سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

لزوم پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی از طریق آزمون

انتشار 24 اردیبهشت 1399
مطالعه 1 دقیقه

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در آموزش و پرورش سابقه تحصیلی وجود دارد و برخی از آزمون‌های استاندارد در سطح ملی، اما در دانشگاه‌های کشور چنین سابقه‌ای وجود ندارد و برهمین اساس پذیرش دانشجو باید طبق قانون آزمون برگزار شود.

لزوم پذیرش دانشجوی تحصیلات تکمیلی از طریق آزمون

به گزارش خبرگزاری فارس، کاربران اعلام کرده‌اند که «با توجه به شیوع ویروس کرونا و سوء استفاده کنندگان برخی از داوطلبان از آن و همچنین سوء استفاده از عواطف دیگران من جمله حفظ سلامتی و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی، اقدام به تهیه نامه از طرف اقلیت جامعه دانشجویی کرده‌اند و برنامه اکثریت دانشجویان که مدت طولانی در حال مطالعه و جمع‌بندی بوده‌اند را مختل کرده‌اند.

از مسئولان ذیربط خواستاریم طبق صحبت‌های دکتر ابراهیم خدایی، آزمون‌های تحصیلات تکمیلی را در ۲۶ تیر و ۳۲ مردادماه با تمهیدات بهداشتی در سال جاری برگزار نمایند در غیر اینصورت ترتیبی اتخاذ گردد تا با حفظ احترام به اکثریت داوطلبان که متأسفانه در جلسه ستاد مبارزه با کرونا مورخ ۱۳ اردیبهشت ۹۹ برگزار گردید و به آن اهمیت داده نشد، اقدام به پذیرش داوطلبان از طریق سوابق تحصیلی نماید و داوطلبانی که مخالف این طرح می باشند، اقدام به شرکت در آزمون های سال آینده ۱۴۰۰ نمایند و به برنامه و آینده سایرین لطمه وارد نکنند. چرا که مادامی که ۲۰ درصد مردم اصول بهداشتی را رعایت نکنند، وضع به همین منوال ادامه خواهد داشت.

این موضوع در صورت لزوم تا قبل از ۱۰ تیر ۹۹ جهت بررسی و عدالت خواهی به دیوان عدالت همراه با اسناد و مدارک مورد نیاز، ارجاع داده خواهد شد.»

* پذیرش دانشجو باید طبق قانون آزمون انجام شود

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در این باره گفت: پذیرش دانشجو یک بحث قانونی است و باید طبق قانون آزمون برگزار شود.

وی افزود: سابقه تحصیلی باید معنا پیدا کند. در آموزش و پرورش یک سابقه تحصیلی داریم و یکسری آزمون‌های استاندارد در سطح ملی از دروس مشخص است به طوری که در دانشگاه‌های کشور چنین سابقه‌‌ای نداریم؛ بلکه با وجود سرفصل‌های مشخص در دانشگاه‌ها ممکن است برخی از دروس با سلایق اساتید از کتاب‌های مختلف تدریس شود.

زاهدی در پایان گفت: برخی از اساتید در برگزاری امتحانات سختگیر هستند، برخی نمره بالا برای دانشجویان اعمال می‌کنند و این به این معنی نیست که دوره تحصیلات تکمیلی سوابق تحصیلی باشد و سابقه استاندارد برای چنین کاری وجود ندارد.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام