سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

کاور لتر مقاله (cover letter) چیست؟

انتشار 10 مهر 1399
مطالعه 7 دقیقه

کاورلتر در کنار مقاله قابلیت این را دارد که زوایای مقاله را که شاید فقط نویسنده آن‌ها را می‌شناسد و ممکن است به علت زیاد بودن تعداد مقالات دریافتی، از نگاه هیئت تحریریه دور بماند، نشان دهد. از سوی دیگر، این کاورلتر می‌تواند به هیئت تحریریه نشان دهد که چاپ این مقاله در نشریه‌شان به اعتبار آن‌ها می‌افزاید، چون به هر حال نشریات هرچقدر هم که معتبر باشند، جان مایه آن‌ها مقالاتشان هستند. به دلیل اهمیت کاور لتر در این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه نوشتن کاور لتر (Cover letter) برای مقاله و نمونه کاور لتر فارسی، نمونه کاور لتر انگلیسی برای ژورنال ها را برای شما تشریح نماییم.

منظور از کاور لتر

منظور از کاور لتر مقاله (Cover Letter) چیست؟

همان‌طور که از نام کاورلتر مشخص است یک نامه پوششی است. نامه‌ای است که به‌منظور پوشش صحیح و معرفی درست مقاله نوشته می‌شود. نویسنده‌ای که قصد ارسال مقالات نوشته‌شده و یا استخراج‌شده خود به مجلات معتبر داخلی و خارجی دارد، باید به همراه مقاله ارسالی خود کاورلتر نیز ارسال نماید بنابراین نویسنده کاورلتر همان نویسنده مقاله ارسالی می‌باشد. هدف از نوشتن کاورلتر معرفی مختصر نویسنده مقاله و همچنین اهداف او از نوشتن مقاله است. این کاورلتر با مقاله باهم برای مجله ارسال می‌شود؛ و ازآنجایی‌که مقالات ارسالی به مجله در ابتدا توسط سردبیر موردمطالعه و بررسی قرار می‌گیرد بنابراین می‌توان بیان کرد مخاطب نامه کاورلتر سردبیر مجله می‌باشد. بنابراین اگر شما هم مدنظر دارید درصد پذیرش مقاله خود را افزایش دهید حتماً باید یک کاور لتر تخصصی نگارش نمایید و یا اگر تبحر لازم را ندارید سفارش کاور لتر خود را در مؤسسات معتبر ثبت نمایید.

چرا باید برای مقاله کاور لتر cover letter نوشته شود؟

زمانی که یک مقاله علمی را به نشریات معتبر ارسال می‌کنید، درروند ارزیابی هیئت تحریریه و سردبیر نشریه قرار می‌گیرد. معمولاً زمانی که نشریه‌ای برای دریافت مقالات فراخوان می‌دهد، تعداد زیادی مقاله دریافت می‌کند و همین باعث می‌شود تا هیئت تحریریه نشریه با مقالات زیادی روبه‌رو می‌شوند. ازاین‌رو نوشتن کاور لتر مناسب درروند انتخاب مقالات بهتر در جهت انتشار مقاله، از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. در کل کاور لتر نشان می‌دهد مقاله ما چه مزایایی دارد که آن را ارزشمند کرده است. برای مثال، می‌توان گفت که جنبه‌های جدید بودن این مقاله چیست و چه دیدگاهی دارد. همین موضوع می‌تواند هیئت تحریریه را برای پذیرش مقاله قانع کند و آن را در مقایسه با سایر مقالات برتری دهد؛ بنابراین، کاورلترنویسی به‌اندازه مقاله‌نویسی اهمیت دارد.

چرا

نکاتی که برای نوشتن کاورلتر مقاله باید رعایت شود؟

از آنجایی که پذیرش و چاپ مقاله مزایای زیادی برای نویسنده دارد برای نوشتن یک کاور لتر مناسب و مورد تأیید مجله باید یکسری نکات را رعایت کرد که در زیر به برخی از این موارد اشاره‌شده است:

  • در کاورلتر حتما عنوان Title مقاله را بنویسید.

  • در کاور لتر برای سردبیر دلایل ارسال مقاله شما به این ژورنال را تشریح نمایید.

  • در کاور لتر نکات کلیدی مقاله ارزشمندتان را توضیح دهید.

  • در کاور لتر دلایل جذابیت و جالب بودن مقاله شما برای خوانندگان این مقاله را توضیح دهید.

  • به سردبیر مقاله در کاورلتر اشاره کنید که این مقاله فقط و فقط برای این ژورنال فرستاده شده و در جای دیگری تحت داوری نمی باشد.

  • متن کاور لتر باید بصورت کاملا اداری و رسمی نگاشته شود.

  • متن کاور لتر می بایست کوتاه و جامع باشد (حداکثر یک صفحه).

  • اگر تعداد نویسندگان مقاله شما بیش از یک نفر باشد، در کاور لتر حتما بنویسید که تمامی نویسندگان مقاله در ارسال این مقاله به این مجله هم نظر هستند (برخی ژورنال ها دارای یک فرم جداگانه و Sample برای این مورد هستند)

  • در ابتدای کاورلتر مقاله نام سردبیر مجله را بنویسید.

  • در انتهای کاور لتر، اسم ، سمت، مدرک تحصیلی، شیوه های تماس با خود نظیر ایمیل و شماره تلفنتان را ذکر کنید.

  • بعد از نگارش توجه شود که متن غلط املایی نداشته باشد.

ساختار کاور لتر مقاله چگونه می‌باشد؟

شاید برای شما هم سوال باشد که کاور لتر چگونه نوشته میشود؟ بنابراین در این قسمت به چگونگی نگارش و ساختار کاورلتر مقاله اشاره می شود که می توان بیان کرد معمولاً ساختار کاورلتر متشکل از 4 بخش زیر می باشد:

قسمت اول

بگویید عنوان مقاله‌تان چیست و آن را برای کدام ژورنال می‌فرستید. پس‌ازآن، نوبت به ذکر یافته‌های تحقیق، سؤالات تحقیق، شرایطی که تحقیق در آن شکل‌گرفته و پارادایم‌ تحقیق می‌رسد.

قسمت دوم

در قسمت دوم کاورلتر، باید به چالشی که شمارا به نوشتن مقاله‌تان تشویق کرده است بپردازید. همچنین، باید اشاره داشته باشید به اینکه تحقیق شما، در مقایسه با تحقیق‌های مشابه، چه خلأهایی را در حوزه‌اش پرکرده است و چه پاسخی به این خلأها داده است. در آخر، می‌توانید بگویید که در صورت استفاده از نتیجه تحقیقتان از سوی سایر پژوهشگران، چه تحقیقات بزرگ‌تری می‌تواند شکل بگیرد.

قسمت سوم

در این بخش، بهتر است از تحقیقاتی نام‌برده شود که باعث شده است دغدغه نوشتن این مقاله در ذهنتان شکل بگیرد. همچنین، می‌توانید به این نکته اشاره نمایید که مقاله‌تان با اسکوپ نشریه ارتباط دارد و از آن تبعیت می‌کند. در ادامه این قسمت، هر آنچه را فکر می‌کنید نیاز است در مورد مقاله‌تان به داوران و هیئت تحریریۀ نشریه بیان کنید تا درصد پذیرش را بالا ببرید را بیان کنید

قسمت چهارم

در این قسمت، می‌بایست از هیئت تحریریه و داوران نشریه به‌پاس اینکه زمانشان را برای مطالعه مقاله‌تان اختصاص داده‌اند قدردانی کنید.

در نوشتن کاور لتر از ذکر چه مواردی باید اجتناب کرد؟

از بخش‌های خیلی ضروری برای چاپ مقاله، نوشتن یک کاور لتر مناسب است. یک کاور لتر قوی می‌تواند بر تصمیم داوران تأثیر بگذارد ازاین‌رو توجه به این نکته که چه نکاتی را در کاور لتر نباید ذکر کرد از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره‌شده است:

از زبان خیلی تخصصی استفاده نکنید.

از به کار بردن لغاتی مانند “novel” “first ever” “paradigm-changing” و امثال آن خودداری کنید. چنین تصور می‌شود که مقاله متعصبانه نوشته شده است.

بهتر است به شهرت نویسندگان اشاره نکنید. مجله مقالاتی را بررسی می‌کند که در حوزه کاری آنان باشد. بنابراین بر روی محتوا و ارتباط آن با مجله بیشتر بپردازید.

خیلی زیاد از کلمه Too استفاده نکنید.

از نوشتن داستان وار کاورلتر خود داری نمایید. این نکته را مد نظر داشته باشید که محتوای یک مقاله علمی باید دقیق نوشته شود. و همواره لحن علمی حفظ شود.

نمونه کاور لتر فارسی و انگلیسی

برای این‌که با کاور لتر مقاله کاملاً آشنا شوید بهتر است نمونه از آن را مشاهده نمایید که در ادامه نمونه کاور لتر فارسی و نمونه کاورلتر انگلیسی برای شما آورده شده است که می‌توانید به‌آسانی دانلود نمایید.

نمونه کاور لتر فارسی cover letter برای مجلات فارسی را میتوانید با کلیک روی گزینه (دانلود) ، دریافت نمایید.

برای دانلود نمونه کاورلتر انگلیسی cover letter میتوانید روی گزینه (دانلود) کلیک نمایید.

نمونه کاور لتر

مراحل انجام کاور لتر مقاله در مؤسسات

این نکته را به خاطر داشته باشید که یک کاورلتر تخصصی شانس پذیرش و چاپ مقاله شمارا از بقیه رقیبان متمایز می‌کند. پس اگر می‌خواهید کاورلتر کاملاً حرفه‌ای را دریکی از مؤسسات معتبر در این زمینه انجام دهید می‌توانید سینا ترجمه را انتخاب کرده و طبق مراحلی که در زیر به آن اشاره‌شده است سفارش کاور لتر خود را ثبت کرده و روند کار را پیگیری نمایید.

ثبت سفارش

ثبت سفارش از سایت و یا تماس با کارشناسان

پرداخت هزینه

تماس کارشناسان با شما و پرداخت هزینه

بررسی توسط بازرس

بررسی فایل از نظر کیفیت توسط بازرس مربوطه

تحویل فایل

تحویل نسخه نهایی فایل کاورلتر به‌صورت تایپ شده

ثبت سفارش آنلاین کاورلتر مقاله

سینا ترجمه به‌منظور رفاه حال مشتریان گرامی، ابزار محاسبه آنلاین قیمت تهیه کاور لتر را فراهم کرده تا متقاضیان به‌سرعت بتوانند هزینه تهیه کاور لتر را برآورد نمایند. شما عزیزان می‌توانید با واردکردن اطلاعات مربوطه در جدول محاسبه آنلاین سفارش خود را ثبت بفرمایید.

سفارش کاورلتر

ثبت سفارش نگارش کاور لتر مقاله

اگر فرصت و یا تخصص کافی برای نوشتن نامه کاورلتر مقاله خود برای ارسال به مجلات داخلی و یا خارجی را ندارید می‌توانید نوشتن نامه کاورلتر خود را به محققان سینا ترجمه بسپارید. تا با نگارش تخصصی کاورلتر شانس پذیرش مقاله را افزایش داده و در سریع‌ترین زمان ممکن بهترین و تخصصی‌ترین کاورلتر برای مقاله شما نوشته شود.

برای ثبت سفارش کاورلتر مقاله می‌توانید با کارشناسان ما از طریق تماس، پست الکترونیکی موسسه و یا از طریق شبکه‌های مجازی (واتساپ، اینستاگرام و تلگرام) در ارتباط باشید و یا سفارش خود را از طریق لینک زیر ثبت نمایید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

کاور لتر cover letter نامه ای است که همراه مقاله برای ارسال به مجله نوشته می شود و هدف اصلی از نوشتن کاور لتر، ارایه توضیح مختصر وجامع در ارتباط با مقاله و مطالعه انجام شده است.

تهیه کاور لتر در سینا ترجمه برای تمامی زبان ها قابل انجام می باشد.

کاور لتر بهتر است که به صورت مفید و مختصر نوشته شود که معمولا حجم استاندارد این نامه یک صفحه می باشد.

کاور لتر را خیلی طولانی ننویسید. شما باید مختصراً به سر دبیر بگویید چرا مقاله تان برای چاپ در آن ژورنال مناسب است.

در پاسخ به این سوال می توان بیان کرد همه مجلات کاورلتر درخواست نمی کنند ولی اکثرا درخواست کاورلتر می کنند.



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران
پرسش ها و دیدگاه های کاربران
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
سلام روز خوش کاورلتر برای مقاله میخواستم چگونه ثبت انجام بدم؟
سلام و عرض ادب احتراما برای تهیه کاورلتر در خدمتیم. برای شروع کار لطفا فایل مقاله را از طریق سایت و یا از طریق تلگرام، واتساپ،ایمیل و ایتا ارسال بفرمایید تا اقدام شود. با تشکر
4 هفته پیش
بازدیدکننده

بازدیدکننده
سلام روز خوش کاورلتر برای مقاله میخواستم چگونه ثبت انجام بدم؟
4 هفته پیش
بازدیدکننده

تیم پشتیبانی
در پاسخ به:
با سلام یک کاور لتر تخصصی برای پذیرش مقاله می خواستم که مشابه موارد اینترنتی که همه جا هست نباشه
سلام و عرض ادب احتراما کمال تشکر را داریم که ما را برای انجام کار خود انتخاب فرموده اید. بله در خدمت هستیم لطفا درخواست خود را از طریق واتس آپ و یا ایمیل ارسال نمایید تا کاولتر تخصصی شما توسط محققان مرتبط با بالاترین کیفیت نگارش شود. با سپاس تماس و واتس آپ: 09149724522 ایمیل: sina.pub@gmail.com اینستاگرام: @pub.sina
2 سال پیش
بازدیدکننده

lida vasel
با سلام یک کاور لتر تخصصی برای پذیرش مقاله می خواستم که مشابه موارد اینترنتی که همه جا هست نباشه
2 سال پیش

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام