سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه چاپ مقاله جی سی آر

انتشار 31 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر بین المللی یکی از دغدغه های اساسی دانشجویان و محققین دانشگاهی در دوره های مختلف تحصیلی میباشد که علت این امر، اختصاص مزایا و امتیازات پژوهشی مختلف به نویسندگان این مقالات در مقاطع و عرصه های مختلف شغلی و تحصیلی میباشد.

هزینه چاپ مقاله جی سی آر

چاپ مقالات علمی در مجلات معتبر بین المللی یکی از دغدغه های اساسی دانشجویان و محققین دانشگاهی در دوره های مختلف تحصیلی میباشد که علت این امر، اختصاص مزایا و امتیازات پژوهشی مختلف به نویسندگان این مقالات در مقاطع و عرصه های مختلف شغلی و تحصیلی میباشد. با توجه به این که امتیازدهی به این مقالات غالبا بر اساس مجلاتی که آنها را به چاپ رسانده اند، انجام میگیرد، بحث انتخاب مجله برای چاپ مقاله پژوهشگران اهمیت فوق العاده ای میابد. در واقع باید گفت انتخاب یک مجله معتبر و خوب از الزامات چاپ مقاله است. همانطور که میدانید چندین پایگاه ایندکس کننده مقالات علمی در دنیا وجود دارد که معروفترین آنها پایگاه ISI وابسته به موسسه تامسون رویترز می باشد. دسته ای از مجلات این پایگاه در لیستی موسوم به لیست جی سی آر قرار میگیرد و به آنها مجلات ایمپکت دار نیز گفته میشود. جی سی آر (JCR) مخفف عبارت Journal Citation Reports می باشد که ترجمه آن گزارش استنادی مجلات است. یکی از مهمترین ویژگی برای ارزیابی مجلات علمی و معیار اندازهگیری سالانه ایمپکت فاکتور مجله Impact Factor است. اما چه تفاوتهایی بین مجلات جی سی ار و سایر مجلات نمایه شده در پایگاه isi وجود دارد؟

چاپ تضمینی مقالات در مجلات isi: برای چاپ یک مقاله در مجلات معتبر isi موسسات معتبری وجود دارند که خدمات چاپ تضمینی مقاله در این مجلات را ارائه میدهند و میتوان مقاله آماده ارسال را از طریق این موسسات ارسال و با رایزنی آنها پذیرش از مجله را دریافت کرد. کیفیت ترجمه و محتوای مقاله از جمله مواردیست که در مرحله داوری مورد ارزیابی قرار میگیرد و در صورت تایید، با رایزنی موسسات پذیرش آن تضمین میشود. اما برای چاپ مقاله در مجلات jcr نه مجلات تضمینی و نه موسساتی که قادر به این کار باشند، وجود ندارد. زیرا هیچ یک از مجلات دارای ایمپکت فکتور پذیرش تضمینی ندارند و پروسه داوری تماما بر روی بار علمی مقاله متمرکز بوده و همه چیز بستگی به نظر داوران مجلات دارد.

پولی بودن مجلات isi: هزینه چاپ در مجلات isi در حین چاپ مقاله از نویسنده مقاله اخذ میگردد و نویسنده وظیفه دارد هزینه ویرایش و چاپ را به مجله  به صورت دلاری واریز کند. اما برای چاپ مقاله در مجلات jcr نیازی به پرداخت هزینه نمیباشد و نویسنده میتواند به صورت رایگان مقاله خود را در مجلات jcr چاپ کند.

open access بودن مجلات isi: اجازه دسترسی به مقالات یک مجله برحسب هزینه ای است که از نویسنده دریافت شده است. مجلات برای تامین هزینه های خود نیاز به یک منبع مالی دارند و این منبع مالی در صورت وابسته بودن مجله به دانشگاه، سازمان یا نهاد خاصی از طرف آنها تامین میشود اما در صورتی که مجله به هیچ نهاد و سازمانی وابسته نباشد، هزینه های خود را از طریق چاپ مقالات تامین میکند. چون چاپ مقاله در مجلات isi به صورت پولی و با پرداخت هزینه میباشد و هزینه های لازم از خود نویسنده دریافت میشود، به همین دلیل دسترسی به مقالات این مجله کاملا رایگان است و کاربران میتوانند به صورت رایگان به این منابع استناد کنند اما چاپ مقاله در مجلات jcr چون به صورت رایگان میباشد و هزینه ای از نویسنده دریافت نمیشود به صورت رایگان در اختیار مخاطب قرار نمیگیرد و نیاز به پرداخت هزینه دارد و فردی که بخواهد به این مقالات استناد کند ابتدا باید هزینه آنرا پرداخت کند. در واقع دسترسی به مقالات isi به صورت open access و دسترسی به مقالات jcr به صورت close access میباشد.

چاپ مقاله جی سی آر با موسسه سینا

با توجه با رایگان بودن چاپ مقاله در مجلات jcr و لزوم ارسال مقاله از طریق موسسات برای سهولت و سرعت در انجام کار، موسسه سینا با ارائه کلیه خدمات پذیرش و چاپ مقاله اعم از ترجمه تخصصی مقاله، ویراستاری و فرمت بندی، معرفی مجلات jcr متناسب با اسکوپ مقاله، سابمیت و پیگیری در مرحله داوری برای دریافت پذیرش از مجله، بستری برای چاپ مقالات محققین و پژوهشگران عزیز در مجلات معتبر جی سی آر فراهم آورده است. شما با پرداخت هزینه اندکی برای آماده سازی مقالات خود، میتوانید از طریق موسسه سینا آنها را در مجلات جی سی آر چاپ و از مزایای آن بهره مند شوید. کافیست از طریق راههای ارتباطی موسسه با ما تماس بگیرید. 

بیشتر بخوانید:

مقالات جی سی آر چیست؟

خدمات چاپ مقاله جی سی آر

مجلات جی سی ار تضمینی

راهنمای انتخاب مجله از JCR

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام