سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مقاله isi را چگونه بنویسیم؟

انتشار 12 آذر 1397
مطالعه 4 دقیقه

مجلات isi اولین رتبه را در بین مجلات بین المللی دارند ولی مراحل پذیرش گرفتن از این مجلات بسیار سخت و طولانی است و فرمت و ویژگی های خاص خود را دارد در این بخش در مورد فرمت های قابل قبول این مجلات و چگونگی پذیرش گرفتن از آنها مطالبی برای شما گرد آوری کرده ایم.

مقاله isi را چگونه بنویسیم؟

برای نوشتن یک مقاله خوب ابتدا باید بدانید که در چه زمینه ای میخواهید مقاله بنویسید و در کجا قرار است منتشر شود در این بخش موضوع اصلی ما نگارش مقاله isi میباشد همانطور که همه ما اگاه هستیم مجلات isi مجلاتی هستند که داوری بسیاری سختگیرانه ای دارند و در اولین رتبه از لیست مجلات منتشر شده در سطح بین المللی قرار گرفته اند.مقاله ای که نگارش شده را به سردبیر این مجلات ارسال میکنیم و مقاله به داوری گذاشته میشود اگر مقاله از لحاظ سطح علمی در درجه بالایی قرار گرفته باشد و هیچگونه ایراد محتوایی و نگارشی نداشته باشد و قالب و فرمت بندی درستی داشته باشد مقاله پذیرفته میشود.علاوه بر این استاندارد های دیگری وجود دارد که باید در حین نگارش مقاله دقت کنیم که اشتباه نشود.

نوشتن مقاله خوب و استاندارد

قبل از شروع مقاله نویسی باید به چند نکته کلی توجه داشته باشید اولا اینکه عنوانی که انتخاب میکنید باید در برگیرنده موضوع کلی مقاله باشد و تازگی داشته باشد قبلا در این مورد هیچگونه مطلبی نوشته نشده باشد و عنوان در برگیرنده کلمات کلیدی مقاله باشد چکیده مقاله نیز تاثیر بسیار زیادی در محبوبیت مقاله دارد چکیده ای که مینویسید باید مختصر و مفید باشد. بیان مساله، روش تحقیق و نتایج و پیشنهادات نیز می بایست به ترتیب مورد بررسی قرار بگیرند.در ضمن یکی از نکات مهم در بخش منابع این است که منابع استفاده شده نباید به خود پژوهشگر ارجاع داده شود، این کار ارزش علمی یک مقاله را کم می کند.از دیگر مواردی که باید توجه داشته باشید منابع مقاله میباشد مقاله ای که مینویسید باید از سوی یک مرجع منبع استناد شود تا ارزش آنها بیشتر مشخص گردد  با این وصف می توان گفت مقالاتی بیشتر مورد نمایه قرار می گیرند که استناد به آنها بیشتر باشد.اگر مقاله شما مورد استناد چندین مجله دیگر قرار گرفته باشد اصطلاحا گفته میشود که مجله ضریب تاثیر دارد درجه تاثیر امتیازی است که هر ساله توسط موسسه ای اس ای تعیین میگردد اگر ضریب تاثیر مقاله صفر باشد یعنی اینکه توسط مجله دیگری مورد استناد قرار نگرفته است و اعتبار چندانی ندارد.

نکات مهم در نوشتن مقاله isi خوب

  • انتخاب موضوع خوب:موضوعی که برای مقاله انتخاب میکنید باید ناب باشد و در برگیرنده مفهوم کلی مقاله شما باشد و علاوه بر آن باید تحقیق کنید که آیا این مجله در باب این موضوعات مقاله چاپ میکنند یا نه عنوان مقاله باید به گونه ای باشد که مخاطب را جذب کنید.

تصویر

 
  • نگارش و ترجمه صحیح متن مقاله:هرگونه ایراد در نگارش یا محتوای مقاله شما ممکن است روند پذیرش را به تاخیر اندازد یا توسط داوران رد شود قبل ارسال کاملا بررسی کنید یا بررسی و ویرایش مقاله را به موسسات واگذار نمایید.
  • بیان مساله و اهداف و نوآوری‌های پژوهش:مقاله شما باید دارای نوآوری باشد.
  •  نتیجه گیری مناسب:نتیجه گیری بخش مهمی به شمار میاید تمامی تحقیقاتی که انجام داده این باید منجربه یک نتیجه واضح و روشن شود بخش نتیجه گیری مقتاله را به صورت کامل باتوجه به یافته های تحقیق بنویسید.
  • به کارگیری استنادهای مناسب:اگر در محتوای مقاله به مقالات یا پژوهش های دیگری استناد کرده اید آنها را به صورت دقیق با ذکر منبع بنویسید و سعی کنید به منابع معتبر استناد کنید که موجب تضمین علمی مقاله شما نیز شوند.
  • نکات مربوط به ارسال مقاله:ارسال مقاله به سردبیر و رای زنی با وی نیز مرحله سختی است شما میتوانید بعد از نگارش مقاله برای تسریع در روند پذیرش این بخش را به موسسات وابگذارید چون مسئولین موسسات معتبر  تا به حال چندین بار با سردبیر مجلات مکاتبه کرده اند و با مراحل آن کاملا آشنا هستند.
  • پیگیری داوری مقالات آی اس آی:مرحله پیگیری داوری مقالات را نیز مسئولین موسسه به شما گزار ش میدهند انجام این مراحل توسط محقق ممکن است کمی دشوار باشد.
  • سرنوشت مقاله بعد از ارسال به مجله:مقاله ای را که میفرستید پس از داوری 3 حالت دارد یا ممکن است مقاله قبول شود و یا رد شود ولی حالت دیگری نیز دارد که ممکن است مقاله به بازبینی فرستاده شود مقاله را با ذکر ایرادات برای شما ارسال میکنند تا ویرایش کنید.

رعایت هریک از نقاط فوق موجب میشود که بتوانید یک مقاله خوب از لحاظ محتوایی و علمی ارائه کنید سعی کنید مقاله حاصل روش تحقیق خود شما باشد تا اگر بعد از داوری در قسمتی مشکل علمی به وجود آمد سریعا قادر به رفع یا توجیه آن داشته باشید.قبل از شروع به نگارش مقاله isi به سایت موسسه تامسون رویترز مراجعه کنید و آخرین مقالات به چاپ رسیده را مشاهده کنید تا بتوانید موضوعاتی که مورد علاقه سردبیر این مجله است را پیدا کنید یا ببینید که ایا موضوع مقاله شما برای مقالات isi قابل قبول است یا نه

 

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام