سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه پذیرش و چاپ سریع مقاله ISI ,Scopus, ISC

انتشار 6 مهر 1399
مطالعه 8 دقیقه

یکی از مهمترین دغدغه‌های دانشجویان و محققان هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI, Scopus, ISC است؛ اما پیش از وارد شدن به بحث هزینه پذیرش و چاپ مقاله لازم است ابتدا تعریفی مختصر از مجلات ISI و اسکوپوس و ISC داشته باشیم.

هزینه پذیرش و چاپ سریع مقاله ISI ,Scopus, ISC

د ر ابتدا باید در نظر داشته باشیم که اخذ هزینه برای چاپ مقاله در مجلات ISI، ISC، SCOPUS و حتی مجلات علمی و پژوهشی داخلی از سوی مجله امری کاملاً رایج و طبیعی می باشد. برخی به اشتباه تصور می کنند هزینه پذیرش و چاپ مقاله صرفاً در مجلات کم اعتبار و درجه پایین رایج است اما باید بگوییم که این تصور کاملاً اشتباه می باشد. در این مقاله به تعریف انواع نمایه های مجلات می پردازیم و از نظر دریافت هزینه مورد بررسی قرار می دهیم.

مجلات اسکوپوس Scopus

مجلات نمایه شده در اسکوپوس (scopus) در مقایسه با پایگاه Web of science مربوط به موسسه ISI Thomson حدود 20 درصد پوشش بیشتری از ژورنال ها را شامل میشود. پایگاه اسکوپوس از فاکتوری بنام " qurtile score " برای رتبه بندی مجلات خود استفاده میکند. در واقع این پایگاه مجلات خود را به چهار بخش Q1، Q2، q3 ، Q4 تقسیم بندی می کند.بدین معنی که مقالاتی که در حد فاصل Q1 و q2 قرار می گیرند، مجلات بسیار معتبری هستند که داوری زمانبر و سختگیرانه تری دارند و برای اهداف بلند مدت مانند دفاع از پایان نامه دکتری و دریافت اپلای از دانشگاه های برتر دنیا، گزینه مناسبی برای چاپ مقاله هستند. مقالاتی که در حد فاصل q3 و q4 قرار می گیرند، مجلات معتبری هستند که نسبت به مجلات Q1 و q2، داوری کوتاه مدت و راحت تری دارند. این مجلات برای اهدافی مانند کسب دو نمره پایان نامه، تقویت رزومه برای شرکت در مصاحبه دکتری و دریافت اپلای از دانشگاه های درجه دوی خارجی، مناسب هستند.

مجلات آی اس سی ISC

ISC هم مخفف عبارت (Islamic World Science Citation Center) به معنای پایگاه استنادی علوم جهان اسلام است. این پایگاه سامانه ای است برای رتبه بندی و ارزش گذاری مجلات و دانشگاه های ایران و کشورهای اسلامی است و معیارها و استانداردهای علمی برای خود تعریف کرده است که به وسیله آن ها مجلات علمی چاپ شده در کشورهای اسلامی مورد ارزیابی و کنکاش قرار می گیرند و بر اساس این معیارهای علمی، مجلات نمایه می شوند.

مجلات ISI

ISI مخخف Institute for Scientific Information است که فهرست کتاب ها، ژورنال ها و مقالات علمی مهم دنیا را گردآوری می کند. ISI منبعی غنی و قدیمی از اطلاعات کتاب شناختی است که تجزیه و تحلیل آماری جامعی از نتایج آخرین یافته ها و دستاوردهای علمی و تخصصی منتشرشده در ژورنال های معتبر جهان را ارائه می نماید. این موسسه توسط یوجین گارفیلد در سال 1960 تاسیس شد، اما در سال 1992 توسط موسسه علمی تامسون رویترز خریده شد.

انواع مجلات ISI

مجلات ISI به دو دسته تقسیم می شوند: 1. مجلات ISI ایمپکت دار (Impact Factor) و 2. مجلات ISI بدون ایمپکت (ISI Listed)

شاخص Impact Factor یا ضریب تاثیرگذاری مقدار تاثیری است که یک مقاله بر مقاله های دیگر می گذارد؛ مثلا تعداد ارجاع به آن مقاله در یک بازه زمانی مشخص. با مقایسه ضریب تاثیر (IF) مجلات در یک حوزه واحد، می توان از ارزش و اعتبار آن ها در آن زمینه آگاه شد.

ژورنال های ایمپکت دار رتبه علمی بالاتری دارند و چاپ مقاله در آن ها بسیار سخت و زمان داوری بسیار طولانی می باشد، اما مجلات بدون ایمپکت داوری راحت تری دارند و زمان کمتری برای داوری سپری می شود.

انوع مجلات بر اساس هزینه پذیرش و چاپ مقاله

هزینه پذیرش و چاپ مقالات بسته به نوع مجلات متفاوت است و از این بابت مجلات به دو دسته تقسیم می شوند:

1. مجلات open access

مقالات مجلات open access در وبسایت مجله در دسترس کاربران است و پژوهشگران می توانند به طور رایگان همه مقالات آن را دانلود کنند. تمام هزینه چاپ مقاله علمی پژوهشی در این نوع مجلات از نویسندگان مقالات آن گرفته می شود و مولفان تنها حامی مالی برای تامین هزینه های نشر این مجلات اند. به طور خلاصه، این مجلات برای نویسندگان پولی و برای خوانندگان رایگان است.

2. مجلات close access

مجلات close access از نویسندگان هزینه ای دریافت نمی کنند و به طور رایگان مقالات را چاپ می کنند، اما خوانندگان برای دانلود مقالات باید حق آبونمان آن مجله را پرداخت کنند؛ بدین ترتیب این مجلات از فروش مقالات خود درآمدزایی می کنند. این مجلات با نویسندگان قرارداد کپی رایت امضا می کنند و حق اشتراک گذاری مقاله را بر عهده می گیرند. به طور خلاصه، این مجلات برای نویسندگان رایگان و برای خوانندگان پولی است.

البته نوع دیگری از مجلات هم هستند که زیرمجموعه مجلات open access قرار می گیرند؛ این مجلات علاوه بر این که برای خوانندگان رایگان است و آن ها می توانند بدون پرداخت پول به آرشیو مقالات دسترسی داشته باشند، برای نویسندگان هم پولی نیست و آن ها بابت چاپ مقالات شان در آن مجله هزینه ای پرداخت نمی کنند.

البته بدیهی است که چاپ هر مجله مستلزم صرف هزینه هایی قابل توجه است، بنابراین مجلات open access معمولا برای تامین بودجه لازم از نهادهای خصوصی یا دولتی و دانشگاهی کمک می گیرند و هدف خود را نشر علم و دانش و تکنولوژی قرار داده اند.

گفتنی است برخی از مجلات هم هستند که از نوع مجلات close access محسوب می شوند، اما علاوه بر این که خوانندگان برای استفاده از مقالات آن باید هزینه بپردازند، از نویسندگان مقالات هم برای چاپ مقاله علمی پژوهشی شان پول دریافت می کنند.

اعتبار مجلات Open access

برخی استادان و دانشجویان بر این باورند که مجلات Open access فاقد اعتبارند؛ به عبارت دیگر آن ها معتقدند مجله ای که به رایگان مقالاتش را در دسترس خوانندگان قرار می دهد، حتما مقالاتش سطح علمی پایینی دارند؛ در حالی که این باور کاملا اشتباه است و اعتبار مجلات به هزینه چاپ یا فروش آن ها ارتباطی ندارد، بلکه براساس ایمپکت فکتور یا ضریب تاثیر سنجیده می شود و دریافت هزینه چاپ مقاله از طرف مجلات برای تامین بودجه های نشر کاملا رایج و معمول است. این کار برای چاپ مقاله در مجلات ISI، مجلات ISC (مجلاتی که در پایگاه استنادی جهان اسلام ایندکس می شوند) و مجلات SCOPUS (مجلات نمایه شده در پایگاه اسکوپوس) و همچنین مجلات علمی و پژوهشی داخلی مرسوم است.

به طور کی یادآور می شویم که مجلات JCR یا Journal Citation Reports اغلب close access هستند؛ مجلاتی که با رعایت قوانین و استانداردهای علمی موسسه ISI جزء معتبرترین ژورنال های علمی جهان و ایمپکت دار (Impact Factor) هستند. و مجلات ISI listed (بدون ایمپکت) معمولا open access هستند.

هزینه پذیرش و چاپ مقاله ISI

همان طور که اشاره کردیم، مجلات open access از نویسندگان برای چاپ مقالات هزینه دریافت می کنند، اما هزینه پذیرش و چاپ مقاله همواره ثابت و یکسان نیست و بسته به نوع مجله و البته گاهی کیفیت آن متفاوت است. همچنین این هزینه ها اغلب به دلار و یورو از نویسندگان گرفته می شوند. نکته دیگر این که علاوه بر هزینه پذیرش و چاپ مقاله ، هزینه چاپ سریع مقاله ISI, Scopus, ISC نیز وجود دارد و شامل حال نویسندگانی می شود که تمایل دارند مقالات آن ها در زمان کوتاه تری داوری و چاپ شود؛ به عبارت دیگر این امکان در نظر گرفته شده تا پژوهشگرانی که می خواهند آثارشان سریع و به طور اختصاصی داوری و مقاله شان در صورت تایید بدون نوبت چاپ شود، با پرداخت مبلغی بیشتر از هزینه چاپ، این امر برایشان میسر شود.

نکات مهم هزینه پذیرش و چاپ مقاله

بسیاری از مجلات قبل از اینکه نامه پذیرش را به دانشجو ارسال نمایند هزینه چاپ و پذیرش را به صورت کامل با دانشجو تسویه حساب می نمایند و سپس نامه پذیرش را ارسال می کنند. برخی از مجلات نیز نامه پذیرش را ارسال و برای چاپ قطعی مقاله هزینه چاپ را از محققین دریافت می کنند. اما به خاطر برخی مسائل به وجود آمده در محققین برخی کشورها اعم از اینکه محقق بعد از اخذ پذیرش از یک مجله هزینه چاپ را برای مجله پرداخت ننموده و مسائل دیگر، بسیاری از مجلات این راهکار را انتخاب نموده اند تا قبل از ارسال نامه پذیرش تمام هزینه ها دریافت گردد.

پذیرش و چاپ سریع مقاله ISI در موسسه سینا

اخذ پذیرش و چاپ مقاله دارای فرایندها و مراحل مختلفی است که شناخت شان باعث می شود تا راحت تر به مسیر پای بگذارید.

اگر دوست دارید که در این مسیر، بی دغدغه تر حرکت کنید، برای انجام بخش هایی از کار برای پذیرش مقاله تان اعم از استخراج مقاله از پایان نامه، ترجمه و ویرایش تخصصی ، ارسال مقاله به مجله و اخذ پذیرش می توانید با کارشناسان موسسه سینا تماس حاصل نمایید تا شما را در این مسیر همراهی و یاری نمایند.

موسسه سینا با درک نیازهای مشتریان خود که دانشجویان و اعضای جامعه علمی هستند، طیف های قیمتی مناسبی برای خدمات خود در نظر گرفته است; تا مشتری با هر توان مالی بتواند برای چاپ سریع مقاله اقدام نماید.

با برقراری ارتباط با کارشناسان موسسه سینا فرایند آماده سازی مقالات تان و چاپ آن ها در مجلات معتبر را ساده و آسان جلو ببرید. از شروع کار استخراج مقاله از پایان نامه تا دریافت بهترین نتایج، پلی ساده و امن به نام موسسه سینا را انتخاب کنید تا مسیرتان ساده و سریع طی شود.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام و من بابت اخذ فاند دکتری نیاز به مقاله Q1-Q2 با موضوع مدیریت (مخصوصا مدیریت فناوری اطلاعات ) دارم . ممنون میشم در این خصوص راهنمایی بفرمایید .
سلام و عرض ادب احتراما برای پذیرش و چاپ مقاله در خدمت هستیم. مجلات از طریق ایمیل تقدیم شد بررسی بفرمایید هر کدام مورد تایید بود اقدام شود. با تشکر
8 ماه پیش
بازدیدکننده

مژگان قنبرزاده
سلام و من بابت اخذ فاند دکتری نیاز به مقاله Q1-Q2 با موضوع مدیریت (مخصوصا مدیریت فناوری اطلاعات ) دارم . ممنون میشم در این خصوص راهنمایی بفرمایید .
8 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام، وقتتون بخیر هزینه چاپ یک مقاله Q1 به عنوان اسم اول چقدره؟
سلام و عرض ادب احتراما هزینه چاپ مقاله با توجه به مجله انتخابی متفاوت می باشد. لطفا رشته و گرایش را از طریق تلگرام، واتس اپ و ایمیل ارسال بفرمایید تا مجلات همراه با شرایط تقدیم شود. با تشکر
9 ماه پیش
بازدیدکننده

فاطمه حیدری
سلام، وقتتون بخیر هزینه چاپ یک مقاله Q1 به عنوان اسم اول چقدره؟
9 ماه پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
من یه مقاله ISI با ایمپکت بالای 2 یا Q2 در حوزه بلاک چین نیاز دارم
سلام و عرض ادب ابتدا نهایت تشکر را داریم که ما را برای همکاری برگزیده اید. احتراما نگارش مقاله نداریم اگر پایان نامه داشته باشید و یا مقاله آماده داشته باشید می توانیم برای مجلاتی که فرمودید جهت پذیرش و چاپ اقدام نماییم.برای شروع کار ابتدا رشته و گرایش و اینکه چاپ در چه مجلاتی مد نظر می باشد را از طریق واتس آپ و یا ایمیل ارسال بفرمایید تا مجلات به همراه شرایط تقدیم شود هر کدام مورد تایید بود اقدام شود. با تشکر
2 سال پیش
بازدیدکننده

سجاد دلیری
من یه مقاله ISI با ایمپکت بالای 2 یا Q2 در حوزه بلاک چین نیاز دارم
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام