سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

جلد کتاب چگونه طراحی میشود؟

انتشار 13 خرداد 1398
مطالعه 3 دقیقه

جلد و عنوان کتاب از عوامل بسیار مهمی هستند که باعث جذب مخاطب میشوند کتابی که شما چاپ میکنید قبل از اینکه محتوای آن توسط فردی رویت شود جلد و عنوان آن رویت میشود و هر چقدر که عنوان و جلد کتاب جدید باشد و طراحی زیبایی داشته باشد بیشتر به جذب مخاطب کمک میکند.

جلد کتاب چگونه طراحی میشود؟

شما اگر به قصد خرید یک کتاب به کتابخانه مراجعه کنید و در حالی که اصلا نمیدانید به دنبال چه کتابی هستید حتما چشمتان به جلد و عنوان کتاب خواهد افتاد و عنوانی که بیشتر توجه شما را جلب کند آنرا انتخاب خواهید کرد بدون اینکه بدانید داخل کتاب چه محتوایی وجود دارد و بیشتر مواقع نیز ممکن است که از روی طرح جلد کتاب مورد نظرتان را انتخاب کنید.جلد کتاب علاوه بر این که طرح زیبایی باید داشته باشد روی آن اطلاعاتی نیز وجود دارد که میتوانید با مشاهده اطلاعات درج شده روی جلد کتاب نام نویسنده نام عنوان و بسیاری از اطلاعات دیگر را مشاهده فرمایید.

تصویر

جلد کتاب معمولا از چند سطر نوشته و تصاویر تشکیل می شود اگرچه می توان شامل سوال و حتی پیام خاصی باشد. در زمان طراحی یک جلد کتاب باید از کیفیت طراحی مطمئن شوید چون جلد کتاب هویت کتاب شما است و نقش بسیار مهمی در فروش کتاب شما خواهد داشت نوع فونت ، سایز فونت ، طیف رنگ همه مسائل مهم است که دست در دست هم خواهد داد تا هویت کتاب شما را شکل دهند و این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی به صورتی انجام شود که پیام شما به درستی به مخاطب انتقال پیدا کند و مخاطب بتواند با آن ارتباط برقرار کند و متناسب با آن لحن و تصاویر مناسب انتخاب شود . برای مثال اگر کتاب در ژانر عاشقانه است لحنی و تصاویر  عاشقانه و رمانتیک نیاز دارد یا برفرض کتابی برای موفقیت است این کتاب می تواند با عنوانی سوالی مخاطب خود را درگیر کند برای مثال می توانید سوالی که آن گروه از مخاطب شما در ذهن دارد  را به عنوان تیر انتخاب کنید برای مثال  ” چگونه می توان فروش خود را افزایش دهیم ” و تیتر های از این قبیل امکان جذب مخاطب کتاب شما را افزایش می دهد .

در پشت جلد سعی کنید کتاب خود را به صورت خلاصه شرح دهید و حتی می توانید خود نویسنده را نیز به صورت خلاصه معرفی کنید . سعی کنید در  خلاصه نویسی در پشت کتاب به صورتی نوشته شود که تمامی سوالات یا اطلاعات مورد نیاز در مورد کتاب را به مخاطب برساند و جذابیت کافی از لحاظ ویرایشی برخوردار  باشد که مخاطب نتواند به خود بگوید نه این کتاب من نیست .

پیشنهاد می شود برای کتاب های آموزشی و علمی نویسنده کتاب در صورت داشتن مدرک تحصیلی یا … آن را به صورت خلاصه در پشت جلد استفاده کند و یا در صورت استفاده از منابع  معتبر ذکر نام ها جهت جلب اعتماد مخاطب شما تاثیر گذار خواهد بود .

توصیه ما به شما نویسندگان عزیز که میخواهید کتابی را چاپ کنید این است که طراحی جلد کتاب را به افراد خبره و متخصص واگذار نمایید چون بیشترین تاثیر در جذب مخاطب را دارد و جلد کتاب دارای اطلاعات مختصر و مفید از نویسنده کتاب عنوان کتاب و اطلاعات دیگری میباشد که باید حتما با دقت و توجه طراحی شود.اگر احساس میکنید که از عهده طراحی جلد کتاب با جدید ترین متد ها و زیبا ترین طرح ها برنخواهید آمد میتوانید از کارشناسان موسسه سینا کمک بگیرید در موسسه سینا همه مراحل چاپ کتاب با جدید ترین متد ها و بهترین کیفیت انجام میشود که طراحی جلد نیز توسط طراحان مجرب و متخصص انجام میشود و کارشناسان موسسه با توجه به سابقه بسیار زیادی که دارند میتوانند زیبا ترین طرح ها متناسب با موضوع کتاب را طراحی کنند.

همه خدمات موسسه سینا به صورت تضمینی و با بهترین کیفیت ارائه میشود همچنین هزینه تمامی خدمات در موسسه تا حد بسیار زیادی کاهش داده شده است و میتوانید سفارش خود را ثبت کنید تا هر چه سریعتر رسیدگی شود.

مراحل ثبت و پیگیری سفارش در موسسه سینا

جهت ثبت و پیگیری سفارش و همچنین جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه ها و شرایط چاپ کتاب میتوانید از طریق راههای ارتباطی زیر اقدام فرمایید و سوالات و مشاوره های مور نیازتان را از ارشناسان موسسه اخذ کنید.

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

pub.sina@gmail.com

ثبت سفارش به صورت آنلاین

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام