سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه اکسپت مقالات در جورنالهای معتبر

انتشار 7 اسفند 1396
مطالعه 1 دقیقه

امروزه بسیاری از دانشجویان در صدد چاپ مقاله خود در ژورنال های معتبر ایرانی و خارجی بر می آیند. اما دیده شده است که خیلی از این مجلات برای دریافت و چاپ مقالات از نویسنده مبلغ و هزینه ای را طلب می کنند.

هزینه اکسپت مقالات در جورنالهای معتبر

هزینه اکسپت مقالات در ژورنالهای معتبر و ماهیت این کار

اولین قدم و مهمترین قدم برای چاپ مقاله انتخاب ژورنال یا مجله ای معتبر می باشد که در این مورد و اینکه چگونه ژورنال معتبر را تشخیص داده و انتخاب کنیم، در مقاله دیگری  صحبت خواهیم کرد. در این مقاله می خواهیم در مورد هزینه اکسپت مقالات در جورنالهای معتبر صحبت کنیم. اینکه  چرا یک مجله علمی  هزینه ای را برای پذیرفتن و چاپ مقاله شما در نظر گرفته و از شما می گیرد.

همانطور که می دانیم تمامی شرکت ها و ارگان ها هزینه های داخلی دارند و مجلات نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مجلات و ژورنال های مختلف هزینه های مختلفی داخلی دارند مانند هزینه چاپ، هزینه کارمندان و در کل هزینه های جاری که باید این مبالغ از طریقی تامین شوند تا مجله بتواند به حضور و کار خود ادامه دهد.

تامین منابع مالی برای هزینه های مجلات به شیوه های مختلفی صورت می گیرد. خیلی از مجلاتی که وابسته به دولت و یا شرکتی و ارگانی هستند هزینه ای برای اکسپت و چاپ مقاله از نویسنده دریافت نمی کنند زیرا هزینه های جاری مجله توسط دولت و یا شرکت های حامی تامین می شود. اما مجلات غیر وابسته که غیرانتفاعی اداره می شوند نیازمند کسب درآمد خارجی هستند که مجلات علمی به دلیل شرایط ویژه خود این هزینه را به شیوه های مختلفی تامین می کنند.

در بسیاری از مجلات برای دسترسی کامل به متن مقالات باید هزینه پرداخت شود و هرکسی که بخواهد به مقاله کامل آن مجله رجوع کند باید مبلغی را پرداخت کرده و مقاله را دریافت کند. اما در مجلات OPEN ACCESS که مقالات به رایگان برای بازدید و دریافت قرار می گیرد، هزینه از نویسنده مقاله دریافت می گردد.

همچنین برخی از مجلات برای چاپ مقالات هزینه ای را از نویسنده طلب می کنند. همچنین بسیاری از مجلات برای تسریع در امر داوری مقالات و اعلام نتیجه زودتر مبلغی را از نویسنده دریافت کرده و داوری را در زمان کمتر از زمان معمول انجام می دهند که باید دقت شود این دریافت هزینه تضمینی بر چاپ مقاله در مجله نیست و فقط  مدت زمان داوری را کوتاه می کند.

هزینه اکسپت مقالات در جورنالهای معتبر به دلایل نام برده شده از نویسنده دریافت می شوند و مقدار آن بسته به ارزش و اعتبار علمی مجله متفاوت است. همانطور که گفته شد حتما باید مجلات اعتبار سنجی شوند و برای هر مجله ای، هزینه پرداخت نکنید و حتما از اعتبارش مخصوصا مورد تایید وزارت علوم ایران بودن آن،  اطمینان حاصل کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام