سینا ترجمه
سینا ترجمه
خانه
وبلاگ
ورود

مجلات علمی پژوهشی چه نوع مجلاتی هستند؟

انتشار 7 اسفند 1397
مطالعه 3 دقیقه

مقاله علمی پژوهشی به دسته از مقالات علمی گفته میشود که دارای نوآوری باشد و یک علم جدید را معرفی کند علمی که قبلا در مورد آن هیچ کاری نشده است .

مجلات علمی پژوهشی  چه نوع مجلاتی هستند؟

مقالات علمی پژوهشی چه نوع مقالاتی هستند؟

مقالات علمی پژوهشی به دسته ای از مقالات علمی گفته میشود که دارای نوآوری باشند و معرفی کننده یک علم جدید باشد که قبلا در مورد آن هیچ کاری نشده است.در این نوع مقالات هدف مسئله و تحقیق یک موضوع اساسی میباشد و باید در هدف نوآوری وجود داشته باشد و نوآوری در روش تحقیق و ... موضوع مهمی نمیباشد.

هر مقاله علمی پژوهشی از بخش های مشخصی تشکیل میشود همانند سایر مقالات علمی بخش های مقاله علمی پژوهشی عبارتند از:

ابتدا باید یک عنوان وجود داشته باشد و عنوان مقاله علمی پژوهشی باید تا حد امکان جدید و ناب باشد و معرفی کننده محتوای اصلی مقاله باشد.

بخش بعدی که بعد از عنوان مقاله قرار میگیرد بخش اسامی نویسندگان میباشد. در بخش بعدی باید اسامی نویسندگان را بنویسیم و نویسنده مسئول در این قسمت باید مشخص شود و سپس افلیشن نویسنگان آورده میشود هر نویسنده ای افلیشن و مشخصات مربوط به خود را دارد که باید به صورت مشخص افلیشن هر نویسنده با نام نویسنده منطبق شود و در این بخش نوشته شود.

بخش بعدی چکیده میباشد چکیده خلاصه ای از مجموعه اطلاعاتی است که در طول مقاله آوره شده است چکیده باید حتما نوشته شود و کلمات آن در حدود 300 واژه باشد و بعد از چکیده باید کلمات کلیدی نوشته شود چند کلمه را باید به عنوان کلمات کلیدی انتخاب کنیم و در این بخش بنویسیم.

مقدمه مقاله بخش ابتدایی مقاله میباشد که بخش ابتدایی است و یک آشنایی جزئی و مختصری به خواننده میدهد تا قبل از شروع با مباحث مقاله آشنا شود.

پیشینه تحقیق و روش تحقیق را باید در این بخش از مقاله قرار دهیم و سپس نتایج حاصله را در این بخش بنویسیم بخش رفرنس ها و پیشنهادات نیز بخش های پایانی مقاله به حساب می آیند.این مقالات باید برحسب حوزه نگارشی در یک مقاله مرتبط چاپ شوند.

با همه این تعریف ها در مورد مجلات علمی پژوهشی به این نتیجه میرسیم که مجلات علمی پژوهشی به دسته ای از مجلات گفته میشود که مقالاتی که در آنها چاپ میشوند مقاله علمی پژوهشی باشند یعنی نوآوری داشته باشند و علم جدیدی را ترویج دهند و رایج نمایند.

 

"مجله‌ای است که بر اساس نظرات حداقل 3 داور متخصص و رتبه گذاری توسط کمیسیون‌، 80 درصد مقالات آن علمی پژوهشی در یک رشته موضوعی بوده و نیز دارای یافته و نگاه جدیدی به موضوع مورد بحث مقاله باشد."

به عبارت دیگر بنا به تعریف فوق اکثریت مقالات مجلات علمی پژوهشی، مقالات علمی پژوهشی هستند. در مورد مقالات علمی پژوهشی در مقاله "مقاله علمی پژوهشی چیست" صحبت کردیم و در آن اشاره کردیم که ویژگی مقالات علمی پژوهشی، گزارش تحقیقات و یا پژوهش هایی است که باید بتوانند حرفی نو در جهان علم بزنند و به سوالی از جامعه علمی پاسخ دهند.  به عبارت دیگر هدف اصلی، جستجو و کاوش حقیقت و کشف مجهولاتی است که تا زمان نوشته شدن مقاله جوابی برای آن وجود نداشته است.

هدف نشریات و مجلات علمی پژوهشی پیشبرد مرزها و محدوده های علم و فناوری می باشد، اینکه بتواند دانش و یافته ای جدید را به دانش بشری اضافه کند و یا دانش قبلی را بسط و گسترش دهد و روندی جدید را به روی جامعه علمی باز کند.

محققین عزیز در صورت تمایل به چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی میتوانند با کارشناسان موسسه سینا تماس بگیرند و همه مشاوره های لازم را در مورد مجلات علمی پژوهشی انجام دهند کارشناسان موسسه به صورت آنلاین و 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات همه شما عزیزان میباشند.

راههای ارتباطی شما با کارشناسان موسسه سینا 

تلفن ثابت: ⌕

تلفن همراه: 09149724522

ایمیل: pub.sina@gmail.com

لطفا امتیاز خود را ثبت کنید
1 5
  ارسال به دوستان:

در پاسخ به:
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
پرسش و دیدگاه شما
اختیاری
اختیاری (نمایش داده نخواهد شد)
ضروری
دیدگاه کاربران

خدمات سینا ترجمه


ترجمه تخصصی کتاب

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی مقاله

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی متن

ثبت سفارش

ترجمه انگلیسی به فارسی

ثبت سفارش

ویراستاری متن

ثبت سفارش

پارافریز

ثبت سفارش

فرمت بندی

ثبت سفارش

ترجمه تخصصی

ثبت سفارش

اینستاگرام تلگرام