سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

معرفی دانشگاههای برتر کشور آلمان

انتشار 25 تیر 1397
مطالعه 4 دقیقه

در این پست با بهترین دانشگاه های آلمان در سال ۲۰۱۸ طبق رتبه بندی مجله تایمز هایر اجوکیشن آشنا می‌شوید.

معرفی دانشگاههای برتر کشور آلمان

آلمان یکی از بهترین کشورهای دنیا برای ادامه تحصیل در خارج از کشور است. از لحاظ هزینه‌های تحصیلی نیز آلمان یکی از کم هزینه‌ترین کشورها در میان سایر کشورهای پیشرفته است. تحصیل در بسیاری از دانشگاه‌های آلمان رایگان است و اگر قرار بر پرداخت شهریه در دانشگاهی باشد، این هزینه برای دانشجویان بین‌المللی همان مقداری است که دانشجویان آلمانی می‌پردازند.علاوه بر آن زبان انگلیسی روز به روز بیشتر در دانشگاه‌های این کشور به زبان اصلی تدریس می‌شود، تا جایی که در بسیاری از دانشگاه‌های این کشور می‌توانید تحصیلات دوره کارشناسی یا تکمیلی خود را بدون شرکت در حتی یک کلاس آلمانی زبان به پایان ببرید.

 

۱. دانشگاه  مونیخ

دانشگاه لودویگ ماکسیمیلیان یا LMU مونیخ در سال ۱۴۷۲ تاسیس شده و یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه های آلمان است. بیش از ۳۴ برنده جایزه نوبل از جمله دانشمندان معروفی مثل اتو هان، ماکس پلانک و ورنر هایزنبرگ جزو اساتید این دانشگاه بوده‌اند. از پایان قرن هجدهم، تمرکز اصلی این دانشگاه روی علوم طبیعی بوده که این روند از اواسط قرن نوزدهم تا کنون به تحقیقات، اکتشفات و اختراعات جهانی منجر شده است.

۲. دانشگاه فنی مونیخ

این دانشگاه که در قرن نوزدهم تاسیس شده، تنها دانشگاه ایالتی آلمان در حوزه علوم و تکنولوژی است. دانشگاه فنی مونیخ در ابتدا فقط روی علوم مهندسی تمرکز داشت اما در طول سال‌ها رشته‌های علوم طبیعی، علوم اجتماعی، کشاورزی، تکنولوژی غذایی و پزشکی هم در دانشگاه تدریس شدند. علوم مهندسی و فناوری اطلاعات تخصص‌ها و زیرشاخه‎‌های متعددی دارد که سه دپارتمان مختلف این دانشگاه آنها را پوشش می‌دهند.

این دانشگاه که در آلمان به دانشگاه کارآفرینی مشهور است، همواره فلسفه ثابتی برای پیشرفت و گسترش داشته و اکنون دوازده دانشکده در سه کمپ در نقاط مختلف شهر مونیخ دارد.

۳. دانشگاه هایدلبرگ

 این دانشگاه در سال ۱۳۸۶ تاسیس شده و قدیمی‌ترین دانشگاه در آلمان است. در حال حاضر بیش از صد رشته مختلف در دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می‌شوند. اساتید این دانشگاه رشته‌های علمی جدیدی از جمله روانپزشکی ژنتیک، جامعه شناسی مدرن و فیزیک محیطی را به جوامع دانشگاهی معرفی کرده‌اند. دانشگاه هایدلبرگ بیشتر بخاطر تحقیقات نوآورانه و تاثیرگذاری فکری در رشته‌های متعدد و متنوع شناخته می‌شود. ۵۶ برنده جایزه نوبل با این دانشگاه در ارتباط بوده‌اند که از این تعداد، نه دانشمند در حین تدریس و تحقیق در دانشگاه برنده جایزه نوبل شده‌اند.

۴. دانشگاه هومبولت برلین

اصل اساسی این دانشگاه ترکیبی از تدریس و تحقیق است که هر دو توسط محققان و دانشمندان برجسته انجام می‌شود. برخی از مشهورترین دانشمندان آلمانی در دانشگاه هومبولت تدریس یا تحصیل کرده‌اند؛ از جمله مارکس و انگلس، والتر بنجامین، آلبرت انیشتین و ماکس پلانک. در مجموع ۴۰ دانشمند برنده جایزه نوبل با این دانشگاه مرتبط بوده‌اند که بیشتر آنها در رشته‌های فیزیک، شیمی و پزشکی فعالیت داشته‌اند.

دانشگاه هوبولت برلین در کنار علوم طبیعی و پزشکی، در زمینه هنر و علوم انسانی نیز بسیار شناخته شده است. از بین سی هزار دانشجوی دانشگاه هومبولت برلین حدود ۱۶ درصد دانشجوی بین‌المللی هستند.

۵. دانشگاه فنی آخن

دانشگاه فنی آخن در سال ۱۸۷۰ و توسط شاهزاده ویلیام که قصد داشت یک موسسه فناوری در استان راین بسازد، تاسیس شده است.اگرچه دانشگاه هومبولت هنوز بخاطر رشته‌های علوم طبیعی و مهندسی شناخته می‌شود، امکان تحصیل در رشته‎‌های هنر، علوم انسانی و پزشکی را هم برای دانشجویان فراهم کرده است.   

یکی از ویژگی‌هایی که دانشگاه هومبولت برلین را از بهترین دانشگاه های آلمان متمایز می‌کند، ارتباط و پیوند قوی آن با صنعت است؛ طوری که نمونه اروپایی سیلیکون ولی اطراف این دانشگاه احداث شده است. همین امر امکان جذب مقادیر قابل توجهی سرمایه خارجی برای تحقیقات علمی اساتید و دانشجویان را فراهم می‌کند.

6. دانشگاه فریه برلین

این دانشگاه که یکی از بهترین دانشگاه‌های تحقیقاتی آلمان و بزرگ‌ترین دانشگاه از چهار دانشگاه تحقیقاتی برلین است، در نظر دارد در آینده‌ای نه چندان دور یک‌سوم از جمعیت دانشجویان خود را از میان دانشجویان بین‌المللی انتخاب کند. دانشگاه فریه برلین در رتبه ۸۷ دنیا قرار گرفته است و در رشته‌های هنر، علوم انسانی و علوم اجتماعی یکی از بهترین‌ها در جهان شناخته می‌شود. این دانشگاه در کشورهایایالات‌متحده، بلژیک، روسیه، مصر، چین و هندوستان دفاتر رسمی دارد، که به ارتباط با دانشگاه‌های این کشورها و جذب دانشجویان مستعد این کشورها مبادرت می‌ورزند.

7. دانشگاه بین‌المللی شیلر

دانشگاه بین‌المللی شیلر، با پردیس‌های متعدد در اروپا و آمریکا یک دانشگاه بین‌المللی به معنای واقعی است. پردیس اصلی این دانشگاه در ایالت فلوریدا آمریکا واقع شده، اما قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پردیس این دانشگاه در هایدلبرگ آلمان قرار دارد. این دانشگاه در ابتدا برای دانشجویان آمریکایی که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان  را داشتند، تأسیس شد. در حال حاضر دانشجویانی از ۱۰۰ کشور جهان در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. سیستم آموزشی این دانشگاه کاملا مطابق با سیستم آموزشی ایالات‌متحده است و مدرک تحصیلی اخذ شده در این دانشگاه مورد تأیید وزارت علوم ایالات‌متحده قرار می‌گیرد. تمامی کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی این دانشگاه به زبان انگلیسی بوده و بیش‌تر آموزشی مبتی بر کار در دستور کار این دانشگاه قرار دارد، که شامل دوره‌های دوساله و چهارساله می‌شود.

8. دانشگاه هوشخوله فورت وانگن

دانشگاه هوشخوله فورت وانگن یا به اختصار HFU، دانشگاهی کوچک واقع در ایالت بادن-وورتمبرگ است که روی  علوم کاربردی تمرکز بیشتری دارد. با وجود وسعت کم، این دانشگاه در زمینه مدیریت بازرگانی بین‌المللی در رتبه دوم آلمان قرارگرفته و در رشته‌های مهندسی و علوم کامپیوتر اعتبار خاصی دارد. دانشگاه هوشخوله فورت وانگن که ۱۳ درصد از دانشجویان را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند، از لحاظ رضایت دانشجویان بین‌المللی در رتبه اول کشور قرار گرفته است. این دانشگاه با بیش از ۱۰۰ دانشگاه معتبر بین‌المللی همکاری‌های نزدیک علمی دارد.

9. دانشگاه گوتینگن

دانشگاه گوتینگن یکی از پنج دانشگاه برتر آلمان بوده و در زمینهٔ علوم انسانی، علوم پایه و پزشکی و شاخه‌های آن دارای اعتبار و شهرتی جهانی است. در رده‌بندی معتبر جهانی در سال ۲۰۱۰ دانشگاه گوتینگن عنوان بهترین دانشگاه آلمان و هشتمین دانشگاه برتر اروپا را از آن خود کرده و در بین تمامی دانشگاه‌های جهان در جایگاه چهل و سوم قرار گرفت.

10. دانشگاه اشتوتگارت

این دانشگاه در سال ۱۸۲۹، تأسیس شد و شامل ۱۰ دانشگاه می‌شود. دانشگاه اشتوتگارت، یکی از ۹ دانشگاه برتر فنی، در آلمان است (TU9)، که برنامه‌های سطح بالایی در مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع و مهندسی مکانیک دارد. دانشگاه اشتوتگارت از ۱۰ دانشکده اصلی تشکیل شده است. دانشکده معماری و شهرسازی، دانشکده عمران و محیط زیست، دانشکده شیمی، دانشکده انرژی و بیوتکنولوژی، دانشکده برق و کامپیوتر، دانشکده علوم هوا و فضا، دانشکده تولید و ساخت وسائل نقلیه، دانشکده ریاضی و فیزیک، دانشکده اقتصاد و علوم اجتماعی و همچنین دانشکده فلسفه و تاریخ موسسات علمی دانشگاه اشتوتگارت را تشکیل می‌دهند.

تحقیقات QS جهت رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۱۷-۲۰۱۶ نشان می‌دهد که ۴۳ دانشگاه آلمان در میان بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارند که از میان آنها ۱۵ دانشگاه در فهرست ۲۵۰ دانشگاه برتر جای دارند.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام