سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

حداقل و حداکثر مدرک و تحصیلات برای استخدام اعضای غیر هیات علمی دانشگاه ها

انتشار 23 مهر 1399
مطالعه 2 دقیقه

رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی مشاغل پست های سازمانی مؤسسات آموزش عالی توسط اعضای غیر هیئت علمی را اعلام کرد.

حداقل و حداکثر مدرک و تحصیلات برای استخدام اعضای غیر هیات علمی دانشگاه ها

عبدالرضا باقری رئیس مرکز هیئت های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم، در بخشنامه ای حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی مشاغل پست های سازمانی مؤسسات آموزش عالی توسط اعضای غیر هیئت علمی را به شرح زیر ابلاغ کرد:

دستور: تعیین حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی مشاغل پست های سازمانی توسط اعضای غیر هیئت علمی قراردادی و یا انتصاب اعضای غیر هیئت علمی پیمانی و رسمی به پست های سازمانی اعضای غیر هیأت علمی مؤسسه.

مصوبه: به استناد ماده یک قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و در اجرای مفاد ماده هفده آیین نامه استخدامی اعضای غیر هیئت علمی، حداقل و حداکثر مدرک تحصیلی مورد نیاز برای تصدی مشاغل پست های سازمانی توسط اعضای غیر هیئت علمی قراردادی و یا انتصاب اعضای غیر هیات علمی پیمانی و رسمی به پست های سازمانی اعضای غیر هیأت علمی مؤسسه به شرح زیر به تصویب رسید :

۱-برای پست های سازمانی اپراتور، متصدی کارگاه ها، متصدی آزمایشگاه ها و تکنسین و نظایر آن، مدرک تحصیلی «کاردانی».

۲-برای پست های سازمانی «کاردان»، «کمک کارشناس» و نظایر آن مدرک تحصیلی «کاردانی».

۳-برای پست های سازمانی در گروه مشاغل اصلی (به استثنای بندهای یک دو این مصوب) که به عنوان مشاغل پشتیبان زمینه و موجبات انجام اهداف و ماموریت اصلی و تخصصی مؤسسه را فراهم می کند و قابل واگذاری به بخش خصوصی است مدرک تحصیلی «کارشناسی».

۴- برای پست های سازمانی در گروه مشاغل اصلی (به استثنای بندهای یک دو و سه این مصوبه) که به صورت مستقیم و در رابطه با اهداف مأموریت های اصلی مؤسسه ایجاد شده است از قبیل : پست های سازمانی رشته های شغلی «کارشناس حقوقی»، «کارشناس ارزیابی»، «کارشناس برنامه ریزی»، مدرک تحصیلی حداقل «کارشناسی» و حداکثر «کارشناسی ارشد».

۵-برای پست های سازمانی در گروه مشاغل تخصصی (به استثنای بندهای یک و دو این مصوبه) متناسب با رشته های دارای اولویت مندرج در برنامه راهبردی مؤسسه، مدرک تحصیلی حداقل «کارشناسی» و حداکثر «کارشناسی ارشد».

تبصره ادامه خدمت اعضای غیر هیات علمی که طبق ضوابط قبل از اجرای مصوبه و با مدرک تحصیلی بالاتر از سقف تعیین شده در آن، در پست های سازمانی منصوب شده اند، تا زمان خروج آنان از خدمت با رعایت سایر ضوابط و مقررات مربوط به همان مدرک تحصیلی ارائه شده، بلامانع است و پس از آن هر گونه بکارگیری و انتصاب صرفاً با رعایت کف و سقف مدرک تحصیلی مندرج در این مصوبه امکان پذیر خواهد بود.

متن فوق به تأیید وزیر علوم رسیده است و با رعایت ضوابط و مقررات مربوط باید در دستور کار کمیسیون های دایمی و هیات امنا قرار گیرد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام