سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

لیست مجلات SCOPUS

انتشار 25 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

چند پایگاه علمی مطرح در دنیا وجود دارند که به چاپ مقالات علمی میپردازند. یکی از این پایگاهها، اسکوپوس میباشد که مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در این پایگاه امتیازات مختلفی را نصیب مولفان این مقالات میکند.

لیست مجلات SCOPUS

چند پایگاه علمی مطرح در دنیا وجود دارند که به چاپ مقالات علمی میپردازند. یکی از این پایگاهها، اسکوپوس میباشد که مقالات چاپ شده در مجلات نمایه شده در این پایگاه امتیازات مختلفی را نصیب مولفان این مقالات میکند. چرا که اعتبار مجلات اسکوپوس در مجامع علمی سراسر دنیا مورد تایید اساتید و پژوهشگران حوزه های مختلف است. تاثیر مهمی که ارائه مقاله در تقویت رزومه تحصیلی افراد و نیز در آزمون ها و مصاحبه های علمی و کاری و همچنین پذیرش گرفتن در دانشگاه های خارجی افراد دارد، موجب شده که خصوصا در دهه اخیر، بحث چاپ مقالات در مجلات اسکوپوس یا سایر مجلات معتبر تبدیل به بحث داغ محافل علمی گردد. بخشی از ارزش و اعتبار علمی مقاله در واقع به اعتبار مجله ای که آن را چاپ می کند، برمیگردد. از طرفی، یک مقاله علمی ارزشمند بر پایه اطلاعات و منابع موثقی که صحت و اعتبار آنها تایید و تصدیق شده شکل میگیرد. بنابراین کاربرد دیگر مجلات اسکوپوس، جستجو در بین مقالات چاپ شده در آنها و استفاده از آنها در فرایند پژوهش بعنوان مرجع میباشد.

انتشارات الزویر که یکی از بزرگ‌ترین ناشران کتاب‌ها و مجلات علمی در دنیا به شمار می‌رود، در سال ۲۰۰۴ با همراهی چند شرکت بین‌المللی دیگر، پایگاه استنادی اسکوپوس را به عنوان رقیب موسسه ISI یا تامسون رویترز تاسیس کرد. پایگاه اسکوپوس در هر سال بیش از ۳۰۰۰ ژورنال علمی از سراسر جهان و به زبان‌های مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. مجلاتی که استانداردهای این موسسه را داشته باشند به لیست مجلات مورد تایید این موسسه اضافه می‌شوند. در حال حاضر لیست مجلات اسکوپوس شامل بیش از ۲۳ هزار مجله می‌باشد. البته این موسسه در لیستی که منتشر می‌کند مجلاتی که قبلاً در لیست اسکوپوس قرار داشته‌اند اما هم اکنون از این لیست خارج شده‌اند یا مجلاتی که انتشار آن‌ها متوقف شده است را نیز آورده است. بنابراین شما می‌توانید ببینید که آیا مقاله‌ای که در سال‌های قبل در یک مجله منتشر شده است جزو اسکوپوس بوده است یا خیر.

لیست مجلات scopus

لزوم استفاده از پایگاه اسکوپوس برای محققین و پژوهشگران

- اسکوپوس یک پایگاه اطلاعاتی به روز است که از طریق آن می ­توانید ببینید در دنیای علم و پژوهش روز چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و با شفافیت بیشتری به تحقیق بپردازید، همچنین می ­توانید یک شبکه از همکاران خود در این پلتفرم ایجاد کرده و همچنین ارزش تحقیق خود را بیان کنید.

- در این پلتفرم می­ توانید پژوهشگران برتر در زمینه ­های مختلف را بشناسید. اسکوپوس به شما این امکان را می ­دهد علاوه بر جستجو و کشف جدیدترین موضوعات روز، آن­ ها را تحلیل کنید.

- اسکوپوس به شما دسترسی آسانی به اطلاعات وسیعی از سراسر جهان می ­دهد. اما این چیزی فراتر از آنچه شما فکر می­ کنید است و به شما این امکان را می­ دهد به هزاران عنوان و میلیون­ ها پروفایل از نویسندگان و میلیون­ ها رفرنس و منبع معتبر دسترسی داشته باشید.

- علاوه بر دسترسی سریع و آسان به این اطلاعات، کیفیت آن ­ها نیز مهم است که اسکوپوس این مساله را نیز پوشش می­ دهد چرا که همیشه به شما اطلاعات و داده ­هایی را نشان می­ دهد که جدیدتر و قابل اعتماد تر هستند.

چاپ مقاله در مجلات اسکوپوس که در لیست مجلات مورد تایید وزارت علوم و تحقیقات، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های آزاد قرار دارند، امکان بهره مندی از مزایایی همچون نمره کامل پایان نامه کارشناسی ارشد، کسب مجوز دفاع از پایان نامه دکترا، ارتقاء رتبه علمی برای اعضای هیئت علمی و کسب امتیاز لازم برای مصاحبه دکتری را برای دانشجویان، اساتید و محققان فراهم میکند. موسسه سینا نیز از جمله موسسات معتبری است که این قشر فرهیخته میتوانند برای چاپ مقالات خود در مجلات scopus از خدمات موسسه در پذیرش و چاپ مقاله بصورت تضمینی استفاده کنند و پس از ثبت سفارش در سایت موسسه، در اسرع وقت مشاوره های لازم را از کارشناسان دریافت کرده و با کمترین هزینه مقالات خود را در مجلات معتبر اسکوپوس به چاپ برسانند. راههای ثبت سفارش در موسسه سینا:

تلفن همراه: 09149724522

از طریق آدرس ایمیل pub.sina@gmail.com 

بیشتر بخوانید:

رتبه بندی مجلات پایگاه اسکوپوس Scopus

تفاوت مجلات ISI و SCOPUS

مزایای چاپ مقاله scopus

لیست مجلات SCOPUS ایرانی

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام