سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

حوالجات ارزی

انتشار 11 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

موسسه سینا آماده همراهی و یاری رساندن به دانشجویان و محققان عزیز در انجام حوالجات ارزی به اقصی نقاط دنیا می باشد

حوالجات ارزی

حواله ارزی نوعی درخواست پرداخت از سوی مشتری به بانک است که طبق آن بانک یا مؤسسه مالی به تقاضای مشتری یا دارنده یک حساب بانکی، به یکی از بانک‌های کارگزار خود در خارج از کشور، حواله‌ای را صادر می‌کند و از آن موسسه می‌خواهد مبلغ حواله را به ذی‌نفع آن، پرداخت نماید. در واقع جهت ارسال ارز از طریق یک بانک به حساب فرد یا شرکت در بانک مقصد از حواله ارزی استفاده می گردد. حواله های ارزی شامل دو گروه حواله های صادره و حواله های وارده  هستند که از طریق شبکه جهانی سوئیفت انجام می شوند.

پرداخت حوالجات روش های مختلفی دارد که در همه روش های پرداخت، پس از آنکه ارسال کننده از کد رهگیری یا سوئیفت معتبر بانک مقصد اطمینان حاصل کرد، واحد پول ارسالی را تعیین و معادل آن را بر اساس واحد پول بانک مبدا جهت ارسال حواه تحت عنوان حواله رمیت تحویل بانک می دهد. حوالجات ارزی از طریق بانک ثالث به بانک مقصد می رسد و در بانک مقصد بسته به نوع حساب شخص یا شرکت به واحد پول رایج تبدیل می شود و یا در حساب ارزی شخص یا شرکت ثبت می شود.

انواع روش های پرداخت حوالجات ارزی عبارتند از:

  • سیستم بانکی Wire Transfer
  • خدمات پی پال PayPal
  • حواله مانی گرام Money Gram
  • وسترن یونیون Western Union

حواله از نظر نحوه و زمان انتقال به دو نوع تقسیم می شود:

  • T/T یا Telegraphic Transfer :در این روش ارز به صورت سریع از طریق شبکه سوئیفت در وجه ذینفع انجام می شود. این روش در سیستم صرافی  به نام حواله مستقیم شناخته می شود.
  • D/D یا Demand Draft :این روش برای پرداخت حواله ارزی در تاریخ آینده است و متعهد می شود مقدار مشخصی ارز به ذینفع در آینده پرداخت شود. این روش در سیستم صرافی به نام حواله غیرمست قیم شناخته می شود. به هر یک از این عملیات کارمزدی تعلق می‌گیرد که در مورد T/T معمولا کارمزد بیشتری دریافت می‌شود
تصویر

پرداخت حوالجات ارزی ملزم به رعایت شرایط و قوانینی است از جمله:

  • کلیه کارمزدها و هزینه ها جهت اصلاحیه و پیگیری مجدد بر عهده مشتری می باشد.
  • درصورتی مشتری اعلام به حواله مجدد کند باید کارمزدهای مربوط به حواله هم پرداخت نماید.
  • درصورتی که مشتری وجه ریالی حواله را داشته باشد فقط به نرخ روز با مشتری محاسبه و تسویه میگردد.
  • در ارسال حواله های شرکتی، درصورت درخواست بانک ارسال کننده، مشتری موظف به ارائه پیش فاکتور و سایر مدارک مورد نیاز به صرافی می باشد.
  • حواله با هماهنگي قبلي و در صورت تسويه کامل تا پایان وقت بانکی همان روز، قطعي تلقي مي گردد.

بسیاری از دانشجویان و اساتید نتایج فعالیت های پژوهشی و تحقیقاتی خود را در قالب مقاله آماده می کنند که بسیاری از این مقالات برای چاپ به مجلات خارجی ارسال می شود. پس از پذیرش  مقاله در مجله خارجی، نویسنده یا موسسه ای که کار ارسال مقاله را به عهده گرفته است باید هزینه ای را تحت عنوان هزینه چاپ مقاله به مجلات واریز کند که واریز این مبالغ بصورت دلار می باشد و بصورت PayPal یا ویزا کارت یا مستر کارت درکمترین زمان قابل انجام می باشد.یکی از مشکلاتی که اغلب اساتید ودانشجویان مواجه هستند پرداخت هزینه مقاله می باشد که بدلیل تحریم های بانکی امکان انجام حواله های بین المللی، داشتن کارت های اعتباری و انجام پرداخت آنلاین وجود ندارد. و این عامل پژوهشگران را در خرید کتاب خارجی وچاپ مقاله و پرداخت هزینه داوری سریع و... با مشکل مواجه ساخته است.

موسسه سینا با سایقه فعالیت در زمینه پذیرش و چاپ مقالات علمی و پژو هشی و همچنین حوالجات ارزی به اقصی نقاط دنیا می تواند شما را در انجام حوالجات ارزی همراهی کند. تمامی هزینه هایی که برای چاپ مقالات خود باید بپردازید شامل هزینه رسیدگی به مقالات، هزینه داوری سریع، هزینه چاپ، هزینه چاپ مقالات علمی، پرداخت هزینه ثبت نام مقاله، پرداخت هزینه شرکت در کنفرانس های بین المللی، پرداخت هزینه خرید کتاب، در موسسه سینا در سریع ترین زمان ممکن طی ۲۴ تا ۷۲ ساعت توسط کارشناس موسسه انجام می شوند و رسید بانکی در اختیار شما قرار می گیرد. برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره برای حوالجات ارزی با کارشناسان موسسه سینا تماس بگیرید تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه به صورت صد در صد تضمینی در خواست شما انجام شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام