سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه اکسپت مقاله آی اس آی ISI

انتشار 22 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

در مرحله ای که یک مقاله برای چاپ در مجله ای اکسپت میشود، معمولاً ناشر یا مجله مورد نظر هزینه ای را با عنوان هزینه چاپ مقاله از مولف دریافت می کند.

هزینه اکسپت مقاله آی اس آی ISI

در مرحله ای که یک مقاله برای چاپ در مجله ای اکسپت میشود، معمولاً ناشر یا مجله مورد نظر هزینه ای را با عنوان هزینه چاپ مقاله از مولف دریافت می کند. دریافت چنین هزینه هایی با توجه به نیاز های مالی مجلات برای بقای خود، نوعی روش درآمدزایی برای مجلات بوده و امری طبیعیست. برخی از مجلات علمی به سازمان ها و یا دانشگاه های معتبر جهانی وابسته هستند و بدلیل دریافت بودجه، چاپ مقالات را بصورت رایگان انجام می دهند، در مقابل مجلات غیر وابسته و یا غیر وابسته مالی نیز وجود دارند که با دریافت مبلغی جهت چاپ و داوری مقاله و یا با دریافت هزینه دسترسی به نسخه کامل مقالات (Full Text) نسبت به تامین منابع مالی خود اقدام می نمایند.

دسته ای از مجلات ISI که جزو معروفترین و معتبرترین مجلات در سطح دنیا هستند نیز برای چاپ مقاله، اقدام به اخذ هزینه از مولف مقاله میکنند. اما این هزینه ثابت نبوده و بسته به دیدگاه ادیتور مجله، چشم‌انداز او و هزینه‌هایی که برای مجله خود دارد متغیر است. هزینه‌های چاپ مقاله ISI معمولاً به دلار و یورو به پژوهشگران ارسال می‌شود. هزینه چاپ مقاله ISI نمی‌تواند برحسب کیفیت مجله بالا یا پایین باشد، اما واقعیت این است که کیفیت مجله در قیمت مجله بی‌تاثیر نیست. برخی مجلات نیز وجود دارند که هرچند کیفیت بسیار بالایی دارند اما قیمت چاپ مقاله در آنها خیلی پایین است.

معمولاً هزینه چاپ مقاله ISI بین ۱۰۰ دلار تا ۱۲۰۰ دلار یا یورو متغیر است. بسیاری از پژوهشگران تمایل دارند که مقاله آنها در مدت زمان کوتاهی داوری شده و نتایج آن اعلام شود. در این حالت، معمولاً ادیتور مجله علاوه بر هزینه ثابت چاپ مقاله، هزینه داوری سریع را نیز به فاکتور هزینه های چاپ مقاله برای مولف مقاله اضافه می‌کند. بنابراین چنانچه بخواهید پذیرش مقاله خود را سریع تر از بازه زمانی معمول دریافت کنید، می‌بایست هزینه‌های بیشتری نسبت به سایر مولفین به مجله پرداخت کنید تا مجله با انتخاب داور، به طور اختصاصی مقاله شما را بدون نوبت داوری نموده و پذیرش و چاپ آن را در صورت تایید مقاله انجام دهد.

چگونگی دریافت و ارسال هزینه چاپ مقاله ISI

فرایند دریافت هزینه چاپ مقاله ISI از متقاضیان و نویسندگان مقالات معمولاً به این صورت است که به هنگام دریافت نامه پذیرش از سوی مجله، از آنجاییکه نامه پذیرش یک مقاله به مثابه چاپ صد درصدی آن است مجله از محقق درخواست تسویه حساب برای پرداخت هزینه چاپ را انجام می‌دهد. در این مقطع، محقق باید تمام مبالغ چاپ مقاله ISI را تسویه کند. در صورت درخواست داوری سریع نیز، هزینه داوری سریع بر روی فاکتور هزینه های چاپ افزوده خواهد شد. معمولاً پرداخت هزینه به دفاتر مجلات از طریق صرافی‌های مطمئن و مورد اطمینان صورت می‌گیرد.

هزینه هایی که از ارسال کنندگان مقالات جهت چاپ در مجلات دریافت می گردد، برای موارد زیر اختصاص داده میشود:

هزینه رسیدگی به مقالات یا Processing Fee یا Submission Fee که هزینه انتشار نیز نامیده می شود و در واقع هزینه ایست که برخی مجلات از نویسندگان دریافت می کنند تا مقاله بر اساس دستورالعمل مجله قالب بندی شده و در نهایت به فرم قابل چاپ در مجله درآید. دریافت این هزینه به معنای پذیرش مقاله در آن مجله نمی باشد.

هزینه دسترسی رایگان یا Open Access، با پرداخت این هزینه مقاله شما بصورت رایگان در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و مجله بابت دسترسی به این مقاله، از خوانندگان مقاله وجهی دریافت نخواهد کرد. این گزینه ضمن اجازه دسترسی ساده تر به مقاله شما، شانس ارجاعات (Citation) را  نیز افزایش می دهد.

هزینه داوری سریع، گاهی زمان رسیدگی به مقالات بصورت عادی بین 3 تا 6 ماه بطول می انجامد، در چنین مواردی مجلات با دریافت هزینه ای بابت داوری سریع در زمان کمتری به مقالات رسیدگی خواهند کرد.

هزینه انتشار، گاهی مجلات پس از تایید مقالات هزینه ای بابت چاپ مقاله نیز بصورت جداگانه دریافت می کنند. 

اکسپت مقاله ISI در موسسه سینا

موسسه تحقیقاتی سینا با بیش از 5 سال سابقه و فعالیت در حوزه ی ترجمه تخصصی مقالات isi، پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی و انجام تمام امور مربوط به این مقوله در کوتاهترین زمان و با منصفانه ترین قیمت، این تضمین را به شما میدهد که مقالات علمی شما را دقیقا مطابق با دستورالعملهای اکسپت مقاله در مجلات معتبر isi، ویرایش و تنظیم کرده و پس از سابمیت نیز، پیگیری های لازم برای اکسپت آنها را انجام دهد. تمام این خدمات زیر نظر اساتید و کارشناسان متخصص موسسه صورت میگیرد. برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
بیشتر بخوانید:

هزینه چاپ مقاله در مجلات و ژورنال های معتبر علمی خارجی

پذیرش فوری مقاله ISI در کمتر از یک ماه

هزینه اکسپت مقاله در مجلات اسکوپوس

سایت پذیرش مقاله isi

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام