سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هفت گام موثر در نگارش یک رزومه ی موفق

انتشار 20 فروردین 1397
مطالعه 2 دقیقه

رزومه مهمترين وسيلۀ كاريابي شماست و هر چه آن را بهتر و حرفه اي تر تهيه كنيد امكان دست يافتن به شغل دلخواهتان بيشتر ميشود.

هفت گام موثر در نگارش یک رزومه ی موفق

نوشتن رزومه از آن جهت که هویت حرفه ای شخص  را با معرفی  مهارت ها ، توانایی ها و استعدادها ،تحصیلات و تجارب کاری مشخص میکند ، از اهمیت بالایی برخوردار است. به یاد داشته باشید که رزومه اولین چیزی است که استخدام کننده از شما در دست دارد و اگر بتواند نظر وی را جلب کند شانس شما در به دست آوردن شغل درخواستی افزایش خواهد یافت .نوشتن یک رزومه نیاز به دقت دارد و  فرایندی است که باید برای آن زمان کافی گذاشت و اگر هرنوع غلط املایی و نگارشی داشته باشد و یا اطلاعات و مشخصاتتان در آن کامل و جامع نباشد و یا چنان باشد که که خواندن آن خسته کننده باشد ،استخدام کنندگان وقت خود را برای مطالعه ی آن هدر نخواهند داد .

هفت گام موثر در نگارش یک رزومه موفق :

1.سرفصل 

در این قسمت در وهله ی اول به معرفی خود میپردازید .و بسیار مهم است که نام شما به صورت واضح و قبل از موارد دیگرهمچون شماره شناسنامه و تاریخ تواد و غیره  به چشم بخورد تا هرچه بیشتر برای خواننده مشخص شود که مقاله ی چه کسی را میخواند .

2.بیانیه ی شخصی

بیانیه ی شخصی شما شامل پاراگراف کوتاهی در مورد سابقه ی حرفه ای شما میباشد که باید دقت کنید طولانی نشود. در آن یک دیدگاه کلی از نقش ها و وظایف سابقتان و همچنین نوع کاری که اکنون جویای آن هستید را به خواننده بدهید .

3.مهارت ها

لیست کوتاهی از مهارت های کلیدی شما از موارد ضروری است که باید در رزومه شما گنجانده شود  و میتواند هم شامل مهارت های تخصصیتان از قبیل حرفه ای  که به صورت تجربی آموزش دیده اید و یا حرفه ای که در آن مدرک کسب کرده اید باشد و هم شامل مهارت های شخصیتی شما از قبیل قدرت مدیریت و یا اعتبارتان باشد .

4.سابقه ی کاری

برای بیان سابقه ی کاری خود تنها سه مورد از آخرین مشاغلی که به آنها مشغول بوده اید  را انتخاب کنید .و ترجیحا مواردی را قید کنید که با شغل درخواستی فعلیتان مرتبط باشد .و به اختصار مسئولیت های بارزتان در هر کدام را توضیح دهید .

5.صلاحیت ها  و تحصیلات

در این قسمت نیز مانند توضیحات سابقه ی کاریتان مختصر و مرتبط ادامه دهید و اگرچه طبیعتا باید آخرین مدرک آموزشیتان ذکر شود ولی اگر مدت زمان زیادی از آن گذشته از مطرح کردن آن نگران نباشید زیرا در بیشتر مواقع تجربیات شما حرف اول را میزند .

6.سرگرمی ها و علاقه مندی ها

در این مرحله شما میتوانید کمی بیشتر از جزئیات شخصیتی خود توضیح دهید .اگر ورزش خاصی انجام میدهید یا به فعالیت های خاصی بعد از کار میپردازید و یا در گروه های اجتماعی خاصی فعالیت میکنید در این قسمت قید شود .و حتما در نظر بگیرید نکاتی که مطرح میکنید با کاری که در نظر گرفته اید متناسب باشد .

7.معرف ها

معرفین شما کسانی هستند که در صورت نیاز ،می توان با آنها تماس گرفت تا میزان صداقت شما در رزومه اتان از طریق آنها بررسی شود . که این اشخاص میتوانند کارفرما ها و مدیرهای سابق شما باشند و یا اساتید مراکز آموزشی شما.

به یاد داشته باشید که رزومه ی شما معرف کامل شماست؛ پس در نگارش آن دقت و صداقت کافی داشته باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام