سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

لزوم اختیار به دانشگاه ها در خصوص چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی

انتشار 30 دی 1398
مطالعه 1 دقیقه

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی باید جزء اختیارات دانشگاه و تشخیص اساتید مربوط به این فعالیت باشد، گفت: ایجاد محدودیت مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

لزوم اختیار به دانشگاه ها در خصوص چاپ مقاله در مجلات داخلی یا خارجی

به گزارش خبرگزاری فارس،داود محمدی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشجویی که برای مقطع دکتری مقاله می‌نویسد باید بر اساس ضوابط و روش‌های خاصی که وجود دارد عمل کند. طبیعتا باید استاد راهنما‌،مشاور و مسؤولین مربوط به این حوزه مقاله فرد را مورد بررسی قرار دهند.

*نباید تشکیلات را برای کنترل مقالات افزایش دهیم

وی ادامه داد: نباید تشکیلات را برای کنترل افزایش دهیم باید آزادی عمل در مورد چاپ مقالات وجود داشته باشد و به عبارتی تکلیف به افرادی داده شود که مسؤولیت دارند.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چاپ مقاله در مجلات داخلی یا  خارجی باید جزء اختیارات دانشگاه و تشخیص اساتید مربوط به این فعالیت باشد. چرا که ایجاد محدودیت مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

*زمینه کار تحقیقاتی برای دانشجویان فراهم شود

محمدی بر توجه به محتوا مقالات تاکید کرد و گفت: ما باید به این موضوع توجه کنیم که مقاله نوشته شده نیازی از کشور را حل می‌کند یا خیر؟ بنابراین دانشجویان باید به معنای واقعی تحقیق و تفحص کنند اما باید زمینه‌ای فراهم شود که دانشجو بتواند به درستی کار تحقیقاتی خود را به پایان برساند.

وی در ادامه با تاکید به لزوم قوانین و مقررات در مورد چاپ مقالات،‌خاطر نشان کرد: ضابطه و قوانین مفید هستند اما تا جایی که ضرورت دارد. اینکه مرتب قانون و ضابطه تعریف کنیم اما از محتوا تهی شویم و تکالیف افراد را در قالب قوانین محدود کنیم مشکل را حل نمی‌کند.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام