سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

جزئیات اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور

انتشار 19 فروردین 1397
مطالعه 3 دقیقه

رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور جزئیات اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور را تشریح کرد.

جزئیات اعزام معلمان به مدارس خارج از کشور

غلامرضا کریمی رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور در برنامه استودیو الفبا با اشاره به ماموریت‌های این بخش اظهار کرد: مسئولیت دبیرکلی کمیته آیسسکو، تعاملات بین المللی آموزش و پرورش، ارزیابی مدارک دانش آموزانی که خارج از کشور تحصیل می‌کنند و نظارت بر روند تحصیلی اتباع خارجی جز مسئولیت هاست.

وی ادامه داد: ۹مدرسه سفارتخانه ای، ۴۸مدرسه اتباع و ۱۰مدرسه بین الملل در کشور داریم؛ علاوه بر این ۴۶۸هزار و ۱۳۰ دانش آموز اتباع داریم که از این تعداد بخش اعظم آن جزو افاغنه بوده و در کنار دانش آموزان تحصیل می کنند.

رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور با اشاره به شیوه نامه اعزام معلمان اظهار کرد: سه نوع شیوه برای نیروی انسانی داریم که تعدادی براساس آزمون، تعدادی براساس تبعیت از همسر و تعدادی نیروهای محلی است.

کریمی با بیان اینکه در سال ۹۱ آخرین آزمون اعزام برگزار شد، تصریح کرد: دلیل وقفه ایجاد شده به حجم زیاد جذب در آن سال بوده است و هنوز ۱۲۰هزار نیروی اعزامی از آن سال داریم.

وی افزود: در شیوه نامه اعزام نهایت تلاش صورت گرفته است تا روند اداری مطابق قوانین کشورها باشد به عنوان مثال معلمان باید مدرک لیسانس رسمی داشته باشند.

روند جذب علاقه مندان غیر ایرانی به تحصیل در ایران
رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: وظیفه داریم اتباع ایرانی مقیم، کارگزاران و علاقه مندان به حضور در کلاس های ایرانی خارج از کشور را تحت پوشش تحصیلی قرار دهیم.

کریمی درباره روند جذب علاقه مندان غیر ایرانی به تحصیل در ایران عنوان کرد: مشکلی برای پذیرش وجود ندارد و چنانچه فردی علاقه مند به فرهنگ ایرانی و اسلامی باشد امکان تحصیل در مدارس ایرانی وجود دارد.

وی معلمان مدارس خارج از کشور را به عنوان کارگزاران فرهنگی در کشورهای خارجی دانست و گفت: در ۱۱رشته آزمون برگزار می ‌کنیم و در برخی موارد کلاس های چند پایه داریم، همچنین هفت رشته اداری و اجرایی مورد توجه قرار گرفته است.

کریمی تصریح کرد: آزمون در ۲ مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می شود و زمان ثبت نام از اول تا پنجم اردیبهشت است؛ با مراجعه به سایت اعزام امکان ثبت نام فراهم است، همچنین ششم و هفتم اردیبهشت زمان مناسب برای ویرایش اطلاعات در نظر گرفته شده است.

شرایط فعالیت معلمان در مدارس خارج از کشور
رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور تصریح کرد: در نظر داریم حدود ۳۰۰تا ۴۰۰هزار معلم جذب کنیم اما هنوز ظرفیت اعزام مشخص نیست و تمام تلاشمان بر این است که افرادی متخصص را اعزام کنیم.

وی درباره شرایط فعالیت معلمان در مدارس خارج از کشور گفت: سعی داریم آئین نامه ها منطبق بر قوانین کشورهای دیگر باشد تا براساس تطبیق ضوابط مشکلات کمتری برای معلمان اعزامی باشد.

کریمی درباره پرداخت حقوق معلمان تصریح کرد: وزارتخانه در تلاش است تا پرداخت حقوق و معوقات مربوط به مسکن و فوق العاده شغلی به زودی پرداخت شود.

رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور گفت: پوشش تحصیلی اتباع خارجی در ایران بدون شک در رتبه اول قرار دارد و به دلیل شرایط خاص افغانستان و حس نوعدوستی تاکید مقام معظم رهبری بر پوشش تحصیلی اسم گروه وجود داشت و ۳۶هزار افغانی را در مدارس داریم، البته حمایت نهادهای بین المللی برای این منظور چندان بزرگ نیست.

وی افزود: درخواست داریم مجامع بین المللی کمک های بیشتری را به اتباع خارجی داشته باشند چراکه نیازهای این دانش آموزان گسترده است.

وضعیت پوشش دانش آموزان در مدارس ایرانی خارج از کشور
کریمی درباره وضعیت پوشش دانش آموزان در مدارس ایرانی خارج از کشور عنوان کرد: ضوابط مدارس خارجی همانند مدارس ایران برقرار است.

وی درباره آمار دانش آموزان در مدارس خارج از کشور اظهار کرد: ۱۳هزار دانش آموز در ۶۷ کشور دنیا داریم و سیاست نظام بر این است که مدارس خارج از کشور عینا مطابق با مدارس داخلی است و بیشترین دانش آموزان ما در کشورهای عربی است.

رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره استقبال ایرانیان مقیم خارج از کشور از مدارس اظهار کرد: در کشورهای اروپایی و کانادا اغلب فرزندان کارگزاران ایرانی به تحصیل می‌پردازند و تحصیل این افراد در مدارس ایرانی اجباری است.

کریمی درباره وضعیت اعزام بانوان فرهنگی گفت: در برخی کشورهای عربی گرفتن ویزای کار منوط به اشتغال مردان است و به همین دلیل اعلام مردیم زنان در صورت فرهنگی بودن همسر در این آزمون شرکت کنند و تجربه ثابت کرده است زنان با همسر غیر فرهنگی دچار مشکل می شوند.

وی درباره فعالیت مدارس خانگی برای اتباع خارجی در ایران بیان کرد: وجود چنین مدارسی غیرقانونی است چرا که امکان تحصیل قانونی برای تحصیل فراهم شده است و چنانچه گزارشی از مدارس غیر قانونی وجود داشته باشد افراد می‌توانند آن را گزارش کنند.

رئیس مرکز بین الملل و مدارس خارج از کشور درباره پلمپ مدرسه شارجه و پیگیری برای بازگشایی آن اظهار کرد: هنوز مدرسه باز نشده است و تلاش ها برای ادامه فعالیت آن در اول مهر وجود دارد، البته مشکل این مدرسه بیشتر در چارچوب روابط سیاسی است.

کریمی در خصوص ضوابط مدارس ایرانی خارج از کشور یادآور شد: به شرط بر هم نخوردن چارچوب های خود، استاندارد سایر کشورها را را هم رعایت می کنیم.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

جمال اسدزاده فیروزآبادی
طبق شیوه نامه ارسالی سه سال آخر منتهی به آزمون باید در پست مورد تقاضا (آموزگاری یا معاونت) حضور داشته باشید. اما اینجانب که دو سال است معاون آموزشگاه هستم نه در پست معاونت و نه در پست آموزگاری شرایط شرکت در آزمون را ندارم.
6 سال پیش
بازدیدکننده

جمال اسدزاده فیروزآبادی
سوالی درباره مدارس خارج کشور. طبق شیوه نامه ارسالی به مدارس افرادی مثل اینجانب با 24 سال سابقه تدریس که دو سال است در پست معاونت مشغول به کارم شرایط شرکت در آزمون ندارند. آیا این درست است؟
6 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام