سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقالات علمی پژوهشی چه مقالاتی هستند؟

انتشار 1 دی 1397
مطالعه 4 دقیقه

در این بخش میخواهیم مقالات علمی پژوهشی را برای شما معرفی کنیم با ما همراه باشید تا در مورد مقالات علمی پژوهشی اطلاعات لازم را کسب کنید.

مقالات علمی پژوهشی چه مقالاتی هستند؟

چندین نوع مقاله میشناسیم که هر یک به نوبه خود امتیازاتی را برای محققین در پی دارند از جمله مقالات علمی پژوهشی علمی ترویجی و کنفرانسی در این بخش میخواهیم در مورد مجلات علمی پژوهشی اطلاعاتی برای شما ارئه کنیم اطلاعاتی از جمله چونگی نگارش این مقالات بخش های اصلی و چگونگی چاپ و پذیرش این گونه مقالات در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مقاله علمی پژوهشی چیست؟

قبل از هرچیز تعریف کوتاه و مختصری در باره مقاله علمی پژوهشی برای شما ارائه میکنیم.مقالات علمی پژوهشی تمام مقالاتی را شامل میشود که دارای نوآوری باشد.نوآوری در علم یعنی قبلا توسط هیچ محققی در این زمینه تحقیقاتی انجام نگرفته باشد و برای اولین بار مطرح شده باشد.با اینکه بخشی از آن نیز مرور ادبیات پیشین میباشد اما جدید بودن موضوع و عنوان تحقیق موضوع حائز اهمیتی میباشد در یک مقاله علمی پژوهشی، ادبیات به عنوان اساس و بنیان کار ارائه می شود و بینش جدیدی را که محقق به دنبال ایجاد آن است، پشتیبانی میکند. این مقالات برخلاف مقالات علمی ترویجی که هدف آن خلاصه کردن و استنتاج مباحث و ایده های دیگران است، این مقالات در پی ایجاد و ترویج موضوع جدیدی هستند.

 
تصویر
 

بخش های اصلی مقاله علمی پژوهشی

  • عنوان مقالات علمی پژوهشی:عنوان مقاله علمی پژوهشی باید بسیار جذاب و پر طرفدار باشد و در برگیرنده موضوع کلی مقاله باشد. عنوان مقاله تاثیر بسیار زیاد در پرطرفدار بودن مقاله دارد پس در انتخاب عنوان مناسب دقت و توجه لازم را داشته باشید مشاورین موسسه سینا میتوانند در این زمینه شما را راهنمایی کنند و یا اگر مقاله را برای سابمیت به موشاورین این موسسه تحویل دادی در صورت مشاهده تکراری بود عنوان و یا جامع نبودن آن شما را راهنمایی میکنند تا آنرا ویرایش کنید.
  •  اسامی نویسندگان (افیلیشن) مقاله علمی پژوهشی:بعد از بخش عنوان مقاله نوبت به نویسندگان مقاله میرسد که باید در قسمت پایینی عنوان نوشته شود اسامی کامل نویسندگان با ذکر مشخصات دقیق آنها شامل مشخصات، آدرس، تلفن، فاکس و مشخصات نویسندگان در این بخش ذکر می شود.
  • چکیده مقاله علمی پژوهشی:این بخش معمولا بین 150 تا 400 کلمه است(از نیم تا یک صفحه). در چکیده با بیانی گذشته نگر ابتدا موضوع و یا هدف پژوهش در حداکثر دوسطر توضیح داده می شود.آنگاه روش پژوهش که شامل جامعه، نمونه،روش اجرا، زمان و مکان اجرای پژوهش و ابزار جمع آوری داده ها است مجموعا در حداکثر سه تا چهار سطر توضیح داده می شود و آنگاه شرح تحلیل یا نتایج کلی پژوهش در دو تا سه سطر انجام می گیرد.چکیده باید آیینه تمام نمای مقاله باشد. 

بخش چکیده به دو دلیل حائز اهمیت است:

  1. این بخش برای اطلاع رسانی به سایر محققان در سایت های اینترنتی قرار می گیرد تا دیگران از حاصل تلاش نویسنده بهره مند گردند.
  2. دوم به این خاطر که خواننده با مطالعه این بخش است که تصمیم می گیرد مابقی مقاله را بخواند یا نه. چکیده را بعد از اینکه مقاله تکمیل شد، می نویسند.
  • کلمات کلیدی مقاله علمی پژوهشی:کلید واژه شامل یک تا حداکثر سه کلمه می باشد و در جستجوها به عنوان پل ارتباط بین جستجوگر ومطلب قرار گرفته و او را به محتوا نزدیک تر میکند. نویسنده مقاله کلماتی که اصل مقاله براساس آن نوشته شده است را به عنوان کلمات کلیدی معرفی میکند. هر چه در این کار بیشتر دقت کنیم، بهتر میتوانیم جستجو کنندگان را به مقالمان نزدیک تر سازیم.
  •  ادبیات پژوهش مقاله علمی پژوهشی:مرور ادبیات یعنی اگر قبلا تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است باید آنها را بررسی کنیم و از آنها استفاده کنیم ولی باید توجه داشته باشیم که نقاط ضعف و قوت آنها را بشناسیم و نقاط ضعف را تقویت کنیم و کمبود ها را نیز به آنها اضافه کنیم.به استفاده از این یافته ها در مقاله مرور ادبیات گفته میشود.
  • مقدمه مقاله علمی پژوهشی:برای آشنایی بیشتر خواننده با موضوع مقاله و مطالب مقاله یک بخش مقدمه قرار داده میشود که شامل اطلاعات کلی از محتوای مقاله است این بخش باید طوری نگارش شود که خواننده با مطالعه این بخش پی به محتوای مقاله ببرد.
  •  روش تحقیق مقاله علمی پژوهشی:روش تحقیق مقاله به کلیه اقداماتی گفته میشود که در راه تکمیل اطالاعات انجام میشود شامل کلیه داده های به دست آمده در آزمایشگاه کتابخانه و... میشود و یا استناد به مقالات معتبر در این حوزه.
  • نتایج و یافته ها مقاله علمی پژوهشی:بخش پایانی نگارش مقاله به این بخش تعلق میگیرد تمامی جستجو ها و ازمایش های که انجام شده باید منجربه نتیجه گیری کلی گردد که این بخش شامل همین نتیجه گیری ها میباشد.
  • منابع:در این بخش باید به تمام منابعی که استناد کرده این اشاره کنیم.

مقلات علمی پژوهشی در اولین سطح مقایسه مقالات قرار دارند.اگر یک مقاله علمی پژوهشی نوشته اید ولی احساس میکنید که نیاز به تغییرات یا ویرایش دارد و یا استناد دهی آن کامل نیست کافی است با مشاورین موسسه سینا تماس حاصل فرمایید و فایل مقاله نوشته شده را به مسئول مرتبط در آن حوزه تحویل دهید مسئولین موسسه تمامی ویرایش هایی که نیاز است را انجام میدهند فرمت و قالب و ساختار مقاله را به قالب مورد تایید تبیدل میکنند و علاوه بر آن اگر در شیوه استناد دهی مقاله یا بخش منابع ایراد یا کمبودی مشاهده شود مسئول این بخش با توجه به محتوای مقاله بهترین و معتبر ترین منبع را برای نوشته شما استفاده میکند.با موسسه سینا همرا باشید تا در کمترین زمان و با کمترین هزینه سابمیت و پذیرش مقاله خود را از معتبر ترین مجلات داخلی و خارجی دریافت کنید.

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام