سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

خدمات بروز رسانی رفرنس های مقالات

انتشار 28 اردیبهشت 1399
مطالعه 3 دقیقه

پایان نامه، رساله، طرح پژوهشی و مقالات علمی جزء جدایی ناپذیر تحصیلات تکمیلیست که هر دانشجویی در این مقطع با این مباحث سروکار دارد. لذا آشنایی کامل با شیوه های صحیح انجام این دست از فعالیتهای پژوهشی، لازمه موفقیت در این مسیر است.

خدمات بروز رسانی رفرنس های مقالات

پایان نامه، رساله، طرح پژوهشی و مقالات علمی جزء جدایی ناپذیر تحصیلات تکمیلیست که هر دانشجویی در این مقطع با این مباحث سروکار دارد. لذا آشنایی کامل با شیوه های صحیح انجام این دست از فعالیتهای پژوهشی، لازمه موفقیت در این مسیر است. همانطور که میدانید در هر نوع پژوهشی حتی برای برداشتن اولین قدم یعنی تعیین موضوع و مسیر پژوهش، نیاز به بررسی منابع و مراجع موجود خواهیم داشت. برای تکمیل دانش و اطلاعات و تدوین نتایج مطالعات نیز نیاز به استفاده از این منابع جهت تایید صحت اطلاعات ارائه شده بر اساس پژوهشهای پیشین هست. نکته مهم در این میان، رعایت جانب امانتداری و تبعیت از اصول اخلاق پژوهشی در استفاده ار نتایج مطالعات و پژوهشهای سایر محققین میباشد که خود مستلزم اشراف بر شیوه های به روز رفرنس نویسی، چگونگی استناددهی و ذکر منبع در محتوای تحقیق و انتهای آن هم برای حفظ مالکیت آثار پژوهشی دیگران و هم تایید اصالت پژوهش فعلی از سوی مراجع و نهادهای مربوطه از جمله دانشگاهها و مراکز علمیست. از این رو در ادامه میخواهیم به بروزرسانی رفرنس های مورد استفاده در مقالات و پایان نامه ها بر اساس جدیدترین روشهای رفرنس نویسی مورد تایید مراکز علمی دنیا بپردازیم. 

روش های رفرنس دهی

روش aPAمخفف شده کلمات American psychological association است که محصول انجمن روان شناسی آمریکاست. این روش بیشتر برای ارجاع دهی پژوهش های گروهی مورد استفاده قرار میگیرد. در این روش از هر چهار سمت کاغذ، معادل یک اینچ (2.54cm) فاصله قرار میدهند. فونت نوشته در این روش، Times New Roman میباشد. در روش APA، بخشی از منابع در خود متن نوشته شده و بخش کامل تر در قسمت منابع درج میشود.

روش MLA: این روش بیشتر برای شاخه های علوم انسانی و ادبیات مورد استفاده قرار میگیرد. در واقع زمانی که منبع مورد استفاده کتاب باشد، از این روش استفاده میکنیم. در این روش، ارجاع دهی یک بار در متن اصلی و یک بار در بخش منابع صورت میگیرد. در متن اصلی بعد از اتمام جمله، در صورت استفاده از کتاب، نام نویسنده با یک فاصله و صفحه کتاب در داخل پارانتز ذکر میشود و اطلاعات تکمیلی در بخش آخر (منابع) درج میگردد.

روش  AMA: این روش به طور تخصصی برای نوشته ها و مقالات پزشکی مورد استفاده قرار میگیرد. در روش AMA، برای هر منبع، یک شماره اختصاص داده شده و در بخش منابع، کلیه این شماره ها به همراه توضیحات کامل در اختیار خواننده قرار داده میشود.

روش شیکاگو: این روش عمدتا برای نوشته های تاریخی مورد استفاده قرار میگیرد و یکی از روش های استاندارد برای انتشار مطالب به حساب می آید. برای هر منبع استفاده شده شماره ای تعریف میشود و در انتهای همان صفحه توضیحات لازم درج میگردد و دیگر در بخش منابع لازم به توضیح اثر نیست.

روش IEEE: این روش مناسبترین سبک برای ارجاع دهی به مجلات انجمن IEEE است. در اکثر مواقع، از این روش برای نوشته هایی در زمینه های علوم مهندسی استفاده میشود.  این روش هم مانند سبک شیکاگو است و در خود متن از اعداد استفاده میگردد.

روش Iso 690: یک روش ایزو برای رفرنس دهی به متونی با هر موضوعی میباشد. این روش بیشتر برای فایل های متنی الکترونیکی کاربرد دارد. نقطه گذاری و سبک خاص جز اصول این روش بحساب نمی آید؛ در واقع این روش، وسیله ای برای ارائه بهتر مطالب است. آخرین ورژن ارائه شده برای این روش در سال 2010 میباشد.

روش هاروارد: این روش معمولا توسط دانشجویان بکار برده می شود. در روش هاوارد در ابتدا بلافاصله پس از متن مورد استفاده قرار گرفته، در داخل پارانتز نام نویسنده و سال آن درج میگردد. سپس در بخش منابع، فهرست کامل آن درج میگردد.

بروز رسانی رفرنس های مقالات در موسسه سینا

رفرنس ها، یکی از مهمترین بخش های یک مقاله است که نگارش صحیح آن تاثیر زیادی روی نتیجه یک مقاله خواهد داشت. زیرا مقالاتی که منابع آنها ناقص، غلط و حتی قدیمی باشد، شانسی برای پذیرش از مجلات معتبر نخواهند داشت. از این رو موسسه سینا با تیمی از متخصصان و کارشناسان خبره در این زمینه، خدمات بروز رسانی منابع را به طور تخصصی، برای محققین و دانشجویان گرامی ارائه میدارد. این عزیزان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با کارشناسان موسسه تماس حاصل فرمایند. 

بیشتر بخوانید:

بروز رسانی رفرنس ها تاثیری درپذیرش مقاله دارد؟

سفارش به روز رسانی آنلاین رفرنس ها

سبک رفرنس نویسی در مقالات علوم انسانی

به روز رسانی رفرنس مقالات فارسی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام