سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه ارسال مقاله به یک ژورنال ISI

انتشار 7 اسفند 1396
مطالعه 1 دقیقه

ژورنال های مختلفی در آی اس آی نمایه می شوند. از این میان برای ارسال و چاپ مقاله در برخی از این مجله های باید به عنوان نویسنده هزینه ای را پرداخت کنید. برای اینکه با دلیل این هزینه ها آشنا شوید موسسه سینا در این مقاله هزینه ارسال مقاله به یک ژورنال ISI را بررسی کرده و در مورد آن صحبت خواهد کرد.

هزینه ارسال مقاله به یک ژورنال ISI

چرایی هزینه ارسال مقاله به یک ژورنال ISI  

پایگاه آی اس آی پایگاه علمی معتبری است که نشریات و مجلات علمی را نمایه می کند و برای این کار این مجلات بر اساس معیارها و استانداردهای خاصی بررسی می شوند و اگر اعتبار لازم را کسب کردند به عنوان مجلات و ژورنال های آی اس آی معرفی می شوند. مجلات به صورت کلی و به عنوان یک تجارت هزینه هایی دارند که باید برای ماندگاری خود بتوانند این هزینه های را تامین کنند.

برخی از مجلات وابسته به دولت و یا موسسه ای خصوصی هستند که این موسسه و یا دولت هزینه های جاری مجله را تامین کرده و در نتیجه آن مجله و یا ژورنال دیگر نیازی به دریافت پول از نویسنده و یا افراد برای تامین نیازهای مالی خود را ندارد. اما مجلات و ژورنال هایی هستند که به موسسه یا شرکتی وابسته نیستند و باید بتوانند هزینه های جاری خود را تامین کنند.

برای کسب درآمد، این مجلات مقالات کامل را در ازای دریافت مبلغی پول در اختیار کاربران و علاقه مندان قرار می دهند. اما برخی از مجلات مانند مجلات OPEN ACCESS مقالات خود را به رایگان در اختیار عموم قرار می دهند ولی هزینه این کار را در ابتدای امر از نویسنده مقاله دریافت می کنند. برخی از مجلات برای چاپ مقاله نیز از نویسنده مبلغی را طلب می کنند. همچنین بسیاری از مجلات برای پروسه داوری و برای ارسال مقاله خود باید مبلغی را به عنوان هزینه های جاری مجله برای چاپ مقاله شما که شامل داوری آن نیز می شود، پرداخت کنید.

مجلات آی اس آی به شیوه های مختلفی ارزش گذاری می شوند و بسته به نوع و اعتبار مجله هزینه ارسال مقاله به یک ژورنال ISI نیز متفاوت خواهد بود حتی نحوه محاسبات مالی برای مجلات1 - ISI Listed 2- ISI WOS 3- ISI JCR با یکدیگر متفاوت است. توجه داشته باشید که روی سخن ما فقط مجلاتی است که هزینه دریافت می کنند و تمامی مجلات آی اس آی شامل این امر نیستند. در نهایت بسیاری از مجلات برای تامین هزینه های خود از نویسنده مبلغی پول دریافت می کنند و این موضوع به تنهایی نباید ملاکی باشد بر ارزش گذاری مجله.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام