سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه فرمت بندی مقاله

انتشار 7 فروردین 1399
مطالعه 12 دقیقه

یکی از موارد مهمی که در نگارش مقالات باید به آن‌ها توجه شود، رعایت فرمت و ساختار مقالات است. اگر به مقالات چاپ‌شده در مجلات معتبر توجه نمایید کاملا مشخص است که همه در یک قالب و یا فرمتی که مجله مشخص کرده است قرار دارند و مقالاتی که خارج از فرمت مجله قرار دارد در بررسی اولیه برگشت می‌دهند از این‌رو هزینه فرمت بندی مقاله از اهمیت بالایی برخوردار است.

هزینه فرمت بندی مقاله

اکثریت قریب به اتفاق دانشجویان خصوصا در مقاطع تحصیلات تکمیلی امور پژوهشی مختلفی را انجام داده اند و حاصل تحقیقات و پژوهش‌های خود را در قالب پایان نامه‌های ارشد یا دکترا و نیز مقاله و کنفرانس ارائه داده و یا منتشر نموده اند. به همین دلیل ممکن است کمابیش با ساختار مطالبی که در قالب پایان‌نامه و یا مقاله نوشته می‌شوند، آشنایی نسبی داشته باشند؛ اما عده‌ای نیز ممکن است به دلیل تمرکز بر فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی فرصتی برای کسب اطلاعات و مهارت لازم را نداشته باشند. از این‌رو سینا ترجمه با بهره مندی از متخصصان در این زمینه می‌تواند مقاله شما را به فرمت مجله درخواستی تنظیم کرده و برای مجله سابمیت نماید.

فرمت بندی فایل

فرمت بندی و یا قالب‌بندی مقاله چیست؟

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در امر مقاله‌نویسی فرمت بندی است. فرمت بندی به معنای ویرایش ساختاری و محتوایی متون و مقالات می‌باشد. مقاله‌ای که توسط نویسنده اصلی نوشته می‌شود از نظر ساختاری بدون شک نیاز به ویرایش و بازبینی دارد. این ویرایش شامل سایز فونت، نوع فونت، فاصله از طرفین صفحه، رفرنس نویسی، نوع نگارش و ... می‌باشد. همانطور که مقالات قبل از اینکه برای داوری به مجلات و کنفرانس‌ها ارسال شوند بایستی اقداماتی بر روی آن‌ها انجام گیرد تا به مرحله چاپ و نشر مقاله برسند. معمولا هر کدام از مجله‌های معتبر فرمت مخصوص خود رادارند، بنابراین برای پذیرش و چاپ مقاله در این مجلات باید قبل از ارسال، فرمت مربوط به آن مجله رعایت شود تا هم فرآیند پذیرش آسان‌تر شود و هم نشان دهنده اهمیت قوانین مجله برای نویسنده باشد. در حقیقت فرمت بندی به گونه ای شکل و ساختار مقاله را تغییر می‌دهد و یا بهینه‌سازی می‌کند که مخاطبان بیشترین میزان دریافت پیام را از آن داشته باشند.

اهمیت و ضرورت فرمت بندی مقاله

همانطور که می‌دانید مقالات قبل از اینکه به مرحله چاپ برسند باید توسط مجلات پذیرش شوند. معیارهای زیادی برای پذیرش مقالات توسط همه مجلات و ژورنال‌های معتبر در نظر گرفته می شود. یکی از مهم‌ترین پارامترها در پذیرش و چاپ مقاله در ژورنال‌های معتبر و همایش‌ها، فرایند نگارش و فرمت بندی آن می‌باشد. مجلات برای یکدست‌بودن و مرتب بودن مقالات چاپ‌شده قالب و فرمت ویژه‌ای داشته و مقالاتی را که چهارچوب و استانداردهای لازم برای چاپ را رعایت نکرده باشند، همان ابتدا رد می‌کنند. فرمت بندی اصولی و حرفه‌ای مقالات مطابق با مجلات موردنظر می‌تواند حاکی از دقت نظر و حرفه‌ای بودن مقاله باشد و ویراستار و داوران مجله، دید مثبت‌تری نسبت به مقاله پیدا می‌کنند؛ بنابراین نقش مهم فرمت بندی مقاله را نباید دست‌کم گرفت و با اعمال صحیح و اصولی آن فرصت را برای پذیرش و نشر مقالات و پژوهش‌های خود ایجاد کنیم.

اهمیت فرمت بندی

انواع فرمت بندی مقالات

مجلات جهت مرتب و یک دست کردن مقالات چاپ‌شده، چهارچوب و ساختار خاصی را مشخص می‌کنند تا تمامی مقالاتی که در آن مجله به چاپ می‌رسند به صورت یکدست و در یک قالب مشخص تدوین و تنظیم شود. از این‌رو زمانی که مد نظر دارید مقاله‌ای را به نگارش دربیاورید و برای یک ژورنال ارسال کنید، باید حواستان به رعایت فرمت ژورنال موردنظرتان باشد؛ یعنی بدانید که قرار است ظاهر و ترتیب گذاشتن بخش‌های مختلف اثرتان در مقاله از چه اصول و شکلی پیروی کند و محتوایتان هم در هر بخش منعکس‌کننده کدام بخش کارتان باشد. با توجه به مواردی که گفته‌شده مقاله باید از دو جهت ساختاری و محتوایی فرمت بندی شود که در ادامه به توضیح هر یک از انواع فرمت بندی می پردازیم.

فرمت بندی محتوایی

فرمت بندی محتوایی، به فرمت بندی اطلاق می‌شود که توسط نویسنده مقاله انجام شود. البته در این قسمت نیز هر مجله ساختار مخصوص خود را دارد و نویسنده باید بر اساس فرمت و قالب آن مجله که در قسمت راهنمای نویسندگان توضیح داده می‌شود، مقاله خود را نگارش و تنظیم نماید. در این نوع فرمت بندی بایستی تعداد کاراکترها، کلمات و صفحات هر بخش از مقاله، محل قرارگیری هر کدام از بخش‌های مقاله (چکیده، تقدیر و تشکر و...)، تعداد و اندازه صفحات مقاله و نحوه نوشتن رفرنس‌ها، فونت ها در فرمت بندی، سایز فونت ها در فرمت بندی و غیره مطابق باقاعده و قانون ارائه‌شده از طرف مجله تهیه گردد. نویسنده باید مطابق باراهنمای اختصاصی نویسندگان مجله، مقاله خود را فرمت دهی نماید.

فرمت بندی ساختاری

فرمت بندی ساختاری نوعی از فرمت بندی می باشد که توسط موسسات معتبر و ویراستاران حرفه‌ای انجام می‌شود. در فرمت ساختاری باید به چارچوب‌های هر مجله به‌طور تمام و کمال دقت شود. در حالت کلی مقالات ساختار تعریف‌شده و استانداردی دارند. مواردی که در این نوع فرمت بندی باید مد نظر گرفته شود شامل فونت، سایز فونت ها، فاصله حواشی، ساختار قالب مقاله و نحوه رفرنس نویسی و مرجع دهی می‌شود. فرمت بندی ساختاری توسط کارشناسان متخصص و ویراستاران حرفه‌ای در این امر و مسلط به تمام ژورنال‌های معتبر از جمله ISI و ISC انجام می‌شود که ساختار مربوط به آن شامل فونت، سایز فونت ها، ساختار قالب مقاله و رفرنس نویسی و مرجع دهی برای مقاله، کاملا رعایت می‌شود.

نکات مهم در فرمت بندی مقاله

همان‌طور که گفته شد، فرمت بندی به فرم و ساختار مقاله می‌پردازد که در محتوا و در ظاهر مقاله باید رعایت شود. فرمت‌ بندی مقالات پیچیده و سخت نیست، اگر یک یا دو بار انجام شود، بعد از دریافت فرمت نشریات مختلف، می‌توان هر مقاله‌ای را به راحتی طبق فرمت مجله فرمت بندی کرد، به شرطی که باید تمام اصول و نکات مهم ذکرشده در فرمت بندی به طور کامل رعایت شود. مهم‌ترین اصولی که در فرمت بندی مقاله باید مدنظر داشت، عبارتند از:

آشنایی با الزامات خاص انتشار مقاله

مطالعه فرمت مجله موردنظر جهت ارسال و چاپ مقاله

کمک‌گرفتن از ویراستار متخصص و باتجربه

فرمت‌بندی صحیح و اصولی بر اساس قواعد نگارشی

نکات مهم

هزینه فرمت بندی مقاله به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت فرمت بندی مقاله، از مؤسسه‌ای به مؤسسه‌ی دیگر متفاوت می‌باشد. معمولاً وقتی کتاب، مقاله، پایان‌نامه و یا هر متن دیگری را به منظور فرمت بندی، در اختیار ویراستار قرار داده می شود با توجه به عوامل مختلف قیمت آن محاسبه می‌شود؛ که در ادامه مطلب به هر یک از عوامل دخیل در هزینه فرمت بندی اشاره‌شده است:

تعداد کلمات و صفحات

یکی از مهم ترین عوامل برای تعیین قیمت فرمت بندی مقاله، تعداد کلمات می باشد. هر چه تعداد کلمات مقاله افزایش یابد، قیمت نیز افزایش پیدا می کند.

زمینه تخصصی و زبان

به علت کم بودن ویراستاران و متخصصان رشته های تخصصی، هرچه موضوع تخصصی‌تر باشد، امکان افزایش قیمت فرمت بندی نیز وجود دارد.

زمان تحویل

در صورتی که مدت زمان کمتری در اختیار ویراستار مربوطه باشد، به علت فشار کاری و سرعت عملی که باید داشته باشد، هزینه نیز به مراتب افزایش می‌یابد.

کیفیت انجام کار

دو سطح طلایی و طلایی پلاس برای فرمت بندی وجود دارد که در طلایی پلاس بازخوانی و ویراستاری نیز صورت می‌گیرد و بدیهی است هزینه آن بیشتر خواهد بود.

شما کاربران عزیز می‌توانید از طریق جدول زیر که سینا ترجمه در اختیارتان قرار داده است، نوع فرمت بندی (مقاله، پایان نامه، سایر موارد)، زمان لازم برای انجام فرمت بندی، کیفیت انتخابی، تعداد کلمات، زبان، نام مجله مورد نظر و غیره، اقدام به ثبت سفارش فرمت‌بندی مقاله خودنمایید. پس از ثبت سفارش، محاسبه قیمت برای فایل ارسالی شما به صورت آنلاین انجام‌ می‌شود و هزینه انجام پروژه نمایش داده‌شده در قالب پیش فاکتور ارائه می‌گردد.

زمان لازم برای انجام فرمت بندی مقاله

اگر به عنوان یک دانشجو، استاد دانشگاه و یا یک محقق درصدد ارائه مقاله در مجلات معتبر هستید باید با ویرایش و فرمت بندی مقالات آشنایی داشته باشید، زیرا بدون فرمت بندی مقالات نمی‌توان انتظار اکسپت مقاله را داشت. سایت‌ها و مؤسسات مختلفی خدمات فرمت بندی ارائه می‌کنند که در اغلب این مؤسسات انواع مختلف روش‌های فرمت‌بندی از نظر زمان‌بندی اعم از عادی، فشرده و فشرده پلاس وجود دارد؛ بنابراین برای تنظیم مقاله خود به فرمت مجله دو راه پیش روی خوددارید: اول اینکه با آگاهی و مطالعه فرمت مجله مورد نظر، خود اقدام به انجام فرمت بندی بکنید، ولی امکان دارد عجله داشته باشید و برای پذیرش مقاله، باید هرچه سریعتر مقاله خود را جهت پذیرش بفرستید. در این صورت بهتر است فرمت بندی مقاله خود را به متخصصان و ویراستاران با سابقه و خبره‌ای بسپارید که توانایی این رادارند تا در تایم کمتری فرمت بندی پروژه شما را انجام دهند. بدیهی است هرچه بازه زمانی تحویل پروژه فشرده‌تر باشد و مشتری خواستار دریافت آن در زمان کوتاه‌تری باشد، هزینه پرداختی نیز بیشتر خواهد شد. هرکدام از این روش‌های فرمت‌بندی ویژگی‌هایی دارند که کارفرما با توجه به زمان‌بندی و بودجه خود تعیین می‌کند که در چه زمانی فرمت بندی مقاله خود را دریافت نماید و بر اساس آن هریک از روش‌های سفارش فرمت‌بندی را انتخاب نماید. در حالت کلی زمان لازم برای انجام فرمت بندی در طول 24 ساعت می‌باشد اما اگر شما عجله داشته باشید می‌توانید با استفاده از خدمات آنی در عرض چند ساعت این کار را باکیفیتی عالی انجام دهید.

زمانبندی

مزایای سفارش فرمت‌بندی مقاله به صورت آنلاین

یکی از موارد مهم در فرمت بندی مقالات، فرمت‌بندی مقاله با کم ترین هزینه و در سریع ترین زمان می‌باشد. افراد معمولاً طبق برنامه‌ریزی‌های خود اقدام به نگارش و چاپ مقاله می‌کنند، اما گاهی اوقات افراد بنا به دلایلی نظیر نیاز سریع به امتیاز اکسپت مقاله در مصاحبه تحصیلی یا شغلی و سایر موارد، به پذیرش مقاله خود در کمترین زمان ممکن احتیاج پیدا می‌کنند. با فرمت بندی انلاین به کمک موسسات علاوه بر اینکه در وقت و هزینه صرفه‌جویی می‌شود، همچنین کیفیت انجام کار بالا می‌رود، به نحوی که مشتری در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند به اهداف خود دست‌یافته و مقاله خود را در مجله‌ای معتبر به چاپ رساند؛ بنابراین سفارش خود را می‌توانید در کوتاه ترین زمان می‌توانید ثبت کرده و زمان تحویل فایل فرمت بندی شده را خود مشخص نمایید چون موسسات انلاین این امکان را به شما می دهند تا فایل خود را در کوتاه ترین زمان دریافت نمایید. در حالت کلی فرمت‌بندی مقاله به روش فشرده‌پلاس دارای مزیت‌های زیر می‌باشد:

سفارش انلاین فرمت بندی

با ثبت سفارش انلاین نیاز نیست که به صورت حضوری تشریف بیاورید با ثبت سفارش در سایت می توانیم فایل خود را فرمت بندی شده در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت نمایید.

فرمت‌بندی مقاله شما توسط ویراستاران متخصص و باتجربه انجام می‌شود.

فرمت بندی مقاله شما با کیفیت طلایی‌پلاس و در زمان تعیین‌شده توسط مشتری تحویل داده می شود.

هزینه فرمت بندی با توجه به تعداد کلمات تخفیف حجمی خواهد داشت.

بعد از ارسال به مجله هر گونه ایرادی به فرمت گرفته شود توسط موسسه قابل اصلاح می‌باشد.

مراحل ثبت سفارش فرمت بندی مقاله در موسسات

پس‌ازاین که نگارش مقاله و متون خود انجام دادید باید با یک فرمت بندی خوب اعتبار آن را افزایش دهید تا بتوانید آن را در مجله و ژورنال‌های معتبر بین‌المللی به چاپ برسانید. اخذ پذیرش مقاله در مجلات بین‌المللی نیازمند فرمت بندی دقیق و تخصصی مقاله می‌باشد؛ بنابراین باید متون خود را در یک موسسه فرمت بندی با سابقه درخشان ثبت سفارش نمایید. به‌طورکلی اگر می‌خواهید فرمت بندی مقاله در کمترین زمان انجام دهید می‌توانید سفارش خود را طبق مراحل زیر ثبت نمایید:

ثبت نام و ایجاد پنل کاربری در سایت

در ابتدا پس از ورود به سایت سینا ترجمه اقدام به ثبت‌نام در سایت کرده و وارد پنل کاربری خود می‌شوید.

ایجاد سفارش و محاسبه هزینه فرمت بندی مقاله

در گام دوم از قسمت ثبت سفارش، گزینه ثبت سفارش فرمت بندی را انتخاب نمایید. در جدولی که نمایش داده می شود نوع فرمت بندی را فرمت بندی سایر موارد انتخاب نمایید. در قسمت‌های دیگر نیز تمام مشخصات مقاله از جمله زبان، زمان‌بندی، ارسال فایل مقاله، تعداد کلمات مقاله، کیفیت درخواستی و در صورت نیاز توضیحات لازم را درج نمایید. در صورت تمایل فایل مقاله را نیز می توانید در قسمت مربوطه بارگذاری کنید. موارد زمان‌بندی (عادی، فشرده یا فشرده پلاس) و کیفیت (طلایی یا طلایی پلاس) را بر اساس نیاز پروژه و بودجه مدنظر خود انتخاب نمایید تا هزینه و زمان تحویل انجام پروژه به صورت آنلاین توسط سیستم برآورد و به شما نمایش داده شود.

تایید سفارش و پرداخت هزینه

در صورتی که تمام موارد جدول محاسبه هزینه و زمان تحویل پروژه مورد تایید شما باشد، می‌توانید با انتخاب گزینه ایجاد سفارش فرمت بندی، سفارش خود را ثبت و تایید نمایید و بلافاصله از طریق درگاه امن سایت نسبت به پرداخت هزینه انجام پروژه اقدام نمایید.

شروع فرایند انجام فرمت بندی

پس‌ازاینکه هزینه انجام فرمت بندی پرداخت شد، فایل مقاله به ویراستار متخصص مربوطه ارسال می گردد و فرایند انجام پروژه شروع می‌شود.

بررسی نهایی توسط بازرس کیفی و تحویل پروژه

پس از اتمام فرمت بندی مقاله توسط ویراستار، فایل مقاله توسط کارشناس ارزیاب و بازرس کیفی، بررسی و بازبینی می‌شود تا در صورت نیاز به انجام اصلاحات نسبت به ویرایش آن اقدام شود. در غیر این صورت، بازرس کیفی فایل را تایید کرده و در زمان تعیین‌شده به شما تحویل داده می شود.

ارائه گارانتی کیفی

هنگام تحویل فایل مقاله، گواهی کیفیت نیز به همراه آن ارائه می‌شود. با داشتن گارانتی کیفی تا یک ماه فرصت دارید تا در صورت مشاهده هر گونه اشتباه و یا ایراد در مقاله خود، موضوع را با موسسه در میان گذاشته تا در صورت تایید ادعا نسبت به رفع آن اقدام شود.

فرمت بندی مقاله

ثبت سفارش فرمت بندی مقاله با هزینه مناسب در سینا ترجمه

یکی از خدمات ارزنده سینا ترجمه در طول بیش از 5 سال فعالیت خود در عرصه امور پژوهشی، فرمت بندی تخصصی مقالات علمی است. با توجه به مطالب بالا و اهمیت این موضوع، فرمت بندی مقاله علمی یک کار تخصصی است که نیاز به تجربه و دانش کافی در این زمینه دارد. چراکه فرمت بندی صرفا کم‌وزیاد کردن مطالب مقاله نبوده و بایستی تمام چهار چوب های درخواستی مجله در کل ساختار مقاله اعمال شود. از این‌رو سینا ترجمه با کادری متشکل از کارشناسان خبره و متخصص در این زمینه که سابقه پذیرش و چاپ مقالات متعدد در رشته های مختلف اعم از رشته های علوم پایه، رشته های فنی، مهندسی، علوم پزشکی و غیره توانسته است در مدت زمان بسیار کوتاهی، با دقت و ریزبینی تمام، مقالات پژوهشگران و محققین عزیز را با مناسب ترین قیمت فرمت بندی نماید. همچنین می توان بیان کرد فرمت بندی مقالات در این موسسه کاملا تضمینی بوده و در مدت زمان توافقی، این خدمت ارائه خواهد شد.

جهت ثبت سفارش و برآورد هزینه فرمت بندی مقاله می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه‌های مجازی (واتساپ، تلگرام و اینستگرام) در ارتباط باشید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

شما کاربران عزیز می توانید از طریق جدول زیر که سینا ترجمه در اختیارتان قرار داده است، نوع فرمت‌بندی (مقاله، پایان نامه، سایر موارد)، زمان لازم برای انجام فرمت بندی، کیفیت انتخابی، تعداد کلمات، زبان، نام مجله مورد نظر و غیره، اقدام به ثبت سفارش فرمت‌بندی مقاله خود نمایید. پس از ثبت سفارش، محاسبه قیمت برای فایل ارسالی شما به صورت آنلاین انجام‌ می شود و هزینه انجام پروژه نمایش داده شده در قالب پیش فاکتور ارائه می‌گردد.

فرمت بندی مقاله در واقع به معنای ویرایش ساختاری و مفهومی مقالات به منظور اکسپت سریع قبل از ارسال یا سابمیت مقاله به مجلات معتبر می باشد که تمامی مجلات معتبر دنیا فرمت مخصوص خود را دارند و مقاله ای خارج از این فرمت را ریجکت خواهند کرد.

فرمت بندی برای همه مقالات مخصوصا مقالات علمی پژوهشی که برای چاپ در مجله ای معتبر نوشته می شوند ضروری و مهم است. بنابراین فرمت بندی مقاله هم شامل محتوای همه مقاله می باشد و هم ساختار هر مقاله.

پس از ثبت سفارش خود در سایت سینا ترجمه، محاسبه قیمت برای فایل ارسالی شما به صورت آنلاین با در نظر گرفتن عواملی همچون زبان مبدا و مقصد، زمانبندی، نوع فرمت بندی و کیفیت درخواستی انجام شده و هزینه پروژه در فرم پیش فاکتور ارائه می‌گردد.

در حالت کلی هزینه فرمت بندی سریع کمی بیشتر از فرمت بندی عادی است. برای اطلاع دقیق از هزینه پروژه آنی خود به بخش محاسبه قیمت در سایت سینا ترجمه مراجعه کنید.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام