سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

لیست مجلات اسکوپوس Scopus وزارت علوم

انتشار 22 فروردین 1399
مطالعه 3 دقیقه

از جمله مجلات معتبری که دانشجویان و محققین به چاپ مقاله در آنها گرایش زیادی دارند، مجلات اسکوپوس میباشند که مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های آزاد در سراسر کشور هستند.

لیست مجلات اسکوپوس Scopus وزارت علوم

از جمله مجلات معتبری که دانشجویان و محققین به چاپ مقاله در آنها گرایش زیادی دارند، مجلات اسکوپوس میباشند که مورد تایید وزارت علوم، وزارت بهداشت و دانشگاه های آزاد در سراسر کشور هستند. دانشجویان، اساتید و پژوهشگران با چاپ مقاله در این مجلات می توانند نمره کامل پایان نامه کارشناسی ارشد و مجوز دفاع از پایان نامه دکترا را دریافت کرده و رزومه پژوهشی خود را برای پذیرش در مصاحبه دکتری تقویت کنند. از این رو بسیاری از دانشجویان مقطع ارشد و دکترا به دنبال چاپ سریع مقاله در مجلات اسکوپوس هستند.

پایگاه استنادی SCOPUS یکی از بزرگترین پایگاه داده های انتزاعی از چکیده ها و ادبیات مروری از مقالات می باشد که شامل مجموعه ی گسترده ای از نشریات، کتب و مقالات کنفرانسی است. Scopus به عنوان شاخه ای از انتشارات الزویر شامل بیش از میلیون ها عنوان مقاله، کتاب و غیره در هزاران عنوان مجله و کتاب چاپ شده است که دربرگیرنده بیش از ۵۰۰۰ انتشارات می باشد. استفاده از اطلاعات این پایگاه مستلزم اشتراک و پرداخت هزینه است. ایندکس Scopus به عنوان پایگاه استنادی معتبر و قابل قبول در سراسر دانشگاه های دنیا از جمله ایران می باشد. چنانچه قصد داشته باشید مجلاتی از اسکوپوس را که پروسه داوری کوتاهتری دارند برای چاپ مقاله خود انتخاب کنید، میتوانید با وارد کردن کلید واژگان و محدودیت زمانی مورد نظر خود در وب سایت Elsevier، مجلاتی را پیدا کنید که مدت زمان چاپ و پذیرش مقاله نیز در آنها قید شده است و در نهایت با توجه به آنها یک یا چند مجله را انتخاب کرده و مقاله خود را پس از آماده سازی و تنظیم، به مجله مورد نظر خود ارسال کنید. در ادامه به تعدادی از مجلات اسکوپوس که فرآیند داوری آن ها کوتاه بوده و هزینه چاپ مقاله در آن ها نسبت به سایر مجلات کمتر است، اشاره میکنیم:

International Journal of Recent Technology and Engineering

International Journal of Innovative Technology and Exploring Engineering

Journal of Universal Computer Science

Turkish Journal of Electrical Engineering and Computer Sciences

International Journal of Computer Science and Applications

Logical Methods in Computer Science

Discrete Mathematics and Theoretical Computer Science

Journal of King Saud University – Computer and Information Sciences

هم اکنون لیست مجلات اسکوپوس شامل بیش از ۲۳ هزار مجله می باشد. البته این موسسه در لیستی که منتشر می کند مجلاتی که قبلاً در لیست اسکوپوس قرار داشته اند اما هم اکنون از این لیست خارج شده اند یا مجلاتی که انتشار آن ها متوقف شده است را نیز آورده است. بنابراین شما می توانید ببینید که آیا مقاله ای که در سال های قبل در یک مجله منتشر شده است جزو اسکوپوس بوده است یا خیر. برخی مجلات نماد اسکوپوس را در وب سایت خود دارند ولی در واقع اسکوپوس نیستند. برای اینکه بدانید یک مجله در سایت اسکوپوس نمایه دارد یا خیر بایستی وارد سایت Scopus.com شده و عنوان مجله را آنجا جستجو نمایید.

لیست مجلات اسکوپوس لیستی است که سالانه توسط پایگاه اسکوپوس نمایه سازی میشوند و در اختیار محققان قرار میگیرد. روش دیگر برای اطمینان از اینکه مجله مورد نظر در حال حاضر در لیست مجلات اسکوپوس هست یا خیر، اینست که وارد سایت ژورنال هاب شده و در صفحه اصلی با وارد کردن شماره ISSN مجله مد نظر در کادر ظاهر شده، وارد صفحه اطلاعات مجله شوید. در صورتی که مجله مورد نظر شما در لیست اسکوپوس موجود باشد، عبارت " در فهرست مجلات نمایه شده توسط اسکوپوس مشاهده شد " نمایش داده میشود.

لیست مجلات اسکوپوس scopus وزارت علوم

پذیرش و چاپ مقاله scopus با موسسه سینا

شما دانشجویان و محققین گرامی میتوانید با ثبت سفارش یا تماس با موسسه سینا از خدمات ما در زمینه پذیرش و چاپ مقالات اسکوپوس استفاده کنید. چنانچه قصد ارسال مقاله به یکی از مجلات نمایه شده در اسکوپوس را داشته باشید، کارشناسان ما در اسرع وقت، بررسی های لازم را انجام داده و مناسبترین مجلات که هم مرتبط با اسکوپ مقاله شما بوده و هم مورد تایید وزارت علوم باشد به شما معرفی خواهند کرد. پس از انتخاب مجله توسط شما، سایر امور مربوط به ارسال مقاله اعم از فرمت بندی، ترجمه تخصصی، پارافریز و ... نیز به صورت کامل توسط موسسه سینا قابل انجام است. همچنین فرایند انجام کار بسیار شفاف بوده و پژوهشگران می توانند به صورت کامل در جریان امور ارسال و پذیرش مقاله خود قرار گیرند.

بیشتر بخوانید:

لیست مجلات SCOPUS ایرانی

نحوه شناسایی مجلات اسکوپوس Scopus

اکسپت تضمینی مقالات SCOPUS

تفاوت مجلات ISI و SCOPUS

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
(امتیاز 0 توسط 0 نفر)
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام