سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه چاپ مقاله در مجلات و ژورنال های معتبر علمی خارجی

انتشار 12 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

بسیاری از مجلات و ژورنال های معتبر علمی خارجی پس از داوری و بررسی مقاله در صورت پذیرش اولیه هزینه ای را تحت عنوان هزینه داوری و چاپ مقاله از نویسندگان دریافت می کنند.

هزینه چاپ مقاله در مجلات و ژورنال های معتبر علمی خارجی

از آنجا که چاپ مقاله در مجلات معتبر علمی خارجی به دلیل مزایا و امتیازات پژوهشی آن افزایش یافته است هزینه چاپ مقاله یکی از مواردی است که دانشجویان و محققین به آن توجه دارند و یکی از دغدغه های اصلی دانشجویان و محققان محسوب می شود که در ادامه هزینه چاپ مقاله در مجلات مختلف بررسی می شود.  

هزینه چاپ مقاله در مجلات مختلف علمی خارجی

  • مجلات ISI : مجلات ISI به دو گروه مجلات ایمپکت دار و بدون ایمپکت تقسیم می شوند. مجلات ایمپکت دار یا JCR در رتبه بندی مجلات بین المللی در درجه A قرار دارند و از نظر هزینه ی اکسپت Close Access هستند که برای پذیرش و چاپ مقاله از نویسندگان هزینه ای دریافت نمی کنند و دسترسی آزاد به مقاله را غیرممکن می کنند. مجلات بدون ایمپکت یا ISI Listed در درجه B رتبه بندی مجلات بین المللی قرار دارند. این مجلات از نظر هزینه اکسپت Open Access هستند که تمام هزینه های پذیرش و چاپ مقالات را از نویسندگان دریافت می کنند و امکان دسترسی آزاد به مقاله را فراهم می آورند.
  • مجلات Scopus : مجلات اسکوپوس به 4 درجه Q1، Q2، Q3 و Q4 رتبه بندی می شوند که از این میان مجلات اسکوپوس Q1 دارای پذیرش سخت گیرانه تری نسبت به دیگر رتبه هاست و Close Access محسوب می شود و مجلات Q3 و Q4 جز مجلات Open Access به حساب می آیند. بنابراین مجلات اسکوپوس از نظر دریافت هزینه چاپ مقاله متفاوت اند.
  • مجلات PubMed : مجلات پامبد در حوزه تخصصی گروه های پزشکی و زیست شناسی فعالیت می کنند این مجلات نیمه تضمینی بوده و هزینه چاپ مقاله در آن ها متفاوت است.  
  • مجلات علمی پژوهشی خارجی: مجلات علمی پژوهشی خارجی بسته به اینکه ایمپکت دار یا بدون ایمپکت باشند از نظر دریافت هزینه های چاپ مقاله متفاوت اند.
تصویر
 

هزینه هایی که مجلات از نویسندگان دریافت می کنند

  • هزینه فرمت بندی مقاله  Processing Fee
  • هزینه دسترسی رایگان Open Access
  • هزینه داوری سریع برای اینکه داوری در بازه کوتاه تری انجام شود
  • هزینه چاپ مقاله، برخی از مجلات بدون در نظر گرفتن حالت دسترسی آزاد بابت چاپ مقاله هزینه جداگانه ای دریافت می کند. به این نوع مجلات در اصطلاح مجلات پولی گفته می شود.

روند چاپ مقاله در مجلات معتبر خارجی توسط موسسه سینا

  • ثبت درخواست از طریق موسسه  و ذکر شماره تماس، تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند
  • ارسال چکیده مقاله و  اطالاعات هویتی: کارشناسان ما سریعا به درخواست شما را از طریق ایمیل یا تماس تلفنی، جواب داده و از شما می خواهند تا چکیده مقاله ی خود را همراه با اطلاعات هویتی، به آنها ایمیل کنید.
  • پیشنهاد ژورنال های مناسب برای حوزه ی تخصصی شما: با توجه به رشته تخصصی شما و موضوع مقاله ی انتخابی، 2 الی 3 ژورنال برای بررسی، به شما پیشنهاد می  شود.
  • انتخاب مجله از سوی شما: شما پس از مشورت با استاد راهنمای خود و گرفتن تاییدیه از پژوهش دانشگاه مبنی بر صحت اعتبار مجله، یکی از ژورنالها را انتخاب میکنید.
  • سابمیت مقاله به ژورنال درخواستی
  • پس از سابمیت، یووزر - پسوورد دریافتی را برای اینکه خود نویسنده بتواند پروسه ی مقاله ی خود را پیگیری کند، در اختیار او قرار میدهیم و خود موسسه هر هفته پیگیری های لازم را برای چاپ سریع مقاله، انجام خواهد داد.

موسسه سینا با سابقه بیش از چند سال ارسال و اخذ پذیرش مقالات علمی از بهترین مجلات و ژورنال های علمی خارجی می تواند در تمام مراحل چاپ مقاله در کنار شما دانشجویان و محققان باشد. این موسسه با به کارگیری بهترین متخصصان در بخش چاپ مقاله، این امکان را فراهم آورده است که تمام خدمات خود را به صورت کاملا غیر حضوری به مشتریان ارائه دهد. اگر نیاز به چاپ مقاله در ژورنال های معتبر خارجی دارید هم اکنون می توانید برای ثبت سفارش و یا دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پذیرش و چاپ مقالات با کارشناسان و مشاورین موسسه سینا تماس بگیرید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام