سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

جایزه چاپ مقاله

انتشار 14 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

نگارش و چاپ مقاله برای دانشجویان و محققین از آن جهت حائز اهمیت است که در زمینه های مختلف شغلی و تحصیلی میتوانند از امتیازات چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی بهره مند شوند.

جایزه چاپ مقاله

نگارش و چاپ مقاله برای دانشجویان و محققین از آن جهت حائز اهمیت است که در زمینه های مختلف شغلی و تحصیلی میتوانند از امتیازات چاپ مقاله در مجلات معتبر داخلی و خارجی بهره مند شوند. این مزایا میتواند شامل مواردی نظیر دریافت نمره کامل پایان نامه، دریافت امتیازات پژوهشی چاپ مقاله در مصاحبه دکتری، ارتقاء رتبه علمی برای اعضای هیئت علمی دانشگاهها، ارتقاء شغلی و پذیرش در دانشگاههای خارجی باشد. از این رو اغلب دانشجویان در دوره های تحصیلات تکمیلی خود به مطالعه و تحقیق و نگارش مقالات علمی روی می آورند. اما آیا میدانستید که چاپ مقاله در صورت حائز شرایط بودن، جوایزی نیز برای نویسندگان آن دارد؟ پاسخ مثبت است. اما این جوایز در مراکز دانشگاهی مختلف، شرایط متفاوتی دارد که ما در اینجا شرایط تعیین شده از سوی مرکز جهاد دانشگاهی را برای شما شرح خواهیم داد.

طبق مصوبه جلسه هیات امناء، به هدف تشویق و ترغیب پژوهشگران، دانشجویان و اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی، برای چاپ مقاله در مجلات نمایه شده در پایگاه های علمی معتبر، دستور العمل پرداخت جایزه علمی به شرح زیر تدوین شده است:

ماده 1. موضوع: به اعضای هيات علمی جهاد دانشگاهی كه نويسنده پاسخگو يا نويسنده اول يا دوم مقالات نمايه شده در پايگاه های علمی معتبر هستند، در صورت چاپ قطعی مقاله با احراز شرايط زير جايزه علمی پرداخت می شود.

ماده 2. شرايط احراز جايزه علمی:

1- ذكر نام جهاد دانشگاهی
  (Iranin Academi  Center for EEducation, Culture and resrarch (ACECR

2- عنوان آدرس مكاتبه مقاله

تبصره 1. در صورتی كه نويسنده بيش از يك آدرس داشته باشد، آدرس اول مكاتبات مورد قبول است.

تبصره 2. ذكر نام واحد/ پژوهشكده / پژوهشگاه علاوه بر نام جهاد دانشگاهی بلامانع است.

تاييد ارتباط مقاله با زمينه كاری واحد / پژوهشكده / پژوهشگاه در قالب موافقت كلی، گروه پژوهشی يا مركز خدمات تخصصی، توسط معاونت پژوهش و فناوری.

ماده 3. ميزان و نحوه پرداخت جايزه علمی: ارسال نامه درخواست جايزه علمی با امضای رئيس يا معاون پژوهشی واحد/ پژوهشكده/ پژوهشگاه متقاضی به همراه مستندات لازم حداكثر دو ماه پس از چاپ مجله حاوی مقاله .

تبصره 1. به درخواست هايی كه پس از گذشت بيش از دو ماه از چاپ مقاله ارسال شوند جايزه علمی تعلق نمی گيرد.

تبصره 2. ارسال كامل مقاله به صورت فايل pdf و تصوير مجله،‌ با ذكر ضرايب Impact factor) IF) آن در صورت وجود و تكميل كاربرگ مربوطه، به عنوان مستندات ضروری است.

ميزان جايزه علمی مقاله متناسب با ضريب تاثير (Impact factor) مجله ISI به تفكيك گروه های پزشكی و غيرپزشكی مطابق جدول 1 خواهد بود.

تبصره 1. هرگاه دو نفر نويسنده حائز شرايط دريافت جايزه علمی باشد نفر اول جايزه كامل و نفر بعدي 50% جايزه علمی را دريافت مي كند، در صورتی كه سه نفر حائز شرايط دريافت جايزه باشند، به نويسنده پاسخگو جايزه كامل، به نويسنده اول 50 % و به نويسنده سوم 30% جايزه علمی تعلق خواهد گرفت.

تبصره 2. به مقالات چاپ شده در مجلات نمايه شده در پايگاه ISI كه ضريب تاثير آنها به هر دليلی مشخص نباشد، حداقل جايزه علمی مطابق جدول شماره 1 تعلق می گيرد:

جدول شماره 1: مبلغ جايزه علمی مقالات پزشكی و غير پزشكی بر حسب ضريب تاثير

رديف مقالات پزشكی مقالات غير پزشكی
ضريب تأثير مبلغ جايزه علمی (ريال) ضريب تأثير مبلغ جايزه علمی (ريال)
1 0.699 ـ 0.001 3000000 0.299 - 0.001 3500000
2 1.299 ـ 0.7 3500000 0.599 ـ 0.3 4000000
3 2.299 ـ 1.3 4000000 1.099 ـ 0.6 5000000
4 3.499 ـ 2.3 5000000 1.599 ـ 1.1 6000000
5 4.999 ـ 3.5 7000000 2.993 ـ 1.6 7500000
6 5 به بالا 10000000 4.2 به بالا 10000000

 

تبصره 3. به مقالاتی كه به صورت كامل به چاپ نمی رسند، جايزه علمی تعلق نمی گيرد.

تبصره 4. به هر عنوان مقاله علمی تنها يك جايزه علمی تعلق خواهد گرفت.

تبصره 5. هر عضو هيات علمی جهاد دانشگاهی با درجه استاد و دانشيار حداكثر پنج بار، با درحه استاديار حداكثر سه بار و با درجه مربی پژوهش حداكثر يك بار در سال از اين جايزه علمی بهره مند خواهد شد.

تبصره 6. در موارد خاص و در صورت ارائه توضيحات لازم از سوی واحد/ پژوهشكده / پژوهشگاه متقاضی و تاييد معاونت پژوهش و فناوری، پرداخت جايزه علمی به افراد، به تعداد بيش از مقادير اعلام شده در تبصره 5 ماده 3، به شرط رعايت مندرج در اين دستورالعمل،‌ تنها از محل منابع واحد/ پژوهشكده/ پژوهشگاه متقاضی امكان پذير خواهد بود.

تبصره 7. اعضای غيرهيات علمی، رسمی يا پيمانی، تمام وقت جهاد دانشگاهی با رعايت مقررات اين دستورالعمل می توانند حداكثر تا 80% از جايزه علمی تعيين شده برای مقالات چاپ شده در مجلات نمايه شده در پايگاههای علمی را دريافت نمايند.

تبصره 8. اگر مقاله در سايت های معتبر علمی مانند Medline- Scopus- Elsevier- Chemical abstract- MBASE- Psychinfo- BIOSIS- CINAHL- Pubmed و همچنين در سايت ISC و يا ديگر سايت های مورد تاييد معاونت پژوهش و فناوری نمايه شود،‌ مبلغ 80 درصد از مبالغ پايه در جدول شماره 1 به آن تعلق می گيرد.

ماده 4.  هرگونه تغيير در مفاد اين دستورالعمل بايد به تاييد رئيس جهاد دانشگاهی برسد.

تبصره 9. تغيير در مبالغ پايه ذكر شده در جدول شماره 1 براساس شرايط و منابع موجود، بر عهده معاونت پژوهش و فناوری خواهد بود.

ماده 5. اين دستور العمل با يك مقدمه، 5 ماده و 13 تبصره و يك جدول، در تاريخ 90/07/27 به تاييد رئيس جهاد دانشگاهی رسيده است.

برای چاپ مقالات خود در مجلات معتبر و بهره مندی از جوایز آن، میتوانید امور مربوط به پذیرش و چاپ مقاله خود را به موسسه سینا بسپارید. کافیست با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید:

مزایای چاپ مقاله JCR برای اساتید و دانشجویان

اهداف و مزایای چاپ مقاله ISC

هزینه چاپ مقاله در مجلات و ژورنال های معتبر علمی خارجی

چاپ مقاله بدون هزینه

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام