سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

هزینه ی اکسپت مقاله در نشریات ISI

انتشار 20 خرداد 1397
مطالعه 5 دقیقه

چاپ مقاله در ژورنالهای خارجی و نشریات داخلی نیازمند عواملی همچون سواد علمی کافی، قدرت انتقال مطلب به زبان انگلیسی، آشنایی با روند و نوع نشریات و ژورنال های داخلی وخارجی، هزینه برای چاپ مقاله می باشد.

هزینه ی اکسپت مقاله در نشریات  ISI

هنگامی که تصمیم به انتشار یک مقاله در مجلات علمی می گیرد، باید به خاطر داشته باشد که بدون سواد کافی در خصوص نوشتن مقاله و دانستن اهمیت تحقیق، نمی توان مقاله ای را در مجلات معتبر منتشر کرد. مجلات و نشریات، مقالات دریافت شده از نویسندگان مختلف را قبل از ارسال به داوری، بررسی کرده و تنها مقالاتی که از لحاظ اصول نگارشی و محتوایی درست باشند را انتخاب می کنند. اگر مقاله شما حاوی مطالب با ارزش باشد اما به خوبی نوشته نشده باشد و ترجمه آن از لحاظ نگارشی  ایراد داشته باشد، از سوی ادیتور و داوران مجله رد خواهد شد. بخصوص افرادی که قصد چاپ مقاله خود در نشریات خارجی را دارند، بایستی مقاله خود را به صورت نیتیو ترجمه نمایند تا عاری از هرگونه ایراد گرامری و نوشتاری باشد. بنابراین اولین گام در فرایند نگارش و چاپ مقاله، آشنایی با اصول نگارشی مقاله می باشد.
در کنار اهمیت موضوع نگارش صحیح مقاله، مورد دیگر انتخاب مجله مناسب برای چاپ مقاله می باشد. با توجه به افزایش چشمگیر تعداد مقالات منتشر شده در سال های اخیر، تعداد مجلات علمی نیز افزایش یافته است تا پاسخگوی نیاز محققین و دانشجویان باشد. مجلات مختلف، اصول و قواعد نگارشی و چاپ مقاله مخصوص به خود را دارند که بایستی طبق آن پیش رفت.  یک گروه از این مجلات که که اعتبار و ارزش بسیار بالایی در جهان دارند، مجلات ISI هستند. این مجلات در پایگاه اطلاعاتی تامسون رویترز نمایه شده و از لحاظ اعتبار به دو گروه مجلات ایمپکت دار (JCR) و بدون ایمپکت (ISI LISTED) تقسیم می شوند. مجلات JCR رتبه اول را در میان مجلات دارند و تعداد آنها نیز در مقایسه با مجلات ISI LISTED و SCOPUS و... کمتر است. همچنین داوری این مجلات بسیار سخت می باشد و بازه زمانی نسبتا بیشتری در مقایسه با سایر مجلات دارند. در نتیجه تعداد مقالات پذیرفته شده در این مجلات نیز محدود بوده و تنها مقالاتی که از لحاظ محتوایی و موضوعی ناب باشند، می توانند در این مجلات به چاپ برسند.
اما مزیتی که مجلات jCR نسبت به مجلات دیگر دارند این است که هزینه ای برای چاپ مقاله دریافت نمی کند. در واقع چاپ مقاله در این مجلات رایگان می باشد. تنها هزینه ای که از نویسندگان دریافت می شود 400 هزار تومان می باشد که صرف قالب بندی و سابمیت مقاله می شود.
هزینه چاپ مقاله برای نشریات مختلف بستگی به عوامل مختلفی همچون نوع کشور ، واحد پولی آن، میزان اعتبار نشریه، زمان انتشار مقاله و نوع نشریه دارد. چاپ مقاله در نشریات ISI معمولا هزینه های مختلفی را در بر میگیرد. پایگاه های معتبری همچون پابمد برای چاپ مقاله هزینه های بسیار زیادی میگیرند اما پایگاه هایی همچون اسکوپوس و ISI یا JCRهزینه های به مراتب کمتری را برای چاپ مقاله از نویسندگان دریافت میکنند.
یک تصور اشتباه در میان پژوهشگران بوجود آمده است که مجلات پولی ، مجلات نامعتبری هستند. این موضوع کاملا اشتباه بوده و باید گفت که بسیاری از مجلات معتبر isi در جهان وجود دارند که بابت چاپ مقاله از نویسندگان هزینه دریافت می کنند. علت این تصور غلط، وجود مجلات جعلی و نامعتبر است که با کپی برداری از نام مجلات معتبر، از دانشجویان و محققین کم تجربه سواستفاده کرده و با دریافت هزینه های بالا مقاله آنها را به چاپ می رسانند. در حالی که این نوع مجلات وجود خارجی نداشته و فقط با قصد اخاذی، فعالیت می کنند. در نتیجه باعث می شوند تا ذهنیت افراد نسبت به مجلات معتبر پولی تغییر کرده و اینطور فکر کنند که هر مجله ای که برای چاپ مقاله پول دریافت می کند، نامعتبر است.
در خصوص دریافت هزینه چاپ مقاله باید گفت که مجلات هزینه کارمندان خود را از دو طریق تامین می کنند: یا برای چاپ مقاله از نویسندگان پول می گیرند و یا اینکه مقاله آنها را رایگان به چاپ رسانده اما هزینه مشاهده مقاله را از کاربران دریافت می کند. بر این اساس مجلات به دو حالت open access و close access می باشند. برخی از مجلات تنها یکی از دو حالت را دارند و برخی دیگر هر دو شرایط را بر نویسنده پیشنهاد می کنند و حالت انتخابی برای آنها تعیین می کنند. مزیتی که این حالت دارد این است که نویسندگانی که قصد دارند مقالات خود را رایگان به چاپ برسانند، می توانند حالت close access را انتخاب کنند اما در این حالت مقاله آنها  به حالت عدم دسترسی آزاد بوده و کاربران تنها چکیده مقاله آنها را مشاهده می کنند و برای دریافت فایل کامل مقاله بایستی هزینه پرداخت نمایند. این امر موجب کاهش بازدید مقاله می شود. اما در حالت open access درست است که نویسنده هزینه چاپ را پرداخت می کند اما در عوض مقاله او بصورت آزاد در اختیار کاربران قرار می گیرد. این وضعیت بیشتر در مقالات isi و scopus دیده ی شود. در برخی مجلات، هیات تحریریه و ادیتور مجله بدون اخذ هزینه ای از نویسنده مقاله او را بصورت open access به چاپ می رسانند. این مجلات اکثرا جزء مجلات JCR هستند که هزینه خود را از دولت تامین می کنند. بنابراین پولی و رایگان بودن مجلات هیچ ارتباطی با اعتبار و ارزش مجله ندارد. 

اکسپت مقاله ISI در موسسه سینا

موسسه تحقیقاتی سینا با بیش از 5 سال سابقه و فعالیت در حوزه ی ترجمه مقاله و کتب بصورت کاملا تخصصی، ویرایش نیتیو، پذیرش و چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی، ,واریز حوالجات دلاری از تمامی طرق و همچنین تبدیل پایان نامه به کتاب به عنوان برندی مطمئن در اذهان اصحاب دانشگاهی مبدل شده است. دلیل موفقیت و ماندگاری این موسسه نسبت به سایر موسسات دیگری که فعالیت می نمایند از نظر اساتید گرانقدر ، سرعت عمل، صداقت و پاسخگویی 24 ساعته در تمامی ساعات شبانروز و حتی روزهای تعطیل می باشد که به مثابه سه پایه ی بنیادین موسسه سینا می باشد.
اگر قصد چاپ مقاله خود در مجلات و نشریات معتبر isi را دارید، کافیست با مشاورین ما در امر چاپ مقاله در ارتباط باشید تا شما را در این مسیر یاری نمایند. در صورت داشتن هر گونه سوالی، می توانید از طریق ایمیل موسسه ، شماره های تماس و یا چت آنلاین، سوالات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام