سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

کسب بیشترین امتیاز در مصاحبه دکتری با چاپ مقاله ISI

انتشار 14 دی 1398
مطالعه 11 دقیقه

برای داوطلبانی که قصد ورود و ادامه تحصیل در مقطع دکتری دارند، آزمون مصاحبه از اهمیت ویژه ای برخوردار است. با توجه به شرایط خاصی که در این آزمون وجود دارد، داوران بصورت شفاهی و سوال جوابی افراد را مورد ارزیابی و سنجش علمی قرار میدهند. اگر داوطلبی در آزمون کتبی امتیاز خیلی بالایی هم دریافت کند، ورود او به دوره دکتری تضمینی نیست و باید تلاش بکند در آزمون مصاحبه هم بهترین عملکرد را داشته باشد. در واقع وظیفه داوران در جلسه مصاحبه این است که آیا داوطلبانی که در آزمون کتبی امتیاز لازم را دریافت کرده اند، آیا شایسته ادامه تحصیل در این مقطع را دارند!؟ داوطلبان نیز باید با عملکرد خود به داوران نشان دهند که چه از نظر بار علمی و چه از نظر رزومه آموزشی و پژوهشی استحقاق ورود و ادامه تحصیل در این دانشگاه را دارند.

در مورد مجلات ISIچه می دانید؟

یکی از این موسسات که به طور نسبی از اعتبار و شهرت بیشتری برخوردار است، ISI است این موسسه بخشی از موسسه " تامسون رویترز" است به عنوان جمعبندی می توان گفت که ISI در واقع یک مرجع تعیین استاندارد و معتبر بودن نشریان علمی در سراسر جهان است بدین معنا که صلاحیت نشریات مختلف در زمینه های یاد شده بررسی شده و در صورت داشتن اعتبار علمی و رعایت اصول فنی چاپ نشریه، در لیست نشریات این موسسه قرار می گیرد. بنابراین مجلاتی که در لیست مجلات این موسسه قرار می گیرند به مجلات ISI مشهور هستند و اگر مقاله ای در چنین مجلاتی به چاپ رسد، مقاله ISI می باشد و چنین مقالاتی دارای اعتبار علمی می باشند.مجلات یا ژورنال های ISI مجلاتی هستند که در لیست مجلات موسسه تامسون رویترز قرار دارند و این مجلات، مجلات معتبری هستند همه مجلات ISI از نظر اعتبار در سطح یکسانی قرار ندارد و برخی مجلات معتبرتر از مجلات دیگر هستند ملاکی که موسسه تامپسون رویترز برای ارزش دهی به مجلات ISI استفاده می کند، ایمپکت فاکتور (IF) و یا ضریب تاثیر نام دارد و به صورت میانگین تعداد دفعاتی که به مقالات یک مجله در دو سال قبل رفرنس داده شده است، تعریف می گردد. بالاتر بودن ایمپکت فاکتور یک مجله بدین معناست که مقالات این مجله به طور میانگین توسط مقالات بیشتری مورد ارجاع قرار گرفته اند و بنابراین این مجله در بین محققان از اعتبار بیشتری برخوردار بوده است و بیشتر مورد استناد قرار گرفته است با توجه به اعتبار بسیار بالای این مجلات داوری بسیار سختگیرانه ای دارند و داوران این مجلات نسبت به برخی موارد حساسیت زیادی دارند اگر مقاله از لحاظ سطح کیفی مطالب و سطح ترجمه کیفیت خوبی نداشته باشد حتما ریجکت خواهد شد.

انواع مجلات ISI

مجلات ISI بر اساس اینکه دارای ضریب نفوذ یا ایمپکت فاکتور باشند یا نه، به دو گروه تقسیم می شوند که مجلات ایمپکت دار جز مجلات (JCR) می باشند که در پذیرش مقالات برای چاپ بسیار سخت گیر بوده ولی بعنوان بهترین و معتبرترین مجلات دنیا بحساب می آیند

مجلات بدون ضریب تأثیر (ISI LIST):مجلات بدون ایمپکت تا حدودی تضمینی بوده و دارای داوری راحت تری نسبت به مجلات ایمپکت دار هستند و در درجه B رتبه بندی مجلات بین المللی قرار دارند. این مجلات از نظر هزینه اکسپت Open Access هستند که تمام هزینه های پذیرش و چاپ مقالات را از نویسندگان دریافت می کنند و امکان دسترسی آزاد به مقاله را فراهم می آورند. این مقالات پس از چاپ در سایت مجلات نمایه شده و افراد می توانند کل مقاله را رایگان دانلود کنند.

مجلات دارای ضریب تأثیر (JCR LIST):جی سی آر ها که جز معتبر ترین و پرطرفدار ترین مجلات می‌باشند.مجلات ایمپکت دار مجلات غیر تضمینی هستند که از اعتبار علمی بسیار بالایی برخوردارند و داوری سختگیرانه دارند زیرا این مجلات به لحاظ داشتن اعتبار بالا بصورت تضمینی نمی باشد و عمده داوری خود را روی بار علمی و محتوای مقاله ارسالی متمرکز می نمایند. مجلات ایمپکت دار در رتبه بندی مجلات بین المللی در درجه A قرار دارند. این مجلات از نظر هزینه ی اکسپت Close Access هستند که برای پذیرش و چاپ مقاله از نویسندگان هزینه ای دریافت نمی کنند و دسترسی آزاد به مقاله را غیرممکن می کنند. این مجلات هزینه ی خود را از خوانندگان مجلات دریافت می کنند.

انواع مجلات ISI

اهمیت چاپ مقالات در مجلات ISI

چاپ مقاله در مجلات باعث بهتر دیده شدن اثر نویسنده و پژوهشگر مقاله خواهد شد، اهمیت چاپ مقاله در مجلات isi شامل موارد زیر می باشد

اهمیت چاپ در مجلات ISI

تضمین بالا: این مجلات خارجی به علت شرایط داوری ایده ال به علت رای زنی بیشتر موسسه ، تضمین بالاتری داشته و امکان پذیرش مقاله در این مجلات بیشتر می باشد.

سریع تر: این مجلات برعکس مجلات داخلی و خارجی دیگر ، در سریع ترین زمان ممکن داوری کرده و نامه پذیرش ارسال مینمایند.

امتیاز بیشتر: این مجلات نسبت به مجلات داخلی امتیاز بیشتری را در مصاحبه دکترا به خود اختصاص می دهند.

چند منظوره بودن: نه تنها با چاپ مقاله در این مجلات امتیاز آزمون مصاحبه دکتری را کسب می نمایید ، بلکه برای ارتقا رزومه در مراحل بعدی تحصیلی و همچنین اپلای کردن به کشور های خارجی به منظور ادامه تحصیل ،از اهمیت زیادی برخوردار هستند

نقش چاپ مقاله در مصاحبه دکتری

مهمترین و پر امتیاز ترین فعالیت های علمی، چاپ مقاله است. در واقع با داشتن چند مقاله پذیرش شده در نشریات معتبر میتوانید موفقیت خود را در این آزمون تضمین کنید چراکه دید اساتید هم نسبت به شما مثبت شده است. برای کسانی هم که قصد شرکت در آزمون مصاحبه را دارند باید عرض کنیم، اگر میخواهند از دانشگاه مورد نظر خودشان پذیرش بگیرند، بهتر است چاپ مقاله را جدی بگیرند

نقش چاپ مقاله در مصاحبه دکتری

تقسیم بندی امتیازات آزمون مصاحبه

پس از اینکه نتایج آزمون کتبی دکتری مشخص شد، داوطلبان باید خود را آماده شرکت در مصاحبه دکتری کنند. آزمون کتبی و شفاهی مانند چندین سال اخیر، هر کدام سهمی 50 درصدی در قبولی داوطلبان دارند. همانطور که میدانید خود جلسه آزمون 100 امتیاز دارد که 40 امتیاز آن مربوط به کارهای پژوهشی (چاپ مقاله، کتاب و پایان نامه و ...) است، 30 امتیاز آن به رزومه آموزشی داوطلب باز میگردد(معدل، کیفیت و طول دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد) را در نظر میگردند، در نهایت هم 30 امتیاز به خود جلسه آزمون مصاحبه (به رفتار و تسلط داوطلب) امتیاز داده میشود. 50 درصد مجموع این امتیازات به همراه 50 درصد امتیاز نمره کتبی، امتیاز کل داوطلب را تشکیل میدهند.

تاثیرانواع مقالات در مصاحبه دکتری

از آن جا که بخش زیادی از نمره مصاحبه دکتری به فعالیت های پژوهشی داوطلبان اختصاص دارد، نگارش و چاپ مقالات علمی تاثیر زیادی بر موفقیت داوطلبان در مصاحبه دکتری دارد. مقالات علمی انواع مختلفی دارد که امتیاز مختص به آن، با توجه به نوع مقاله و ناشر آن متفاوت است در ادامه انواع مقالات موثر در مصاحبه دکتری بررسی شده است.

امتیاز چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی و خارجی در مصاحبه دکتری

موضوع مقاله علمی پژوهشی ارائه ایده ای جدید و نوآوری در حل مسئله های علمی بوده و نویسنده مقاله علمی پژوهشی، تحقیقات پیشین انجام شده روی موضوعی خاص را توسعه داده و یا از نگاهی دیگر آن را بررسی می کند و در نهایت نتیجه پژوهش های خود را در قالب مقاله در دسترس عموم قرار می دهد.محققان اغلب برای بررسی یک موضوع علمی که پیش از این به آن پرداخته نشده، از داده های خام استفاده کرده و مقاله علمی پژوهشی بر اساس تحلیل و تفسیر این داده‌ها نگارش می شود. در این نوع مقاله، تمرکز بر روی رفع یک مشکل خاص است که قبلا درباره آن راه حلی ارائه نشده است و یا راه حل‌ های موجود شک برانگیز هستند.

امتیاز چاپ مقاله علمی پژوهشی داخلی و خارجی در مصاحبه دکتری

چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا از طرح پژوهشی دانشجو 6-7 امتیاز دارد.

چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا خارج از طرح پژوهشی دانشجو 5-7 امتیاز دارد.

چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر پایین از طرح پژوهشی دانشجو 5-6 امتیاز دارد.

چاپ مقاله در مجلات علمی خارجی با ضریب تاثیر بالا خارج از طرح پژوهشی دانشجو 4-6 امتیاز دارد.

چاپ مقاله در مجلات علمی SCOPUS از طرح پژوهشی دانشجو 1-3 امتیاز دارد

چاپ مقاله در مجلات علمی pubmed از طرح پژوهشی دانشجو 1-3 امتیاز دارد

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی از طرح پژوهشی دانشجو 2-6 امتیاز دارد.

چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی خارج از طرح پژوهشی دانشجو 2-5 امتیاز دارد

امتیاز چاپ مقاله علمی ترویجی داخلی و خارجی در مصاحبه دکتری

هدف از نگارش مقالات علمی - ترویجی ارائه ایده جدیدی از جانب نویسنده مقاله نیست، بلکه در این نوع مقالات به مرور تحقیقات و مقالات پیشین در یک موضوع تخصصی و مطالعه نتایج آن‌ ها پرداخته می شود. نویسندگان مقالات علمی - ترویجی نتایج و داده‌ های موجود در مقالاتی که قبلا درباره موضوعی خاص نوشته شده اند را گردآوری و به طور خلاصه به صورت یک مقاله جامع در می آورند.

امتیاز چاپ مقاله علمی ترویجی داخلی و خارجی در مصاحبه دکتری

​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی ترویجی داخلی خارج از طرح پژوهشی دانشجو 1-3 امتیاز دارد.

​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی داخلی که دارای ناشر و هیات تحریریه از طرح پژوهشی دانشجو تا 2 امتیاز دارد.

​​​​اکسپت و چاپ مقاله در مجلات علمی داخلی که دارای ناشر و هیات تحریریه خارج از طرح پژوهشی دانشجو تا 2 امتیاز

امتیاز پذیرش مقاله علمی در همایش ها در مصاحبه دکتری

کنفرانس های علمی با هدف ارائه به روز ترین بحث های علمی و تبادل نظر در مورد موضوعات پژوهشی، در خارج و داخل کشور برگزار می شود. محققان می توانند ایده ای که در ذهن دارند را به صورت یک مقاله کنفرانسی چاپ کرده و در همایش ها ارائه دهند. در این مرحله هنوز جزئیات پژوهش مورد بررسی دقیق قرار نگرفته و تحقیقات قبلی در این زمینه به طور کامل جمع آوری نشده است. از این رو مقالات همایشی در مصاحبه دکتری امتیاز پایین تری نسبت به مقالات علمی - پژوهشی و علمی - ترویجی دارند.

پذیرش مقاله در همایش بین‌المللی خارجی زبان 1-2 امتیاز دارد.

پذیرش مقاله در همایش بین‌المللی فارسی زبان 1-75/1 امتیاز دارد.

پذیرش مقاله در همایش ملی یا منطقه‌ای 1-5/1 امتیاز دارد.

امتیاز پذیرش مقاله علمی در همایش ها در مصاحبه دکتری

با نکات زیر تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری را افزایش دهید

واضح است که تنها صرف آگاهی از اینکه برای مصاحبه دکتری چند مقاله لازم است ، نمی توان قبولی خود در مصاحبه را تضمین کرد، اما مسلما تاثیر بسزای آن بر کسی پوشیده نیست. اما اگر می خواهید میزان تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری خود را بالا ببرید، توصیه می کنیم که به نکات یر توجه کنید.

بر اساس روال معمول مصاحبه های دکتری، تنها مقالاتی دارای امتیاز هستند که با رشته تحصیلی که فرد برای آن متقاضی شرکت در دکترا شده است، مرتبط باشد. در غیر این صورت، هر چه قدر تعداد مقالات غیر مرتبط زیاد باشد، باز هم امتیاز چندانی به آن ها داده نمی شود.

یک فاکتور بسیار مهم در امتیاز بندی مقالات، میزان اعتبار مجله و ژورنالی است که در آن به چاپ رسیده است. بر این اساس، دانشگاه ها موقعیت مجله را در زمان چاپ مقاله مورد بررسی قرار می دهند، و می بینند که آیا در لیست سیاه قار دارد یا خیر. البته دانشگاه هایی نیز وجود دارد که حتی در صورت نبود در لیست سیاه، به مقالات مورد نظر امتیازی نمی دهند.

تاثیر مقاله در مصاحبه دکتری

مراحل چاپ مقاله در مجلاتISI

مراحل چاپ مقاله چندان طولانی نمی باشد فقط نیاز به کمی دقت و توجه و آشنایی و مهارت دارد مثلا مقاله باید توسط یک مترجم متخصص که سابقه بسیاری در زمینه ترجمه در حوزه مورد نظر را داشته باشد تا بتواند مقاله را کاملا به صورت تخصصی و با کیفیت بالا ترجمه کند.چاپ مقاله در مجلات ISI شامل مرحل زیر می باشد

مراحل چاپ مقاله در مجلاتISI

استخراج مقالات :پس از نوشتن پایان نامه مراحل بعدی استخراج مقاله از پایان نامه می باشد . استخراج مقاله از پایان نامه مستلزم شناخت ساختار و اهداف هر یک می باشد

ترجمه مقالات :به صورت تخصصی در همه رشته ها و به تمامی زبان های دنیا می باشد. نوع کیفیت ترجمه طلایی،برنز ، نقره ای می باشد

ویرایش مقالات :از لحاظ دستورزبانی و قواعد نگارشی ویراستاری می گردد ویرایش ظاهری نوعی از ویراستاری است که در آن به شکل و ظاهر نوشته‌ها دقت می‌شود؛ یعنی پاراگراف‌بندی‌ها، رعایت رسم‌الخط صحیح کلمات و هر آنچه انسجام ظاهری نوشته‌ها و مقالات را بهبود می‌بخشد در دسته ویرایش ظاهری قرار می‌گیرد.

پارافریز مقالات: پارافریز مقاله تغییر واژه و عبارات یک متن می باشدکه در واقع ادراک خود از یک متن بدون تغییر در پیام و معنای واقعی محتوا

فرمت بندی مقالات :موقع فرستادن مقاله برای ژورنال باید فرمت ژورنال رو رعایت کنید. رعایت فرمت خاص شامل نوع فونت ،سایز فونت،میزان فاصله از طرفین ،نوع نگارش صفحات ،نوع نگارش ضمائم می باشد

سابمیت مقالات:پس از نگارش و آماده‌سازی مقاله شما مقاله خود را جهت چاپ به یک مجله مناسب، ارسال و یا به‌اصطلاح دیگر سابمیت نمایید.

سینا ترجمه

خدمات ثبت سفارش کسب امتیاز در مصاحبه دکتری با چاپ مقاله ISI در سینا ترجمه

سینا ترجمه در زمینه های پذیرش و چاپ مقاله، چاپ کتاب، ترجمه تخصصی، تبدیل پایان نامه به کتاب و ... به ارائه خدمات میپردازد. همچنین سینا ترجمه ، توانسته است به کمک محققان بنام کشور ، با رایزنی و تعامل مناسب با ژورنال ها و مجلات معتبر بین المللی در بخش چاپ مقاله، درصد پذیرش مقالات ISI را تا حد زیادی تضمین کند و این نوید را به دانشجویان و اساتید گرانقدر بدهد که میتوانند در بخش چاپ مقاله، با خیال راحت مقالاتشان را با تضمین بالا به چاپ برسانند.

جهت ثبت سفارش کسب امتیاز در مصاحبه دکتری با چاپ مقاله isi می توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید و یا با کارشناسان ما از طریق تماس، ایمیل و شبکه های مجازی ( واتساپ،تلگرام و اینستاگرام) در ارتباط باشید

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:



سوالات متداول

مقاله بخش عمده امتیازات پژوهشی در مصاحبه دکتری را به خود اختصاص می دهد

مقالی علمی - پژوهشی، علمی - ترویجی و همایشی در مصاحبه دکتری امتیاز دارند که توضیحات کاملتر در مورد هریک از مقالات در این مطلب ارائه شده است.

عدد مشخصی برای تعداد مقاله در مصاحبه دکتری تعیین نشده است و عواملی نظیر مدت زمان گذشته از فارغ التحصیلی، رشته و سن داوطلبان بر نظر اساتید در این باره تاثیر گذار است.

30 امتیاز مصاحبه دکتری به رزومه آموزشی داوطلب باز میگردد(معدل، کیفیت و طول دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد) را در نظر میگردند،



در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام