سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه چاپ کتاب رنگی به چه عواملی بستگی دارد؟

انتشار 8 اردیبهشت 1397
مطالعه 4 دقیقه

هزینه چاپ کتاب رنگی به چه عواملی بستگی دارد و چگونه میتوان هزینه های چاپ کتاب رنگی را به حداقل کاهش داد این سوالی است که اکثر نویسندگان و ناشران کتاب میپرسند و میخواهند که اطلاعات دقیق را در مورد هزینه های چاپ کتاب رنگ کسب نمایند.

هزینه چاپ کتاب رنگی به چه عواملی بستگی دارد؟

برای چاپ کتاب، بعد از آماده شدن مطالب توسط نویسنده، تایپ، حروف چینی، صفحه آرایی می گردند و برای گرفتن کد سیزده رقمی بین‎المللی که معروف به شابک است و حاوی کلیه مشخصات کتاب می باشد، راهی خانه کتاب می ‌گردد. پس از این مرحله، کتاب برای صدور فیپا یا همان شناسنامه کتاب، به کتابخانه ملی ارسال می گردد، اطلاعات کامل کتاب در آن جمع و کتاب برای دریافت مجوز چاپ به وزارت ارشاد اسلامی تحویل داده می ‌شود. پس از پایان کلیه این مراحل، کتاب آماده چاپ است و توسط ناشر برای لیتوگرافی، چاپ و صحافی ارسال می شود. تمامی این مراحل ممکن است بین یک تا چهار ماه طول بکشد که با توجه به موضوع کتاب و شرایط و زمان انجام متغیر است.

برای چاپ کتاب هایی که نویسنده آن ها با عناوین دکتر و … معرفی می‌شوند، ارسال کپی مدرک به مرکز انتشارات ضروری است. از آن جا که ایران عضو کنوانسیون جهانی حق کپی رایت نمی باشد، بنابراین نیازی به اجازه از نویسنده خارجی برای ترجمه کتاب نیست.

انواع قرارداد برای چاپ دیجیتال کتاب

  1. حق تالیف؛ در این قرارداد سرمایه‎ گذار یا ناشر با مولف قرار دادی منعقد می سازد که بر اساس آن، درصدی از فروش کتاب را به عنوان حق تألیف به مولف باید دهد. این نوع قرارداد با کسانی بسته می‌شود که شناخته شده باشند و کتاب هایشان پر فروش می باشد.
  2. مشارکت در چاپ؛ طبق این قرارداد هزینه ‎ها‎ی پخش و چاپ کتاب میان ناشر یا سرمایه گذار و صاحب اثر تقسیم می گردد.
  3. فروش اثر؛ در این چاپ، حقوق مادی و معنوی اثر به ناشر یا سرمایه گذار تعلق می ‌گیرد و نویسنده در ازای دریافت یک مبلغ به صورت سفارشی اثری را برای ناشر یا سرمایه گذار ایجاد می نماید.
  4. سرمایه گذاری مولف؛ در این روش، نویسنده کتاب با پذیرش تمامی هزینه‎ ها‎ی چاپ صاحب اثر خود است و از تمامی مزایای آن هم برخوردار می شود.

روش های چاپ کتاب

  •  چاپ افست کتاب؛ این نوع چاپ برای چاپ کتاب با تیراژ های بالای ۱۰۰۰ جلد مناسب است.
  • چاپ دیجیتال کتاب؛ این چاپ برای چاپ کتاب با تیراژهای زیر ۲۰۰ جلد مناسب است. چاپ کتاب بالای ۲۰۰ جلد با روش چاپ دیجیتال صرفه اقتصادی ندارد. مدت زمان چاپ دیجیتال برای کتاب های علمی بین ۳۰ تا ۴۵ روز و برای سایر کتاب ها در حوزه علوم انسانی بین ۲ تا ۴ ماه است.

مراحل چاپ دیجیتال کتاب

  •  آماده کردن فایل
  • ارسال و بررسی اثر و عقد قرارداد با مراکز چاپ بصورت حضوری و یا راه دور
  •  انجام مراحل اداری که به واسطه انتشارات انجام می شود مانند شابک، فیپا، مجوز ارشاد
  • صدور مجوز چاپ توسط وزارت ارشاد
  •  آماده شدن طرح جلد که بر عهده شرکت انتشارات است، اما متقاضیان هم می ‌توانند براساس سلیقه خود طرح جلد را به انتشارات ارائه دهند.
  • در مرحله نهایی کتاب توسط انتشارات چاپ و به نویسنده تحویل می گردد.

مزایای چاپ دیجیتال

در چاپ دیجیتال کتاب، قدرت مانور زیادی به کارفرما در زمینه چاپ داده می ‎شود. چاپ کتاب‎ ها‎ی تیراژ پایین با شیوه چاپ دیجیتال از لحاظ مالی مقرون به صرفه می باشد.

از دیگر امتیازات چاپ دیجیتال، رهایی از مراحل سخت فیلم و زینک در چاپ ‏های تکرنگ و رنگی می ‌باشد. در روش چاپ دیجیتال فایل مورد نظر مستقیم به دستگاه چاپ فرستاده می شود که به واسطه آن هر فیلم، و کالک و زینک از مسیر حذف می‎ شود.

چاپ دیجیتال کتاب خیلی سریع انجام می‌گیرد به طوری که کتاب ۲۰۰ صفحه ‌ای در تیتراژ ۱۰۰ جلد کمتر از ۴ ساعت انجام می ‎گیرد.

حذف انبارداری برای کتاب و نگهداری فیلم و زینک‎ ‎ از دیگر مزایای چاپ دیجیتال کتاب می‌باشد که ناشر می‌تواند براساس نیاز هفتگی فروش خود، برای چاپ کتاب سفارش دهد.

قابلیت چاپ دلخواه از نظر تیتراژ حتی در یک نسخه، امکان چاپ تک رنگ و رنگی هم زمان برای کتب و مجلات دارای صفحات رنگی، تغییر متن، قیمت و هرگونه تغییرات ضروری در هر نوبت از چاپ از جمله امتیازات دیگر چاپ دیجیتال کتاب می باشد.

از مزایای انتخاب موسسه سینا برای چاپ کتاب

  1. اگر کتابی دارید اما نحوه ی دریافت مجوزهای لازم را نمی دانید و زمانتان هم محدود است؛
  2. اگر کتابی تالیف یا ترجمه کرده اید اما می خواهید با پایین ترین هزینه و در تیراژ محدودی چاپ نمایید؛
  3. اگر پایان نامه دارید و می خواهید آن را تبدیل به کتاب کنید؛
  4. اگر می خواهید به عنوان مترجم شناخته شوید اما وقت کافی و زمان لازم را ندارید؛
  5. موسسه سینا برای همه ی این درخواست های شما راه حل دارد لذا نگران نباشید. کافیست از طریق ایمیل درخواست خود را ارسال نمایید تا کارشناسان موسسه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت پاسخ تمامی درخواست های شما را ارسال نمایند.

راههای ارتباطی با موسسه سینا

تلفن ثابت:                تلفن همراه : ۰۹۱۴۹۷۲۴۵۲۲

ایمیل: pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام