سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

کدام مجلات پولی هستند؟

انتشار 8 اردیبهشت 1398
مطالعه 3 دقیقه

مجلات از نظر نحوه دسترسی و هزینه به دو گروه مجلات پولی و رایگان تقسیم بندی می شوند.

کدام مجلات پولی هستند؟

هزینه چاپ مقاله یکی از مواردی است که دانشجویان و محققین به آن توجه دارند. مجلات و نشریات مختلف بر اساس اینکه مقالات پذیرش شده را بصورت پولی یا رایگان به چاپ برسانند به دو دسته تقسیم می شوند. مجلات پولی مجلاتی هستند که تمامی هزینه های چاپ مقاله را از نویسندگان مقاله دریافت می کنند. لازم به ذکر است که پولی بودن یا نبودن مجلات ربطی به اعتبار آن ها ندارد. چون مجلات منابع درآمدشان را یا از طریق دولت تامین می کنند یا از طریق اخذ هزینه چاپ مقاله از نویسندگان و یا اخذ هزینه از کاربران برای دانلود و دسترسی به مقالات آن مجله بنابراین مجلاتی که برای چاپ مقاله از نویسندگان پول دریافت می کنند اصطلاحا مجلات پولی و مجلاتی که از خوانندگان پول دریافت می کنند از دیدگاه نویسندگان مقاله، مجلات رایگان محسوب می شوند. در این دسته بندی یعنی پولی یا رایگان بودن تفاوتی بین مجلات یا پایگاه های اطلاعاتی وجود ندارد.

هزینه هایی که مجلات از نویسندگان دریافت می کنند

  • هزینه فرمت بندی مقاله  Processing Fee
  • هزینه دسترسی رایگان Open Access
  • هزینه داوری سریع برای اینکه داوری در بازه کوتاه تری انجام شود
  • هزینه چاپ مقاله، برخی از مجلات بدون در نظر گرفتن حالت دسترسی آزاد بابت چاپ مقاله هزینه جداگانه ای دریافت می کند. به این نوع مجلات در اصطلاح مجلات پولی گفته می شود.

مجلات بر اساس هزینه و نحوه دسترسی به مقالات آن به دو گروه  Open Access و Close Access تقسیم بندی می شوند. 

  • مجلات Close Access

این مجلات که برای پذیرش و چاپ مقاله از نویسندگان هزینه ای دریافت نمی کنند Close Access هستند و دسترسی آزاد به مقاله را غیرممکن می کنند. این مجلات هزینه ی خود را از خوانندگان مجلات دریافت می کنند. در واقع کسانی که می خواهند از این مقالات استفاده کنند، باید برای دانلود مقالات، هزینه ای را به عنوان اشتراک به مجله پرداخت نمایند.

  • مجلات Open Access

این مجلات که پولی هستند و تمام هزینه های چاپ مقالات را از نویسندگان مقاله دریافت می کنند Open Access نامیده می شوند. این مجلات  امکان دسترسی آزاد به مقاله را فراهم می آورند. این مقالات پس از چاپ در سایت مجلات نمایه شده و افراد می توانند کل مقاله را رایگان دانلود کنند.

انواع مجلات پولی

  • مجلات پولی معتبر ISI ایمپکت فاکتور
  • مجلات پولی بدون ایمپکت و با اعتبار پایین
  • مجلات پولی بی اعتبار

دسته بندی مجلات بر اساس پولی اشتباهی رایج در ایران است. مجلاتی که به عنوان پولی شناخته می شوند در واقع همان مجلات Open Access هستند که به جای دریافت هزینه  از خوانندگان، از نویسندگان مقاله  دریافت می کنند به همین دلیل در بین نویسندگان مقاله به مجلات پولی معروف شده اند. بنابراین پولی بودن این مجلات به معنای نامعتبر بودن آن ها نیست. مشکل زمانی ایجاد می شود که تعدادی نشریات با اسامی مشابه و فرمت یکسان وارد این عرصه شده و خود را ISI می نامند این مجلات در Zological Record ایندکس می شوند و امکان گرفتن ایمپکت فاکتور برایشان مقدور نیست که این مجلات جز دسته سوم یا مجلات پولی بی اعتبار هستند و داوری تخصصی ندارند.

مراحل چاپ مقاله در مجلات پولی توسط موسسه سینا

  • ارسال درخواست به آدرس ایمیل موسسه pub.sina@gmail.com
  • بررسی درخواست شما توسط کارشناسان موسسه و تماس با شما برای دریافت چکیده مقاله و اطلاعات هویتی
  • پیشنهاد لیست مجلات پولی معتبر و مورد تایید وزارتین با توجه به رشته تخصصی و موضوع مقاله
  • انتخاب مجله از سوی شما
  • ارسال مقاله به مجله ی مورد نظر
  • پیگیری مراحل داوری
  • دریافت پذیرش و چاپ مقاله

موسسه سینا با سابقه بیش از چند سال ارسال و اخذ پذیرش مقالات علمی از معتبرترین ژورنال های پولی می تواند در تمام مراحل چاپ مقاله در کنار شما دانشجویان و محققان باشد. این موسسه با به کارگیری بهترین متخصصان در بخش چاپ مقاله، این امکان را فراهم آورده است که تمام خدمات خود را به صورت کاملا غیر حضوری به مشتریان ارائه دهد. اگر نیاز به چاپ مقاله در مجلات معتبر دارید هم اکنون میتوانید برای ثبت سفارش و یا دریافت اطلاعات بیشتر در مورد پذیرش و چاپ مقالات با کارشناسان و مشاورین موسسه سینا تماس بگیرید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام