سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

معرفی دانشگاهای برتر کشور کانادا

انتشار 3 مرداد 1397
مطالعه 5 دقیقه

در این بخش از مقاله به معرفی دانشگاهای برتر کشور کانادا می پردازیم.

معرفی دانشگاهای برتر کشور کانادا

در مقایسه با آمریکا تحصیل در کانادا ارزان‌تر، روند پذیرش آسان‌تر و شرایط برای اقامت دائم راحت‌تر است. ۲۶ مورد از دانشگاه‌های کانادا در میان بهترین‌های جهان قرار دارند. از این تعداد، ۴ دانشگاه بین ۱۰۰ دانشگاه برتر جهان و ۹ تا در لیست ۳۰۰ دانشگاه‌‌ برتر دنیا جا گرفته‌اند. اگر در حال برنامه‌ریزی برای تحصیل در سرزمین آرزوها هستید، در این مقاله همراه با موسسه سینا باشید و با ۱۰ مورد از بهترین دانشگاه‌‌ها این کشور در سال ۲۰۱۸ بر اساس رتبه بندی QS آشنا شوید.

1. دانشگاه تورنتو

دانشگاه یورک

 

دانشگاه تورنتو بزرگترین و مهمترین دانشگاه کانادا محسوب میشود که در شهر تورنتو قرار دارد . دانشگاه تورنتو در سال 1827 تاسیس شده است و جز گران ترین دانشگاه های کانادا که در شهر تورنتو که گران ترین شهر کانادا میباشد محسوب میشود. این دانشگاه دارای 12 دانشکده مجزا میباشد. از رشته های بسیار محبوب در دانشگاه تورنتو رشته پزشکی میباشد . این دانشگاه دارای بودجه تحقیقاتی بسیار بالایی نسبت به دیگر دانشگاه های کانادا میباشد و هیمن امر باعث مبشود که کمک هزینه ها و بورسهایی با مبلغ بالا به دانشجویان ممتاز اعطا شود.این دانشگاه به خاطر نوآوری‌های تحقیقاتی خود مانند کشف انسولین و سلول‌های بنیادی شهرت جهانی دارد.

2. دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل

 

 این دانشگاه در قلب شهر مونترال و در ایالت کبک واقع شده است. این دانشگاه برای دانشجویانی که از پرداخت شهریه معاف می شوند، شهریه بسیار مناسبی دارد.گرچه این شهر در آمریکای شمالی واقع شده اس، اصلا حال و هوای شهرهای آمریکای شمالی را ندارد. اگر واقعا می خواهید کانادای واقعی و اصیل (دوزبانه بودن، آزادی وفرهنگ غنی) را تجربه کنید مک گیل را برای تحصیل انتخاب کنید.دانشگاه مک گیل کانادا دارای 21 دانشگده میباشد و در 300 عنوان مختلف مدرک ارائه میدهد. دانشگاه مک گیل کانادا در سالهای اخیر تعداد بورس هایی که به دانشجویان میدهد افزایش داده  و نیز امکانات تحصیلی خود را افزایش داده تا بتواند دانشجویان مستعد و ممتاز بیشتری را جذب کند. بدین منظور دانشگاه مرکز GPS :Graduate and Postdoctoral Studies را تاسیس کرده تا به صورت متمرکز و منظم پیگیر جذب دانشجویان رده بالا باشد. این بورس ها به خصوص در مقطع دکتری به دانشجویان ممتاز و مستعد ارائه میگردد.

 ۳. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا

 

 دانشگاه بریتیش کلمبیا یکی از معروف ترین و خوشنام ترین دانشگاه های کانادا میباشد که در سال 1906 تاسیس شده است . که دانشگاه UBC  ( بریتیش کلمبیا )، یک دانشگاه تحقیقاتی است و امور آموزش و تدریس بدون تحقیق، چه برای دانشجویان و چه برای اساتید بی‌اعتبار است، تمام اعضای این دانشگاه، اهمیت بسیاری برای تحقیق قائلند. همچنین، با توجه به اینکه دانشجویان و محققان در هر مقطع تحصیلی که باشند، برای ارائه یک تحقیق دقیق و قابل قبول به منابع علمی معتبری جز اینترنت احتیاج دارند، کتابخانه دانشگاه  بریتیش کلمبیا  (UBC)در طول سالیان، توسعه چشمگیری یافته است. امروز، این کتابخانه، بیش از 7/4 میلیون جلد کتاب دارد. این کتابخانه پس از کتابخانه ملی کانادا، دومین کتابخانه بزرگ این کشور است. همچنین، در کتابخانه دانشگاه بریتیش کلمبیا، علاوه بر کتاب‌های تخصصی هر رشته، کتب مرجع و نسخه‌های خطی و قدیمی، چند هزار ژورنال علمی، پایان‌نامه و کتاب الکترونیک نیز نگهداری می‌شود. هزینه تحصیل در این دانشگاه نیز نسبت به دانشگاه های دیگر کانادا پایین تر میباشد .بهترین دانشگاه در یکی از بهترین شهرهای دنیا، که از دانشجویان بین‌المللی در مقاطع فوق لیسانس و بالاتر فقط کمی بیشتر از دانشجویان کانادایی شهریه دریافت می‌کند. آب و هوا، طبیعت زیبا و خیره‌کننده، تنوع شهری و مردمی این دانشگاه را یکی از اولین انتخاب‌ها برای دانشجویان بین‌الملل قرار داده ‌است.

4. دانشگاه آلبرتا

دانشگاه کانادا

 

دانشگاه آلبرتا در کنار دانشگاه کره جنوبی یکی از ۴ دانشگاهی است که در رده‌ی ۹۰ رتبه‌‌بندی جهانی QS قرار گرفته‌اند. دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ تأسیس شد و اکنون در شهر ادمونتون مستقر است. این دانشگاه ۳۷,۸۳۰ دانشجو از ۱۴۳ کشور مختلف دارد و سالیانه سهمی۱۲.۳ میلیارد دلاری در اقتصاد آلبرتا دارد.اد ادمونتون شهر بزرگی است که امکانات بسیار خوبی دارد ولی یکی از سردترین مناطق در این لیست به شمار می‌آید.

5. دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال

 

بزرگ‌ترین دانشگاه فرانسوی زبان در خارج از فرانسه، دانشگاه مونترال است که شهریه نسبتا مناسبی دارد و رشته‌های مهندسی و اقتصاد در آن بسیار مطرح است که البته به زبان فرانسه تدریس می‌شود. یک نکته مهم درباره این دانشگاه این است که فرانسوی‌ها یا شهروندان فرانسوی زبان دیگر کشورها که لیست آنها پیوسته در حال تغییر است، می‌توانند با قیمتی که سایر شهروندان اهل کبک در این دانشگاه تحصیل می‌کنند، یعنی قیمت بسیار مناسب ۱۵۰۰ دلار در سال در این دانشگاه به تحصیل مشغول شوند. این نکته برای تمام دانشگاه‌های کبک نیز صدق می‌کند. اگر بتوانید در این دانشگاه پذیرش بگیرید و همچنین به زبان فرانسه مسلط باشید، این دانشگاه می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.شهریه دانشجویان مقطع دکتری این دانشگاه نسبت به دانشگاه های انگلیسی زبان کمتر بوده و دانشجویان این دانشگاه از حمایت بیشتر دولت کبک برخوردار هستند.و یکی از فعال‌ترین دانشگاه‌های کانادا است که درآمد حاصل از تحقیقات آن به بیش از نیم میلیارد دلار می‌رسد.

6. دانشگاه مکمستر

 

دانشگاه مک مستر (McMaster) در سال 1887 در شهر تورنتوی کانادا و از طریق میراث بجای مانده از املاک سناتور William McMaster؛ عضو اولین مجلس سنا بعد از تشکیل بانک اعظم بازرگانی کانادا، تاسیس گردید. این دانشگاه در سال 1930 از تورنتو به همیلتون انتقال یافت. در سال 2012 یکصد و بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه جشن گرفته شد.. در مکمستر حدود ۷۰ موسسه و مرکز تحقیقاتی وجود دارد، اما بیش از هر چیز این دانشگاه به خاطر مدرسه پزشکی‌اش مشهور است.

۷. دانشگاه واترلو

دانشگاه کانادا

 

این دانشگاه با ۱۷ رتبه پیشرفت نسبت به سال قبل، در رتبه ۱۵۲ دنیا قرار گرفته است. این دانشگاه یکی از اعضای U15 (گروهی از دانشگاه‌های پژوهش محور کانادا) است و مدعی داشتن بهترین دانشکده روانشناسی در کانادا، بر اساس استنادهای پژوهشی است.

8. دانشگاه ساسکچوان

دانشگاه ساسکچوان

 

دانشگاه ساسکچوان هم مثل دانشگاه بریتیش کلمبیا، دانشگاه تحقیقاتی بزرگی است که در رشته‌هایی مثل تاریخ و کشاورزی شهرت دارد. این دانشگاه از شهرت خاصی به دلیل هزینه پایین آن در مقطع فوق لیسانس برخوردار است. در واقع این دانشگاه ارزان‌ترین شهریه را در مقطع فوق لیسانس در غرب کبک دارد و زمستان‌های سرد و آسمانی بسیار زیبا دارد.

9. دانشگاه مموریال نیوفانلند

دانشگاه مموریال

 

شاید تحصیل در یک دانشگاه قدیمی ۶۰ ساله و کوچک در سرزمین کوهستانینیوفاندلند عاقلانه به نظر نرسد، ولی تعداد دانشجویان بین‌الملل این دانشگاه گویای واقعیت دیگری است.

دانشگاه مموریال از محل درآمدهای نفتی اداره می‌شود و شهریه بسیار پایینی دارد، شاید بتوان گفت ارزان‌ترین دانشگاه در کانادا برای دانشجویان بین‌الملل و همچنین دانشجویانی که واجد شرایط معافیت از شهریه در دانشگاه‌های فرانسوی زبان کبک نشده‌اند.

این دانشگاه برنامه‌های خوبی در رشته‌های علوم دریایی مثل معماری دریایی، مهندسی دریایی و همچنین علوم انسانی دارد (یکی از رشته‌های مقطع فوق لیسانس در این دانشگاه رشته فولکلور است که در نوع خود بی نظیر و منحصربه‌فرد است). هزینه‌های پایین زندگی و شهریه بسیار پایین آن این دانشگاه را انتخاب اول بسیاری از دانشجویان بین‌الملل قرار داده است.

10. دانشگاه کویینز

 

 

دانشگاه کویینز در استان انتاریو کانادا و در شهر کینگستون قرار گرفته است . این دانشگاه بهترین دانشگاه شرق کانادا میباشد و در سال 1842 تاسیس شد . دانشگاه کویینز یک دانشگاه دولتی میباشد و اولین دانشگاهی بود که به دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی ارائه میکرد. این دانشگاه در رشته هایی چون مهندسی، حقوق، پزشکی، علوم سیاسی، و جغرافیا سرآمد میباشد . نکته دیگری که وجود دارد این است که همان طور که گفته شد دانشگاه کویینز در شهر کینگستون است که از ارزان ترین شهرهای کانادا جهت زندگی محسوب میشود و محیط بسیار آرامی نیز دارد.

سایر دانشگاه‌های برتر کانادا

۱۱. دانشگاه سایمون فریزر؛ رتبه ۲۴۵ در جهان است.

۱۲. دانشگاه دال‌هاوسی؛  رتبه ۲۷۹ در جهان است.

۱۳. دانشگاه اتاوا ؛ رتبه ۲۸۹ در جهان است.

۱۴. دانشگاه ویکتوریا؛ رتبه ۳۴۶ در جهان است.

۱۵. دانشگاه لاوال؛ رتبه ۳۷۸ در جهان است.

۱۶. دانشگاه کنکوردیا؛ در رتبه بندی ۴۳۱-۴۴۰ قرار دارد.

۱۷. دانشگاه یورک؛ در سطح جهان ۴۴۱-۴۵۰ قرار دارد.

۱۸. دانشگاه ساسکاچوان؛ در رتبه جهانی ۴۵۱-۴۶۰ قرار دارد.

۱۹. دانشگاه گولف؛ در سطح جهان ۴۹۱-۵۰۰ قرار دارد.

۲۰. دانشگاه کبک؛ رتبه ۵۰۱-۵۵۰ در جهان است.

۲۱. دانشگاه مانیتوبا؛ در رتبه جهانی ۵۵۱-۶۰۰ قرار دارد.

۲۲. دانشگاه شربروک؛ رتبه ۶۰۱-۶۵۰ در جهان است.

= ۲۳. دانشگاه کارلتون؛ رتبه ۶۵۱-۷۰۰ در جهان است.

= ۲۳. دانشگاه ویندزور؛ در رتبه ۶۵۱-۷۰۰ قرار دارد.

۲۴. دانشگاه یادبود نیوفاندلند؛ در رتبه ۷۰۱-۷۵۰ قرار دارد.

۲۵. دانشگاه رایرسون؛ رتبه ۸۰۱-۱۰۰۰ در جهان است.

 بعضی از این دانشگاه ها نقش مهمی در ریسرچ و سیاست گذاری در برنامه های کلان دارند. این دانشگاه های کانادایی با دانشگاه های گروه هشت استرالیا نیز همکاری دارند.

 

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام