سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

معرفی دانشگاههای برتر کشور سوئیس

انتشار 16 مرداد 1397
مطالعه 4 دقیقه

در این مقاله سعی داریم بهترین دانشگاههای سوئیس را برای شما عزیزان معرفی کنیم.

معرفی دانشگاههای برتر کشور سوئیس

کشور سوئیس با شرایط رفاه اجتماعی و اقتصادی بالا و امکانات آموزشی و تحصیلی وسیع و بسیاری دیگر از شرایط مطلوب جهت اخذ ویزای تحصیلی با گرفتن پذیرش از دانشگاه های آن گزینه بسیار خوبی برای متقاضیان به تحصیل در خارج از کشور می باشد. این کشور دانشگاه های بزرگی را نیز در خود جای داده است. دانشگاه های کشور سوئیس به دو دسته دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گروه یک(ممتاز) و دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی گروه دو(خوب) دسته بندی می شوند. در ادامه به ذکر نام دانشگاه های سوئیس و هم چنین معرفی دانشگاه های برتر سوئیس می پردازیم.

برترین دانشگاه های سوئیس

 سوئیس یکی از معتبر ترین سیستم های آموزش عالی اروپا را دارد و دو دانشگاه این کشور یعنی ETH زوریخ (موسسه فن آوری فدرال سوئیس) و موسسه فدرال پلی تکنیک سوئیس در فهرست ۱۵ دانشگاه برتر جهان (QS) در سال ۲۰۱۸ قرار دارند.سوئیس با چهار زبان رسمی یکی از کشورهای واقعاً جذاب اروپا است و به طور مداوم در میان کشورهای برتر جهان در ارزیابی کیفیت زندگی قرار دارد.

 

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ 

 

موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ بهترین دانشگاه زوریخ و یکی از بهترین دانشگاه های دنیا برای تحصیل در رشته های فنی و مهندسی است. این دانشگاه رتبه ۱۰ جهانی دارد و البته تنها دانشگاه غیر بریتانیایی اروپاست که به چنین جایگاهی دست پیدا کرده است. این دانشگاه در سال ۱۸۵۵ تاسیس شده و از دانشگاه های پیشرو در زمینه های علمی و فنی است به طوری که تا به حال ۲۱ نفر از فارغ التحصیلانش موفق به دریافت جایزه نوبل شده اند. امروز حدود ۱۹ هزار دانشجو در دو پردیس این دانشگاه تحصیل می کنند، پردیس هایی که یکی از آن ها در مرکز زوریخ و دیگری در حومه شهر است. این دانشگاه در رشته مهندسی و فنی و رشته علوم طبیعی به ترتیب در رتبه ۵ ام و ۶ ام QS  قرار دارد. آموزش در مقطع لیسانس بیشتر به زبان آلمانی است اما بیشتر دوره های مقطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی هستند.

 

مؤسسه پلی‌تکنیک فدرال لوزان 

 

شهر لوزان در فاصله حدود ۲۳۰ کیلومتری زوریخ قرار دارد و شهری فرانسوی زبان است. این دانشگاه دومین موسسه تکنولوژی فدرال سوئیس است و کمی زودتر از دانشگاه قبل در سال ۱۸۵۳ تاسیس شده است. این دانشگاه  در رنکینگ QS رتبه ۱۲ دارد و در در رشته های مهندسی و علوم طبیعی هم به ترتیب ۱۲ و ۱۱ ام است. اگر می خواهید در شهری مثل لوزان درس بخوانید باید فرانسوی بلد باشید چون از آنجایی که لوزان بخش فرانسوی زبان سوئیس است بیشتر دوره هایی که در این دانشگاه تدریس می شود به زبان فرانسوی است هر چند که بعضی از دوره ها هم به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. این دانشگاه از نظر وسعت نصف دانشگاه موسسه تکنولوژی فدرال زوریخ است و در آن حدود ۱۰ هزار دانشجو در حال تحصیل هستند.

 

دانشگاه زوریخ (University of Zurich)

 

دانشگاه زوریخ با ۲۵ هزار دانشجو بزرگ ترین دانشگاه زوریخ است و اینطور که به نظر می رسد در مقایسه با دیگر دانشگاه های سوئیس بیشترین تنوع رشته ها را هم دارد. این دانشگاه رتبه ۷۳ جهانی دارد و دانشکده هایش در سراسر شهر زوریخ پراکنده هستند. کارهای فرهنگی زیادی مثل برگزاری موزه ها، راه اندازی کتابخانه های عمومی، برنامه های آموزشی و … توسط این دانشگاه انجام می شود و دانشجوهایش حق استفاده از بیشتر کتابخانه ها را دارند. دوره های لیسانس بیشتر به زبان آلمانی تدریس می شود اما در بعضی از دانشکده ها هم زبان انگلیسی رایج است. تنها رشته دوره لیسانس که کاملا به زبان انگلیسی درس داده می شود زبان و ادبیات انگلیسی است از طرفی همه دوره های فوق لیسانس در دانشکده علوم به زبان انگلیسی آموزش داده می شود. این دانشگاه ۷ دانشکده فلسفه، پزشکی، علوم اقتصاد، حقوق، ریاضیات و علوم طبیعی، الهیات و دامپزشکی دارد.

 

دانشگاه ژنو(University of Geneva)

 

ژنو، دومین شهر بزرگ سوئیس در فاصله حدود ۲۸۰ کیلومتری زوریخ است و یکی از بهترین دانشگاه های کشور را دارد که در رتبه ۹۸ جهانی قرار گرفته است. دانشگاه ژنو یکی از قدیمی ترین و بزرگ ترین دانشگاه های سوئیس است و در سال ۱۵۵۹ افتتاح شده است. این دانشگاه در مناطق مختلف بخش شرقی شهر قرار دارد و در آن آموزش در دوره های لیسانس بیشتر به زبان فرانسوی است در حالی که در دوره فوق لیسانس بیشتر دوره ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشگاه در مجموع ۹ دانشکده علوم، پزشکی، علوم انسانی، اقتصاد و مدیریت، علوم اجتماعی، حقوق، الهیات، روانشناسی و ترجمه دارد.

 

دانشگاه لوزان (University of Lausanne)

 

دانشگاه لوزان در سال ۱۵۳۷ به عنوان مدرسه الهیات تاسیس و چند سال بعد در سال ۱۸۹۰ تبدیل به دانشگاه شد. این دانشگاه در بین ۱۵۰ دانشگاه برتر دنیاست و امروز حدود ۱۳ هزار دانشجو و ۲ هزار محقق در آن درس می خوانند و کار می کنند.  این دانشگاه ۷ دانشکده هنر، زیست شناسی و پزشکی، تجارت و اقتصاد، علوم زمین شناسی و محیط زیست، حقوق، علوم اجتماعی و سیاسی و الهیات دارد و پردیس اصلی آن در خارج شهر لوزان در سواحل دریاچه لمان قرار دارد البته به راحتی با خط یک متروی لوزان می توانید خودتان را به این پردیس برسانید. پردیس اصلی ساختمان های زیادی دارد که در بین آن ها پارک ها و باغ های سرسبزی هست. در قسمت مرکز این پردیس، کتابخانه اصلی قرار گرفته که چشم انداز جذابی از کوه های آلپ و قله معروف مون بلان دارد. همانطور که گفتیم لوزان شهری فرانسوی زبان است و بیشتر رشته های این دانشگاه هم به همین زبان تدریس می شود، شهریه تحصیل در این دانشگاه نسبت به دیگر دانشگاه ها کم است و برای هر سال حدود ۱۲۰۰ دلار آمریکاست.

 

دانشگاه بازل (University of Basel)

 

شهر بازل در شمال غربی سوئیس در کنار رودخانه راین و در فاصله ۸۸ کیلومتری زوریخ قرار دارد. دانشگاه بازل در سال ۱۴۶۰ تاسیس شده و در بین قدیمی ترین دانشگاه های دنیا قرار دارد. دانشگاه، کتابخانه مهم و معتبری دارد که از مهمترین کتابخانه های کشور است از طرفی این دانشگاه ۷ دانشکده الهیات، حقوق، پزشکی، علوم انسانی و اجتماعی، علوم، تجارت و اقتصاد و روانشناسی دارد.

 

دانشگاه برن (University of Bern)

 

برن پایتخت سوئیس در فاصله حدود ۱۲۵ کیلومتری زوریخ قرار دارد و زبان رسمی اش آلمانی است. دانشگاه برن در سال ۱۸۳۴ تاسیس شده و با حدود ۱۸ هزار دانشجو یکی از ۲۰۰ دانشگاه برتر دنیاست.  دانشگاه برن ۸ دانشکده و ۱۵۰ موسسه دارد و همیشه در پروژه های تحقیقاتی اروپایی و جهانی نقش پررنگی را ایفا می کند.

 

دیگر دانشگاه های برتر سوئیس شامل دانشگاه برلین سوئیس، دانشگاه سنت گالن (HSG) سوئیس و دانشگاه دی فریبورگ سوئیس می شود؛ رتبه دانشگاه سنت گالن ۳۷۲ است و دانشگاه دی فریبورگ در سال ۲۰۱۸ در رتبه ۵۰۱ تا ۵۵۰ است.

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام