سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

لیست مجلات ژورنالهای بین المللی international

انتشار 24 فروردین 1399
مطالعه 4 دقیقه

یافتن مجله علمی معتبر در بین لسیت انبوهی از مجلات بین المللی که فیک نبوده و ضریب تاثیر (IF) قابل قبولی هم داشته باشد، بخشی از دغدغه دانشجویان و محققین برای انتخاب مجله میباشد.

لیست مجلات ژورنالهای بین المللی international

یافتن مجله علمی معتبر در بین لسیت انبوهی از مجلات بین المللی که فیک نبوده و ضریب تاثیر (IF) قابل قبولی هم داشته باشد، بخشی از دغدغه دانشجویان و محققین برای انتخاب مجله میباشد. زیرا خطا در انتخاب، منجر به بی ارزش شدن زحمات و تلاشهای شبانه روزی نویسندگان مقالات با چاپ آنها در مجلات فیک و بی اعتبار خواهد شد و این علاوه بر هدر رفت زمان و هزینه اختصاص داده شده برای نگارش این مقالات علمیست. از این رو توصیه ما همیشه این بوده که یا به قدر کافی دانش و اطلاعات از نحوه شناسایی مجلات کسب کنید و یا اینکار را به افراد اهل فن بسپارید. آنها با تجربه و شناختی که بواسطه چاپ مقالات علمی مختلف از مجلات معتبر خارجی دارند، با ارائه مشاوره های دقیق، مناسبترین مجلات را برای چاپ مقالات شما پیشنهاد خواهند داد. مجموعه ای از این افراد اهل فن و مجرب در موسسه سینا گرد هم آمده اند تا علاوه بر سایر خدمات تخصصی پذیرش و چاپ مقاله، در زمینه اعتبارسنجی و معرفی مجلات معتبر خارجی نیز به محققین و پژوهشگران عزیز مشاوره داده و آنها را بسوی انتخابی دقیق و موفق سوق دهند. اما برای آشنایی نسبی شما عزیزان با انواع پایگاههای نمایه کننده مجلات که در واقع مبین اعتبار مجلات نیز هست، به اختصار، به معرفی این پایگاهها پرداخته و در آخر لیستی از برخی مجلات نمایه شده در هر یک از این پایگاهها را ارائه خواهیم داد.

همانطور که اشاره شد، اعتبار ژورنال­ ها به پایگاه و موسسه علمی است که ژورنال در آنجا نمایه شده است. منظور از نمایه، بانک اطلاعاتی است که علاوه بر چکیده مقالات، دارای فهرست منابع هر مقاله نیز بوده و بدین ترتیب امکان محاسبه تعداد ارجاعات به هر مقاله را فراهم می‌کند. هر چه اعتبار این موسسات علمی بالاتر و تعداد موسسات نمایه کننده بیشتر باشد، اعتبار ژورنال نیز افزایش می ­یابد. در حالت کلی چهار نمایه کننده معتبر بین المللی در علوم مختلف وجود دارد که عبارتند از شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters)، اسکوپوس(Scopus)، پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) و در زمینه پزشکی هم پاب مد(PubMed) که مهمترین ابزار برای جستجو در پایگاه داده های آزاد (دیتابیس) مدلاین است.

مجلات تامسون (ISI, WOS)

شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) یک شرکت چندملیتی رسانه‌های گروهی است با زیرمجموعه هایی که یکی از این زیر مجموعه ها پایگاه  Web of science می باشد. پایگاه (Web Of Science (WOS یک نمایه استنادی علمی است که توسط تامسون رویترز ایجاد شده است و جستجوی استنادی جامع را فراهم می‌کند. به صورت عامیانه و متداول مقالاتی که در این پایگاه نمایه می شوند به مقالات ISI  شهرت یافته اند، WOS دو نوع مجله دارد که یکی دارای ایمپکت فاکتور بوده و دیگری بدون ایمپکت فاکتور است، به مجلاتی از WOS که دارای ایمپکت فاکتور هستند مجلات JCR گفته می شود و به مجلات بدون ایمپکت فاکتور، مجلات ISI Listed می گویند. برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در isi می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید:

http://ip-science.thomsonreuters.com/mjl/#journal_lists

مجلات اسکوپوس (Scopus)

اسکوپوس یکی از نمایه‌های استنادی معتبر و شناخته‌ شده‌ است که اطلاعات کتاب‌شناختی حدود ۲۵ میلیون سند را در خود جمع‌آوری کرده‌ و در مجموع  اطلاعات ۱۶ هزار و پانصد مجله علمی پژوهشی را در خود نمایه کرده‌ است. اسکوپوس یکی از محصولات الزویر (Elsevier) است که استفاده از اطلاعات آن نیاز به اشتراک و پرداخت هزینه دارد. برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در موسسه اسکوپوس می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید:

http://www.scimagojr.com/journalsearch.php

مجلات پاب مد (PubMed)

پاب‌مِد (PubMed) مهمترین ابزار برای جستجوی پایگاه داده‌های آزاد (دیتابیس) مدلاین است که حاوی اطلاعات بیبلیوگرافی پژوهشی برای تمام رشته‌های علوم پزشکی و زیست‌شناسی است. این دیتابیس تا سال ۲۰۰۸ حاوی ۱۷ میلیون عنوان بود که قدیمیترین آنها به سال ۱۸۶۵ باز می‌گردد. پاب مد مجموعه‌ای از اطلاعات کیفی مرکز ملی اطلاعات زیست‌فناوری و سایر نهادهای و سازمان‌های دولتی حوزه سلامت ایالات متحده آمریکا است. این دیتابیس بطور رایگان برای جهانیان قابل دسترس است. برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در پاب مد می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/nlmcatalog/

مجلات ISC

پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) یک سامانه اطلاع رسانی علمی است که در صدد تجزیه و تحلیل مجلات علمی کشورهای اسلامی بر اساس معیارهای علم سنجی معتبر اسلامی می‌باشد. پس از isi و اسکوپوس، ISC (پایگاه استنادی علوم جهان اسلام) سومین پایگاه استنادی برای سنجش عملکرد پژوهشی کشورها محسوب می شود که ۵٧ کشور در آن مشارکت دارند. برای اطمینان از ایندکس بودن یک مجله در isc می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه کنید:

http://mjl.isc.gov.ir/Default.aspx?lan=en

لیست مجلات اسکوپوس scopus 

لیست مجلات معتبر jcr 

لیست ﻣﺟﻼت ﻣﻌﺗﺑر ISI رشته های علوم پایه

لیست مجلات معتبر isc 

بیشتر بخوانید:

چاپ مقاله در ژورنال های بین المللی

مراحل چاپ مقاله در مجلات بین المللی

مجلات JCR چه نوع مجلاتی هستند؟

چاپ مقاله ای اس ای در کمترین زمان

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام