سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

کپی رایت Copyright در مقاله چیست؟

انتشار 17 دی 1399
مطالعه 2 دقیقه

قانون کپی رایت شامل حفاظت قانونی از هر چیزی که بتوان به انحصار درآورد، میشود. میتواند با موضوع علمی ، ادبی ، هنری یا هر چیز دیگر باشد. این قانون به صاحب اثر این اجازه را میدهد که فقط او حقوق انحصاری استفاده ، خرید یا فروش اثر خود را داشته باشد و اگر کسی به غیر از او به این اثر دست ببرد ، با قانون طرف است.

کپی رایت Copyright در مقاله چیست؟

پیش از ارائه مقاله خود به یک ژورنال و مجله ISI و علمی و پژوهشی، شما باید از دو موضوع در مورد کپی رایت Copyright (حق نشر و تکثیر) آگاه باشید. کپی رایت Copyright، حق قانونی انحصاری برای نشر یک اثر ادبی است. ابتدا اینکه اگر مقاله شما حاوی توضیحات، تصاویر یا سایر مطالبی است که قبلاً در جایی دیگر منتشر شده اند، شما باید اجازه یا مجوز چاپ مجدد آنها را کسب کنید مگر آنکه دارای حق کپی رایت باشید. دوم اینکه معمولاً شما باید حق نشر و تکثیر مقاله خود را به ژورنال منتقل کنید(یا برای بعضی ژورنال ها، انتقال حقوق محدود و در عین حال حفظ حق نشر و تکثیر).

کپی رایت Copyright در مقالات ISI, ISC و علمی و پژوهشی

دلایل حقوقی برای کسب اجازه متقاضی در زمان انتشار مجدد اثر شخص دیگر با قانون کپی رایت (حق نشر و تکثیر، حق تالیف) وجود دارد. اگر ژورنالی تحت حمایت قانون کپی رایت قرار داشته باشد که تقریباً تمام ژورنال های ISI و علمی و پژوهشی تحت حمایت کپی رایت قرار دارند، مالکیت حقوقی مقالات منشر شده به دارنده حق نشر تعلق می گیرد. بنابراین برای انتشار مجدد مطالب تحت حمایت و حفاظت کپی رایت، باید موافقت دارنده حق نشر و تکثیر را کسب نمایید، در غیر این صورت باید ریسک طرح دعوی حقوقی به خاطر نقض حق تالیف و تکثیر را بپذیرد.
این امر اساسا بدین معنی است که شما تا زمانی که از دارنده ی کپی رایت کسب اجازه نکرده اید، نباید جداول، تصاویر و بخش های مهم اثر یا متن مربوط را مجددا منتشر کنید اهمیت این مساله به حدی است که شما باید مطالب تجدید چاپ شده را با عناوینی نظیر «تجدید چاپ با اجازه از (ژورنال یا کتاب مرجع)، کپی رایت (سال) و توسط (دارنده حق نشر)» برچسب گذاری کنید. اطلاعات مربوط به نحوه کسب اجازه غالبا در وب سایت ژورنال یا سایر نشریات و آثاری که حاوی این مطالب هستند، اعلام می شوند. در صورت عدم اعلام این موارد توسط وب سایت، می توانید با دفتر تحریریه نشریه مربوط تماس بگیرید.

قانون کپی رایت شامل حفاظت قانونی از هر چیزی که بتوان به انحصار درآورد، میشود. موضوع آن میتواند علمی ، ادبی ، هنری یا هر چیز دیگر باشد. این قانون به صاحب اثر این اجازه را میدهد که فقط او حقوق انحصاری استفاده ، خرید یا فروش اثر را دارد و اگر کسی به غیر از او به این اثر دست ببرد ، با قانون طرف است.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام