در رابطه با رشته های علوم انسانی، مهندسی، علوم پایه، هنر و ...در آن به ثبت رسیده است. اسکوپوس از یک شاخص به نام SCImago برای رتبه بندی مقالات و اسناد استفاده میکند. با اینکه این یک شاخص تاثیر گزار است اما همچنان اهمیت و اعتبار مجله را نیز در نظر میگیرد. درج اطلاعات در این پایگاه از سال 1996 اغاز شده و اطلاعات ان در هر نوامبر به روز رسانی می شود. مجلات نمایه شده در این پایگاه هر سال ارزیابی می شوند و بر اساس معیارهای مختلف، امتیازات آنها تعین می شود. مثلا یک مجله ممکن است چند سال در رتبه Q1 بوده اما به دلیل عنلکرد ضعیف در رتبه بندی بعدی در گروه مجلات Q2 قرار میگیرد و یا برعکس.
شما به راحتی می توانید با درج نام مجله در این پایگاه از رتبه آن و دیگر اطلاعات مجله مطلع شوید. برای مثال در تصویر زیر مجله Soil Dynamics and Earthquake Engineering مورد بررسی قرار گرفته که نتایج نشان می دهد این مجله مربوط به کشور انگلستان می باشد. از انتشارات الزیویر بوده و از سال 2007 تاکنون در لیست مجلات Q1 قرار داشته است و میزان H INDEX مجله 70 می باشد.

تصویر

تصویر

رتبه بندي مجلات پايگاه اسکوپوس (Scopus)

رتبه بندی مجلات اسکوپوس با شاخصی به نام q سنجیده میشود. مجلاتی که در این پایگاه ثبت میشوند بسته به درجه اعتبارشان رتبه ای بینq1 تا q4 کسب میکنند.در این پایگاه شاخص q همانند عامل تاثیر گزار در مجلات isi عمل میکند. نمرات کوارتییت از یک تا چهار متفاوت هستند. در واقع نمرات Quartile بالاترین نمره در هر رده است. دریافت امتیاز بین q1 تا q4 نشان دهنده ارزش ویژه مجلات میباشد. توضیح مختصری در باره رتبه بندی ها را مطالعه فرمایید تا نحوه محاسبه امتیاز را متوجه شوید:

  • Q1= نشان دهنده اين است که مجله جزء ۲۵ درصد صدر يک طبقه يا category قرار دارد.
  • Q2= نشان دهنده اين است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه مياني يعني بين ۲۵ تا ۵۰ درصد يک category قرار دارد.
  • Q3= نشان دهنده اين است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه ميانه به سمت پايين يعني بين ۵۰ تا ۷۵ درصد يک category قرار دارد.
  • Q4= نشان دهنده اين است که مجله از لحاظ رتبه جزء طبقه پايين يعني جزء ۲۵ درصد انتهايي يک category قرار دارد.

هزینه اکسپت و چاپ مقاله در نشریات SCOPUS

داوری مجلات SCOPUS کمتر از مجلات ISI، PUBMED بوده و معمولا بین 20 روز تا یک ماه هست.هزینه اکسپت مقاله در این مجلات تقریبا بین 800هزارتومان تا دومیلیون تومان متفاوت میباشد(بسته به نوسانات قیمت دلار این قیمت نیز تغییر میکند). بسته به نوع مقاله و مجله تغیر قیمیت اتفاق می افتد.
موسسه سینا با سال ها فعالیت در زمینه چاپ مقاله و ارسال آن به مقالات معتبر جهانی، با دریافت چکیده مقالات شما می تواند مجلات معتبر و مرتبط با موضوع مقاله شما معرفی کند تا بدون اتلاف وقت بتوانید مقالات خود را ساب میت نمایید. اگر آشنایی کافی با فرایند ارسال و چاپ مقاله ندارید و یا اولین تجربه شما در چاپ مقاله می باشد، می توانید مقاله خود را به موسسه سینا بسپارید تا تمام مراحل ارسال، پذیرش و چاپ را در کمترین زمان برای شما انجام دهد.

البته باتوجه به نوسانات قیمت دلار هزینه چاپ مقاله ممکن است متفاوت باشد برای ثبت سفارش و یا کسب اطلاعات دقیق در مورد هزینه های به روز چاپ مقاله در نشریات اسکوپوس میتوانید از طریق موسسه سینا اقدام فرمایید.کارشناسان و مشاورین موسسه سینا به صورت کاملا آنلاین در اارئه خدمات به مشتریان عزیز آماده میباشند میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر اقدام فرمایید.

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام