سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

حروف چینی و صفحه آرایی کتاب

انتشار 4 دی 1397
مطالعه 3 دقیقه

همه مقالات و کتاب هایی که نگارش میشوند بعد از اتمام نگارش نیاز به صفحه آرایی و حروف چینی دارند قبل از چاپ حتما باید مقالات را صفحه آرایی کرد.

حروف چینی و صفحه آرایی کتاب

صفحه آرایی چیست؟

صفحه آرایی نوشته های علمی عبارت است جمع آوری و مرتبط کردن تمامی اطلاعات و نوشته های یک متن علمی به صورتی که به بهترین و ساده ترین شکل اطلاعات را منتقل کند و زیبایی و رنگبندی استفاده شده در آن باعث جذب خواننده شود.صفحه آرایی خوب و مناسب باموضوع كتاب می تواند رغبت خواننده و مخاطب را افزایش دهد . یك صفحه آرایی خوب می تواند كمك موثری در توسعه و رشد فرهنگ داشته باشد و ذائقه بصری خوانندگان كتاب را اصلاح و تقویت كند .این نكته نیز پیشتر اشاره شد كه صفحات هر كتاب بایستی به تناسب قطع، موضوع، و مخاطب، دارای چهارچوب و كرسی بندی مناسبی باشد. آرایش هر صفحه نیز براساس این شبكه بندی انجام می شود و برای داشتن یك شبكه بندی مناسب ضرورت دارد كه فضای صفحه دارای تناسبی موزون و چشم نواز باشد. ابعاد صفحات كتابهای موجود عموماً مطابق اندازه های طلایی و یا بسیار نزدیك به آن است.

چند نکته در صفحه آرایی

تصویراستفاده شده در داخل متن:تصاویری که در داخل متن از آنها استفاده میکنید باید به صورتی باشد که با متن و موضوع نوشته متناسب باشد و در جایگاهی مناسب قرار گرفته باشد نسبت به چپ چین یا راست چین بودن نوشته جایگاه عکس را تعیین کنید.

عناصر و نشانه ها:این علایم و نشانه ها برای درک بیشتر موضوع و اشاره به نکته خاص و مورد توجه به کار میروند اما باید در محل مناسب به کار گرفته شوند.

فونت و سایز نوشته ها:توجه به فون و سایز نگارشی کلمات نیز بسیار موضوع مورت توجهی میباشد باید برای عناوین فونت و سایز جداگانه در نظر بگیریم و برای مجتوای داخل متن فونت و سایز دیگر رعایت این 3 مورد موجب زیبایی و مورد توجه قرار گرفتن نوشته میشود.

توجه داشته باشید که متن شما هرچقدر هم موضوعی جذاب و پر طرفدار داشته باشد اگر علایم اختصاری را رعایت نکنید و به فونت و سایز نوشته ها توجه نداشته باشد مورد جلب توجه خواننده نخواهد شد و طرفداری نخواهد داشت.

طراحی جلد کتاب

علاوه بر صفحه آرایی و توجه به جلد کتاب باید به طراحی جلد کتاب هم توجه داشت البته جلد کتاب باید بیشتر مورد توجه باشد چون اولین بخشی که خواننده مشاهده میکند جلد کتاب است در طراحی جلد هم باید نکاتی را مد نظر داشت تا جذابیت بیشتری داشته باشد اولا اینکه عنوان کتاب که روی جلد نوشته میشود به صورت خوانا و با فونتی زیبا نوشته شده باشد و طرح روی جلد کتاب متناسب با موضوع کتاب باشد.

طراحی صفحه عنوان

 صفحه عنوان هر كتاب معمولاً دارای اطلاعاتی به شرح زیر است:

  •  اسم یا عنوان كتاب
  •  نام مولف
  •   نام مترجم ( در صورتی كه كتاب ترجمه شود )
  • نام ویراستار
  •  تصویر گر ، عكاس ، رسام و …

در گذشته صفحه آرایی و حروف چینی به صورت دستی انجام میشد اما امروزه با استفاده از نرم افزار های پیشرفته صفحه آرایی و طراحی جلد صورت میگیرد.

Adobe Indesign از مهم ترین نرم افزارهای صفحه آرایی می باشد که با امکانات فراوان، دست طراح را برای انواع خلاقیت باز می گذارد. Microsoft Publisher  از دیگر نرم افزارهایی ست که سابقا طرفدار زیادی داشته، اما اکنون جای خود را به نرم افزار شرکت ادوبی داده است. Microsoft word هم امکان صفحه آرایی را برای کاربران غیر حرفه ای به سادگی فراهم نموده تا برای کارهای روزمره به مشکلی برخورد نکنند.

تصویر

مراحل  سفارش چاپ کتاب در موسسه سینا

  • صفحه آرایی با اخذ تائیدیه مشتری
  • طراحی جلد کتاب اخذ تائیدیه مشتری
  • تهیه شابک فیپا و مجوز وزارت ارشاد
  • درج نام کتاب و مولف در بانک اطلاعات کتابخانه ملی

چاپ کتاب با تیراژ دلخواه

  • ارسال رایگان کتاب های چاپ شده به آدرس مشتریان
  • از مزایای انتخاب موسسه سینا برای سفارش چاپ کتاب
  • اگر کتابی دارید اما نحوه ی دریافت مجوزهای لازم را نمی دانید و زمانتان هم محدود است؛
  • اگر کتابی تالیف یا ترجمه کرده اید اما می خواهید با پایین ترین هزینه و در تیراژ محدودی چاپ نمایید؛
  • اگر پایان نامه دارید و می خواهید آن را تبدیل به کتاب کنید؛
  • اگر می خواهید به عنوان مترجم شناخته شوید اما وقت کافی و زمان لازم را ندارید؛

موسسه سینا برای همه ی این درخواست های شما راه حل دارد لذا نگران نباشید. کافیست از طریق ایمیل درخواست خود را ارسال نمایید تا کارشناسان موسسه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ تمامی درخواست های شما را ارسال نمایند.

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
السلام نویسنده هستم برای چاپ کتاب دارم لطفابابنده درتماس باشید...
سلام و عرض ادب ابتدا نهایت تشکر را داریم که ما را برای همکاری برگزیده اید. احتراما برای صفر تا صد چاپ در خدمت هستیم. کارشناسان در اسرع وقت با شما در ارتباط خواهند بود. با تشکر
2 سال پیش
بازدیدکننده

حسن جواهری
السلام نویسنده هستم برای چاپ کتاب دارم لطفابابنده درتماس باشید...
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام